1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Indicatoare ceasuri bord - turometru - vitezometru - becuri si lumini bord - la audi 80 - 90 - 100 -

Discuție în 'Modele clasice' creată de Zake, 18 Ian 2008.

  1. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    rotita odometru / contor kilometraj

    Va salut
    PAm desfacut azi ceaurile din bord, e simplu de tot, cu 2 surubiri pe volan si 2 surubiri cu care este prins bordul si 3 mufe pe care le scoti din spatele blocului de ceasuri ai rezolvat problema.
    Conform tutorialelor de pe net am ajuns pana la rotitele de la odometru, acestea sunt in stare perfecta, se invart foarte simplu cu mana, deci la mine se pare ca este o problema electrica nu mecanica, stie cineva ce ar putea fi? o fi senzorul de pe cutie sau motorasul?
    stie cineva ce as putea face, ce sa masor sa vad daca motorasul invarte? multumesc mult
    stima
    Silviu, Focsani
     
  2. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Dacă nu mă inșel, la B4, nu mai sunt probleme cu rotița aceea de se tot rupea. Asta la ceasurile VDO, cele Nippon Seiki (UN4) nu cred că au avut problemele astea, nici pe B3 nici pe B4. Vitezometrul funcționează? Dacă indică viteza, inseamnă că senzorul de pe cutie e ok. Specifică și ce marcă sunt ceasurile (cele VDO au înscris sub martorul de frână de mână VDO, iar cele UN4 au opritoare la ace și cifrele mai mari la combustibil și temperatură.
     
  3. Bejan Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2014
    Locație:
    Suseni, Jud Mures
    Masina:
    VW Golf IV 1.9 TDI ALH '98
    Salut! Am si eu cateva intrebari: 1 Pot schimba ceasul cu un turometru fara prea multe complicatii? Daca da, se potriveste cel de pe B4 1.9TDI pe B3 1.6D?
    2 Mi-a venit asa o idee intr-o seara sa schimb ceva la ceasuri, toate luminile si numerele, acele sunt rosii pe timp de noapte... Asa ca m-am gandit sa iau acele, sa curat vopseaua rosie de pe ele si sa aplic eu un strat de culoare verde-lamaie sau aquamarine, albastru mai deschis...
    Ceva pareri? :D
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut . Pentru punctul 1 :
    Da, se poate schimba însă mai trebuie câteva componente electronice lipite pe placa cu circuite ale ceasurilor (parcă 2-3 rezistențe, un tranzistor, o diodă, pinii de legătură dintre ceas și placă. Eu am schimbat mai demult ceasul cu turometru, dar nu știu ce valori aveau rezistențele și tranzistorul, le-am luat de pe altă placă care a avut turometru și le-am lipit la mine). Mai caută prin thread că s-a mai discutat. Mai simplu e să cumperi direct ceasuri cu turometru, sunt ieftine pe la dezmembrări.

    Punctul 2 : Fețele ceasurilor au pe spate lipite niște filtre roșii, care se dau foarte greu jos. Aceste filtre dau acea iluminare roșie la numere, liniuțe etc. Cel mai simplu freci bine filtrele cu șmirghel de 1000/1500 și va rămâne alb. Apoi poți pune led-uri in locul becurilor, dar o să se vadă cam neuniformă lumina, chiar dacă sunt led-uri cu unghi larg de iluminare (SMD, Superflux - unghi >90 grade). În legătură cu acele nu știu ce să zic, le poți modifica cu riscul de a le strica.
     
    Ultima editare: 19 Noi 2014
  5. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Bordul cu ceasurile sunt VDO. faza este ca de la zero se mai invarte uneori, observ ca acum imi indica 2 metri facuti pe pedometru.
    Deci ceva se intampla dar nu imi dau seama ce.
     
  6. Bejan Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2014
    Locație:
    Suseni, Jud Mures
    Masina:
    VW Golf IV 1.9 TDI ALH '98
    Culoare schimbata

    Salutare din nou! Nu am stat pe ganduri si azi am demontat ceasurile, am curatat vopseaua rosie de pe ace cu smirghel fin, dupa care am aplicat 2 straturi de lac "imprumutat" de la sormea :p (verde neon). Mai am un set de ace, pentru orice eventualitate :p.
    Si... cam asta mi-a iesit :) :
     
  7. dpdany76 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2015
    Locație:
    Târgu Lăpuș
    Masina:
    Audi 80 B4 1994,Cod 1Z diesel 1.9 TDi 90CP
    Bord benzina pe diesel ? Audi 80 B4

    Salut,
    As vrea sa ma lamuriti, voi poate stiti mai multe ca mine despre bordul unui audi 80 B4 an 1994 diesel 1.9 TDi. Eu cred ca bordul masinii a fost schimbat si inlocuit cu unul de benzina (cred eu) deoarece are 7.000 rpm la turatii, 260 km maxim, etc.. Zic asta deoarece m-am documentat si ar trebui sa aiba maxim 4.300 de turatii, 220 km maxim. As vrea sa ii pun un bord original de diesel.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2015
  8. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. Ceasurile care le ai acum pe mașină sunt de pe un Audi 80 cu motor 2.0 16V, V6 sau 5 cilindrii. Dacă vrei originale, caută unele exact de pe 1.9TDI (motor cod 1Z). Nu lua de pe 1.6D, 1.6TD, 1.9TD că nu va merge turometrul, e din acela care își ia semnalul de la borna W a alternatorului. Cele de benzină și diesel 1.9TDI funcționează cu semnalul de la ECU (deci sunt compatibile între ele). Am pus și o poză cu turometrul diesel.
     
  9. Padureanu

    Padureanu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 1.9 TDI 1994
    Salut. Cum ai reusit sa scoti acul de la kilometraj? Eu am desfacut ceasul iar acul kilometrajului a iesit cu tot cu sarmulita atasata de tija aia din interior ... Acul de la combustibil am reusit sa-l scot dar la asta ... :|
    Ii mai pot face ceva daca s-a rupt sarmulita, sau trebuie cumparat alt mecanism de la kilometraj, eventual alt bord?
    Masina e un Audi 80 B4 1.9 TDI cod motor 1Z.

    Atasez aici pozele:
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Ian 2015
  10. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Srmulita aia a fost un resort tocmai ai distrus ceasul o sa iti trbuiasca un alt ceas .data viitoare nu te mai juca cu ceeacenu cunosti
     
    Ultima editare: 21 Ian 2015
  11. Bejan Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2014
    Locație:
    Suseni, Jud Mures
    Masina:
    VW Golf IV 1.9 TDI ALH '98
    Salut! Acul de la kilometraj l-am rotit in sens invers, a iesit fara tija din ceas... La cele de temperatura si nivel combustibil am folosit o furculita iar cele de la ceas le-am tras pur si simplu afara... Before and after :D
     
    Ultima editare: 22 Ian 2015
  12. Padureanu

    Padureanu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 1.9 TDI 1994
    Merci pentru raspuns. Eu am vrut sa inlocuiesc becurile cu niste led-uri, sa rad cu ceva filtrul acela de culoare rosie ca sa am lumia alba si acele rosii, dar din pacate s-a desfacut cu tot cu resort, asa cum spunea Ionut. Ionut, am schimbat luminile in bord la inca 2 Opeluri, insa fara probleme, dar de data asta ... habar n-am ... ori a fost blocat acul, ori nu stiu ... :|
    Trebuie sa gasesc un alt ceas, e bun si cel de la benzinare, nu? O zi frumoasa! :)
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Ian 2015
  13. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. Ai 2 variante simple :
    1) Cumperi alte ceasuri complete din dezmembrări. Poți pune de benzinar, sau cum le ai tu, 1.9TDI 1Z. La cele de 1.6D, 1.6TD, 1.9TD nu-ți va funcționa turometrul. Sunt două mărci care au fabricat ceasurile : VDO (cum le ai tu) și NipponSeiki UN4. Cele UN4 au opritoare la ace, cifrele mai mari la ceasurile de benzină/temperatură.
    2) Cumperi ceasuri VDO, dar model din acela cu ceas de timp în loc de turometru, că sunt mai ieftine și schimbi doar vitezometrele între ele. Îți recomand să cauți tot de B4, cel puțin 1993, pentru că cele de dinainte au probleme cu acea rotiță la mecanismul de numerotare al kilometrilor, la fel ca la B3. Cel mai sigur, caută pe un model 1994 ca a ta. Vitezometrul UN4 nu se potrivește pe VDO.
    A doua variantă e mai ieftină și s-ar putea să găsești mai ușor, sunt multe B4 fără turometru.
     
  14. Padureanu

    Padureanu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 1.9 TDI 1994
    Multumesc CristiCosti. Am sa caut prin dezmembrari de B4 '94. O seara frumoasa!

    P.S: Cand am desfacut bordul, firul incercuit cu rosu, din poza, era liber, adica nu era bagat niciunde. Stiti cumva de la ce este? E posibil sa fie de la Airbag sau ABS? Ca eu am si ABS si Airbag si nu vad niciun martor in bord de la ele. Stiu ca atunci cand am luat masina, proprietarul (care a fost cu tatal meu la inscriere) a scos niste cabluri de ABS si Airbag sa nu fie asa mare taxa. In 2011 era cu deducere.
     
    Ultima editare: 23 Ian 2015
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Ceea ce e încercuit e fasungul becului de Airbag. Martorul de Airbag din ceasuri se află deasupra celui de fază lungă. Văd că deja ai un bec montat acolo, în pozele care le postasei anterior. Scoți becul, cumperi altul cu soclu de sticlă(le ceri la magazin bec de bord cu soclu de sticlă, de 1,2W) și îl pui în fasung, apoi fasungul în locul becului care era deja montat. Martorul ABS se află deasupra celui de frână de mână și nu are fire separate. Semnalul vine pe mufa albastră.
     
    Ultima editare: 23 Ian 2015
  16. Padureanu

    Padureanu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 1.9 TDI 1994
    Aha! Deci de aceea nu aveam martor de Airbag. Becul acela, care era, probabil il pusese el, asa ... :)) Desi, oricum la R.A.R nu stiau daca are sau nu ca schimbase si volanul cu unul fara Airbag. ABS-ul, are si el martor care ar trebui sa fie pe undeva pe-acolo? :-?
    :thumbs-up:
     
    Ultima editare: 23 Ian 2015
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Am spus în ultimul mesaj că se află deasupra martorului frână de mână. Ți-am atașat mai jos o poză cu foița de simboluri, modelul cel mai întâlnit pe B4 benzină și diesel.
     
  18. Padureanu

    Padureanu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 1.9 TDI 1994
    Asa e, scuze, nu stiu la ce ma gandeam :)) Am fost mai atent la chestia cu Airbag-ul ca na, era un fir lasat asa, aiurea. Merci frumos pentru schema. :)
     
    Ultima editare: 23 Ian 2015
  19. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Pentru a veni in ajutorul celor care poate sunt curioși ce martori există în bordul de Audi 80/90 și 100 (partea de jos cu martori, nu Minicheck-ul), am atașat următoarele modele care au fost puse de-a lungul timpului. Multe variații au existat pe modelele Cabrio, iar în cele mai multe cazuri pentru berline/avant s-au folosit primele 2 variante, a 3-a pentru cele spre sfârșit de producție, care aveau imobilizator. Bineînțeles, există și altele, cum ar fi la B3 modelul cu bec de Check în locul celui de Airbag .. etc, dar nu am poze clare.
    Ultimele 4 poze sunt pentru Audi 100, momentan mai multe nu am găsit, probabil au fost mai puține modele.
    Pe viitor dacă voi mai găsi și alte variante o să updatez postul.
     
    Ultima editare: 29 Ian 2015
  20. BV06TCN

    BV06TCN 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0i Quattro motor ABK
    Salut,
    Vad ca ati umblat prin bord, stie cineva unde este buzzer-ul care suna cand raman luminile aprinse la luarea contactului? Mie nu mai imi suna si nu as vrea sa las din graba luminile aprinse.
     

Distribuie pagina asta