@KUL: Poate functiona. Nu au treaba 2v/cilindru. Daca o sa caut, sigur o sa gasesc multe motoare turbo cu 2v/cilindru. Daca are debit de 100 de cai pe aspirat, va avea debit suficient pentru un k03 . E mai simplu sa pui un 1.8t, dar de ce nu? O sa fie ceva original. Problema care o vad eu este softul (reglajele). Partea hard, adica legatul turbina+intrcooler la motor o rezolvi tu cumva cu ceva teava si multa sudura, dar inainte asigura-te ca ai gasit un tuner care sa poata regla motorul, care cred ca va tine ok 0.5 bari cat are stock turbina de 1.8t. Poate vor trebui injectoare si maf de 1.8t.
Dar sunt diferente enorme intre functionarea unui motor turbo fata de unul aspirat. Ungerea la un motor turbo se face complet atlfel, pompa de ulei e alta, pistoanele la motoarele aspirate au de obicei 3 segmenti, la turbo au 4 sau 5 din cauza presiunii, racirea e complet diferita, la turbo au mai multe canale prin bloc, si mai mari pentru ca se incalzeste mai mult, bielele la aspirat nu sunt gandite pentru a tine la presiune. Deci pus turbo pe un aspirat fara interventii majore la motor = piston iesit prin bloc intr-un exces de zel pe la 6000-7000rpm! Uzura in cateva sute de km va fi exponentiala si va consuma mai mult ulei decat benzina. Daca tii neaparat sa cheltuiesti niste bani si sa distrugi un motor, atunci da, se poate
Sa spunem ca reusesti este posibil :insa motorul va face.... poc destul de rapid ,studiaza motorul+admisia+racirea+cutia 1.8T daca tot le detii.
Si-a montat cineva turbina pe motor aspirat ? Nu vorbesc de turbine exagerat de mari, ci unele normale. De exemplu, eu as dori ca ADR-ului meu sa-i instalez turbina de la AEB si sa ajung undeva la 150cp. Idei, sugestii ?
dar daca s-ar monta turbina tot pe 1.6 ahl cea de pe 1.9 tdi de 90-101-116, asa ar fi mai convenabil,mai bine pt motor,ar rezista mai mult....etc?
Am trait sa citesc si ciudatenia asta DA, se poate face !!! Daca ai bani , de ce nu !??! DAR , dupa 200 de km sa nu te intorci ca ti-a crapat motorul In situatia in care ajungi pana la coltul strazii Acum serios ! Domnilor !!!! Nu aveti cum sa faceti din magar -> armasar ( ca sa nu folosesc expresia tipic romaneasca: din d-ala bici ) ! Tipul de upgrade pe care il cautati nu este fezabil/ fiabil / safe ( atat pentru voi cat si pentru noi ceilalti participanti la trafic ). Pe scurt : vindeti masina pe care o detineti acum si cu banii rezultati plus o diferenta oarecare puteti cumpara masina pe care o doriti . Succes la vanzare ! Poate am exagerat o sa detaliez in mare costurile pentru operatiunea pentru care optati : 1. Ecu standalone : 1000 euro minim < 8 pistoane 2. Interne motor: 500 euro pistoanele ( 4- 6 bucati) + 500 altele 3. Turbina capabila de 1 bar + intercooler : 400 - 500 Euro SH ( in stare ok ) 4. Honuit bloc / planat chiuloasa / etc, etc : 500 euro ! 5. Upgrade sistem franare : 500 euro 6. Manopera : 1000 Euro ++++++++++++++++++++ 7. Injectoare / pompa de benzina : 300 euro 8. Admisie : 300 euro Rezultat : 60 - 100 hp MAXIM in plus ! Spor la modificari !
Dvs puteti si exemplifica ce ati afirmat mai sus,sau aveti o parere generala despre motorizari?Nici eu nu sustin aspiratele facute turbo(fara modificari majore).Dar nici ce spuneti dvs....4-5 segmenti etc.
http://images4.bizoo.eu/image/img36...otor-Ursus-C-385-Zetor_4824701_1374332914.jpg asta pt tractor ...