1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A8 D3 - antigel - termostat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de space_frame, 1 Iun 2009.

  1. space_frame

    space_frame 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A8 2004 4.2 quattro 335 cp
    Salutare,tocmai am schimbat ditributia, rolele,pompa apa, rolele de la cureaua transmisie si cureaua, si ma gandeam ca sa schimb si termostatul cu ocazia asta.

    Toate bune si frumoase,operatiunea a reusit cu succes.
    Problema este alta,ventilatoarele din fata pornesc prea repede acum fata de cum porneau inainte.
    Ceva nu este in regula si nu pot sa imi dau seama ce anume.
    Pote fi termostatul cel nou defect?(este BEHR)
    Sincer ma ia groaza ca trebe sa o desfac toata in fata iar.
     
  2. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    ce inseamna mi repede?

    ai mers cu clima pornita?
    ce temperatura indica bordul?

    daca aveai 90 + in bord e normal sa porneasca, la fel si daca este clima pornita!
     
  3. space_frame

    space_frame 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A8 2004 4.2 quattro 335 cp
    Nu am mers cu clima,in bord e 90.
    Inainte de a schimba termostatul nu porneau la turatie mare decat daca o turam tare sau daca urcam un deal sau daca porneam clima.
    Acum circul prin oras si cu clima oprita si afara nu e cald dar ele totusi merg la o viteza destul de mare(se aud tare)
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Daca inainte temperaturile exterioare(de afara) erau mai scazute,e normal ca motorul sa se infierbante mai greu si implicit ventilatoarele sa mearga la turatie mai mica;acum,cand e mai cald,e tocmai invers.
     
  5. space_frame

    space_frame 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A8 2004 4.2 quattro 335 cp
    Asa este dar de ce inainte de schimbarea distributiei nu se invarteau tare ?

    Cred ca problema e urmatoarea:
    Termostatul de pe masina deschidea la 82, iar cel ce lam pus pe masina deschide la 87.

    O fi asta problema ?
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Iun 2013
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ai cartea tehnica in care sa poti verifica la ce temperatura trebuie sa se deschida termostatul?Spre exemplu in cartea mea tehnica scrie ca se deschide la 85 grade,verificat cu WAG COM-ul temperatura la mine sta bat la 85-85,5grade.
     
  7. lupulnegru 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    a8,2997,2005
    am un audi a8 3.0 si temperatura la antigel imi sta la drum intins la 70 grade .numai cand circul prin oras se ridica la 90 grade .am fost la reprezentanta si am schimbat termostatul dar face la fel.cei de la service mi-au spus ca mai are o supapa la radiatorul de racire ulei si ar fi defecta si trebuie inlocuita .eu cred ca m-au mintit si nu mi-au pus termostatul nou.astept sfaturi de la voi
     
  8. lupulnegru 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    a8,2997,2005
    retractez.....scuze ..intr-adevar mai exista un termostat care se afla in instalatia de racire a uleiului si cutiei de viteze.Acesta a fost cel defect si mi l-au inlocuit gratuit
     
  9. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salut tuturor. Si eu am un Audi A8 de 3.000 cmc si am o problema asemanatoare cu cele de mai sus : la drum intins apa nu trece de 70 de grade (de fapt sta undeva pe la 55-60). In schimb daca merg incet, in spatele unui camion (!?!?!) si eventual mai si urc vreun deal, temperatura apei incepe sa urce spre 70, 80 si chiar 90, ca si prin Bucuresti. E termostatul de vina ? Daca da, unde-i pozitionat ? L-as putea inlocui singur sau tre' sa stau prin service ? Va multumesc anticipat
     
  10. lupulnegru 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    a8,2997,2005
    sputnik,
    s-ar putea sa ai aceiasi defectiune ca a mea adica unul dintre cele doua termostate defecte.
    problema este ca trebuie eliminate pe rand.
    la schimbarea primului termostat nu am asistat dar cel de al doilea se afla undeva in dreapta motorulu cand stai la volan ,in partea de jos .este micut in comparatie cu cel principal si s-a schimbat intr-o jumatate de ora.
    cost -pana in 500 ron cu tot cu manopera
    bafta
     
  11. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Multumesc. Intre timp s-a rezolvat de la sine. Adica luni, dupa cateva sute de kilometri, temperatura apei s-a stabilizat la 90. Am mai patit asta o data, acum vreo trei saptamani, dar si-a revenit in aceeasi zi. Acum a fost nevoie de doua zile (pentru ca in week-end n-am prea circulat, doar vreo 40 km). Astept pareri vis-à-vis de posibilele cause. Se poate ca uneori termostatul sa ramana blocat ? exista vreun alt senzor ? multumesc
     
  12. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salut tuturor si Sarbatori Fericite. La noul meu Audi (4.2 diesel 2006) apa a stat la 90 de grade din aprilie si pana acum vreo doua saptamani. Acum sta la 70 si foarte rar urca la 90 (daca merg turat, la peste 2.000 rot/min, atunci urca la 90). Am mai intrebat pe unii, pe altii si s-ar putea sa fie termostatul de vina. Am cautat pe Google si am gasit nenumarate variante (atat ca pret cat si ca forma : unul lung, ciudat, unul "clasic" ca si forma cum era la Dacii pe vremuri, unul inclus intr-o carcasa neagra cu trei suruburi, samd iar preturile variaza intre 36 ron si 375 ron). Stie cineva cum trebuie sa arate termostatul asta ? Are vreun cod ? Eventual o poza ? multumesc anticipat
     
  13. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Acesta este capacul iar in interior este termostatul:

    [​IMG]
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Dec 2014
  14. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Multumesc. Banuiesc ca termostatul, sub acel capac, are forma "clasica" cum era si pe la Dacii pe vremuri. Oricum, tot nu stiu daca si ce sa-mi comand. Azi am aerisit instalatia (daca ventilele cu pricina, din foto atasat, or fi pentru aerisire) si apa nu mai sta la 70 ci pe la 80 si-un pic. Cei de la Audi Germania mi-au comunicat pe e-mail un cod pt termostat : 05712111B. Pe google.ro (la autokarma) am gasit alt cod (pe original) : 4E0121113. Deja sunt confuz :(

    http://www.partsbase.org/audi/audi-a8-a8-eu-2006-12125-coolant-cooling-system/#p-aud-4e0121113

    Ce sa (mai) fac ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Dec 2014
  15. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare tuturor. Dupa vizita de ieri de la Dudu1307 si "refuzul" justificat al acestuia de a schimba termostatul ("cat timp este caldura in masina, iar afara sunt minus 15 grade, e normal ca apa sa stea pe la 70-80"), am asteptat ca temperatura exterioara sa fie cat de cat normala.... Azi (+3,5 grade Celsius) am iesit in probe cu masina, acelasi stil de condus, aceleasi distante, etc .... Apa a urcat in doar 30 de minute la 90 de grade si acolo a ramas.... Chiar daca turometrul era la 1.200, chiar daca pe DN1 am pus acul la 140 km/h (gandindu-ma ca e racirea mai buna), samd apa a ramas pe la 88-90 de grade. M-am mai documentat si pe internet, am vazut ca sunt diferente semnificative intre randamentele motoarelor pe benzina si cele pe motorina, ca temperatura de lucru pentru cele doua motoare este diferita, cantitatea de caldura absorbita de un motor mare este pe masura, ca e "folclor" ca apa sa stea FIX la 90 de grade, samd, etc Daca termostatul ar fi fost blocat pe deschis (asa cum erau unele opinii) atunci probabil ca azi apa nu ar fi urcat la 90 de grade. Sper sa nu fie o coincidenta, dar termostatul se comporta acum exact ca inainte sa fie codurile (portocalii sau rosii) de avertizare pentru ger.
     
  16. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    O imagine mai detaliata a termostatului :

    [​IMG]

    Eu unul nu am avut probleme nici cand au fost -20 de grade .. cu apa deci cred ca trebuie sa il schimbi
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Ian 2015
  17. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare tuturor.
    Am aflat recent ca sunt doua termostate (unul pe pompa de apa si unul pe furtunele de racire). Stie cineva care dintre cele doua termostate ar putea fi "responsabil" de fluctuatiile de temperatura ale agentului de racire (intre 60 si 80 de grade, rareori stand la 90 .....) ?
    De asemenea, stie cineva unde este pozitionat termostatul de pe furtunele de racire ? E accesibil relativ usor (fara sa "demontez" jumatate de masina) ?
    In cazul in care ambele termostate sunt vinovate, as incepe prin inlocuirea celui de pe furtunele de racire (fiind mai ieftin).
    Multumesc anticipat
     
  18. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Termostatul de pe motor este cauza ta .
     
  19. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Multumesc
    O sa-l schimb zilele urmatoare (dupa ce-o sa-l comand, am inteles ca mai dureaza vreo cateva zile pana-l primesc, fiind pe cod OEM)
    Mai urmeaza sa gasesc un mecanic serios si priceput. Vreo recomandare, ceva ?
    Seara buna
     
  20. robertoo

    robertoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi S5 3.0 TFSI Sportback
    Salut,aceeasi problema o am si eu,foarte greu ajunge apa la 90 grade,am schimbat termostatul de la motor acum o luna jumate dar degeaba,la drum lung apa variaza intre 60 si 80 maxim.am testat acum o saptamana mers numai in oras si apa ajunge la 90 grade doar cu clima oprita.La mine care sa fie problema???.Termostatul l am luat de la Tucudean din Timisoara si este OEM.Ma gandesc ca din cauza ca nu ajunge motorul la 90 grade,de aceea sa consume si putin mai mult,este adevarat?
     

Distribuie pagina asta