1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inchidere capac rezervor centralizata la A4 B9 (2015 - ) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de tendor, 29 Iun 2021.

  1. tendor 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant B9 2017, 2.0 TDI, 190 CP, S-Tronic, Quattro, motor DETA
    Salutare colegi,

    Am avut o experienta destul de neplacuta intr-una din statiile de alimentare cu combustibil ale patriei. Capacul de la rezervorul de combustibil nu se mai deschidea desi inchiderea centralizata nu era activa (masina descuiata).
    Dupa ce am cautat pe internet am inteles cu adevarat care ar putea fi problema si ca nu sunt singurul posesor de Audi care a avut aceasta problema destul de frustranta.
    In felul acesta am aflat si de celebrul fir de nailon rosu, folosit pentru deschiderea mecanica (de urgenta).
    Am reusit sa desfac panoul lateral din portbagaj, dar spre surprinderea mea, la orice actionare a firului rosu (mai usoara, sau mai in forta) capacul nu se debloca.
    Prin lovituri laterale repetate cu palma in zona caroseriei din jurul capacului, actuatorul a cedat si usita de la rezervor s-a deschis. In felul acesta masina a decis ca doreste sa fie alimentata cu motorina. :)

    Ma jos redau pasii urmati pentru a schimba piesa defecta:
    1. Desfacere capac duza alimentare combustibil si alimentare Adblue. Este important sa eliberati zona respectiva pentru a pregati pasii urmatori.
    2. Am introdus mana prin portbagaj si am reusit sa ajung si sa desprind niste prime cleme care ajuta la prinderea ramei aceea de plastic care acopera gurile de alimentare combustibil si AdBlue. Nu recomand sa gauriti rama de plastic cu o surubelnita cum este indicat in cartea de service a masinii sau prin diverse tuturiale de pe youtube. Este mult mai simplu daca actionati concertat cu ambele maini (prin panoul lateral cu mana stanga si tragand spre spate si exterior cu mana dreapta).
    3. Am tras rama de plastic inspre spatele masinii si spre exterior, pana cand ultimele cleme au alunecat usor de pe zona de prindere a caroseriei si masca s-a desprins in totalitate.
    4. Am localizat actuatorul (Cod OE: 8V0862153A) care era prins pe masca respectiva (se vede in foto alimentat de 2 fire albastre); am desfacut alimentarea electrica tragand cu ajutorul unei surubelnita fine piedica de blocaj; am desfacut cele 2 suruburi de prindere cu capat TORX T20.
    5. Am inlocuit actuatorul cu unul original dar cu o data a fabricatiei 2020 (cel vechi era 2016), pastrand firul de silicon de la piesa defecta (nu avea semne de uzura)
    6. Am testat ca noul actuator functioneaza corect (inchideri/deschideri succesive din cheie)
    7. Am urmat reasamblare elementelor urmand pasii in ordine inversa (4, 3, 2, 1).
    Actuatorul l-am gasit si cumparat la un pret de 100 lei - produs OE = original.
    Fiind un tip curios din fire, am decis sa desfac si piesa defecta care nu mai actiona la inchiderea/deschiderea masinii pentru a intelege cauza.
    Cert este ca modelul acesta de actuator (atat versiunea din 2015 cat si 2020) este o piesa care nu se poate repara, fiind o carcasa formata din 2 parti lipite. Din ce am citit si observat pe diverse forumuri, modelul de pe Audi A4 B7/B8 este total diferit ca forma
    Dupa ce am reusit sa il desfac (taindu-l efectiv cu caterul) am observat ca motorasul solenoid era corodat si nu mai actiona. Nici acum nu pot sa intelege cum a ajuns sa intre atata umezeala/apa in aceasta piesa.

    Am atasat cateva foto exemplificatoare mai jos.
     
    alinutzu18, marcelush, djxme200 și alți 3 apreciază asta.

Distribuie pagina asta