1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C6 - antigel - termostat - electroventilatoare

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de SlayeRC, 6 Mai 2010.

  1. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    @mihaicristian mersi de raspuns. Am desfacut astazi in partea stanga si am gasit 5, 6 sigurante si le-am verifcat pe fiecare in parte si erau bune.

    Mi-a zis cineva ca a avut aceeasi problema si ca mecanicul a schimbat doua relee de sub calculator. Am desfacut si acolo si nu am gasit mare lucru in afara de o siguranta imensa care era intacta, calculatorul si un releu. Ma gandesc sa cumpar tot ansamblul cu ambele ventilatoare si sa il montez.
     
  2. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Salut,
    Astazi am reusit sa ma uit putin la masina si anume, am demontat masca fata, am desfacut scutul si am ajuns la mufele de la ventilatoare. Faza e ca primesc curent pana in mufa. Le-am pus pe direct si anume cu doua fire de pe baterie, dar nu pornesc. Are cineva codul pentru modelul acesta deoarece nu am reusit sa iau codul de pe modul. Se potrivesc si de pe alta motorizare sau trebuie sa fie neaparat de pe 3.0 tdi. Mersi frumos anticipat.
     
  3. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    CM 5, nu vor porni niciodata cu fire bagate in mufa. Ti-am atasat o schema care sper sa te ajute. La conectorii modulelor ventilatoarelor (V7 si V177), pe pinii 1 trebuie sa ai 12V permanent, pe pinii 2 ai 12V doar cu contactul pus, pe pinii 4 masa, iar pinii 3 sunt pentru comunicare cu ECU (doar cu comanda de aici pornesc ventilatoarele).
     
  4. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Ok o sa fac asta, dar zilele urmatoare. Sa presupunem ca valorile astea sunt normale si ventilatoarele tot nu pornesc?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa presupunem ca ne zici si cum s-a ajuns in aceasta situatie.
    Ambele ventilatoare au incetat sa functioneze in acelasi timp ?
    Ai avut vreo interventie asupra masinii inainte sa constati acest lucru ?
    O scanare cu VCDS pe Engine ne arati ?

    In 99% din cazuri modulul ventilatorului responsabil de racirea motorului da probleme.

    In cazul ventilatorului AC, mai la toate se blocheaza daca nu este folosit AC-ul periodic.
    Dar, de obicei iti apare eroare cu Jammed pe electroventilatorul respectiv, poti verifica incercand sa il invarti cu mana.
    Se rezolva cu 15 lei, pretul unui WD40, dand din abundenta pe axul acestuia si invartindu-l cu mana.
     
    CM 5 apreciază asta.
  6. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Salutare,
    Asa am luat masina. Am verificat-o pornita, am mers cu ea dar nu am bagat se seama ca nu functioneaza ventilatoarele cand apa era la 90°.
    De clima mi-a zis ca nu mai are freon, dar practic ventilatorul nu functiona. Am plecat la drum mai lung cu masina si am observat ca urca apa. Abia atunci m-am uitat la ventilatoare si am vazut ca nu functioneaza. Am facut o scanare cu vag si nimic. Am învârtit cu mâna de ele sa nu fie înțepenite. Am verificat pe la sigurante ce am mai citit aici pe forum, dar se pare ca tot nu ii dau de cap. Am desfacut mufele jos si primesc curent in ele. Am incercat sa fac o pârgie sa vad daca porneste pe direct dar nici-o sansa. Aș cumpara alte module dar mi-e frica sa nu fie alta problema si sa nu le iau degeaba. Sunt in Germania si nu cunosc niciun electrician iar la service nu se merita sa o duci ca nu face masina..
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ba asta trebuie sa faci si sa platesti indiferent cat costa. Cand ti-ai cumparat masina asta nu te-ai gandit ca trebuie sa o repari si poate o anumita reparatie costa mai mutl decat ai dat tu pe masina ? La masina asta costa reparatiile mii de euro indiferent ca este noua sau veche de 10 ani. Asuma-ti asta cand mai faci asemenea achizitii de masini scumpe = premium.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @CM 5 Ventilatorul AC-ului nu pleaca daca nu porneste compresorul.
    Compresorul zici tu ca nu porneste ca nu are freon (99% din vanzatori zic asta), dar ia in calcul ca poate fi compresorul/fulia defect.

    Acum ca am deslusit misterul electroventilatorului AC, ramane doar sa iei alt modul pentru ventilatorul principal in speranta ca acesta porneste si nu iti mai ridica apa.
     
    CM 5 apreciază asta.
  9. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Nu despre asta era vorba, dar nu am chef sa ma contrazic. Stiu exact ce inseamna Audi . Ideea e ca intr-o saptamana merg in Romania si vreau sa ii fac o revizie completa. Tu ai platii 2.000 €uro sa iti schimbe un ventilator si pe urma sa iti zica ca de fapt e alta problema ? Ala il schimb in parcare in 20 de minute. Ideea era ca nu stiu cauza, iar service-urile din Germania in special, nu cauta defecțiunea ci doar se apuca de schimbat piese. Sunt aici de 5 ani si stiu exact cum merge treaba. Am avut un A5 si am lovit caseta intr-o bordura si nici macar nu au vrut sa se uite ce s-a intamplat pe dedesubt, decat daca comandam o alta caseta de la ei.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu schimbi nici un ventilator in 20 minute.

    Trebuie sa dai bara jos, sa pui trager-ul in pozitia service si abia dupa incepe distractia cu demontarea/montarea ventilatorului.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand stai in Germania ai si veniturile din Germania si pretul ala este foarte corect. Daca nu vrei sa platesti suma aia iti asumi sa faci tu ce vrei si sa schimbi piesele in parcare sau la coltul blocului.
    Daca mi-ai spus asta mie care stiu foarte bine doar cat dureaza sa scoti bara fata si sa demontezi tragerul la masina ta, pentru a avea acces la ventilatoare asa cum a spus si @audi66, treaba e clara si daca asa crezi tu ca stau lucrurile o sa faci o prostie. Masina ta nu se repara la colt de strada ci la profesionisti si tu stand/locuind in Germania nu ai de ales decat reprezentanta.

    Atat timp cat nu ai cunostinte electrice destul de avansate si nu stii pe de rost ELSA si schemele elctrice din ELSA degeaba iti tot spunem noi ce sa faci. Se fac niste teste legate de modulul electroventilatoarelor (GW-ul) asta inainte sa te apuci de demontat. Dar pentru asta iti trebuie un VCDS original de preferat NU mizerie clona chinezeasca, cunostinte de electrica auto si asa mai departe. Restul sunt povesti.
     
  12. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Daca eu va fac video ca il schimb in 20 de minute ce ziceți ? Nu trebuie data masca fata jos. Suportul cu cele doua ventilatoare are 6 suruburi, 4 le desfaci doar deschizând capota, iar celelalte doua pe dedesubt, inlăturănd scutul de jos.

    Ca asta e procedura, eu va cred si nu am nimic de zis, dar se poate si fara a demonta bara fata. Uitati-va pe youtube daca aveti timp candva.
    @audi66 o sa schimb modulul ventilatorului si o sa revin. Oricum mersi pentru ajutor. O zi buna sa aveti.
     
    silvio apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Zicem ca n-ai mai scos in viata ta asa ceva.

    Omule, incearca sa scoti ansamblul electroventilatoarelor la un 2.7TDI / 3.0TDI si vorbim dupa, lasa Youtube-ul.

    Chiar daca (doar daca ai maini de fetita) reusesti sa desfaci suruburile, vreau sa vad cum il scoti afara.

    Crezi ca noi vorbim din auzite sau de pe Youtube ?

    Astept cu nerabdare acel video de 20 minute cu demontat/montat. Sau, macar cu demontatul.
     
    CM 5 apreciază asta.
  14. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Ok, promit ca il fac si il pun aici! Am comandat modulul, saptamana viit ajunge.
     
  15. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Va salut,
    Mi-a ajuns astazi modulul de la ventilator. Am desfacut suruburile de la suportul cu ventilatoarele (destul de usor), dar cum a-ți zis nu se poate scoate afara, daca nu slabim "tragerul" practic nu este suficient spațiu. Deci, ma înclin (ați avut dreptate). Maine o sa demontez masca , sa slabesc 'Tragerul' si sa-l inlocuiesc.
    Nu e foarte complicat. O sa revin dupa ce ii fac un test sa vad daca va si funcționa.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai luat doar modulul sau electroventilatorul complet cu modul ?

    Sa inlocuiesti electroventilatorul se da bara jos, nu masca.
    Grila (masca) nu se poate da jos fara a demonta bara.

    Eu zic sa te duci la un electrician, pentru a inlocui modulul e nevoie sa tai firele si sa mufezi modulul nou.
    Un electrician bun va incerca sa verifice electroventilatorul actionandu-l fara modul, tu “la cat de cunoscator esti” risti sa faci vreo boacana.
     
    CM 5 apreciază asta.
  17. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    @audi66, cumparat electroventilatorul complet, doar l-am demufat si a avut 6 surubele mici. Am demontat bara fata, am slabit "tragerul" nu a fost nevoie foarte mult, am scos ansambul, am inlocuit electroventilatorul si am remontat la loc. Problema a fost ca cel nou avea cablul mai scurt si nu mai ajungea la mufa. Dar l-am desfacut din modulul cel vechi si a fost ok. Am facut o proba cu VCDS (clona) si spre uimirea mea a pornit ventilatorul. Sa merg maine cu ea sa vad daca functioneaza si cand se incalzește masina. Oricum nu a fost foarte complicat, pentru un amator pasionat a fost bine. 2000 €uro ma costa in reprezentanta si eu l-am reparat cu 200 €uro cat am platit pe piesa.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Odata ce a pornit din diagnoza, functioneaza normal, stai linistit ca nu iti mai urca apa.
     
    CM 5 apreciază asta.
  19. CM 5

    CM 5 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2020
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    audi a6 c6 3.0 tdi quattro.
    Multumesc.
     
  20. DragosFaca 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 4F - 2009 CAGB 2.0 CVT Multitronic
    Salut,
    Ce am descoperit vis-a-vis de motorul rece iarna la masina din profil un Audi A6 C6 an 2009 cutie automata:
    Pentru cei carora nu le urca temperatura la motor iarna mai sus de 50-70 grade chiar daca merg 1-2 ore si stiu sigur ca nu este de la termostat, puteti face urmatorul test: decuplati mufa de la pompa auxiliara de apa (cea electrica) si vedeti daca vi se incalzeste asa. Eu asa am descoperit ca problema incalzirii era de la aceasta pompa de apa care mergea in continuu fara sa mai tina cont de comanda pe care i-o da computerul de bord. Eroare in bord aveam pe aceasta pompa cand si cand. Nu va speriati: cu ea decuplata, dupa maximum 2 porniri vi se va aprinde martorul de eroare. Dupa ce faceti acest test si recuplati, puteti sterge eroarea cu VCDS sau orice alt tester universal OBD2 capabil de scanare si stergere erori.

    Eu personal am cumparat o pompa de la AIC (cea mai ieftina - 350 lei) si m-a tinut aproape 2 saptamani cu motor cald in 10-15 minute de mers se ridica acul, iar la 90 grade ajungand cam in 20-30 minute, in functie de cat de tare sufla aeroterma pe caldura. Dupa care iar au reaparut erorile si motorul rece.
    Nu stiu daca pur si simplu am avut ghinion cu aceasta pompa AIC si sa ma incumet sa iau alta de la alt brand (originalul e facut de Pierburg care costa 570 lei versus Pierburg cu marca=sigla Audi/VW pe ea 1.500 lei) sau o fi vreo alta problema care buleste aceste pompe.
     
    opinion apreciază asta.

Distribuie pagina asta