1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuirea Casetei de Directie Normale 1N1 cu Servotronic 1N3 cea asistata electric la Audi A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de by694bh, 7 Mar 2013.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Am sa incerc sa va explic cit mai detaliat despre modificarea facuta pe masina mea in legatura cu montarea casetei de directie cu servotronic pe Audi A4 B6.

    Necesarul de piese ar fi urmatorul:

    1. caseta de directie cu servotronic ZF 8E1 422 071 T in cazul meu (atentie la cod daca este cu X final a fost reconditionata)

    2. inele de etansare pentru a fi inlocuite cele vechi N 013 849 5 si N 013 848 7 cite doua din fiecare

    3. releu servotronic 8e0 907 307 (A-C-D-E-F-G-H final in cazul meu este C final ) sint destul de greu de gasit sh

    4. suport releu 1 x 443 937 527 cu contacte 3 x 000 979 021 EA 2 x 000 979 212 EA

    5. 1 x contact 000 979 009 E

    6. 1 x conector 1J0 973 722 si 2 X contacte 000 979 133 EA

    7. cablu flexibil din cupru cu izolatie din pvc negru (de preferat) aprox 1,5m

    8. 1 litru de ulei hidraulic ptr caseta de directie G 004 000 M2

    9. tub izolant termorestringent/banda izolatoare , pistol de lipit , fludor , truse chei fixe si cu crichet , set surubelnite , multa rabdare si chef de munca.
     
    mgbyte apreciază asta.
  2. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Deci , sa trecem la treaba.
    Se ridica masina de partea din fata pina rotile nu mai ating solul si se pune pe trepiezi .
    Se pune volanul in pozitia ,,O'' (rotile drepte) se scoate cheia din contact pentru ca la o eventuala miscare de volan sau a casetei in momentul demontarii , acesta sa se blocheze.
    Se demonteaza protectia de la picioarele soferului (poza 1) .
    Acum se demonteaza cardanul care uneste volanul de caseta de directie (pozele 2 si 2.1). Dupa desfacerea surubului se trage acel cardan inspre volan si se blocheaza. Volanul fiind blocat nu se va mai misca din pozitia ,,O''
    Se demonteaza rotile din fata si se demonteaza capetele de bara pe ambele roti iar pe partea soferului se mai demonteaza cele doua brate superioare (poza 3).
     
    mgbyte apreciază asta.
  3. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Atentie bratele se demonteaza doar pe partea stinga (partea soferului) , pe partea dreata doar pivotul de la caseta de directie . Dupa demontarea bratelor se poate trece la demontarea aparatoarii de plasic de la caseta de directie (poza 4)
    Acum se vad si conductele care alimenteaza casteta de directie (tur/retur )si care se demonteaza (eu le-am demontat de sub masina)atentie ca va iesi aprox 0,5litru de ulei hidraulic care nu trebuie (poza 5)
    Ajunsi in aceasta faza se pot demonta cele trei suruburile care tin caseta de directie si sint pozitionate doua incompartimentul bateriei(unul in dreapta baterie si unul in stinga linga bidonasul/rezervorul de ulei de frina) iar al treilea se demonteaza de sub masina (pozele 6/6.1/6.2/6.3/6.4) .Odata localizate se trece la desurubarea lor aici este nevoie si de a doua persoana ,prima data se destringe putin (360°) surubul 1 dupa care se destringe in totalitate surubul 3 pe urma 2 si la sfirsit surubul 1.
    Acum caseta de directie este libera si poate fi ,,trasa'' afara prin partea stinga (patrea soferului) unde mai inainte s-a demontat protectia de platic .
     
    mgbyte apreciază asta.
  4. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Pentru cei care vor sa recupereze barele de directie si capetele de bara cu pivoti se vor demonta si remonta pe caseta noua impreuna cu doua mansoane de cauciuc de preferat noi.
    Sfatul meu este sa se schimbe complet tot pentru a nu avea probleme mai tirziu
    2 mansoane 8E0 419 831
    2 bara de directie 8E0 422 821 C
    2 capete de bara de directie 4F0 498 811 A
    2 coliere 4B0 422 875(acestea se pot recupera de pe caseta demontata) si 2 coliere N 105 752 01 (se poate utiliza si doua coliere normale)
     
    mgbyte apreciază asta.
  5. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Inainte de a incepe montarea casetei trebuie adusa la punctul ,,O''.Se demonteaza surubul 1 (cred ca era de 8 mm) si se invarteste de ,,boltul'' 2 stanga sau dreapta pana cand prin orificiul lasat gol de surubul 1 se va vedea o perforatie in cremaliera casetei si se va bloca prin insurubare cu un surub de 8 mm (cred) de lungime 30-40 mm la care i s-a facut putin varf pe filet, se vad in poze, NU se stringe cu cheia ci doar cu mana .
    Acum caseta este pregatita pentru montaj care se efectuaza exact invers demontarii.
     
    mgbyte apreciază asta.
  6. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Inainte de a incepe motarea se pozitioneaza pe caseta garnitura (daca a ramas pe caroseria se scoate afara) are o sageata pe ea deci numai intr-o pozitie se poate monta.
    Montajul incepe prin pozitionarea casetei noi pe pozitia celeilalte si prinderea ei cu cele trei suruburi incepand cu surubul 1 (2-3 spire) surubul 2 (2-3 spire)si 3 (2-3spire) NU se strang cu cheia deocamdata, dupa care se monteaza turul/returul, aici se vor pune garniturile din aluminiu N 013 849 5 si N 013 848 7, suruburile (tubular si cel cu supapa) se pot recupera de pe caseta veche.Verificati garnitura de cauciuc in interiorul masinii sa fie corect montata.
    Acum se pot strange cele trei suruburi de fixare a casetei iar pentru cei care vor sa fie perfecti se strange 40 Nm + 90 ° (grade).
    Se strang si suruburile de la tuburile tur (cel cu supapa de retinere 35 Nm) si retur (cel tubular 47 Nm).
    Acum se poate monta cardanul de la volan care teoretic ar trebui sa fie aliniat perfect cu ,,boltul'' de pe caseta de directie, daca nu este, se poate misca putin volanul stinga-dreapta (deblocandu-l in prealabil cu cheia in contact).Se strange surubul de blocaj al cardanului 30 Nm.
    Se destrange surubul de blocare a cremalierei si se pune originalul.
    Se monteaza capetele de bara si bratele --Aici nu mai insist cu detalii--
    Se demonteaza aparatoarea interioara de roata stanga (parte soferului) si se ,,ciupeste'' una dintre intrari semnata cu sageata rosie pentru trecerea cablului in interiorul masinii.
     
    mgbyte apreciază asta.
  7. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Acum sa trecem la partea electrica. Se deconecteaza bateria daca nu s-a facut asta, doar minusul.
    Se confectioneaza cablul care va alimenta electrovalvola servotronic: se introduce cablul din interiorul masinii prin ,,ciupitura'' facuta mai inainte (este mai usor din interior spre exterior), se dezizoleaza cele doua fire si se lipesc contactele 000 979 133 EA, se izoleaza (de preferat cu tub izolant termorestringent/termocontractabil) si se monteaza in conectorul 1J0 973 722, dupa care se izoleaza din nou cu un manson de cauciuc (se gaseste prin dezmembrari auto). Cand se introduc contactele in conector trebuie tinut cont de culorile cablului ca si in foto: 2 masa (-) culoare maro/negru si 1 + 12v culoare alba /albastra /rosu. Se poate cupla la conectorul de la servotronic si se face traseul de cablu pe sub aparatorile de plasic (aparatoarea de plastic de deasupra burdufului are loc special pentru acest cablu si este si un orificiu unde se poate clipsa conectorul de la caseta).
     
    Sirbu Roberto și mgbyte apreciază asta.
  8. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Acum se trece in interiorul masinii si se pregateste suportul pentru releu 443 937 527 cu contactele :
    1 liber
    2 contact 000 979 021 EA
    3 liber
    4 contact 000 979 212 E
    5 contact 000 979 021 EA
    6 contact 000 979 212 E
    7 liber
    8 contact 000 979 021 EA
    9 liber
    Pentru alimentarea cu 12v eu am ales varianta direct de la tabloul de sigurante(pe alimentare cu 12v dupa contact pus) dupa care am pus alta siguranta , se poate folosi de la un radiocasetofon auto , aici fiecare este liber sa aleaga , am pus si schema originala ptr cunoscatori.
    Masa am ,,tras-o'' de linga tabloul de sigurante .
    Se deface tabloul cu intrumentele de bord , se deconecteaza conectorul 32pin verde si aici sint doua posibilitati:
    1 se lega un fir direct pe pinul 21
    2 se introduce in pinul 6 (care este gol ) contactul 000 979 009 E care se prelungeste circa 1m .
    Eu am optat pentru varianta 2.Se reconecteaza conectorul verde si se poate remonta instrumentele de bord .Se trag toate 5 firele (+12v/masa-/cablul servotronic/semnal de viteza) sa ajunga pina la soclul petru suporti relee 2 unde vom pune suportul de releu dupa care se vor face urmatoarele conexiuni :
    pin 2 se leaga la firul maro/negru din cablul de la servotronic
    pin 5 se leaga la firul alb/albastru/rosu din cablul de la servotronic
    pin 4 se leaga la firul care vine de la semnal de viteza din bord
    pin 6 se leaga la firul tras de la 12v
    pin 8 se leaga la masa
    ATENTIE MARE LA ACESTE CONEXIUNI !!!
    Se introduce suportul de releu in soclu , se monteza releul 8e0 907 307.
     
    mgbyte și StefanDaniel apreciază asta.
  9. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Acum se pot remonta toate plasticele (aparatori). Monajul este facut si se poate proba. Se conecteaza bateria, sistemul servotronic nu este vazut de VCDS deci in privinta asta nu pot fi erori, singurele erori care pot aparea sint cele normale cand se deconecteaza bateria.
    - se monteaza roata din fata
    - se umple circuitul (bidonasul ) servo cu ulei
    - se porneste motorul scurt (maxim 2 secunde timp in care pompa nu are voie se prinda aer)
    - se asteapta circa 30 secunde
    - verificati nivelul de ulei si eventual completati / umpleti
    - se repeta aceste manevre pana cind uleiul ramine constant la nivel maxim
    - se roteste volanul cu motorul oprit de 10 ori maxim stanga / maxim dreapta
    - se controleaza nivelul de ulei
    - porniti motorul
    - se roteste din nou volanul de 10 ori maxim stanga / maxim dreapta
    - se opreste motorul si se recontroleaza nivelul de ulei
    Aerul rezidual va iesi in mod automat in primii 10-20 km, iar in primii 100-20 km este bine sa mai controlati nivelul de ulei la servo.
    Se poate cobori masina pe roti. Sistemul servotronic este functionant deci se poate proba si veti simti ca intre 0 si 20 km/h (aici viteza depinde de litera finala de la releul servotronic) volanul se va invarti foarte usor mai ales pentru cei cu jante de 17''-18''.
    Este extrem de recomandata convergenta rotilor.

    Din proprie experienta va spun ca s-ar putea sa aveti nevoie de inca un reglaj care s-ar putea sa trebuiasca facut asta in functie de motorizarea masinii donatoare a casetei de directie pentru ca la motarele mai mari de 2.0 pompa de servo produce cam 130-140 bar deci este o diferenta de 20-25 bar fata de motoarele pana in 2.0 (benzina/diesel) si deci se va auzi cum ,,plange'' putin pompa hidraulica pana la 2000-2500 rot/minut.
    Se va destrange acest capac cate 1/2 tura pana cand nu se mai aude acel zgomot. In cazul meu a fost o rotatie si jumatate.

    Succes
     
    cristi84, Sirbu Roberto, Leitoiu89 și alți 4 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta