1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectie K-Jetronic si KE Jetronic - reglaje - reparatie - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de badboy4life, 17 Oct 2007.

  1. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    Salutare am si eu un audi 100 2.2 turbo an 1990 de 165CP Toate bune si frumoase dar ma cam enerveaza tipul acesta de injectie. Dupa cum stiti injectia are un cap distribuitor iar sub el este clapeta de aer din care se poate regla. Cu un imbus de 5 poti regla cantarul intre aer-benzina. Greseala mea a fost ca am umblat la ea cand am avut o problema la supapa de refulare la turbo iar acum nu stiu cum sa o fac la loc. Daca invarti de imbus in partea stanga cursa clapetei e mai mare deci are mia mult aer si mai putina benzina. In acest moment masina se tureaza ffbine din pozitia de relanti dar la relanti tremura si nu merge rotund iar dimineata trebuie sa o tin putin accelerata pana sa stea de buna voie la relanti. Daca invart in partea dreapta ii fac cursa mai mica = mai putin aer si mai multa benzina. La relanti sta super bine dar nu se tureaza, are ezitari pana la 2000rpm dupaia isi da drumul, iar dimineata sta super boboc la relanti. Mentionez ca am buji, fise, capac delco, calculator ASR, pompa benzina, injectoare noi, filtru aer KN nou si filtru de benzina nou, senzori apa pt relanti soc la rece si multifunctional toate noi. Distributia e verificata e ok pt ca am schimbat totul nou la ea (curea, pompa apa, rola). Poate e cineva expert in injectia asta si ajuta cu info.
     
  2. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Esti sigur ca daca umbli acolo nu dereglezi socul ????
    Mie asa imi pare .... mai ales daca zici ca atunci deschizi mai mult clapeta nu mai sta la ralanti dimineatza cand e rece si si daca o inchizi prea mult se inneaca motorul dupa ce se incalzeste.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  3. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Tocmai din motivul acesta (K-Jetronic) reglajul se face cel mai usor si bine "la ureche".... Este o injectie "mecanica" care nu are computer..... e usor mai dificil.... ideea e ca cei de la service, iti pot masura amestecul si iti pot regla clapeta exact cum "scrie la carte"... Tot de acolo, de la acea clapeta, exista niste "manevre" pe care poti sa le faci, sa fuga mult mai bine masina .... daca esti din bucuresti, te pot ajuta cu un numar de tel sa te duci la un baiat foarte foarte bun, dar e si destul de scump.... insa merita fiecare banut :)
     
  4. nemilos

    nemilos 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 200 TURBO QUATTRO EXCLUSIV 1988
    a mea mergea si consuma ok.
    am umbla acolo fiindca m-a mancat in c*r si s-a f***t problema.
    asa ca ............. nu e bine ca ai ajuns pe acolo.
     
  5. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    micu am inteles,sunt din Alba Iulia iar problema la mine e ca am si calculator. Modelul meu de motor MC 2 e echipat cu calculator MAC 14 de la hitachi, Masina fiind prevazuta si cu catalizator si cu sonda lambda e normal ca are calculator nu? Asa deoarece modelul meu e mai rar ma descurc mai greu. Am observat ca daca scot calculatorul de la ASR nu mai revine in pozitia de lanti dupa ce o turez, ciudate legaturi au loc la aceasta masina.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  6. badboy4life 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2007
    Locație:
    Portsmouth
    Masina:
    Audi 100 turbo sport exclusiv
    Problema rezolvata, am dat catalizatorul jos si am scos mufele la sonda lambda dupa care am facut testul de gaze. Limitele sunt intre 0.6 si 1.2. La 1.00 ar fi bine si asa am lasat-o. Am montat totul la loc si am probat,...alta viata. Oricum nu am crezut ca poate fi asa de sensibil acel cantar. Cea mai mica miscare ii schimba valorile la fum.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  7. Morosan

    Morosan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4-B8/2.0TDI-2009
    Probleme cu audi80 din 90 1.8s

    Am citit tutorialul 4 in legatura cu relantiul si am gasit asemanari cu problema mea dar fiind incepator mi-am permis sa va intreb mai multe, ca nu cumva sa fac vreo prostie.
    Incep prin a da detali despre porblema mea : am adus din Germania un audi 80 an martie 90 motor 1,8S 66kw,90cp,benzina,97000km reali cu carte service,luata de la un batran.Pe drum pana in tara nu am avut probleme cu masina, am mers si cu 180km/ora, dar odata ajuns in tara au inceput problemele.In grmania cand am luat masina la rece avea ceva fluctuati de relantiu dar daca o lasam pornita 5 min ,relantiul se regla la 900-1000 pe turometru, si mergea perfect.Tot in germania am schimbat capacul de la delcou si pipa si nu am mai avut treba.
    Odata ajuns in Romania acesta problema sa intensificat si am ajuns sa nu mai imi porneasca masina dupa o gramada de nervi si servisuri luate la rand masina imi porneste dar in momentul in care se incalzeste (5-10min)nu se mai accelereaza si nu mai sta la relanti.pun si niste poze, pt ca in timisoara nu am gasit meserias care sa ii dea decapat.Toti zic ca problema este din injectia mecanica bosch K-jetronic care nu poate fii reglata pe calculator.
    Daca fac ce scrie in tutorialul 4 credeti ca voi rezolva problema.
    Astept sugesti si chiar un nr de tel de la cineva din timisoara care ma poate ajuta. Va multumesc.
     
    Ultima editare: 21 Sep 2008
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Poti sa incerci sa cureti valva de stabilizare a relantiului dar nu cred ca o sa schimbe mult situatia in care esti acum. Nu stiu tipul acesta de motor dar cunosc destul de bine sistemul de injectie KE3-Jetronic ( injectie mecanica asistata de calculator )
    Din ce am vazut in poze este vorba fie de un KE-Jetronic fie de un KE3. Intr-adevar, nu se pot efectua reglaje din calculator dar se pot face verificari asupra unor componente ale sistemului de injectie ( valva de stabilizare relanti, regulator de presiune diferentiala si altele ) si se pot scoate codurile de eroare care apar in timpul functionarii.
    Faptul ca relantiul oscila intre 900 si 1000 inseamna ca sistemul de stabilizare nu functiona inca de atunci. In functionare normala are o plaja de +/- 50 iar cand motorul este rece turatia va fi putin mai ridicata, urmand sa scada treptat pe masura ce se incalzeste.

    Nu stiu cat de multe cunostinte tehnice ai, dar sfatul meu este sa incerci sa intelegi cum functioneaza si sa inveti sa o repari singur, cu ajutorul celor de aici de pe forum.

    Sfatul meu este sa inlocuiesti inainte de toate filtrul de aer si bujiile. Desi par niste lucruri banale, in multe cazuri se dovedesc a fi esenta problemelor.
     
  9. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Bine punctat Alex. Cred ca e un k-jetronic la el. Oricum problema lui e dupa cateva minute cand se incalzeste motorul.
     
  10. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Din ce stiam eu audi 80 B3 1.8S este pe carburator..sa ma fi inselat? S=carburatie
     
  11. Morosan

    Morosan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4-B8/2.0TDI-2009
    Am uitat sa mentionez ca am schimbat filtrul de aer , filtrul de benzina si bujiile
     
  12. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Am ajuns pe acasa si m-am documentat.
    Din ce am gasit eu se pare ca motorul tau este 3A, 2,0L si 83kw/112cai la 5300 rot/min. Si eu stiu ca motorul de 1,8S este un motor cu carburator de 1,8L si 90 de cai. E ceva ciudat la tine acolo, cred ca nu este motorul original.

    Ca regula, modelele echipate cu motoare cu injectie au terminatia "E" iar cele cu carburator "S". Exista si un motor de 1,8L cu injectie mecanica dar acela are injectie fara calculator (K fata de KE la cele cu calculator ) si nu este cazul tau.

    Incearca sa vezi daca este acest tip de motor sau nu ( uita-te in certificatul de inmatriculare sau pe blocul motor ). Pentru motorul asta am toata documentatia deci ai sanse mari sa o scoti la capat. Din pacate maine o sa plec din Bucuresti si ma intorc vineri. O sa incerc sa iau cartea cu mine dar nu stiu cat timp o sa am.
     
  13. Morosan

    Morosan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4-B8/2.0TDI-2009
    Nu stiu ce fel de serie are motorul dar am atasat o poza cu talonul
     
  14. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Salut tuturor! am si eu aceeasi problema - nu gasesc codul motorului. B3-ul meu din 1990, 1.8s, este cu injectie monopunct. Conform unei liste de pe wikipedia, sunt 8 tipuri de motoare cu cilindree de 1781cc, 4 pe carburatie si 4 pe injectie. Tot 4 au 66kw dar la fiecare difera cuplul si turatia la care se obtin(puterea maxima sau cuplu). pe b3 sunt 5 variante de 1.8s si una 1.8e. Din pacate n-am reusit sa gasesc vreun cod de motor. Al meu are 66kw la 5500 rpm si 142Nm la 3250 rpm( e ultima varianta de 1.8s). Sper ca informatiile sunt macar interesante daca nu si utile si ar fi super daca ne-ar putea ajuta cineva sa aflam codul motorului.
     
  15. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    la motoarele astea relantiul e dereglat din doua motive: unul ar fi rahatul ala care e montat pe bloc... el e responsabil cu mentinerea relantiului in functie de temperatura motorului. Daca iti functioneaza ala, atunci problema s-ar putea sa fie de la debitul de aer: clapeta distribuitorului, mai are niste vacuum-uri pe-acolo etc ... trebuie sa le iei la puricat. Bafta
     
  16. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Interesant. Poate ne pui o poza sa ne lamurim ca zau am vazut si eu o gramada de motoare dar nu-mi dau seama la ce te referi.
     
  17. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    scuze am gresit. M-am uitat mai atent la poze si am vazut ca motorul lui Morosan nu are chestia aia. Eu am avut un KX in 5 cilindri cu injectie mecanica si avea un regulator de ralanti montat pe bloc, iar in el intrau doua conducte de benzina (tur-retur) ce veneau din distribuitor.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2011
  18. Morosan

    Morosan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4-B8/2.0TDI-2009
    ala ce zici tu se numeste '' clapeta aer suplimentar '' un fel de motoras pas cu
    pas si l-am curatat si am verificat si merge, la mine problema pare a fi din injectia mecanica .Am pus si o poza sa vedeti care este clapeta aia.
     
  19. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Salut ,
    incearca sa atasezi o poza cu cartea masinii si nu cea din talon de acolo nu-mi pot da seama ce tip de motor este, din pozele atasate pare sa fie injectie K-Jetronic (coduri de motor: PS pana in '89, DZ si KV), sau KE-Jetronic aceast tip de injectie este controlata de ECU(Electronic Control Unit), din poze eu cred ca ai prima varianta de injectie K Jetronic, incearca sa faci un scan si dupa Cartea masinii(Breif-ul mare) sa vedem ca poate gasim acolo mai multe detalii despre ce tip de motor ai pe masina, si apoi incerc sa-ti ofer mai multe informatii despre tipul acesta de motor si de injectie;) .
    Sa ai o zi faina:thumbs-up:
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  20. cipri80

    cipri80 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2008
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi b4 2.3
    Am si eu aceasi problema la un Audi b4 2.3 injectie KE3 jetronic.motor NG
    La relanti oscileaza turatia.Initial mecanicul mi-a spus ca ar fii de la pompa de benzina din rezervor,am schimbat-o dar n-am rezolvat nimic.In plus dupa ce motorul se incalzeste,masina isi pierde din putere,si dupa un timp se opreste..trebuie sa astept sa se raceasca pt a o porni iar.Daca ma poti ajuta cu informatii pt ca am fost la multe service-uri dar nimeni nu stie nimic..Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012

Distribuie pagina asta