1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire - Schimbare - Montare - Demontare Schimbator viteze Cutie de viteze la A6 C6 (4F)

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Megatron, 26 Sep 2012.

  1. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Avand in vedere ca recent am inlocuit schimbatorul de la A6-lea meu cu unul de RS6, am decis sa fac acest topic D.I.Y. in care sa descriu pasii care trebuie urmati pentru ca lucrarea sa iasa bine. Manopera este foarte usoara, nu necesita mari cunostinte in domeniul mecanicii, doar putina rabdare (si pasiune, daca s-a ajuns aici inseamna ca este ).

    Schimbatorul de RS6 sau alte maciulii se gasesc pe ebay.de folosind cuvantul de cautare "Audi Schaltknauf", se alege modelul dorit cu conditia sa fie compatibil cu masina pentru care este cumparat.

    Pentru montaj este necesara o surubelnita plata, un patent sau mox, maciulia de schimb si bineinteles o masina VAG cu cutie automata. Este foarte important sa nu se inlature piedica galbena de pe maciulie decat dupa montaj, in cazul in care piedica se scoate butonul intra inauntru, iar scoaterea butonului este un adevarat cosmar. Totusi se poate scoate si usor folosind aer comprimat de la o vulcanizare.

    Asta e maciulia de RS6. 8P1 713 141 C QBZ
    [​IMG]

    Se pune schimbatorul pe pozitia N si apoi se scoate mansonul afara. Acesta are patru clipsuri de plastic prinse in consola. Trebuie prins bine cu degetele de pielea mansonului in locurile unde sunt sagetile, cat mai in dreapta schimbatorului si cat mai departe de consola P, R, N, D si S si se trage in sus.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Odata ce mansonul de piele este scos, acesta trebuie ridicat peste maciulie si se poate observa un colier de metal care se desface foarte usor cu surubelnita plata de care am vorbit mai sus.
    [​IMG]

    Dupa ce colierul metalic a fost scos, butonul cromat de la maciulie trebuie tras spre exterior, adica spre stanga, iar maciulia trebuie trasa in sus. La scoaterea maciuliei se introduce intre buton si maciulie un plastic, un chibrit... sau o scobitoare, eu am folosit scobitoarea. Trebuie de asemenea observat ca pe plasticul mansonului clipsurile nu sunt pozitionate simetric, si trebuie avut grija la montarea noii maciulii sa nu se monteze invers. Distanta dintre clipsuri si marginile mansonului este marcata cu rosu.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Apoi urmeaza extragerea mansonului de pe maciulie. Pentru asta trebuie apasate cele patru picioruse in sensul sagetilor si se incearca dezasamblarea celor doua piese. Daca nu reusiti sa le strangeti cu mana, atunci ar fi mai bine sa folositi un siret cu care sa gatuiti gulerul maciuliei pentro o extractie mai usoara a mansonului.
    [​IMG]

    Dupa scoaterea mansonului de pe maciulia veche, aceasta se inlocuieste cu maciulia cea noua. Trebuie respectat sensul mansonului fata de consola si clima, linia mica rosie spre climatronic si linia mare rosie spre cotiera.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dupa montajul mansonului pe maciulia cea noua, tot ansamblul se pune la loc pe levierul cutiei de viteze si
    se apasa maciulia pana se aud doua clicuri distincte. Se monteaza colierul metalic cu ajutorul moxului sau patentului, atentie la ornamentele si butoanele de la MMI. Dupa ce colierul de metal este fixat la locul lui se scoate siguranta galbena si se poate monta pe maciulia veche.

    [​IMG][​IMG]

    Urmeaza reclipsarea cu grija mansonului de piele la loc si postarea pozelor pe forum.

    Diferenta dintre cele doua schimbatoare + poza cu cel nou in toata splendoarea sa.:)

    [​IMG]
    [​IMG]
    Atentie! Inainte de a comanda piesele de schimb verificati bine compatibilitatea produsului cu masina pentru care este cumparat.

    Spor la treaba!:arco:
     
  2. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Multumim,...chiar ne interesa problema, pe unii...
    Totusi poate gasesc altceva, forma asta, chiar daca e de RS, ma scoate din minti. Prea mare, prea ... naspa.
    Oricum, asta de RS arata mai bine.
    Daca ai luat-o de pe ebay Germania inclin sa cred ca e originala, nu ? Cam la cat te-a ajuns pe tine ? Sa am un punct de reper.

    Mi-ar placea ceva de genul:
    1.
    2.
    3.
    ...dar nu cred ca merg toate, poate doar prima.
     
    Ultima editare: 26 Sep 2012
  3. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Eu l-am cumparat pe asta de aici 104 euro si am platit transport 15 euro pt Franta. http://www.ebay.de/itm/Audi-RS6-DSG...517544300?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6373ad6c
    1 si 3 se aseamana putin, si mie imi plac, dar nu am vrut sa denaturez masina. 2-ul nici nu intra in discutie, n-are nici o treaba cu A6 C6.

    1 si 2 sunt compatibile dar au nevoie de o mica modificare, despre care eu nu stiu, asa ca vezi aici http://www.clubaudi.ro/masina-mea-prezentarea-membrilor/22526-a6-2005-3-0tdi-270hp-7.html
     
  4. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Romania o fi mai aproape ca vor doar 12,99 E. :)
    Deci la tine a venit fara manson... Ok.

    Pai da, as vrea ceva mai scurt, mai "aplatizat", fara "bila" aia din varf.
    La prima, are tabel cu masinile compatibile si nu ar fi probleme...
    Pana si alea de pe Octavia, de la cutiile DSG sunt mai faine.
    Culmea ca unora nu le plac,...chestie de gust, nu ai ce sa faci. :)
    Multumesc mult pentru tutorial...
     
  5. criss43

    criss43 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a6,3.0 tdi,2005
    G@bryel,cel de la''1'' il am eu pe masina,l-am luat de pe e-bay,vine cu manson,dar nu se potriveste.Trebuie sa il pui tot pe cel vechi in loc.Eu am avut de S6...dar asta e mult mai spectaculos!
     
  6. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai mai Criss, nu ai tu un topic unde il ai fotografiat montat ?
    L-a pus "Victorash" mai sus.
    La modelul "1", spune acolo "Wenn man den Schaltsack am alten Rahmen befestigt passt er auch problemlos beim Audi A6 4F.
    Der Schaltsack ist lediglich am Rahmen getackert und lässt sich problemlos umbauen." Deci, trebuie adaptare, da...
    Am mai citit undeva, ca merge, s-a reusit instalarea, dar trebuie sa pastrezi acel inel de fixare de la "maciulia" veche. L-am gasit si eu cu pielea perforata, nu e ieftin, dar acum m-ai pus pe ganduri. Am auzit ca merge, l-am vazut montat la tine...si spui ca totusi nu merge ?
    Ce ma sfatuiesti sa fac in final ?
     
  7. criss43

    criss43 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a6,3.0 tdi,2005
    Cand am zis ca trebuie pus cel vechi inapoi,ma refeream de fapt la inelul de fixare din plastic de sub manson...imi cer scuze daca te-am indus in eroare
     
  8. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    E OK atunci... :)
    Chiar mi-ar fi parut rau daca nu mergea.
    Sper sa mearga la fel de bine ca si cel "al masinii".
    Ma cam deranjeaza pretul,...830 lei,...pentru o "maciulie" :), dar asta e.
    Am mai gasit o varianta, neperforata, la 300 lei. Made in China,...dar acum totul se face in China. :)

    Multumesc mult.
     
    Ultima editare: 15 Oct 2012
  9. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    De unde cu 830ron? Ai incercat ebay.de? Am vazut cu 130euro cu tot cu manson...
     
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    De ASTA vorbeam. :)
    Tu nu stii cum e ? Nu e prost ala care cere...
    Am mai gasit la 600 lei, cu tot cu manson.
    Acum am vazut,...TOATE din discutie vin din...China. :)

    M-am uitat si pe .de,...dar cred ca nu am pus la cautare ce trebuia, ca nu mi-a gasit. Doar ala, tot la 600 lei, cu "piele" doar in partea superioara.

    Apropo, in cazul achizitionarii fara manson, merg de la unul la altul ? Logic ar trebui ca masonul sa fie mai lung pentru varianta 4G.
     
    Ultima editare: 15 Oct 2012
  11. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Romania,...EJECT. :)
    Nu trimite bajeatu'.
     
  13. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    I-ai propus sa vezi daca trimite? Incearca si ai sa vezi ca trimite. Ii faci o propunere buna si iti trimite.
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Am mai incercat, cu alte ocazii, unii au raspuns ca nu, altii nici nu au bagat in seama intrebarea. O singura data am reusit. Mi-a facut o oferta pe ebay special pentru mine, ca sa simplificam lucrurile cu plata.
    Nemtii astia, cand si-au pus in cap asa ceva, se cam tin de cuvant. Or fi luat tepe, nu stiu. Oricum, la cat costa chinezariile astea,...nu prea vreau sa fac o propunere de nerefuzat. :) Daca vrea, platesc transportul si gata. E destul.
    Am referintele 100% pozitive, cu mentiuni de platitor foarte foarte rapid, la peste 100 de chestii cumparate, asa ca e destul...
    O sa vad, ca doar sunt vechi client de ebay... :)
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    In final am comandat ceva la 135 E, cu transport inclus, din Germania.
    Spre deosebire de ce am mai vazut, are cusaturile pe manson, tip Titan, deci nu pe negru.

    "Sie bieten hier auf einen Originalen Schaltknauf aus dem Audi 4G S-Line (aktuellstes Modell 2011->)
    Besonderheit dieses Schaltknaufes ist sein Bezug aus Lochleder und die Titan farbigen Ziernähte am Schaltsack!"


    Acum e la DHL, dupa ce vine sper sa ma descurc si cu schimbatul...
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Gata, am terminat.
    Pachetul a venit dimineata, l-a adus cineva de la Posta Romana, la usa.
    A facut in total 6 zile.
    Mansonul e de piele, cu ce mai are pe acolo, cutie, inscriptionari, da, (cred foarte mult ca) e originala.
    Am schimbat cadrul de plastic ce prinde mansonul in consola si m-au cam chinuit capsele alea. Cele originale erau ca cele de hartie, dar mai gorase si mai tari. Am reusit sa pun altele, cu un capsator pentru lemn, ca cel ce se foloseste la mobilier. Rama aia fiind de plastic, cat am ridigizat-o eu, tot ramanea elastica si capsele nu prea vroiau sa treaca prin ea.
    In final am reusit, dar ca sa-mi fie munca mai usora, am dat pe rama un pic de prenadez si astfel pielea, a stat foarte bine pentru capsat.
    "Nuca", sau maciulia" e un pic diferita la partea inferioara. E mai scurta, nu are colier metalic, dar are un inel de plastic ce se invarte vreo 20-30 de grade si pune un fel de pana intr-un canal.
    Dupa ce am introdus-o pe tija masinii, am invartit si acel inel, nu a facut vreun click, dar parca a fixat totul mai bine.
    Mansonul e cu vreo 5mm mai scurt, dar nu influenteaza.
    In final a iesit totul bine, arata mult mai OK si le multumesc pentru informatii lui Victoras si Criss. :thumbs-up:
    Multa bafta... :salute:
     
  17. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    pai pune si poze din interior deja...
     
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ok, o sa pun, dar am zis ca daca tot a pus Criss, am zis ca se stie cum vine.
    Diferenta fata de cum e la el, e ca al meu nu are buton negru.
    Am facut pozele alea in casa si cand am plecat, nu am mai luat aparatul, dar o sa fac...
     
  19. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Foarte frumos, arata super si imi place. Ma bucur ca ai reusit sa-l adaptezi, chiar daca ai muncit un pic...:)

    Cat despre "originalitate", stai relax ca e OEM, si chiar daca nu ar fi, din ce vad eu calitatea e prezenta...
     
  20. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    Elegant!Imi place!Cred ca o sa vreau si eu!:)
     

Distribuie pagina asta