1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Completezi in vas. Nu schimbi nimic. Mai verifici peste 1 an si daca si atunci tot il pierzi te apuci de verificat.
     
  2. jonnyb_emy 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a3,2006 sportback 1,9tdi bls 105 mustangi....audi a4 2.0tdi caha 170 cp, stage 1 =》 198cp
    Salut,
    Astazi am reusit sa schimb si eu termostatul 2. Cod motor CAHA, cutie manuala. Termostatul 2 se afla in spatele motorului, trebuie desfacute 2 furtune, accesul este relativ ok, recomand un cleste pentru coliere, eu cu un patent m-am chinuit ceva dar in rest, totul simplu. Apa ajunge la 90° in 5 km mers normal si ramane la 90 grade. Am suflat la rece in termostatul vechi, parca era teava goala. Am cumparat termostatul 4E0 121 113 A marca BEHR pret 80 lei deschide la 80 grade, este ca cel original (care costa 210 lei) doar ca are sterse semnele Audi.
     
  3. flawyl31

    flawyl31 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 Avant B8, 8+1 LLA, CAGA
    Salut,
    Stie cineva daca exista un senzor de avertizare in cazul in care antigelul este sub limita ?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, exista. Dar nu cand antigelul este imediat sub minim, ci cand vasul este aproape gol.
     
    Reviver și flawyl31 apreciază asta.
  5. vladsorin

    vladsorin 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI CAHA Quattro, 2009
    Cat de repede se incalzeste motorul la 90 grade extra urban? la mine dureaza cam vreo 15 km si viteza de peste 100km/h
     
    Costti apreciază asta.
  6. jonnyb_emy 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a3,2006 sportback 1,9tdi bls 105 mustangi....audi a4 2.0tdi caha 170 cp, stage 1 =》 198cp
    vladsorin
    In maxim 10 km. Nu am prins ger, doar temperaturi normale +10 ...-10, mers normal turat pe la 2500. Nu pot sa iti dau niste date exacte pentru ca dupa montare am facut un drum de 10 km cu masina sa vad daca am rezolvat problema, apoi nu am mai fost atent sa urmaresc. Masina se incalzeste foarte repede.
     
    vladsorin apreciază asta.
  7. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Salutari. Stiti cumva unde este pozitionat senzorul de temperatura apa? Vreau sa il schimb si nu il gasesc. Eventual o poza? Multumesc.
     
  8. ConstantinKMY

    ConstantinKMY 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b8 1.8 tfsi 2009
    Salut,
    Ma confrunt cu o problema si nu ii gasesc rezolvare. Am refacut in toamna un motor 1.8 TFSI cod CDHB la al meu A4 B8 si de curand am sesizat ca nu-mi baga caldura decat cu motorul turat peste 2.500 rpm. Temperatura motorului nu scade si nu creste peste 90 grade. Pompa de apa s-a verificat la fel si termostatul.
    Am desfacut si pompa auxiliara, am probat-o si functioneaza. Pe tester nu am eroare legata de caldura. M-ar ajuta foarte mult o schema a circuitului de racire pentru ca incep sa cred ca am furtunele inversate in pompa. Cel de jos de la radiator intra prin termostat iar cel de sus intra in partea de sus a pompei de apa.
    Nu ar trebui sa fie invers ? Are cineva idee ce ar putea fi defect ?
     
  9. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
  10. ConstantinKMY

    ConstantinKMY 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b8 1.8 tfsi 2009
    Multumesc dar nu prea ma ajuta pentru ca e alt motor. Al meu e an 2009 1.8 TFSI 160 cp cod CDHB.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poftim.

    upload_2020-1-21_23-41-25.png
     
    Valentin-Cosmin apreciază asta.
  12. ParadoniX 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 125KW 03/2010
    Buna dimineața, mi se întâmplă sa pierd antigel dar nu am identificat pana acum un tipar exact. Am fost cu masina la mecanic si intr-un sfarsit am rezolvat problema din postarea #722 care aparent a fost cauzata de termoflot iar acum am observat de ceva timp ca pierd antigel pe la o valva a vasului (foarte mult ba chiar, de 2 ori ajungand sa mi se aprinda martorul in bord dupa 2 ture mai "sportive"). La ultima vizita mecanicul a verificat si mi-a spus ca nu a gasit nimic, mi-a spalat compartimentul motor de antigelul care cursese deja si mi-a spus ca daca mai curge tot pe acolo ca este o problema la racitorul de gaze care ar fi fisurat si ar baga aceste gaze in instalația de antigel. Antigelul este de culoare roz cand nu este tot curs dar mi s-a întâmplat sa deschid vasul si sa fie mai mult spuma decat antigel. Ma tot gandesc si la varianta chiuloasei dar avand 2 posibile cauze m-am gandit sa intreb si aici ca sa nu le schimb degeaba. Din cate imi amintesc la ora asta furtunul de la radiator catre motor e moale si asta ma inclina sa cred ca ar fi de la racitor. Am atasat cateva poze. Tin sa mentionez ca am tot completat cu litri buni de apa si antigel in ultimul timp, depinde si de stilul de mers (câteodată pierde iar cateodata nu). Cod motor CAHA si are 212k km.

    [​IMG][​IMG]

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Doar alea 2 posibilitati le ai.
    Poti face un bypass sa elimini racitorul de gaze din ecuatie.
     
  14. Bogdan Geo

    Bogdan Geo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2019
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0 TDI CAGA - MULTITRONIC, 2010
    ParadoniX
    Am si eu aceeasi problema ca tine, numai ca intr-un ritm nu atat de "vioi" de pierdere a antigelului..
    Masina o am de vreo 2 luni. Imediat ce am luat o la 2, 3 zile m-am trezit cu martorul in bord de nivel antigel. Am.completat doua zile pana cand am ajuns la mecanic. In zona pompei de apa era fleasca de apa. Bucuros ca am gasit rezolvarea si ca trebuia sa ma apuc sa fac schimburile necesare atunci cand iei o masina SH, am dat bataie inainte.
    La vreo 2, 3 zile am zis sa mai urmaresc nivelul de antigel si scazuse iar destul de mult, dar nu intr-atat incat sa se aprinda martorul. Zic hai ca poate se aeriseste, etc. Completez si dupa alte 2, 3 zile vad ca iar se duce din vas. Ajunsesem si 2 degete sub minim in unele situatii. Mentionez ca nu mai exista nici o urma de scurgere exterioara.
    M-am dus inapoi la mecanic. I am.spus ca nu exista nici urma de scurgere si asta a constatat si el. Bineinteles ca orice service care "se respecta" si care a vazut ca sunt dispus sa bag ceva banuti sa rezolv masina din doate punctele de vedere, cred ca au considerat ca si au gasit prostul pe care sa il faca de bani.
    Fara sa se uite amanuntit la motor, verdictul "mesterului": garnitura de chiulasa sau chiulasa fisurata. Nu imi venea sa cred tinand cont ca motorul trage foarte bine fara ezitari fara pierderi de putere fara fum.. Dupa alte 2 zile imi zice ceva de racitorul de gaze, deja baiatul imi facea note de plata de 2000+ asa doar din ochi.
    In perioada asta am observat ca nici apa de la motor nu se ridica de 50 grade orice i-as fi facut, afara nesarind de 6, 7 grade in perioada aceea. Am vazut (tot eu, nu mecanicul) intr-un final ca termostatul mare acela de e mai greu de ajuns la el, ca e foarte umed. Zis si facut, l-am.schimbat, era fisurat.
    Nivelul nu mai scade la antigel atat de mult si atat de alarmant, dar inca scade. Temperatura a inceput si ea sa se ridice cat de cat dar doar in conditii ideale (fara clima si +12 grade temperatura exterioara) deci schimbul termostatului principal a avut un efect de 60% sa zic.
    Acum dupa ce 4 mecanici mi-au spus ca nu am si cel de al doilea termostat, m-am decis cu schema in fata sa il caut eu si surpriza ... il am.
    Am facut comanda de el, urmand ca in cursul saptamanii asteia sa il schimb. Sper ca se va rezolva complet problema cu incalzirea motorului.
    Singura problema ce ramane e ca inca nu stiu unde se poate duce acel antigel. Nu am.presiune mare in vas, doar fâsâie puțin, antigelul e foarte curat, nu am spuma, uleiul e curat. Daca aveti ceva pareri va ascult cu drag. Am citit cat am.putut pe topicul acesta dar parca lucrurile se rezolva numai pe jumatate..
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca tot nu ai urme de scurgeri si antigelul e lacrima, probabil ai chiulasa fisurata si iti baga antigel in calpul pistonului.
     
  16. Bogdan Geo

    Bogdan Geo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2019
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0 TDI CAGA - MULTITRONIC, 2010
    Multumesc de raspuns.
    Nu prea stiu exact care sunt simptomele in cazul chiulasei sau a garniturii de chiulasa dar, in mare din ce stiu, sunt sanse mari sa apara ceva eroare la un moment dat, sunt sanse ca motorul sa se supraincalzeasca, sunt sanse ca daca ajunge antigelul in camera de ardere si ulterior pe evacuare sa apara eroare pe.lambda..si cum.am.precizat si mai sus..pierderi de compresie...nu am nici o simptoma din toate astea.
    Inca o.intrebare, poate cineva poate sa ma.lamureasca , poate e mai in tema (eu am.fost posesor numai de benzinare pana acum). Acel racitor de gaze, functioneaza permanent sau doar in anumite conditii motor rece sau motor cald si in functie si de temperatura exterioara ?
     
    Ultima editare: 3 Feb 2020
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ultima editare: 8 Iul 2020
    opinion apreciază asta.
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Bogdan Geo Nu prea "sunt" sansele de care vorbesti tu acolo.
    In schimb, sunt sanse sa nu mai ai caldura in masina.
    Sunt sanse ca fisura sa fie mica (dupa cum ai spus pierzi foarte putin), moment in care in care antigelul ajuns in capul pistonului e ars in 1 secunda rezultand un reziduu ce se opreste in DPF (ca deaia ai DPF, sa iti filtreze noxele). Nu iti apare nici o eroare pe lambda din cauza asta.
    Dar, daca exista o scurgere, imi e greu sa cred ca 4 mecanici n-au vazut macar o urma, nu sa o depisteze.
    Trebuie sa faci investigatii amanuntite, aici doar ne dam fiecare cu parerea.
     
    Bogdan Geo apreciază asta.
  19. Bogdan Geo

    Bogdan Geo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2019
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0 TDI CAGA - MULTITRONIC, 2010
    Revin cu un update. Am schimbat ieri cel de al doilea termostat si pot spune ca a fost rezolvata cu succes problema incalzirii motorului. Apa urca normal si cand ajunge pe acul de 90 de grade acolo ramane.
    Am testat si in conditii de temperatura mai ridicata +14 grade si la +3-5 grade, atat in ture mai.mari cat si la mersul lejer (in mersul tipic de multitronic 1300-1400 de ture unde acela era momentul in care se racea foarte repede).
    Cand l-am dat pe cel vechi jos suflam prin el ca printr o teava goala, deci era blocat pe deschis.
    Operatiunea nu a fost tocmai usoara din cauza pozitionarii, a necesitat desfacerea mai.multor furtunuri si implicit pierderea cam a aproximativ 2L de antigel.
    Piesa pe care am comandat o este cea cu codul 1K0 121 113A - Mahle Behr. Atasez si poze mai jos.

    Nu stiu daca aceste termostate au influentat cumva si lucrul asta, dar am observat ca presiunea din vas atunci cand deschid busonul este simtitor mai mica fata de atunci cand nu schimbasem niciunul din cele doua.

    [​IMG][​IMG]
     
  20. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Noroc sa ai. Si eu am zis la fel pana nu a scazut temperatura afara sub 2 grade.
     
    Bogdan Geo apreciază asta.

Distribuie pagina asta