1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire - schimbare - upgrade motor benzina 1.8 injectie la Audi 80 90 100 (B3 - B4))

Discuție în 'Modele clasice' creată de adi_tan76, 12 Oct 2020.

  1. adi_tan76

    adi_tan76 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2013
    Locație:
    HATEG
    Masina:
    Audi A4B6,2.0L,2002
    Salutare tuturor,
    Cer si eu sfatul colegilor cu mai multa experienta in acest tip de injectie KE-Jetronic si K-Jetronic si "transplanturi motor".
    De curand am achizitionat doua B3-uri. Unul 80 1.8 Quattro 90 cp cu injectie KE-Jetronic si celalalt 80 1.8E 112 cp cu injectie K-Jetronic.
    As vrea sa montez motorul de 112 cp pe Quattro care este si inmatriculat. Nedumerirea mea este daca pot folosi injectia de la cel de 90 cp sau trebuie sa vin cu cea de la cel de 112 cp cu tot cu instalatia electrica. Care dintre ele lucreaza mai precis si bine ? Multumesc pentru sfaturi si pareri.
     
  2. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 1994 / Audi 80 B4 2.0 (ABT) 1994
    Salut! KE-Jetronic este la bază un K-Jetronic, dar imbunătățit, are calculator (ECU), sondă lambda și acel regulator de presiune al benzinei electric, controlat de calculator. La K-Jetronic acel regulator e situat pe blocul motor undeva spre delcou (se duc 2 furtunuri metalice în el). KE-Jetronic ar trebui să fie mai precis și mai fiabil. Distribuitorul de benzină (cel cu 5 furtunuri) nu are același cod de piesă pentru ambele motoare, diferă, deci e posibil să nu funcționeze chiar ok dacă se fac anumite combinații de piese.
    Situația pare cam așa:
    1. Cel mai simplu și rapid, pui motorul de 112 cp pe quattro, dar păstrezi toată injecția originală KE-Jetronic. Ar trebui să funcționeze. Diferența mecanică între aceste 2 motoare e că cel de 112 are raportul de compresie mai mare și altă axă cu came. K-jetronic au fost la bază amândouă la început, apoi s-a trecut la KE.
    2. Cel mai corect, pui motorul de 112 cp cu tot cu injecția/instalația lui, dar e o operațiune mai de durată.

    Eu aș merge pe prima variantă.
     
  3. adi_tan76

    adi_tan76 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2013
    Locație:
    HATEG
    Masina:
    Audi A4B6,2.0L,2002
    Multumesc de raspuns @CistiCosti.P rimul lucru ce o sa-l fac este sa refac distribuitorul de pe K-Jetronic, a fost desfacut de cineva inainte de a lua eu masina si acum curge intre corpuri. Am comandat oring-uri de viton pentru el si o sa-l etansez dupa care o sa incerc sa pornesc masina sa fiu sigur ca este in regula.
    Ulterior o sa schimb doar motorul si daca nu ma inteleg cu el pun injectia cu tot ce tine de acel motor. O sa mai caut si un distribuitor de KE-Jetronic de B4 eventual, sa vad si cu acela cum se comporta. Acum, imi cer scuze daca plictisesc, nu am prea avut deaface cu aceste injectii. Primul distribuitor desfacut de mine a fost prin anii 94-95 de pe un Audi 100 2.3 la care au disparut oring-urile din el. Pe vremea aia era imposibil sa-l mai repari, am trecut masina pe carburator si gata.
    De atunci nu am mai avut deaface cu acest tip de injectie.
     
  4. adi_tan76

    adi_tan76 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2013
    Locație:
    HATEG
    Masina:
    Audi A4B6,2.0L,2002
    Problema rezolvata cu distribuitorul. Masina porneste si merge foarte bine. Ralanti foarte stabil, in sarcina trage foarte bine. Reglaj cu analizorul de gaze nu am facut. Urmeaza si asta pe saptamana asta. Intrebare: daca scot CO la 0.9-1.2 este bine ? Mai urmeaza si reglajul avansului, a umblat un Dorel si acolo cand masina a fost la vechiul proprietar.
     

Distribuie pagina asta