1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectoare 2.0 TDI motor Pumpe Duse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de SIERRA, 13 Iul 2009.

  1. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Pregătit pentru a umbla la injectoare motor 2.0 TDI cod BRE, m-am înarmat cu răbdare si setul de oringuri dar si suruburile aferente.
    Inutil sa va spun ca mi s-a părut exagerat pretul pentru setul de oringuri, iar cu prima ocazie voi încerca să găsesc cele mai bune oringuri AM ce au exact aceeasi dimensiune si compozitie ca originalul. Nu de alta, dar prefer oricand sa platesc 50 lei pentru o diagnoza sau mai degraba sa-i dau ca manopera cuiva care munceste decat sa accept supralicitarea de pret a 3 nenorocite de ineluse de cauciuc.
    Pentru oringuri codul este: 1 417 010 996 iar pentru surub WHT 003179
    Va rog sa mă corectati daca gresesc cu vreunul din coduri.
     
    letkuteb apreciază asta.
  2. gogota_69 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A6 2.0 TDI BRE 2008- WAUZZZ4F38N085959
    Oring-uri: 03G 198 051 A sau Bosch 1 417 010 996.
    Surub:WHT 003179
     
  3. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pai sunt undeva la 50 lei setul, inlocuitor ar fi elring restul...nici nu merita.
    ATENTIE la uzura surubului de reglaj, daca este necesar se inlocuiesc si ele, atentie la introducerea inj.pentru a evita ciupirea oringurilor de strangere si reglajul lor e discutat de zeci de ori.
    Bafta in rezolvarea problemei!!
     
  4. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Afisez aici rezultatele diagnozei de acum 3 zile inainte de a baga masina in service Bosch - specializat in pompe si injectoare
    Binenteles ca nu mi s-a luat in considerare recomandarea mea de verificare a injectorului nr 2, deoarece cei de la service au dorit sa vada cu ochii lor ce erori arata masina la scanare
    Evident cilindrul 2 cu probleme.....diagnoza cost 100 lei. No comment!
    Démontât injectorul cu pricina, pus pe banc si valorile au fost explozive: in loc de 0,8 - 10 rata de incarcare mergea pana la 300 ( voi prezenta aici la iesirea din service) fisa cu valorile masurate pe banc
    Recomandarea a venit promt: schimbare imediata a injectorului! Acum amabili, explicandu-mi costurile foarte mari ale injectoarelor reconditionate din reteaua Bosch dar si a celor noi pentru tipul meu de motor respectiv BRE - am fost sfatuit sa iau second hand. Pentru ca aveam solutia cu planul B inainte sa vin in Service, informandu-ma unde gasesc injectoare second, vorba lui Cristi - aici internetul este nemarginit, am scos telefonul si am luat la rand contactele salvate cu anunturile gasite acum cateva zile. Mers, luat, platit 450 lei pentru injector SH cu promisiunea ca se schimba oricand in caz de defect sau eroare
    Dus injector la service - prezentat la receptie - aic mi s-a intocmit o noua fisa cu acelasi cod al injectorului pentru testul de banc - recomandare
    Azi astept sa vad daca acest injector va fi in parametri si daca da - vor monta setul de oringuri si evident suruburile cumparate de mine - pe care initial mi le-au refuzat, dupa ce le-am reamintit ca a fost sugestia dumnealor - au acceptat compromisul
    In alta ordine de idei - desi mi s-a spus ca acest injector nu se poate repara, nu vreau sa il las in service, doresc sa il iau, macar pentru arcul albastrui - o fi de la temperatura sau de la tratamentul termic ?
    Am inteles ca aceste injectoare Bosch se reconditioneaza - de aceea a-si incerca sa il reconditionez

    Group 001
    882 /min RPM
    5.5 mg/str Inj. Quantity
    8.2°KW Idle Stabilization
    96.3°C Temperature
    Group 004
    882 /min RPM
    0.0 °BTDC Ign. Timing
    7.7°KW Idle Stabilization
    -2.0°KW Idle Stabilization
    Group 013
    1.51 mg/str Inj. Quantity
    2.59 mg/str Inj. Quantity
    -2.35 mg/str Inj. Quantity
    -1.74 mg/str Inj. Quantity
    Group 015
    882 /min RPM
    39.0 Nm Torque
    0.80 l/h Fuel Consump.
    0.0 Nm Torque
    Group 018
    0.0 (no units)
    0.0 (no units)
    0.0 (no units)
    0.0 (no units)
    Group 023
    -44.0 (no units)
    -128.0 (no units)
    -64.0 (no units)
    -53.0 (no units)
     
    DrLexic apreciază asta.
  5. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Tot ce este inj.cu + sunt cu probleme.
    Cei din service ar trebui sa ti"imperecheze"un set in parametrii.
    Pune i sa ti verifice tachetii/culbutorii pt.ca la BRE/BLB sunt cu probleme.
     
  6. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Revin cu noutati. Am reusit si am gasit la second hand un injector cu acelasi cod cu al meu - l-am cumparat, alegandu-l din cele 4 oferite, ghidandu-ma dupa aspect si cam atat....dificila sarcina, dar avand promisiunea de schimbare sau returnare a banilor am devenit increzator. Intors la Service - mi s-a spus clar ca trebuie pus pe banc, pentru a fi siguri ca este cat de cat in parametrii
    S-a facut verificarea pe banc si a iesit multumitoare.
    Au hotarat ca se poate monta pe masina fara risc de avarie sau rezultat negativ. Zis si facut au montat pe masina injectorul SH cu kit-ul nou de oringuri si suruburile aferente. Cam astea sunt valorile masurate de ei imediat dupa montaj si dupa prima proba de traseu

    Ca si scurt istoric, recapitulare am avut problema pe cilindrul 2 cu mers urat si balbait la ralanti - inainte de schimbarea injectorului in drum spre diagnoza desi curatasem valva, clapeta de acceleratie, EGR-ul si galeria de admisie - mi s-a aprins ceck engine si avertizarea DPF
    mi-a iesit ca eroare senzor presiune diferentiala - mi-a fost sters - m-am tarait catre service pentru injector cu avertizarea aparuta iar in bord.
    S-a schimbat injectorul dar eroarea de DPF continua sa fie prezenta
    Aveti si valorile pe grupul 13 inainte cu o saptamana. Se observa valoarea ingrijoratoare pe injectorul 2.
    Ma gandesc ca eroarea P0741 si avertizarea DPF au fost rezultatul functionarii defectuoase a injectorului 2. Voi incerca acum sa aplic metoda curatarii in mers cea cu 60 kmla ora treapta 3-a undeva la 2200rtm - daca se stinge ar fi minunat....Ce ma intriga totusi este faptul ca desi am mers ceva cu cilindrul 2 in malfunction nu am avut nici o eroare de DPF sau presiune diferentiala. Este adevarat, am mers numai afara si in regim peste 2500 rtm - drum intins
     
    DrLexic și Clauu apreciază asta.
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
  8. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Voi incerca astazi sau maine sa fac o regenerare in mers - apoi cred ca voi apela la cineva care are VCDS sa vad daca o putem face cumva fortata. Oricum multumesc pentru sfaturi
     
  9. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    La fel ca si romy.b eu cred ca este necesar sa verifici injectoarele pe banc. Cea mai buna verificare - incearca undeva in tara Zalau, Bacau, Suceva - caci la Bucuresti mie mi-au luat 100 lei de injector la verificat
    Din cate vad, am citit si studiat problema la acest tip de injectoare problemele sunt interne si mai putin cauzate de pompa de inalte - ci de insasi injectoarele propriuzise.
    La fel cum au spus si audi66 dar si romy.b impreuna cu EEXCALADE trebuie musai sa respecti la sange procedura de inlocuire a oringurilor, montare in chiulasa, momente de strangere, unghi de strangere si alinierea camei pe momentul maxim de apasare si iarasi strangerea surubului si darea lui inapoi 180 apoi blocarea cu piulita.
    Recomand cu caldura masurarea cu ATENTIE a rezistentei interne si a continuitatii cablajului, deoarece lucreaza in conditii extreme si mai toate firele dupa 10-11 ani sunt batoase si coapte
     
  10. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Acum fata de etansarea interna a injectorului realizata prin componentele sale - daca stau sa analizez bine, etansarea acestuia in chiulasa se face doar prin cele doua oringuri, oringuri care au rolul de a separa circuitul de tur si retur si a impiedica injectorul sa piarda presiunea, implicit motorina in circuitul de ungere - respectiv chiulasa....
    Asa cum bine spunea moderatorul Cristi intr-un raspuns dat cuiva la un moment dat, chiulasa suporta un numar limitat de demontari - montari ale injectoarelor. In primul rand, este o combinatie nefericita de aluminiu (chiulsa) cu OL care este folosit la realizarea corpului injectorului
    Gaura respectiva tinde sa se deformeze si sa piarda astfel etanseitatea. Diferentele mari de transfer termic isi spun cuvantul, precum si factorii de dilatare, contractare
    Un alt aspect luat in discutie si tratat de multi - chiar si de cei cu motoare 1,9 este zona de contact a injectorului din partea superioara a diuzei - scaunul injectorului - daca ii pot spune asa. Aici am observat din studiul meu ca exista in timp uzuri, oxidari, calaminari....
    Unii, incearca sa rectifice acel scaun prin si cu diferite procedee abrazive. Cateodata au rezultat, cateodata nu....
    Acum este drept anumite tipuri de injectoare au acolo o saiba de cupru care la montaj se decaleste se baga pe diuza si apoi injectorul se strange in chiulasa, realizand astfel etansarea.
    Acest model de etansare este specific injectoarelor directe dar si a celor PD din prima generatie.
    Ei bine, injectoarele la motoarele BRE, BLB si alte cateva nu au acolo nimic, nici o saiba, nimic - doar scaunul injectorului in scaunul chiulasei. Am citit deasemenea de solutia ingenioasa a unora de a confectiona saibe subtiri de tabla de cupru de 0,2mm care sa pasuiasca si sa preia toate golurile de aer dintre corpul injectorului si scaunul chiulasei.
    Eu cred ca aceasta este intr-adevar o problema mai ales atunci cand se aduna km si apare usor, usor uzura ... etanseitatea cat mai ferma din aceea zona poate salva si prelungi viata oringurilor dar ceea ce este cel mai important realizeaza o echilibrare a presiunii injectate, respectiv a presiunii realizate in camera de ardere.
    Mai mult decat atat o etansare defectuoasa poate modifica graficul de lucru al injectorului in zona de precombustie, nerealizandu-se suficienta presiune, modificanu-i astfel valorile de lucru.
    Asa se explica de ce la cutare pe masina mergeau bine si aveau compensari mici iar la X-sulescu are compensari mari. Evident vorbind de injectoare cu valori apropiate ... Atentie!
    Anexez pentru studiu ... cazul meu particular
     
    DrLexic apreciază asta.
  11. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Din fericire acum se reconditioneaza chiuloasele/se bucseaza cu rezultate super ok!!
    La inj.cu prindere in doua parti rata de uzura a chiuloasei in locasul injectoarelor este mica, problematic este PD de 1.9 cu un singur surub.
     
  12. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Pentru ca este important si pentru ca romy.b m-a rugat sa postez poze ca sa fie edificator pentru toata lumea - anexez aici trei fotografii prin care se poate observa deformarea - de fapt alungirea suruburilor care fixeaza injectorul in chiuloasa. Poate diferenta nu este asa de mare - dar vreau sa va spun ca si filetul se intinde, astfel incat la proba filierei se simte clar faptul ca s-a alungit si filetul. De aceea este imperios necesar a se inlocui aceste suruburi
     
    DrLexic apreciază asta.
  13. Singeorzan florin

    Singeorzan florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    Audi a6 2.0 2008 cod bre
    Salutare. De ceva vreme am un ușor tremurat al acului la relanti, în turație mers constant imi face câte odată cate o fluctuație a turației, am pus mașina pe testar si pe un injector am o diferență +sau- 1.5 nu mai țin minte exact, am hotărât sa le desfac pentru o verificare...am luat si kit reparatie injectoare de la elring ...ce ziceți de kitul de la elring.mulțumesc
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    O mizerie kit-ul de la Elring. Trebuia sa cumperi Bosch sau originale = Bosch si obligatoriu setul de suruburi. Dar asta patesti cand nu intrebi. Ai desfacut degeaba injectoarele daca ai doar corectiile alea. Asa am si eu la un injector (- 1.43) si merg cu el asa bine mersi de peste 8 ani (acul de la turometru nu se misca) si tinand cont ca masina mea am cumpart-o noua din reprezentanta acum 9 ani. Inainte de a mai scrie ceva pe forum citeste integral forumul pentru ca altfel noi scriem degeaba. Bafta.
     
  15. Singeorzan florin

    Singeorzan florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    Audi a6 2.0 2008 cod bre
    Mersi mult de sfat.Încă nu le-am desfacut ,cât despre oringuri o sa încerc sa le schimb cu cele de la bosch.
     
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Elring sunt mai subtiri decat bosch sau OE.
    Conteaza daca inj.este cu +/-, cele cu + sunt cu probleme.
    Cum a spus si @Cristi, atentie la montare/reglare/suruburi noi, altfel munca e in zadar.
     
  17. Singeorzan florin

    Singeorzan florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    Audi a6 2.0 2008 cod bre
    Salutare domnilor.
    Am tot cautat si nu am găsit ce cautam, mai exact am o problema la cablajul injectoarelor, am o ciupitura a izolației la unul din fire. Ma întreb dacă influențează cu ceva, ar fi bine sa il schimb ? Si dacă da cu unul nou sa merge din dezmembrări ? Mulțumesc.
     
  18. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Din dezmembrări trebuie sa fii foarte atent când cumperi să îl verifici bine sau să vorbești cu vânzătorul să îl primească înapoi dacă nu merge, nu e compatibil sau are defect ascuns. Asta în cazul în care te poți înțelege cu ei. Nou ar fi ideal pentru că am observat că datorită regimului termic și amplasamentului firele de întăresc in timp, de aici și eventualele deteriorări ale izolației, dar totul tine de puterea ta financiară. Oricum in ambele cazuri spune-ne și noua ce ai găsit și la ce preț.
    Acum ar mai fi posibilitatea izolării acelui fir, depinde unde este deteriorat și cine îți face aceasta operațiune. Am făcut această operațiune de rezolvare a cablajului la un Ford Scorpio, cablaj oarecum asemănător tot pe zona de comanda a injectoarelor, dar a fost o operațiune migăloasă ce a necesitat atenție și materiale de calitate.
    Sunt foarte curios dacă pot desface o mufa de cuplare a cablajului la injector sau daca pot extrage cumva pinii mamă. Pe această cale fac și un apel la colegii care au un cablaj compromis sa îmi vândă/ doneze în vederea aplicării unor noi cabluri cu cămașa siliconata.
    Eu folosesc aceste cabluri la alimentarea automodelelor de competiție. Sunt cabluri special concepute sa reziste la descărcări puternice de curent, supraîncălzire, frecare mecanica și condiții destul de dure de exploatare. Am observat că oricât de mult ar fi supuse încălzirii aceste cabluri nu își pierd elasticitatea cămășii și aceasta nu coace.
    Oricum scuze pentru ultimele paragrafe, dar m-am gândit că o informație în plus nu strica niciodată.
     
    Ultima editare: 23 Aug 2017
    DrLexic apreciază asta.
  19. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    @Singeorzan florin
    Lasa-l asa daca nu intrerupe si nu sunt erori pe injectoare.
    O sa fie problema de inlocuit ,nu e spatiu sa le demontezi/montezi intregi
     
    mariano apreciază asta.
  20. Singeorzan florin

    Singeorzan florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    Audi a6 2.0 2008 cod bre
    Nu sunt erori pe injectoare,nj am nici o eroare ,corectile sunt 0.02 /-0,52/-0.05/ 0,75, de întrerupt nu știu ce sa zic ,cum merge asa motorul are o mica miscare fata de mersul lui normal,poate e si din injectoare. De gasit am gasit cablaj la 180 ron pe modelul meu 2.0 bre 2008 pe Dezma auto.
     

Distribuie pagina asta