1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mlmmarius, 22 Oct 2007.

  1. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Cel mai probabil chiulasa e facuta prost. S-a mai intalnit caz din asta.
     
  2. aldimit

    aldimit 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 1.8 , 110 kW AVJ 2003 , A3 Sportback,2,0 LTDI C.R. CBAB 2009 ,A4 1.9 TDI Quattro 2004
    @Razvan Miru
    Ar trebui verificata planeitatea la blocul motor, cred ca blocul tau este din aluminiu si mai mult ca sigur este stramb. Aceeasi problema este valabila si la blocurile motor din fonta 1,9 TDI
     
  3. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Va salut, inca nu am dat de cap ce problema are.
    Domnul Cristi am citit aproape tot si nu am vazut scris pe undeva problema mea. Daca gaseam nu deschideam alt post. Daca am gresit imi cer scuze .
    Asadar azi m-am tot uitat pe la motor sa inteleg ce se intampla acolo.
    As duce sa fac chiulasa dar poate nu trrbuie de aceea intreb .
    La returul ce intra in vas nu imi vine deloc antigel, l-am scos afara si doar la apasarea brusca a pedalei de acceleratie scuipa putin .
    Aici inclin spre pompa de apa sa fie defecta.
    Bun dar presiunea de unde de la aceea pompa.
    Si daca ar fii de la pompa de ce nu imi creste temp peste 90 . Sta tintita acolo.
    Am facut o tura cu ea vreo 5 km i-am dat putin pe coaja , rezultatul fiind, furtune tari imi da afara antigelul pe la supraplin , fara ulei in atigel sau fum, caldura imi da , apa sta la 90, doar presiune.
    Radiatorul putin cald pe partea soferului in rest rece. Si daca ar fii radiatorul infunfat tot ar trrbui sa creasca temp peste 90.
    Deja nu stiu ce sa ii mai fac si de aceea intreb ca nu vreau sa ma piste mecanicii de ceva banii aiurea si sa fie poate o chestie minora care o pot rezolva si eu.
    Va multumesc si numai bine
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Omule, eu ti-am zis sa verifici pompa de apa.
    Sunt sub 5 grade in Romania, e aproape imposibil sa iti fiarba apa.

    Este chiar asa un capat de lume sa verifici/schimbi o pompa de apa ?
    Chiar vrei sa scrii zilnic aici X pomelnice fara rost ?
    Chiar nu ti-ai dat seama ca problema ta nu se rezolva din fata PC-ului ci trebuie sa te apuci de investigat fizic, nu doar pareri si vorbe ?

    Odata ce ai verificat/inlocuit pompa de apa, te indrepti catre termostat, garnitura de chiulasa, chiulasa in sine, traseu infundat/obturat, etc.

    Ai zis ca ai inlocuit termostatul, ne zici si ce brand ai folosit ? OE, aftermarket, Aliexpress, second-hand, etc. ?

    Degeaba scrii aici 5 povesti asteptand 5 pareri daca tu nu te apuci de investigat fizic.
     
  5. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Ms audi66, nu trebuie sa te enervezi, sunt constient ca treburile nu se rezolva din fata calculatorului. Asa ca si altii intreb si eu pana sa ajung la vreo 5 mecanici si sa imi spuna verde in fata ca ii chiuloasa si sa imi arunce oferte de 4000-4500 lei.
    Stau intr-un oras mic. Cat de cat ma pricep la un schimb de ulei sau consumabile dar ca sa ajung la pompa de apa trebuie sa ajung si pe la distributie ceea ce eu nu stiu.
    Distributia a fost schimbata de nici 8000 km . Presupunand ca, din deviz sa schimbat si pompa de apa.
    Fiecare mecanic isi da cu parerea . Si anume imi zic ca daca ii pompa de apa clar trebuie sa treaca peste 90. Fiecare cu variantele lui.
    Incerc sa imi fac temele prin intermediul bunavoitei voastre, sa nu ajung la vreun meserias sa ma curete de banii, la fel cum au patit si alti colegi. Pt o nimica toata au schimbat tot ce nu trebuia pana sa isi dea seama de problema .
    Termostatul ii Mahle . Si l-am schimbat singur , cat pot sa fac le fac singur .
    Imi cer scuze daca am poluat topicul cu o problema mai aparte si am incercat sa cer ajutor coegilor pana sa fiu store de banii.
    Va multumesc
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu ma enervez.
    Unde nu te pricepi, te duci la mecanic.
    Cum nu te pricepi sa demontezi pompa de apa sa o verifici, tot la mecanic ajungi.
    Lasa ce iti zic “mecanicii”, eu iti zic cu certitudine de 100% ca am vazut pompe de apa (Hepu, GK si alte branduri) unde paletii se desprind de ax si acesta se invarte in gol.
    Pe temperaturile astea este foarte dificil si sa iti stea apa la 90 °C pentru 1.9TDI, daramite sa iti fiarba, trebuie sa o duci pe circuit.
    Ia-le incet si sigur, prin eliminare, ca n-ai incotro.
    Evident, apeland la un mecanic.

    P.S Termostatul de obicei se inlocuieste cu unul OE.
    Mahle, Behr, Wahler, etc. mai fac figuri, avand temperaturi de lucru diferite decat OE (chiar daca iti vin ca echivalenta dupa codul OE).

    Scopul unui forum este de a ne sfatui intre noi, atat cat stim, din cunostintele sau experientele anterioare, etc.
    Acum, tu daca scrii continuu dar nu pui in practica nici un sfat, am presupus ca vrei sa iti rezolvi problema din fata PC-ului sau astepti sa se rezolve singura.
     
  7. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Ms audi66. Clar ca ajung la mecanic, dar macar ii voi zice sa se uite prima data la pompa de apa. Si eu am zis acelasi lucru si m-au zis doi dintre ei , spunandu-le ca s-ar putea sa fie pompa m-au luat asa ." Mai domnule daca tu stii mai bine fao tu, ca eu ti-am zis ca ii garnitura si tu ma iei cu pompa".
    Un schimb de pompa ii destul de ieftin in schimb ei mi-au cerut pt garnitura si alte nebunii o gramada de bani, desii cu siguranta sa fie pompa si ei o vor schimba , ma vot taxa pt altele, deoarece pt unii foamea de banii ii mai mare decat cinstea.
    Ei zic ca nu poate face presiune pe instalatie de la pompa si se indrepta tot spre Chiuloasa fisurata sau garnitura.
    Acum poate ma intelegi de ce, cer sfaturi colegilor si nu imi sa insist. Ptefer sa ma duc cu tema facuta .
    Oricum va multumesc de sfaturi.
    Voi revenii cu problema rezolvata.
    Toate cele bune .
     
    Ultima editare: 27 Noi 2019
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cauta un service unde fac ce vrei tu, nu ce vor ei.
    Sau, pasul 2, iti cumperi ce este nevoie pentru a bloca distributia si te apuci singur de lucru.
    Procedurile din ELSA ti le atasam noi aici.
    Ti-am mai zis, deocamdata nu ai incotro si trebuie sa le iei prin eliminare.
     
  9. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Va salut, am rezolvat problema. Garnitura de chiuloasa arsa.
    Va multumesc pentru sfaturi.
    Toate cele bune .
     
    lowlife și TalosCosmin apreciază asta.
  10. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Salutare,
    Am patit o chestie ciudata ieri: am vrut sa completez putin antigel si cand am desfacut capacu a iesit putina presiune (motorul nefiind racit chiar complet ), stiu ca e normal sa aiba presiune. Ideea e ca in momentul cand am desfacut capacul am vazut presiunea iesind pe undeva pe dedesubtul vasului si a inceput sa curga cate un pic. Dupa ce am facut un drum cu ea si am ajuns inapoi acasa nu mai curgea. Stiti voi sa aiba ceva supapa sau sa se fi spart ceva furtunas pe dedesubt ? Multumesc anticipat. :)
     
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Pregateste o garnitura de chiulasa ca urmeaza sa o schimbi. Cand se sparge un furtun pierzi presiune nu se mareste presiunea.
     
  12. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Nu se pune problema de asa ceva. Înainte cu o ora sa completez am umblat cu ea, iar motoru nu era răcit complet în momentul când am desfăcut capacul. E normal sa se formeze presiune în vasul de expansiune când este pornit sau cât este cald motorul.

    Ideea e ca mie ori mi s-a crăpat ceva furtunas ori a ieșit.. De asta întreb ca nu știu exact. Nu se pune problema de garnitura de chiulasa. Motoru e ceas.
     
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Mai sus ai pus o intrebare, acum esti convins ca asa trebuie sa se intample. Cand ai furtunase fisurate pierzi presiunea nu se mareste , nu e logic? Citeste topicul cap coada , ai sa aflii tu simptomele.
    Eu aveam presiune in vas , dupa schimbarea garniturii + planat , pot deschide la orice ora , ca e fierbinte motorul , ca e pornit, ca e oprit ca e alergat , si nu pierd nici un strop de antigel si tot nu e "ceas" motorul , mai e mult pana departe.
     
  14. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Am rezolvat. Nu era nimic. Vasul are o supapa în jurul filetului prin care scoate presiunea sau antigelul dacă este prea mult. Și pe acolo îmi ieșise. Mulțumesc
    Nici eu nu am pierdere de antigel. În momentul când am deschis capacul am văzut ca presiunea a ieșit pe jos. Dar a ieșit prin supapa pe care o are. Și e normal. De aia întrebam ca nu știam dacă are ceva supapa de presiune sau sa mi se fi spart ceva furtunas.
     
  15. alin351

    alin351 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    a4 b6 2000 cmc 2001
    Salutare ce solutie recomandati pt spalat radiator racire la audi A4 B6 ALT automat
    Multumesc
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Niciuna. Se inlocuieste radiatorul motor sau radiatorul din bord sau amandoua. Nu rezolvi nimic cu nicio solutie de curatat.
    Este "o frectie Diana la picior de lemn" ce vrei tu sa faci. Bafta.
     
  17. alin351

    alin351 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    a4 b6 2000 cmc 2001
    Masina are cutie automata si racirea la uleiul din cutie se face prin radiator. Trebuie scos uleiul din cutie ?
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, doar ca trebuie sa ii faci nivelul dupa, in functie de cat ulei pierde cand desfaci conductele.
     
  19. alin351

    alin351 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    a4 b6 2000 cmc 2001
    Ok mersi
     
  20. Eduard Iuriet 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2021
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B6, 2004, 1.9TDI, 130 cai
    Salutare tuturor,
    La masina din profil un Audi A4 B6 an 2004 motor 1.9 tdi pierd foarte mult lichid de racire, daca ies cu masina si merg cam o ora, doua trebuie sa completez. Am verificat si am observat ca imi curge pe la aceasta piesa din poza. Este in spatele motorului. Se poate face ceva provizoriul sau ar trebui inlocuita ? Multumesc in avans.
     

Distribuie pagina asta