1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B7 - apa nu sta la 90 grade - termostat - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de adinic, 16 Oct 2008.

  1. logicdat

    logicdat 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 2006 2.0TFSI BWE
    Salut,
    Am un Audi A4 B7 2.0 TFSI si recent mi s-a ars ventilatorul care l-am inlocuit dar mecanicul mi-a zis ca functioneaza tot timpul. Motorul are varianta de sistem racire cu un singur ventilator. Este normal sa functioneze tot timpul de la pornire la oprire ?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai citit ceva din topicul asta, unde ti-a fost mutat mesajul scris initial aiurea cum ai crezut tu de cuviinta ? Niste minime verificari ai facut la electrician auto pentru ca nu mecanicul face verificarile ci electricanul si ii spune dupa aia mecanicului ce are de facut ?
     
  3. logicdat

    logicdat 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 2006 2.0TFSI BWE
    Am fost la electrician, a zis ca toti senzorii sunt in regula si ca totul merge in parametrii normali, a zis ca el crede ca masina a avut soft si a fost ceva rescris in ecu, este posibil sa fie asa ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu avem de unde sa stim asta. Trebuie facute mai multe verificari. Sunt colegi profesionisti in aria de prestari servicii aici in Bucuresti care te pot ajuta
     
  5. logicdat

    logicdat 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 2006 2.0TFSI BWE
    Salut,
    Revin cu rezolvarea problemei in cazul meu. Am fost la un om care se ocupa de probleme cu calculatorul masinii si s-a dovedit faptul ca el a fost schimbat in Germania. Cei care l-au schimbat doar l-au schimbat si atat din cate mi s-a zis, nu a fost adaptat pentru aceasta masin. S-a rezolvat problema dupa ce a umblat baiatul, acum merge perfect.
     
  6. SoNNy26 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2015
    Locație:
    SIBIU
    Masina:
    A4 B7 2.0 16V BLB 2005
    Salutare,

    am si eu nevoie de ajutorul vostru... pe scurt, am avut ulei in vasul de expansiune, am schimbat termoflotul ( racitorul de ulei) si am spalat instalatie cu pastile ariel! Dupa 2 zile a inceput sa curga antigel pe blocul motor (vedeti prima poza) circa 1l in 2 zile
    Am crezut ca e de la garnitura termostatului asa ca am schimbat termostatul + garnitura orginala cu aftermarket(Behr) dar scurgerile au persistat, Dupa alte investigati, am constatat ca curge pe la teava din imaginea 2 care duce la caloriferul de caldura! Din cate am vazut pe diagrama (poza 4) exista un o-ring pe teava , cum as putea sa il inlocuiesc? Ca m-am tot uitat si nu vad cum as putea scoate teava...
     
  7. marian.enache 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2006 (BPW)
    Salut,
    Am urmatoarea problema cu prietena din profil. Am citit forumul, dar pe unde se punea o intrebare asemanatoare nu exista niciun raspuns si v-as multumi daca am gasi un raspuns acum. De ceva timp imi tot pierde antigelul pe la vasul de expansiune (face presiune si il arunca pe dedesubt) aparand si martorul in bord. Am schimbat initial capacul vasului cu unul original de pe alta masina (al meu pus pe cealalta masina nu facea probleme). Am schimbat si termostatul (nu deschidea, furtunul care da in el nu se incalzea), 2 saptamani a mers ok apoi nu mai deschidea nici cel nou si pierdeam iar apa. L-am desfacut i-am frecat/subtiat arcul, iar acum pare ca deschide ok insa apa tot o arunca pe la vasul de expansiune. Am mers cu martorul in bord ture de peste 30 de minute in Bucuresti si temperatura nu trecea niciodata de 90 de grade. O singura data a crescut la 100-105 grade cand a pierdut apa pe autostrada si nu am adaugat imediat. Ventilatoarele imi pornesc doar daca pornesc AC-ul, in rest nu le-am vazut functionand decat cand mi-a crescut temperatura la motor atunci pe autostrada (erau in stage 2 la turatie mare). Am vazut pe forum ca pornesc la 92 de grade, iar acul meu sta mereu la 90 (stiu ca nu sunt valori exacte). Antigelul este curat, fara urme de ulei, nu imi balboteaza apa in vasul de expansiune, evacuarea nu scoate fum de niciun fel, deci as presupune ca nu e chiuloasa. Apa nu pare sa curga pe la furtune. Pompa de apa ma gandesc ca nu ar fi atata timp cat se face presiune in instalatie. Orice sfat pentru remedierea problemei este foarte apreciat. Intrebari extra: cum sa imi dau seama daca ventilatoarele pornesc cand trebuie (fara AC) ? urmatorul pas la care ma gandesc este sa gauresc termostatul vechi si sa il pun asa, iar daca nu mai pierd apa sa cumpar un al 3-lea. Poate provoca alte probleme ideea asta ?
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu ai ajuns cu masina la mecanic competent nu o maimuta retarda sau vrei sa o repari din tastatura ?

    Nu ai facut absolut nimic din ce trebuia sa faci si sa verifici. Nu ai facut diagnoza cu VCDS-ul pentru ca sa vezi cum lucreaza GW-ul (nu intreba ce e ala GW pentru ca daca intrebi asta treaba e clara) in blocurile de masura, nu ai verificat temperatura si corelarea temperaturii motor cu legaturile electrice ale ventilatoarelor si multe altele. Nu are nici o treaba instalatia de AC cu termostatul. Chiar trebuie sa fie oprita instalatia de AC iar caldura deschisa pentru a face niste verificari. Iti spun eu ca nu ai citit absolut nimic pe forum iar ce probleme ai tu sunt probleme vechi de zeci de ani ani si rezolvate. Pentru a verifica o instalatie de racire nu trebuie sa fii doctor in stiinta rachtelor iar un bun mecanic isi da seama repede daca tu trebuie sa desfaci motorul sau nu. De cele mai multe ori problema enuntata de tine se rezolva prin demontarea chiulasei si vazut ce este de facut pe acolo.
    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.
    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O alta cauza ar putea fi pompa de apa defecta.
    E deja cunoscut faptul ca se desprinde axul de paleti si se invarte in gol.
     
  10. marian.enache 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2006 (BPW)
    Poate fi asta chiar daca se creeaza presiune in instalatie si motorul ramane la temperatura optima(mai putin cazul cu autostrada)?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cauze pot fi multe. Du-te la un mecanic.
     
  12. alinut

    alinut 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0TFSI , 2005 , motor BPG / Audi A4 B8 2.0TFSI , 2009 , motor CDNB
    Bună ziua,
    Îmi poate spune cineva unde este amplasat comutatorul care comandă ventilatoarele de răcire de pe radiator ? Menționez că la mașina personală cea din profil (A4 B7 2.0TFSI cod motor BPG) ventilatoarele pornesc în jurul temperaturii de 104 grade C. Vă mulțumesc.

    Poate am greșit spunându-i comutator, trebuia să-i spun senzor comandă, termocuplă, etc. Mergând pe autostrada temperatura stă constant la 90 grdade C. Dacă staționez cu motorul pornit, temperatura crește până la 105 grade C când pornește ventilatorul de pe radiator. Nu este normal să pornească la o temperatura peste 90-95 grade C ? Exista un senzor de temperatură care oferă semnal acelei unități de comandă ?
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu este comutator este un releu. Diagrame cu relee si sigurante le gasesti in topicul dedicat. Blocul de comanda este pe trager si arata ca o cutie.

    Mergi la electrician auto. Nu rezolvi problema pe forum. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.Bafta.
     
  14. Andreiciorog 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Aug 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi a4, 2.0TDI, 2006
    La masina mea Audi A4 B7 an 2006 2.0 TDI 16v, 140 cp, cod: BRE nu imi indica temperatura motor in ceasuri mai mult de 70 de grade. Mai intai de toate am schimbat termostatul si senzorul de temperatura din spatele chiulasei. Apa in vas ajunge la 90 de grade, mi-am cumparat un ceas pentru temperatura ulei si am introdus senzorul in vasul de expansiune si avea 90 de grade. Problema este ca din cauza ca nu mai urca temperatura in ceasurile de bord, nu mai porneste ventilatorul si daca este cald afara incepe sa-mi arunce apa din vas.
    Mai exista vreun alt senzor sau ceva ?
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Termostatul si senzorul respectiv ce brand sunt ?
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai cumparat sigur 2 mizerii adica si termostatul si senzorul de temperatura. Si termostatul si senzorul de temperatura se cumpara originale. In alta ordine de idei ai fi stiut sigur asta daca ai fi citit integral acest topic si nu numai acest topic, pentru ca sa inveti.
     
  17. Andreiciorog 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Aug 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi a4, 2.0TDI, 2006
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai cumparat senzorul ala care poate este cu defect din fabrica iar termostatul OE nu este fabricat de Mahle. Termostatul poate este cel care deschide prea jos ca si temperatura. Adica cel care deschide la 70 - 72 grade in loc sa deschida la 87 grade asa cum deschide cel original. Asta cu toate ca, cel care deschide mai jos ca si temperatura (termostatul), ar trebui ECU sa vada asta si sa porneasca electroventilatorul pe treapta 2 sau chiar 3.

    In al doilea rand ventilatorul pentru racire de pe masina functioneaza permanent si nu mai intra aici in ecuatie termostatul iar problema ta este din alta parte.

    S-ar putea ca GW-ul = comanda electronica a electroventilatorului pentru racire sa functioneze doar in treapta mica adica treapta 1 daca termostatul deschide in schimb prea tarziu dupa 90 grade pentru ca sunt si acest fel de termostate cu deschidere tarzie. De asta termostatul se cumpara obligatoriu original conform seriei de caroserie.

    Cand nu ai habar de capul tau ca si mecanic du-te de te culca sau schimba meseria. Iar tu Andrei sa citesti acest forum si sa respecti exact ce este scris aici si/sau sa intrebi inainte daca nu este scris nimic din ce te intereseaza. Schimba ambele piese cu unele originale si dupa ce le schimbi revi si spui cum ai rezolvat. Pana atunci fara alte intrebari in continuare.
     
  19. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    O problema asemanatoare am avut si eu in trecut, nu inteleg de ce ai schimbat 2 piese deodata...era de ajuns sa incepi cu termostatul.
    Rezolvarea la mine a fost inlocuirea termostatului, am ales Behr(nu stiu daca se mai fabrica) si merge fara probleme de ~3 ani.
    Daca nu gasesti Behr, alegi original asa cum spun colegii...cu alea sigur nu dai gres :)

    Bafta
     
  20. Andreiciorog 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Aug 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi a4, 2.0TDI, 2006
    Am cumparat termostat si senzor de temperatura pentru apa (ambele originale). Masina se comporta exact la fel ca si atunci cand aveam cele AM pe masina. Temperatura apei creste, doar ca nu si in bord. Tin totusi sa dau mai multe detalii. Acum 3 luni turbina mi-a luat o la galop si mi-a distrus motorul, motiv pentru care l-am schimbat. Dupa ce am schimbat motorul, singura problema este cea pe care v-am prezentat-o. Va rog sa va abtineti din a arunca aiurea cu vorbe cum ca ar fi din cauza motorului. A fost testat inainte de a-l cumpara si nu avea aceasta problema. Rog sa raspunda doar cine s-a mai confruntat cu aceasta problema sau cine poate da un sfat care chiar sa ma ajute. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta