1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatie pulverizare apa/alcool pe intercoolere pentru a creste puterea

Discuție în 'Motor' creată de VdTAFAN, 23 Ian 2013.

  1. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Stand intr o zi si visand la Water Methanol injection (injectarea mixturii in galeria de admisie in vederea scaderii temperaturi aerului din admisie si din camera de ardere) Care este scumpa si greu de montat si setat mi-a venit in minte o idee: "daca as pulveriza apa pe intercooler ? Nu se compara cu WA injection, dar ai un mic avantaj vara la 40 grade.
    Citind azi pe net am gasit o instalatie ce pulverizeaza CO2, iar pe masina pe care a fost testat a castigat 52 cp.
    Aceeasi instalatie poate pulveriza mixtura de apa/alcool. Nu stiu cu cate grade scade temperatura aerului instalatia cu apa alcool, dar cert e ca 1 grad in minus = 0.5 cp in plus.
    Daca ai bani, se merita N-tercoolerul, daca nu, se poate face o instalatie apa/alcool homemade.
    La 3.0 tdi e foarte usor: se desfileteaza surubul din admisie, se monteaza un stut cu filet, si se trage un furtun in habitaclu. Se monteaza un boost controler (Reglarea presiunii astfel ca rezervorul sa nu explodeze) apoi furtunul cu presiune sa intre in rezervorul cu mixtura.
    Din rezervor sa plece 2 furtune cu duze in cap spre SMIC (eventual montat si un FMIC universal intre cele 2 SMIC).
    Eu zic ca vara cand majoritatea masinilor sunt lesinate, ai un avantaj, plus ca iesi destul de ieftin.
    Ce ziceti, se merita ? nu din punct de vedere al costurilor, ci al eficientei. Costul e foarte mic.
     
  2. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Referitor la acest sistem, credeti ca e capabil macar sa mentina puterea pe timp de vara ? Sa mearga ziua pe canicula la fel cum merge noaptea pe racoare.
     
  3. maxx5151

    maxx5151 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A3 1.8T 2001 250 CP.
    Se poate modifica instalatia de climatizarea ca sa treaca o rampa pe lungime prin intercooler care sa raceasca aerul. Cu un sudor bun in aluminiu se poate face aceasta modificare.
     
  4. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Salut VdTAFAN am gasit ceva informatii pe site-ul
    http://www.dieselpowermag.com/tech/1005dp_water_methanol_injection_how_much_is_too_much/

    Ma incanta ideea de a mentine si creste puterea mai ales in zilele acelea toride, de peste 40 grade cand masina nu mai trage asa bine, sau cand urci la peste 2000 m altitudine unde ai aer asa de rarefiat ca parca se sufoca motorul, sau char in pantele foarte inclinate unde trage mai greu.

    Vreau sa montez ceva in genul pe masina.
    A montat cineva asa ceva de pe grup?

    Eu m-am gandit asa:
    Generator de ceata ultrasonic(cel pt piscina, 24v, 2A cred).
    Amestec Metanol 30%, Apa distilata 70%

    Acum nu stiu exact cum sa injectez ceata, ideal ar fi chiar in galeria de admisie cum fac cei de sus, alta optiune ar fi cu probleme cred:
    inainte de:
    -filtru, senzor maf sigur nu din motive evidente
    -inainte de intercooler nu stiu daca se va condensa pana in motor

    Cum as putea face asta chiar in galeria de admisie?, acolo voi avea 2 bar, nu?
     
  5. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    La cat costa o instalatie de water methanol e mai simplu, mai ieftin,mai eficient si mai sigur (insatlatiile astea vin cu anumite riscuri daca nu sunt de caliate si nu sunt setate corect) sa va montati un FMIC mai mare.
    Pulverizarea de alcool pe intercooler e "pistol cu apa", n-are nici o eficienta. Pulverizarea de CO2 e ceva la alt nivel si diferenta de 52 de cp au fost obtinuti la o masina cu minim 500 de cai de la inceput.
    Deci daca vreti aer mai rece in admisie vara puneti intercooler mai mare.
     
  6. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Mamaaa! Cum sa introduci apa in cilindru ? Orice modificare a amestecului carburant in camera de ardere duce la scaerea puteri sau cresterea consumului. Pt a obtine mai multa putere vara e simplu punei un intercoler mai mare si monteazal pe ct posibil in botul masini eventual pune un vetilator pe el. Ar mai fi varianta cu instalatia de clima dar e mai compicat si ar trebui facut aproape inca un vaporizator pe linga intercoler
     
  7. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    nu introduci apa introduci un amestec de apa si metanol, se foloseste pentru scaderea temperaturilor in camera de ardere, deci detonatii mai putine, deci avans mai mare, deci cai si cuplu mai mare.
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Din ce postase colegu mai sus am dedus ca erea vorba de un diesel. Ca sa obti putere mai multa din motor cu instalatii de genu asta e o mare vrajala, cel putin la motoarere stok, pentru a mari putearea putin si a castiga ceva tinp la demaraj pui un intercoler mai mare sau alta turbina " la motoarele turbo" iar la motoarele aspirate fara a umbla in ecu sau in motor nu poti scoate mare lucru
     
  9. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    Da, fie cum zici tu.
     
  10. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Vrajeala sau nu,vezi ca valorile sunt mai bune...in link-ul despre care este afisat mai sus in acest thread,sistemul este folosit la un motor Diesel(Cummins)..si intalatie este bagata ca sa raceasca aerul in admisie(se pulverizeaza un fel de ceata fina),mai mult aer(cun un pic de methanol) amestec oxigen mai bogat combustie mai rapida ardere mai completa valori mai mari...
    Si la motoarele aspirate,poti umbla in Ecu si la tot ce se poate pentru ca cresterea puterii va fi insemnificativa(mai ales la motoarele cu cilindree mica)ca fara investitii majore nu vei face mare lucru,si nu se merita...
     
    Ultima editare: 15 Mar 2014
  11. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Asta am zis si eu cu bani putini nu scoti mare lucru si nu merita e posibil da greu . O instalatie de gen homemade nu prea da randament iar de umblat ECU daca nu stii e faci il faci varza si te alegi cu alte bube, in teorie merge da cnd te apuci de pus pe masina te ia nervii . daca vrei putere in plus tre sa platesti nu merge cu improvizatii in parcarea din spatele blocului sau cu citeva chei tre sa cunosti ceva mecanica macar teoria si sa ai unde sa desvaci motoru si multe anexe si asta impune timp si bani
     
  12. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Ionut lucian doar din resoftare castigi suficienta putere pentru un daily drive. Un intercooler mai mare nu iti mareste puterea, doar lagul. Puterea iti creste datorita aerului mai rece, dar cu cat ai intercooler mai mare cu atat presiunea in admisie va fi mai mica, turbina va lucra mai mult, aerul la iesirea din turbo va fi mai fierbinte si tot asa. Ce iei pe mere dai pe pere.
    Si nu incerca sa ma contrazici fara argumente. a mea masinuta merge la 19psi cu turbina stock. trage de nebuna, dar mai sus oricat as fi dus presiunea in turbo din soft pierdeam la partea de IAT iar cu intercooler mai mare aveam lag mai mare.
     
  13. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    ce spui tu e valabil doar la turbine mici incapabile sa mute cantitai mari de aer, la turbine "mai capabile" bigger is better (in conditiile in care e un intercooler bine gandit).
     
  14. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Ideea de baza de la care a plecat discutia era sa pulberizezi apa+acool pe intercooler care sa reduca temperatura lui respectiv a aerului care trece prin el , OK . Asta din punctul meu de vedere este cat se poate de simplu daca o faci mecanic , adica sa iti faci tu un buton cu care sa actionezi pulberizarea in momentele dorite .
    Un motoras de stropitori parbriz cu doua duze pozitionate unde este mai eficient sa acopere tot intecoolerul si un rezervor cu substanta dorita se gaseste un loc , iar pentru buton eu zic ca sunt multe posibilitati si o mica instalatie electrica cred ca este simplu de realizat (un releu cu fire la buton si la motoras , daaaaa ...)
    Cred ca ai putea sa eficientizezi treaba si baca studiezi putin cat de bine este racit intercoolerul prin deflectoarele de aer catre el , adica sa pozitionezi duzele in locul in care traseul de aer este cel mai direct catre intercooler .
    Ar trebui sa dea ceva randament daca esti in miscare , ca la bara la bara nu mai are ce sa fie eficient (poate un elicopte).
    + este ieftin , mai ieftin ..... o sticla cu apa si cu dopul gaurit (glumeam):)
    Totusi are si unele dezavantaje : un intercooler ud atrage de la sine paf , care se imbacseste pe lamele de racire si mmm nu mai este eficient , mai este si apa care se va scurge , ca nu pulberizezi pe un fier incins si dispare instant , prin scuturi , pe unde ?
    Desigur sunt multe idei deja aplicate care functioneaza ca trasee rapide sau galerii marite dar nu ne ajuta buzunarul , mai sunt si softuri cu mape fixe si sisteme cu care poti accesa doar mapa dorita in functie de cum vrei tu sa traga si in functie de mediul in care conduci . Depinde foarte mult ce iti doresti de la masina sa faca , daca dorinda depaseste posibilitatile fie ele de natura financiara sau fizica (nu poate masina).
     
  15. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Eu zic sa cumparati o instalatie speciala cu controller + pompa de 300psi, diuze special dimensionate pentru capacitatea voastra cilindrica si targhet de cai puterel.
    Modelul basic nu costa foarte mult si iti face treaba binicel.
    Improvizatiile de mai sus cu motoras si diuze de stergatoare sunt niste tampenii incredibile.

    Daca aveti turbine stock cu presiuni mici etc, va pierdeti timpul si banii de pomana.
    Am sa montez unul calumea cam in 45 zile daca nu mai apar alte probleme la tuning.
     

Distribuie pagina asta