1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire termostat la Audi A4 B5 motor benzina cod ADR

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de bushman, 25 Iun 2013.

  1. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Salut,

    Revin cu un tutorial legat de schimbarea termostatului la un audi A4 B5 benzinar cu motor de 1.8 cod ADR .

    Procedeul este destul de simplu, ca durata de lucru undeva la 1 ora eu zic ca ar fi suficient pentru operatiunea aceasta .

    Inainte sa va apucati de treaba trebuie sa aveti grija ca motorul sa fie rece sa aveti un vas de scurgre pentru antigel respectiv antigel nou pentru completare sa va protejati mainile si ochii de eventualele picaturi ce o sa se scurga din carcasa pompei de apa sau furtun inferior radiator.

    Deasemenea pentru usurinta e recomandata o rampa fie ea mobila ori un cric hidarulic pe care puteti urca masina pentru acces .

    - Primul pas este ridicarea masinii pe rampa sau cric si indepartarea scutului de plastic al masinii, acesta este prins cu 5 suruburi, 3 in partea din fata a masinii sau inferioara cum sunteti pozitionati cu fata spre motor. (suruburile au cap normal in linie si sunt in sistem autoblocant si invart cam o tura maximum dupa care raman blocate)

    - Dupa ce ati indepartat scutul aveti o imagine asemanatoare cu prima atasata acestui thread, avand baia de ulei in partea dreapta si capacul din plastic al termostatului drept in fata . (atentie in poza mea furtunul inferior de la radiator este scos si vine peste mansonul de plastic marcat cu cifra 2 )

    - Urmatorul pas este golirea radiatorului sau a circuitului mare care poate fi facuta ori prin demontarea colierului ce vine peste cotul marcat in prima poza cu 2 ori prin zona radiatorului cu ajutorul valvei de evacuare lichid, e la alegerea vostra cel mai sigur e sa folositi valva.
    Daca va grabiti puteti proceda ca mine adica sa scoateti furtunul direct si sa al lasati sa curga atentie debitul o sa fie destul de mare deci sa purtati ecipament de protectie mai ales pentru ochi antigelul este toxic si iritant.

    - Mai departe ce nu am prins eu un poza este demontarea unei piese de rigidizare ce vine exact deasupra termostatului. La mine piesa respectiva era conectata de motor (baie ulei se vede in poza locasul surubului in partea cea mai de sus a pozei ) printr un imbus destul de mare cred ca era T 25 , celalat cap al barei este prins printr-un surub cu cap hexagonal de traggerul masinii cu un surub de 10 daca nu ma insel .

    - Mai departe trebuie desfacut furtunul radiatorului ce vine in capacul termostatului si golit circuitul mare intr un recipient .

    - Dupa ce ati demontat bara de rigidizare aveti acces la capacul termostatului care este prins cu doua suruburi de 8. Dupa cum se poate observa in prima poza primul surub este accesibil si se poate scoate usor, iar la al doilea o sa fie un pic de munca si aveti nevoie de un adaptor tip cap flexibil pentru tubulara sau cum am rezolvat eu, am montat capul tubular pe un cap surubelnita ce accepta tubulare si am reusit fara probleme sa la dau jos .

    - Dupa ce ati indepartat capacul o sa aveti o imagine asemanatoare cea din poza 2 (posibil ca termostatul sa fie lipit de corpul pompei daca nu a fost umblat la el de mult timp ) . Se scoate termostatul si garnitura si se monteaza cel nou cu arcul in interiorul pompei si capul cum este in poza adica in jos peste care se vine garnitura .

    - In acest caz termostatul o sa cada in jos iar pentru montarea capacului sunt 2 metode pe care eu le-am incercat cu succes , respectiv:

    1. Se monteaza termostatul nou si garnitura precum in poza 2 se apasam pe cadrul termostatului cu o surubelnita foarte subtire sau o sula pentru a tine termostatul in locas si venim cu capacul de plastic peste acesta si in momentul cand flansa capacului calca pe cadrul termsotatului scoatem usor surubelnita apasand pe capac si dupa aceea tinand cu presiune pe capac strangem suruburile la mana .

    2.Se monteaza termostaul cu tot cu garnitura direct pe capac si se tin cu doua degete pana cand ajunge in corpul pompei de apa si se strang suruburile la fel la simtul mainii .

    - Restul pasilor sunt inversul celor descrisi mai sus dupa ce am montat tot se compelteaza cu antigel (aproape 6L ) pana la semnul de maxim si se face aerisirea circuitului respectiv se pornese ventilatia pe cald la maximum si se lasa motorul sa ajunga la 90 grade.
    Deasemenea puteti face si o tura prin zona in regim normal cu mici pauze in care puteti desface foarte putin capacul vasului de expansiune pentru a ajuta la aerisirea sistemului (Atentie la 90 de grade antigelul combinat cu apa are tendinta sa fiarba iar circuitul fiind sub presiune o sa aiba tendinta sa dea pe afara cand desfaceti capacul, de aceea am zis ca doar sa rasufle, nu desfaceti de tot pentru ca o sa dea pe afara sau mai rau o sa va sara pe fata deci inca o data mare atentie )

    Daca totul este ok masina artrebui sa ramana la 90 o sa bage caldura si deaasemenea cand intra si circuitul mic o sa mai traga din antigelul din vas deci o sa fie nevoie de completare, deci sa aveti cam 1L la noi cand faceti test drive-ul.

    Mult succes
     

Distribuie pagina asta