1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Intretinere elemente cromate - chedere - corp oglinda cromat - grile cromate

Discuție în 'Detailing' creată de S3aMaster, 27 Iun 2007.

  1. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Am primt astazi ornamentele, va tin la curent, sa vedem ce putem face
     
  2. zzo 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6, 2000 cmc, 2005
    astazi am cumparat o pasta care in mod normal ar trebui sa scoata la lumina aceste ornamente cromate care au fost matuite de spuma activa din spalatori ori din alte motive.
    sper sa dea rezultate, va tin la curent
     
  3. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Raportez si eu :

    Am incercat pe elementele cromate primite:

    Smilgher 1000, 2000, 3000, polish cu 3 tipuri de polish pentru metal - rezultat 0
    Aceeasi pov cu smilgherul, dupa care polish abraziv Menzerna s100, 106fa de finish. - Rezultat 0.

    Spuma activa afecteaza elementul in profunzime, deci sansele ca voi cei cu audi sa va refaceti aceste elemente cromate sunt absolut 0. Va spun cinstit,lautareste. Nu mai aruncati banii pe solutii.........

    Doua lucruri tebuie sa faceti:

    Nu mai puneti in rezervorul de parbriz solutii gen jet expert care pateaza, acestea cauzeaza patarea elementelor cromate, a vopselei, si a parbrizului.
    Personal folosesc Solutia de iarna de la Einszett care rezista pana la 90 grade, iar tatal meu Folo Solutia de Iarna cu Nano particule de la Sonax. Aceasta ofera si ceva protectie pe parbriz pe langa faptul ca nu il pateaza

    Nu va mai spalati masina la spalatoriile ce folosesc spuma activa si de unde stiti ca v-ati facut praf elementele cromate prima oara.

    P.S: Ar mai fi si solutia sa va impacati cu ideea, si asta din urma pare a fi ce-a mai ieftina :P
     
  4. zzo 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6, 2000 cmc, 2005
    Rezultat obtinut cam 20%-30% din ce as fi dorit eu.
    Continuam, am mai gasit o solutie de curatat, o voi incerca si pe aceasta.
    Prima pasta a fost de la Sonax, sper sa nu fie considerata publicitate, oricum rezultatele au fost slabe
     
  5. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Eu sunt ferm convins de inexistenta unei solutii.
    Din pacate acele elemnte sunt din plastic si stratul acela cromat (sau ce-o fi) este afectat total.
    Deci nu prea mai e nimic de curatat ...
     
  6. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Pai da bottom line, cam asta este, daca erau elemente cromate adevarate cum sunt pe alte masini, se puteau reface foarte usor folosind o astfel de substanta. Dar altfel......greu greu
     
  7. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    La mine a dat rezultate crema aceea de lustruit elemente cromate cam 70%, exceptie face partea din spate(triunghiul din jurul geamului mic) cat m-am chinuit n-am reusit sa-l curat. Am facut treaba asta de vreo 4 ori pana acum pe masina mea(A4 B6) si de vreo 2 ori pe ale colegilor, este multa munca dar iese.

    Va sfatuiesc sa faceti opetatiunea primavara cand temperaturile sunt mai ok.

    Spor!
     
  8. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Ne arati si noua niste poze before&after?

    Merci
     
  9. alexxxyo 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 2.0 b7 170 cai
    Salut! Mam decis si eu sa folosesc maine solutia aceasta "1Z Einszett Metal Polish Chrompflege" am sa fac poze inainte de a ma apuca si dupa ce am terminat si am sa va tin la curent daca a iesit ceva sau nu
     
  10. Ag-84-VLD 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2008
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI
    alta solutie

    ma gandeam la o varianta de revopsire cu un spray care imita cromul sau nichelul... am inteles ca exista asa ceva la un pret in jur de 2 mil. a incercat cineva asa ceva ? stiti unde se gaseste ?
     
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Orice spray ce imita cromul sau nichelul doar Imita.Am folosit asa ceva si aspectul dupa vopsire este mai ok decat la un spray gri(mai stralucitor), insa nu are nici o treaba cu cromul.Plus de asta, la sfarsit trebuie dat cu lac, ori acea vopsea ce imita cromul este pretentioasa in combinatie cu lacul si se matuieste(practic se face gri).
     
  12. Ag-84-VLD 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2008
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI
    da, in momentul de fata ornamentele mele cromate din jurul geamurilor arata un pic mai prost decat daca ar fi fost vopsite cu gri :)) ele fiind vopsite anterior in negru (si prost , in sensul ca pe alocuri sare vopseaua) cromul pe care s-a aplicat vopseaua banuiesc ca a fost afectat si de ce continea vopseaua si inca odata este afectat de dizolvantul pe care-l folosesc eu in momentul de fata sa indepartez vopseaua... o sa incerc sa revin cu niste poze
     
  13. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Tutorial Curatare Ornamente Exterioare Aluminiu(Crom)

    Salut!

    Am testat azi doua produse de metal polish, pe ornamentele cromate din jurul geamurilor ale masinii mele.

    Cum stim cu totii, (posesorii de Audi in special), ornamentele cromate de pe masinile noastre, mai ales cele din jurul geamurilor, sunt extrem de sensibile la agentii de curatare folositi de spalatoriile auto din tara de la noi (soda caustica, etc.), mai ales cele din partea din spate a masinii, care, in cazul meu, erau aproape albe din cauza spalarii intense a masinii la spalatorii auto de catre fostul proprietar.

    'Mãtuirea' acestor ornamente m-a deranjat de cand am vazut prima data masina, si am spus ca trebuie sa fac ceva sa le aduc la o stare cat mai aproape de cea originala.


    Am citit pe net mai multe reviewuri la polishuri pentru metal, si din cate am inteles ornamentele de la Audi au un strat suplimentar de protectie, si acesta oxideaza, facand lustruirea aproape imposibila.

    Am folosit Optimum Metal Polish, si Meguiar's All Metal Polish. Am testat ambele produse, lasand o suprafata de control intre suprafetele tratate cu ambele produse, pentru comparatie.


    Prima data am aplicat substantele cu un pad, care s-a dovedit insuficient pentru natura pãtãrii suprafetelor, si am trecut la wire wool foarte fin, dupa ce am incercat mai intai pe o suprafata ascunsa sa vad ce finish lasa.

    [​IMG]

    Stanga-Optimum- Mijloc-supr. control-Dreapta-Meg's

    [​IMG]



    Dupa ce am terminat de aplicat cu padul din burete, rezultatele fiind doar putin satisfacatoare, am trecut la wirewool. Din pacate din poze nu se poate vedea prea bine efectul final, dar se vede o diferenta clara.

    [​IMG]

    Optimum---Fãrã----Meg's

    [​IMG]

    Aici se vede clar ca, in situatia de fata, Optimum este clar cu mult peste Meg's, lasand un finish foarte aproape de mirror, cel din urma fiind un pic mai incetosat, daca pot sa spun asa.


    [​IMG]



    Folosind wire-wool am observat ca daca nu schimbi des suprafata cu care freci, poti lasa zgarieturi pe trim-uri, lucru care s-a si intamplat, dar nu sunt prea vizibile. Pentru curatare si buffing am folosit o microfibra veche.

    Cu ambele polishuri se lucreaza foarte bine, iar Meg's are un miros interesant de cocos, ce-l am si acum pe maini

    La polishul Meg's s-au cam separat substantele abrazive de cele lichide, si a trebuit o re-mixare a produsului, si produsul tinde sa se separe chiar si in timpul aplicarii, de aici probabil si micro-zgarieturile.

    E posibil totusi ca exemplarul pe care l-am avut noi sa fi trecut prin temperaturi foarte scazute asta-iarna, si de aceea am experimentat noi separarea componentelor in timpul aplicarii.

    Cel de la Optimum a pastrat o consistenta foarte buna pe timpul aplicarii, si s-a lucrat foarte usor cu el, dar Meg's a avut o consistenta mai uleioasa, si implicit o lubrifiere mai buna, deci s-a lucrat putin mai usor cu el, aplicatorul a alunecat mai usor, probabil de aici si rezultatele mai rele.

    Rezultatul final e departe de lookul original al trim-ului, dar e o imbunatatire clara fata de cum erau inainte
    Proba am facut-o pe partile din spate ale ornamentelor, care erau cele mai afectate, practic aproape albe. Cele din jurul restului geamurilor arata putin mai bine si cred ca vor avea un finish mai bun, urmeaza sa le polishez astazi sau maine dimineata, si voi reveni cu poze daca este cazul.

    Pe viitor voi continua sa spal cu samponul Sonax Gloss Shampoo, si voi reveni cu informatii daca se intampla schimbari majore la trim-uri.

    Multumesc pentru atentie, si astept intrebari, daca sunt nelamuriri sau curiozitati.
     
  14. criss43

    criss43 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a6,3.0 tdi,2005
    Salut,deci ce sa intelegem...?Ca OPTIMUM este mai eficient sau amandoua?
     
  15. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Eu am inteles ca OPTIMUM este mai bun.
    De unde le-ai achizitionat?

    Si ne poti spune ce inseamna wire-wool si buffing?
    wire-woll probabil este un fel de burete sarmos dar dintr-un material special?
     
  16. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Va recomand ce mi s-a recomandat si mie. Se gaseste in brico si alte magazine de profil lana de otel (cred ca la asta se refera wire-wool-ul respectiv). Se poate curata fara probleme cu ea o serie intreaga de ornamente (tipsuri bandouri cromate etc) si inclusiv jantele. Foarte bun este si Autosol parca ii zice si la pret destul de bun (aproximativ 20-25 de lei).
     
  17. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Salut.
    Wire-wool este 'buretele de sarma' traditional dar in forma lui bruta, materia prima, dar de o granulatie foarte foarte fina, voi face maine niste poze. Il gasiti in Praktiker sub numele de vata de otel(eu de acolo am luat.

    Produsele se pot gasi pe colindetailing.ro sau faceti un search google cu numele produsului doar pe siteuri din Romania si probabil mai sunt si alti comercianti.

    Buffing = lustruirea cu prosopul de microfibra.

    Scuze pentru termenii specifici, dar am postat tutorialul pe un site de specialitate si m-am gandit sa-l postez si aici pentru ca e o problema comuna la Audi.
     
  18. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Eu pana nu vad nu cred.
    Apropo recomanzi folosirea unor produse de la Colin pe o suprafata pe care el a concluzionat categoric ca nu poate fi reconditionata.
    Sa inteleg ca nu stie ce vinde?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    tox te rog ca pe viitor sa nu mai deschizi un topic nou fara sa folosesti functia Cauta pentru ca topicul o sa fie sters fara explicatii.

    Vezi ca ceea ce faci in aceste mesaje sub forma acestei prezentari si ''in folosul nostru'' se numeste reclama mascata si poti fi penalizat. :)

    Daca citeai cu atentie acest topic observai ca s-a mai discutat.

    Eu la masina din semnatura am ornamente cromate. Probabil din cauza solutiilor si conditiilor atmosferice s-au albit in maxim 1 an de cand am luat masina de noua.

    Am incercat ce nici tu nu-ti imaginezi ca sa le readuc la starea initiala. Am fost inclusiv la fabrica in Germania si i-am intrebat pe cei de acolo cum procedez ca sa le readuc asa cum au fost la achizitionarea masinii.

    Verdictul a fost unul singur: inocuirea. Ce ai postat tu ca solutie de reconditionare o sa tina fix cateva luni mai mult sau mai putin.

    Si inca ceva. Acele ornamente sunt din plastic vopsite cu o substanta cromata. Din aceasta cauza, nefiind metalice, acea substanta se ataca asa cum am mai mentionat din cauza diferitelor motive (substante folosite la spalatorii, conditii atmosferice, etc.).


    O zi buna
     
  20. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Din cate stiu eu exista diferite substante de polish speciale pentru metale cromate, plastic cromat etc. Parerea mea e ca daca le intretii cu un sealant/ceara/dressing (daca e plastic) le mai protejam in timp.La Bmw nu au aparut problemele astea. S-a dat cu Autosol si au iesit ca noi. E pacat ca trebuie sa le inlocuim in timp. Este o veste proasta asta pentru mine :(
     

Distribuie pagina asta