1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Kit brate directie A4 B6 - discutii - achizitie, coduri si recomandari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de coppersink, 1 Iun 2010.

  1. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Ei vezi Marius, ai ajuns oarecum la concluzia trasa de mine puțin mai in spate despre TRW :)
    Din păcate in ziua de astăzi nu mai ești sigur pe nimic, fie ele vândute și de distribuitori cunoscuți...bine ca avem drept de retur gratuit.
    Câteodată cred ca sunt mai câștigați aia care habar nu au de piese și nu le analizează ca noi dtpdv :)).
     
  2. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Nu mai despic firul in bucati, recent am inlocuit suspensia 1BE cu arcuri Sportline si amortizoare B8 si am decis sa inlocuiesc bratele de sus. Am optat pentru TRW. Aveau inscris TRW pe pivoti,.. mai multe nu pot spune, de bratele vechi am fost foarte multumit dpdv al raportului pret/calitate, am facut aproximativ 56 000 km cu ele si nu am avut probleme la buse sau pivoti.

    Doi la mana, pentru cei care vor "lasa" masina, veti avea probleme la cadere pe rotile fata. Nu prea aveti cum s-o reglati perfect.. doar printr-o metoda: va cumparati brate superioare concepute pentru reglaj.

    Kitul 034motorsport costa in jur de 560$ cu tot cu transport (485$ bratele si 70$ transportul), insa spun pas.

    Alta varianta la aproape jumatate din pret ar fi kitul de la SilverProject, in jur de 270 euro + transport.
     
  3. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    La momentul discutiei, trw era varza si inca se mai gasea pe piata lemforder bun, produs de fabrica nu de sc soparla vesela srl, de prin vreun sat sau comuna din Turcia sau China, nefiind exclus nici Romania.
    Ai vazut diferentele de atunci si de acum in ceea ce priveste LMO.
    Cred ca e mai bine pt sanatate sa fii prost si sa nu iti bati capul si sa pui pe masina ceea ce aduce service-ul, cu garantie !!!
     
    lowlife apreciază asta.
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Brate originale, stantate Audi, noi, nefolosite dar, fabricate acum 14 ani ... se merita montate pe masina ?
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
  6. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Poza cu lemforder de acum cativa ani, cum erau pe piata si poza cum sunt acum (polizat tot inclusiv LMO)
    Ne poate lamuri cineva din domeniu ?
    Mai merita cumparate ?
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La sigla se vede ca sunt trompete. Sigla LMO e putin altfel. Vezi pe un brat vechi.
     
  8. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Si eu zic la fel, dar numai asa se gasesc. In 6 locuri am cautat, inclusiv service-ul in varianta asta le-a adus, de trompete. Iar cand le spui ca nu sunt ok te fac nebun.
    Nucugheri, un sfat de unde sa iau lemforder in regula ?
     
  9. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Azi am mai gasit un model de brat lemforder pe piata, sigla audi si LMO polizate, triunghiul cu bufnita prezent ( nu stiu cat de autentic este ) si o emblema noua ca o stea cu un S.
    Calitatea pozei nu este buna, este facuta prin punga ambalajului.
    O parere ?
     
  10. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Nu vreau sa te induc in eroare dar am pus brate trw , bielete antiruliu lemforder , brate groase pe ruvile si dupa 85.000km aprox. pe vechea masina nu bate inca nimic. E drept ca nu s-a mers pe drumuri rele , dar nici pretul dublu si bataia de cap cu lemforder fake nu mi se pare ca merita.
     
  11. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Ruvile nu este producator ci ambalator. In cutiile de ruville poti gasi orice marca de piese de la trw, lemforder, febi sau no name pana la brate originale cu sigla audi ,au patit unii. Si este la pret de lemforder.
    Este loterie cu ruville, este alba neagra, poti castiga sau poti pierde.
     
    Ultima editare: 2 Iun 2020
  12. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Sunt colegi care au pus kit de brate cu 200e si i-au dus 50-60.000 km.. cam cat vrei sa te duca un kit? Daca mergi pe drumuri ok te tin o viata aproape , iar daca mergi pe drumuri proaste e normal sa mergi "frumos" ca altfel si de pui fier beton tot trebuie schimbat kitul. Sunt curios la ce kit ajungi si cat te va tine.
     
  13. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    TalosCosmin
    Depinde ce intelegi prin sa "te duca". In primul rand, e posibil ca alte brate decat cele OEM sa nu fie fidele la dimensiuni si sa ai unghiuri aiurea la directie.
    Apoi, e posibil sa nu isi faca treaba cum trebuie, fara sa bata, si sa iti uzeze amortizoarele/caseta. Sau pur si simplu sa nu se conduca masina asa cum ar trebui.

    Eu am schimbat brate care nu bateau si erau praf, masina s-a transformat cu kit lemforder nou. Deja cand incep sa bata, sunt duse de mult - parerea mea.
     
  14. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Cat timp cumperi piese compatibile aftermarket cu ce aveai pe masina nu vad unde e problema.
    Inainte de montaj se verifica daca sunt identice piesele , montajul si strangerea necesita o anumita procedura pe care foarte putini o respecta.

    Iti dau dreptate la ceea ce ai spus mai sus doar ca schimband niste brate obosite cu ceva brate decente noi,tot transformi masina chiar daca n-o sa tina acelasi nr de km ca si lemforder.

    Iti dau un exemplu , in zona in care imi desfasor activitatea drumurile sunt foarte bune spre impecabile , dar exista o portiune de 500m in care ai 3 gropi uriase iar daca ai nesansa sa dai de una , poti avea ce nume de firma vrei tu , iti garantez ca nu scapi fara sa schimbi brate, fuzeta si janta. Zilnic vad doua masini cu triunghiul in drum in aceea zona.

    Iar in restul timpului cand circuli pe drum bun , orice "paleta" de brat o sa tina mult si bine deoarece nu e solicitat mai deloc.
    Pana la urma piesa esentiala e si intre scaun si volan nu doar bratul in sine. Este important cum conduci pe un drum rau, denivelat, s.a.m.d
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mergi cu brate noi si amortizoare praf, sa vezi ce solicitate o sa fie.
    Ba chiar o sa simti “solicitarea”.

    Sunt multe lucruri care influenteaza trenul de rulare.
    Amortizoare, jante (dimensiune/greutate), anvelope (la fel, dimensiune/greutate), arcuri ...
     
  16. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Nu era evident ca discutam doar de brate ?
    E logic ca bratele se vor uza prematur si solicitarile sunt mai mari daca amortizoarele si arcurile sunt in stare prosta, ele preiau in principal socurile si denivelarile din minunata noastra tara. :)
     
  17. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    S-a tot discutat de "strans bratele corect" si stiu ca a postat si @nucugheri o poza, dar nu am mai gasit-o. Haideti sa centralizam tot ce trebuie.

    Uitati cum scrie in manual (ELSA):

    - bratele inferioare: se masoara distanta A cu masina pe drept, le punem pe cele noi pe masina si, pana sa strangem suruburile care prind bucsele bratelor inferioare, se ridica cu un cric ansamblul pana distanta A e la fel ca cea masurata mai inainte:

    brate inf.png

    - bratele superioare: in mod normal ar trebui schimbate cate unul pastrand pozitia dinainte fata de perechea lui, insa sunt sanse mari sa mai fi fost desfacute si montate aiurea, deci pt suspensii normale ar trebui stranse asa:

    brate sup.png

    In caz ca aveti arcuri aftermarket care sa coboare masina, probabil mai trebuie ridicate putin bratele, altfel vor sta tensionate.

    Schema:

    schema.png

    Cupluri si informatii diverse:

    1 - Hexagon bolt
    - 75 Nm
    2 - Washer
    3 - Hexagon bolt
    - Always renew if removed
    4 - Upper link (rear)
    5 - Hexagon bolt
    - 5 Nm
    - Always renew if removed
    - For adjusting toe constant “S”
    6 - Bolt
    7 - Self-locking nut
    - 45 Nm
    - Always renew if removed
    8 - Hexagon bolt
    - 40 Nm
    9 - Self-locking nut
    - Always renew if removed
    10 - Upper link (front)
    11 - Suspension strut
    12 - Hexagon bolt
    - 70 Nm + 180°
    - Always renew if removed
    13 - Guide link (bottom)
    Hydro-bush must be renewed if leaking → Chapter
    14 - Nut
    - 110 Nm
    - Always renew if removed
    15 - Wheel bearing housing
    16 - Flange bolt
    - Always renew if removed
    17 - Flange bolt
    - 10 Nm
    18 - Splash plate
    19 - Self-locking nut
    - Always renew if removed
    20 - Hexagon bolt
    - 90 Nm
    21 - Subframe support
    22 - Hexagon bolt
    - 65 Nm
    23 - Hexagon bolt
    - 110 Nm + 90°
    - Always renew if removed
    - Thread in body can be repaired using wire thread insert according to DIN 8140 (Helicoil). The thread insert must be of the same length as the thread in the body.
    24 - Hexagon bolt
    - 40 Nm + 90°
    - Always renew if removed
    25 - Coupling rod
    26 - Hexagon bolt
    - 40 Nm + 90°
    - Always renew if removed
    27 - Track control link (bottom)
    28 - Hexagon bolt
    - 70 Nm + 180°
    - Always renew if removed
    29 - Hexagon bolt
    - 75 Nm
    - Always renew if removed
    - Thread in body can be repaired using wire thread insert according to DIN 8140 (Helicoil). The thread insert must be of the same length as the thread in the body.
    30 - Subframe
    31 - Self-locking nut
    - Always renew if removed
    32 - Self-locking nut
    - Always renew if removed
    33 - Multi-point socket head bolt
    - First pre-tighten all bolts to 15 Nm, then tighten all bolts to final specified torque
    - Tightening torques:
    M 8 bolt: 40 Nm
    M 10 bolt: 70 Nm
    34 - Lock plate
    35 - Drive shaft
    36 - Hexagon bolt
    37 - Self-locking nut
    - 50 Nm + 90°
    - Always renew if removed
    38 - Flange nut
    - 50 Nm
    - Always renew if removed
     
    DonDoneL apreciază asta.
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Iti spun doar atat: schemele alea sunt degeaba. Toti, dar absolut toti mecanicii strang bratele jos la sol sau cu lift (cine are :) si asa cum am mai mentionat anterior in acest topic) si le monteaza ulterior cu tot cu fuzeta pe masina. Nu tine nimeni cont de ce ai scris mai sus. :)
    Oricum multumim pentru documentatie, asta pentru pentru cei care nu au mai facut niciodata schimb brate directie, pentru ca este foarte utila lor.
    Si eu si alti buni mecanici avem o tehnica speciala atunci cand montam bratele si nu tinem cont absolut deloc de nicio schema. Unerori cartile nu ajuta cu nimic. Bafta.
     
    Siegfriedbrunnen și DonDoneL apreciază asta.
  19. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    De acord, insa decat sa merg pe la ageamii care strang totul la pneumatic si dupa dau vina pe piese, sunt mai impacat asa :)

    Cel mai bine cum se strang, pe groapa, pe stand de directie?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cu masina jos pe canal sau cu lift de cutie, daca ai. Bafta
     

Distribuie pagina asta