1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Indicatoare ceasuri bord - turometru - vitezometru - becuri si lumini bord - la audi 80 - 90 - 100 -

Discuție în 'Modele clasice' creată de Zake, 18 Ian 2008.

  1. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Multumesc, a mers perfect, mi-am dat si eu seama cam tarziu.multumesc.
     
  2. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Vin cu o completare, valabilă pentru cei care au ceasuri model UN4 fabricate de NipponSeiki. Probabil nu sunt singurul care a sesizat probleme cu indicația neliniară a turometrului acestor tip (sau poate am eu așa mare ghinion?:)). Am două ceasuri de bord pentru piese, ambele UN4 care indică mai puțin decât trebuie, la fel cu probleme și cele de pe mașină (tot UN4. Pe cealaltă am ceasuri VDO care indică bine). La 2800 rot/min pe Vagcom, pe turometru aveam 2300-2400, deci o eroare cam de ~400-500 rot/min. Cam la fel și cu celelalte două ceasuri. Până la urmă le-am desfăcut pe cele două pentru piese și am descoperit doi condensatori electrolitici la fiecare, care erau terminați. După schimbare am făcut o comparație între ceasul reparat și cel original și pare că acum indică bine, recuperându-se acele 400 rot/min pierdute pe drum. După ce l-am făcut și pe al doilea, ambele indică identic. Bine, undeva sub 1200 rot/min există o mică eroare, poate de vreo 50 rot/min între ceasuri, probabil și din alte motive, dar oricum e foarte bine și asa. Mai jos de aprox. 1100 n-am putut coborî din cauza circuitului pentru generarea semnalului. Mai trebuie să-l rezolv și pe al treilea, cel de pe mașină, dar mai simplu o să iau electronica unuia din astea două și o pun pe respectivul ceas, că e mai rapid așa.
    Deci cam aceștia ar fi pașii :
    - Se demontează ceasurile din planșa de bord;
    - Se desface minicheck-ul/autocheck-ul după caz;
    - Se scot toate șuruburile de țin placa electronică și ceasurile de benzină/temperatură și apoi se înlătură placa electronică.
    - Se desfac cele două șuruburi mari care țin turometrul în carcasa albă și se scoate electronica turometrului;
    - Se schimbă cei doi condesatori (10uF/16V ; 3,3uF/50V)
    - Se montează totul la loc.
    Condesatorii noi ar trebui să aibă valorile capacității cât mai apropiate de cele ce sunt scrise pe cei vechi. (În locul celui de 3,3uF/50V am folosit 2,2uF/63V, că din astea am avut, iar de 3,3 n-am găsit. În locul celui de 10uF/16V recomand unul de 10uF/25V sau la 35V)

    Alimentarea s-a făcut de la o sursă de 12V, iar 5V pentru generatorul de semnal (turometrul necesită semnal undă pătrată, la 5V). Turometrele au fost legate în paralel.

    Am atașat poze unde sunt comparate indicațiile, înainte și după operație + alte detalii necesare.

    Comparare indicații : reparat / original WP_20160118_20_22_08_Pro.jpg
    WP_20160118_20_22_56_Pro.jpg WP_20160118_20_24_43_Pro.jpg

    Demontarea electronicii - Desfacere șuruburi apoi prin tragere
    WP_20160118_20_45_40_Pro.jpg
    WP_20160118_20_47_22_Pro.jpg

    Comparație : reparat / reparat
    WP_20160118_21_17_29_Pro.jpg
    WP_20160118_21_17_53_Pro.jpg
    WP_20160118_21_18_42_Pro.jpg
    WP_20160118_21_19_55_Pro.jpg

    După cum se poate observa, este mult mai bine.

    Sper să vă fie de folos mini-tutorialul.
     
    Ultima editare: 19 Ian 2016
    tedy66 apreciază asta.
  3. exeron

    exeron 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2010
    Locație:
    arad
    Masina:
    80 avant 1.6 ada 1994
    Buna ziua,
    De cand am cumparat masina acum 6 ani functiona cu intermitente kilometrajul in bord si cand primea un soc de la vreo groapa murea. Daca opream masina erau momente cand prindea iarasi viata termometrul si nivelul de benzina in rest bezna, adica turometrul mort si ceasul din bord cand si cand functiona.
    Acum am cumparat un bord second, dar de la un B4, 2.0 benzina si toate functioneaza in afara de termometru. Am incercat l-am schimbat cu cel vechi care functiona, tot nimic. Are cineva vreo ideee de ce si care ar fii rezolvarea ? Multumesc.
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    S-a mai discutat, este o problemă generală la toate 80-urile, la sonda de temperatură pentru ceas (cea gri rotundă cu 3 pini), care e pusă pe chiulasă, unde intră furtunul sus de la radiator. C.urăță bine mufa cu spray de contacte sau eventual schimbă sonda dacă e defectă și după va merge bine ceasul.
     
  5. exeron

    exeron 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2010
    Locație:
    arad
    Masina:
    80 avant 1.6 ada 1994
    Problema este ca cu bordul vechi functioneaza. Cu bordul schimbat nu functioneaza, chiar daca am schimbat termometrele, ala originala este cu alb scrie pe el Made in Malaesia asta cu care l-am schimbat e cu negru scrie pe el Made in Germany codul este la fel numai ca pe ala original mai are si AP. Totul functioneaza in afara de termometru.

    $_57.JPG

    $_12.JPG
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Stai puțin să nu încurcăm lucrurile. Când zici de termometru eu m-am gândit la ceasul de temperatură. Ce zici tu acolo de alb și negru se numește Minicheck. Cel negru este o variantă mai rară și s-a pus din câte știu pe 80-uri fabricate spre final, cum ar fi unele break-uri de prin 1995/1996 și foarte rar 1994. Nu contează codul, tot aceeași funcție are. Cred că la tine e o problemă cu un traseu întrerupt pe placa electronică, dacă zici că nu merge nici cel alb pe ceasurile astea. Dacă te pricepi îl poți depista și repara, dacă nu, du-l la un electrician și trebuie să-l rezolve. Din câte văd plăcile sunt diferite (una e UN4, una VDO), deci nu le poți schimba și pe acestea între ele.
     
    Ultima editare: 22 Ian 2016
  7. exeron

    exeron 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2010
    Locație:
    arad
    Masina:
    80 avant 1.6 ada 1994
    Pe ceasul cu alb functioneaza pe cel negru nu, probabil cum spui tu ceva este intrerupt. In mod normal sunt la fel ?
    Nu ar avea voie sa nu functioneze termometrul pe varianta neagra ? Deci am doua borduri ala alb era pe masina si am cumparat asta cu neagru. Eu cu electonica nu le am dar termometrul cum funtioneaza ca nu vad nici un fir legat de el este numai prins in doua suruburi ?
     
  8. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    Salut Cristian

    Am citit postul tau legat de erorile de afisare ale turometrului - foarte util, aceeasi pb am si eu, voi cauta condesatorii, chiar nu mai stiam ce sa mai vf pe instalatia electrica

    Posibil sa fie aceeasi pb si la ceasul de temperatura apa? Am schimbat sonda de temperatura cea mare cu 3 pini, la fel. Motorul nu fierbe, furtunele nu sunt tari deci ma gândesc ca poate fi aceeasi eroare generata de decalibrare condensatori. Mie imi indica cu aprox 15-17grd mai mult decat imi indica klimatronicul, si cat ar fi temeperatura reala (ex când pe klimatronic am 93grd, porneste si ventilatorul pe treapta 1, dar ceasurile imi arata 110grd). Mentionez ca am vf si acel regulator de voltaj negru cu 3 picioare, este ok.

    Multumesc
    Mihai
     
  9. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. Ceasul de temperatură (și cel de combustibil) sunt de tip clasic, cu bimetal și rezistență. Nu au nimic electronic în ele. Dacă ar fi vreun contact imperfect între ele și placa unde sunt prinse (sau la fire în mufa sondei), atunci ar fi indicat mai puțin decât trebuie. Probabil tot sonda e de vină, mai ales dacă ai schimbat-o cu una care poate e de o calitate mai slabă. La mufă a fost umblat până acum? Sau refăcute fire pe acolo? Teoretic, spre maxim ar indica dacă face masă undeva, gen firul de semnal cu firul de masă, dacă li s-au crăpat izolațiile.
    Regulatorul acela trebuie să mențină tensiunea undeva între 9,8 și 10,4 volți parcă.
     
  10. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    Buna ziua,
    As vrea sa stiu cum ati rezolvat cu instalarea turometrului. Eu am un B3 1,6 td si nu stiu cum sa ii pun un turometru. Este luat de pe un bord de diesel, dar cand l-am pus pe masina nu imi mergea nici vitezometrul nici iluminarea. L-am pus pe bordul vechi care avea ceas i-am lipit acele contacte de la ceas si turometru dar nu stiu unde sa ii prind firul de la alternator si daca trebuie sa ii iau si piesele de placa lui, rezistente, tranzistori, etc. Multumesc.
     
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salutare. Pentru 1.6td trebuie luat turometru de pe 1.6d, 1.6td sau 1.9td (fără 1.9tdi de pe B4, pentru că e compatibil cu cel pentru benzină și nu își ia semnal din borna W a alternatorului). Se montează pe placa care a avut ceas de timp și trebuiesc lipite rezistențele, tranzistorii și diodele. Teoretic ar trebui să ai o bornă notată W undeva pe alternator. Cele cu motoare pe benzină au deja firul de turație tras în bord chiar dacă au ceas de timp, iar dacă pui turometru va merge din prima fără alte modificări. În schimb nu știu dacă și cele diesel de 1.6 au la fel. Vezi să nu fie probleme cu placa în sine, să aibă trasee întrerupte, că am mai văzut din astea defecte.
     
  12. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    nu stiu de la ce audi provine bordul. stii cumva cum pot sa il identific, l-am luat de pe net , ala de la care l-am luat nu -mi mai raspunde. pe el scrie ca este diesel. firul de la borna w, unde se leaga la bord, la pinul turometrului?
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    nt_horia topicul asta l-ai citit integral ? Dupa cum pui intrebarile mai bine mergi la un bun electrican auto chiar daca asta inseamna sa mergi in alt judet daca tu nu ai un asemenea om prin preajma. Bafta.
     
  14. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    I-am montat un turometru din dezmembrari, pe placa de la ceasurile mele. Am reusit sa il fac sa mearga , dar imi indica la relanti 4500 de ture. Ceasul de la turometru este de diesel, se poate face sa indice turatia reala, normala ?
     
  15. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Daca turometrul e de TDI raspunsul e NU!
     
  16. cical cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi 80.1.9tdi 1z 94
    Am o problema cu bordul la audi 80 1.9 tdi 1Z 1994 mai precis la vitezometru: ba functioneaza, ba nu si desigur nu mai indica nici km corect. Ce se poate face ? Multumesc anticipat.
     
  17. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    se poate sa fie de la sonda de pe cutia de viteze, din cite stiu nu are cablu
     
  18. cical cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi 80.1.9tdi 1z 94
    Posibil sa fie un contact imperfec ???deoarece are momente cand merge cand nu merge
     
  19. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    Salut,
    La un Audi B3 am o problema cu vitezometrul care nu este pe cablu este electronic. Dimineata si seara functioneaza dar cand este cald, la amiaza, face pauza. Ce poate fi defect ? Multumesc.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Astepti iarna. :)
    Ai citit tot topicul ? E foarte posibil sa ai un contact/e rece, il dai jos si il iei la verificat, refacut lipituri, in ultima instanta iei alt cluster.
     

Distribuie pagina asta