1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalarea Buton de blocare/deblocare inchidere centralizata pe usa pasager si usile spate la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Megatron, 1 Mai 2016.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Salut

    Am montat butonul asta pe masina mea si am zis ca ar fi bine sa fac un tutorial. Poate mai sunt persoane care ar fi interesate de aceasta operatie.

    Parerea mea e ca butonul asta ar trebui sa fie instalat din fabrica si pe usa din dreapata, la americani l-au pus pe unele modele. Exemplu fiind A6-lea 4.2 din imagine, de unde mi-a venit si ideea de a pune la fel pe masina mea.
    [​IMG]


    Asa ca incep prin a prezenta cele doua butone. Sunt de doua feluri: cel prefacelift din 2004-2008, in stanga in poza, si cel facelift din 2009-2011, in dreapta in poza. Este important sa vedem diferenta dintre ele, ca sa cumparam butonul care corespunde cu cel instalat deja masina pe partea stanga. Imi imaginez ca daca ar monta cineva butonul asta pe dreapta ar vrea sa aiba aiba butoanele la fel.
    [​IMG]


    Piesele necesare sunt:
    - bouton dreapta 4F2 962 108 A non facelift sau bouton dreapta 4F2 962 108 B facelift
    - manerul de deschidere pregatit pentru buton, ca cel din dreapta de serie nu este. 4F0 837 020 C
    -
    grila pentru tweeter, un pic mai mica decat cea de serie pentru ca imparte spatiul cu butonul. 4F0 035 424 C neagra, este si gri inchis dar nu ii stiu codul.
    - mufa pentru butonul de deschidere/inchidere. 8E0 973 754
    -
    6 conectori
    - cablu Vag Com, pentru codarea calculatorului de usa dreapta


    Avand in vedere ca nu dispuneam de schema de montaj pentru a face cablajul, m-am inspirat din panoul de la usa din stanga. Am luat panoul jos si am verificat firele. Dupa ce am terminat aveam urmatoarele informatii:
    - mufa neagra pin 1 - pin 5, ocupat, deci se leaga pe el (firul maro)
    - mufa neagra pin 2 - pin 28, liber, se pune connector in mufa (firul mov cu rosu)
    - mufa neagra pin 3 - pin 4, ocupat, deci se leaga pe el (firul albastru)
    - mufa neagra pin 4 - pin 13, liber, se pune connector in mufa, (firul mov cu albastru).


    In poza se vede mufa de la cablajul panoului de usa din stanga, firele sunt in culori, numai ca eu nu aveam colorate, asa ca am folosit negre.
    [​IMG]


    Dupa ce am gasit locul fiecarui fir, am remontat panoul de la usa din stanga si am demontat panoul de la usa din dreapta. Mi-am insemnat pe mufa locul firelor si am inceput sa fac cablajul.

    Mufa neagra din poza de mai jos am cumparat-o la reprezentanta. Firele negre le-am luat de la un cablaj de airbag ce-l aveam pierdut printre scule. Mufa vine declipsata din fabrica, am clipsat-o la loc dupa ce am introdus firele. 4 conectori din cei 6 necesari merg in mufa asta, iar 2 in mufa mare de la calculatorul de usa. In poza apare si butonul ce a fost livrat impreuna cu manerul cumparat de pe internet, provenind de pe o masina cu volan pe dreapta. Insa eu am cumparat alt buton care a ajuns 5zile mai tarziu , nu l-am folosit mult pe asta.
    [​IMG]


    In poza asta se vad clar cei 2 conectori care au ai ramas din 6, unul venind in 13 iar celalalt in 28. Pe urma am inlaturat izolatia vreo 5-6mm pe firele din 4 si 5 si le-am conectat pe cele ce vin din mufa de la buton, respectiv 3 si 1.
    [​IMG]


    Pe cealalta parte a mufei.
    [​IMG]


    Si aici se vad firele (maro si albastru diam: 1mm²) care le-am legat la firele de pe pozitiile 4 si 5, cele care spuneam ca sunt ocupate.
    [​IMG]


    Apoi am inchis mufa alba in locasul ei albastru, urmand "sageata galbena". Evident ca inainte a trebuit sa o deschid, insa asta nu a fost greu, s-a deschis foarte usor cu o surubelnita plata, nivelul de siguranta al acestei mufe fiind foarte mic. Am incercuit cu rosu urechea ce o tine blocata.
    [​IMG]


    O poza cu cablajul terminat. Se vede si butonul montat la locul lui in manerul cu terminatia C. Se vede diferenta dintre izolanti, ca eu nu am avut original, asa ca am pus banda izolatoare de electrician.
    [​IMG]

    Iata si o poza cu suporturile manerelor, si diferenta dintre ele, cel de sus fiind pe masina mea iar cel de jos de pe masina cu volan pe dreapta. Pe cel de jos putem observa locasul special pentru buton.
    [​IMG]


    Totul montat la loc... Ca butonul sa fie testat corect, trebuie montat panoul si inchisa usa.
    [​IMG]


    Dupa asta urmeaza codarea calculatorului de la usa din dreapta.

    La codare, este foarte usor pentru cei care au A6 4F Facelit, pentru ca se codeaza prin Long Coding.

    1. Codare pentru A6 Facelift: 52-Door Elect. passenger, ensuite Coding-07, ensuite Assistant Long coding si apoi Byte 2. Bifati Lock/Unlock Button Installed, inchideti fereastra Long Coding si dati click pe OK!. Butonul trebuie sa fie functional.
    [​IMG]


    2. Codare pentru A6 4F 2004-2008: 52-Door Elect. passenger, apoi Coding-07.

    Am verificat si copiat codarea asta de pe un A6 din 2005, si am observat ca avea aceeasi codare pe amandoua usile: 0000522. Ceea ce m-a facut sa cred ca si usa dreapta are deja codarea facuta ca si cum butonul ar fi instalat. Asa ca cel mai bine ar fi sa se puna butonul, sa se verifice daca functioneaza, si doar daca nu merge sa se incerce codarea.
    [​IMG]




    De unde putem cumpara.

    Butonul drept 4F2 962 108A non facelift sau butonul drept 4F2 962 108 B facelift. Eu l-am cumparat de pe aliexpress: http://fr.aliexpress...0f-59df2369e69f sau non facelift http://fr.aliexpress.com/item/Free-..._7&btsid=fa846f6b-a59a-4722-a514-439bba5417ec

    Manerul de usa, 4F0 837 020 C, l-am cumparat de pe ebay, cost 25€ livrat cu toate accesoriile in afara de tweeter, se vede intr-o poza mai jos. http://www.ebay.fr/itm/151964612699?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    Grila de tweeter, 4F0 035 424 C, o puteti cumpara in reprezentanta, ~10€.

    Mufa neagra ce intra in buton, 8E0 973 754, am cumparat-o in reprezentanta, aprox 3€.

    Cele 6 fire cu conectori le aveam deja, le-am scos dintr-un cablaj de airbag.
    Totusi cred ca se pot cumpara si conectorii in reprezentanta. Se pot cumpara conectorii si de pe ebay. http://www.ebay.fr/i...54AAOSwT4lWSz~k
    [​IMG]


    Foto cu manerul cumparat de pe ebay.
    [​IMG]


    Am avut un cost total de 40 €uro si timp de lucru 2h 30m in total. O demonstratie despre cum functioneaza butonul.



    Succes pentru cei care vor sa faca aceasta mica modificare.
     
    Logitech, Ciprian.Mod, audi66 și alți 2 apreciază asta.
  2. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Salut,

    Revin cu informatii pentru a completa tutorialul de mai sus. Pentru cei care vor sa-si instaleze butoanele de blocare si pe spate, sa stiti ca se poate.

    In prima poza avem calculatorul dreapta spate de la masina mea, iar cel din stanga spate este exact la fel. Am facut fotografia pentru a arata ca mufa de la accesorii in spate este diferita de cea de la usile din fata. Cea din fata fiinda albastra lunguiata... se vede in primul post, mai sus. In cazul acesta mufa este neagra si intra in priza libera (ca i-am scos eu mufa) din dreapta calculatorului de usa.

    [​IMG]


    In pozele de mai jos se pot observa diferentele dintre manerele pregatite din fabrica pentru butonul de blocare si manerele standard.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pentru a face acest retrofit sunt necesare urmatoarele piese:
    - 2 butoane - 4F0 962 107 facelift stanga si 4F0 962 108 facelift dreapta. Pentru cele dinainte de facelift nu cunosc codurile.
    - 2 manere de usa pregatite pentru buton, cum spuneam mai sus cele standard nu sunt compatibile cu butoanele. Maner stanga 4F0 839 019 G si maner dreapta 4F0 839 020 G.
    - 2 mufe mici negre, pentru buotanele de inchidere. 8E0 973 754, referinta care a fost inlocuita recent cu 8K0 973 754.
    - 12 pini 2.4.
    - fire de de 0.5mm diam.
    - VCDS pentru a coda calculatoarele pe spate, doar dupa care butoanele vor fi functionale.

    Cablajul trebuie facut la fel ca si cum am scris in primul post mais sus, numai ca corespondenta firelor se schimba:

    - mufa mica pin 1 - pin 13 ocupat, deci se leaga pe el (firul maro)
    - mufa mica pin 2 - pin 10 liber, se pune connector in mufa
    - mufa mica pin 3 - pin 2 ocupat, deci se leaga pe el (firul albastru)
    - mufa mica pin 4 - pin 11 liber, se pune connector in mufa.

    Uite si mufa de care vorbeam mai sus, in care se vad firele ce le-am introdus eu.

    [​IMG]

    [​IMG]


    O poza cu panoul recablat... dupa care urmeaza montarea pe usa.

    [​IMG]


    Si cateva poze cu inainte si dupa.

    Inainte

    [​IMG]

    Dupa

    [​IMG]


    Partea dreapta

    [​IMG]


    Partea dreapta in care se vede butonul luminat si linia rosie care indica usile blocate.

    [​IMG]


    De stiut:
    - se pot pune pe spate si butoane care sa blocheze/deblocheze usile. Eu am ales special butoanele care doar blocheaza, stiind ca daca vreodata as vrea sa pun un buton cu amandoua functiile nu trebuie decat sa-l inlocuiesc pe cel simplu cu unul care face blocare/deblocare.
    - protectia de copii cu actionare de la usa soferului, nu opreste functia butonului de blocare sau blocare/deblocare.

    Sper sa fie de folos celor care vreau sa-si instaleze aceste butoane.

    Cred ca la Q7 este la fel ca si la A6 4F. Nu m-as mira sa fie la fel si la A8 B8 sau la A5 ...
     
    Marin Luculescu, Red_ și Aurel G apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta