1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Lampi si stopuri spate - becuri marche-arriere aprinse tot timpul la A4 B6 - demontare - inlocuire

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de poleposition, 15 Dec 2008.

  1. poleposition

    poleposition 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8T / BMW M6 / BMW 120d
    Cum dumnezeu, ajung sa schimb sau sa verific becurile de pe "stopuri", la un A4 2002 ????:(

    Imi tremura lumina de pozitie pe spate de tampesc si nu stiu de ce... si nu stiu cum ajung acolo. In carte nu am gasit informatia asta.:uhm:

    Practic, daca se prajeste un bec pe spate (pozitie, frana, semnal etc...) cum dracu il schimbi ?
    :banghead:
     
  2. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Ca sa verifici contactii sau pentru a schimba un bec,trebuie sa dai lampa jos...Pentru asta deschizi capacul de la portbagaj si o sa vezi ca in interior, pe partea tapitata,langa fiecare lampa ai cate un dop(capacel) rotund.Scoti acel capacel de mascare cu grija si pentru a da lampa jos ai nevoie de o surubelnita stea(cruce) sau o tubulara de 10...Desfaci surubul(e destul de lung),apoi scoti lampa(intai partea dinspre surubul desfacut).Restul te descurci.Daca nu, vino vineri seara la intalnire si te ajut cu placere :icon_thumright:
     
  3. poleposition

    poleposition 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8T / BMW M6 / BMW 120d
    aha... observasem eu capecelul ala, l-am desfacut dar nu ma gandeam ca trebuie sa scot toata lampa pt operatiunea asta... ok, asa am sa fac :)

    In carte nu scrie nimic de treaba asta..

    Inca ceva... ce becuri am pe pozitie... adica ce cumpar daca e unul ars ?

    Pe ceata am un singur bec ? adica pe stanga ????

    Multumesc Sini :happy: !

    PS

    Este oarecum ciudat ca "fileaza" asa becul ala... adica, ori e ars ori nu... ma gandesc sa nu fie alta problema, ca in anumite momente clipocesc de exemplu becurile pt "marsarier"... suspectez o legatua cu sistemul de alarma :notme:
     
  4. poleposition

    poleposition 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8T / BMW M6 / BMW 120d
    acum am observat ceva, am fost pana la masina:

    1. clipeste becul spate (dreapta) pozitie, orice as face... contact pus, luat, motor pornit, oprit etc.

    2. CEL MAI STARNIU: clipeste lumina pt marsarier - R -(stanga) in anumite situatii... de exemplu cand e doar contactul pus. Daca pornesc motorul si pun in R, merge normal se aprind amandoua si totul e ok . In schimb cu contactul pus, clipeste stanga... foarte ciudat, nu pricep...:banghead:

    nota: clipesc la intervale regulate, ca si un "stroboscop" sa zic asa... deci nu ca si cum nu ar face contact...:uhm:

    Altceva... cateodata, destul de rar, cand schimb din D in R, are o zmucitura, destul de violenta cand cupleaza marsarierul... de ce ?:(
     
  5. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    La mine clipea becul pe frana si s-a rezolvat dupa ce l-am schimbat. Se poate doar sa aiba un contact imperfect
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2013
  6. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Pole, in cazul asta nu stiu ce sa zic, totusi cea mai simpla si mai ieftina varianta e sa schimbi intai cele 2 becuri cu probleme.Pe mersul cu spatele ai un bec "para" in termen popular,de 21W 12V identic cu cel de semnalizare, iar la pozitie ai tot unul "para" dar de 5W 12V.. Daca nu se rezolva poate fi un contact imperfect,un scurt ceva, cum a zis si Stefan mai sus, dar pentru asta mai bine consulti un electrician.
    Am avut un bec ars pe o alta masina si imi facea tot felul de ciudatenii, cand am inlocuit becul respectiv s-a rezolvat tot ;)
    Socul pe care il face masina atunci cand schimbi din D in R nu se datoreza faptului ca schimbi pana sa se opreasca masina de tot? Atunci cand bruschezi o cutie automata schimband brusc din D in R si invers, fara sa astepti ca masina sa se opreasca de tot, simiti socul de care zici tu...
    Numai bine!
     
    Ultima editare: 16 Dec 2008
  7. poleposition

    poleposition 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8T / BMW M6 / BMW 120d
    Sini,

    Hmmm, este posibil sa fie asa cum spui legat de cutia automata... se comporta cu totul altfel de cutia de pe BMW si poate din cauza asta am impresii...

    Am sa incerc sa schimb becul intai, dar la cel de pe marsarier este mai complicat ca e format dintr-un manunchi de leduri (puse aftermarket probabil)

    Multumesc Sini
     
  8. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    No problem Pole,
    Pentru becul de la mersul cu spatele ia legatura cu Rapier, el are asa ceva pe masina,nu stiu daca becurile(ledurile) lui sunt identice cu ce ai tu, dar e destul de informat la capitolul leduri ;)
     
  9. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Chiar ma gandeam ce straniu este sa clipeasca asa regulat (ca un stroboscop) cum spui...nu gaseam explicatia, dar m-ai lamurit tu singur cand ai spus:

    dar la cel de pe marsarier este mai complicat ca e format dintr-un manunchi de leduri (puse aftermarket probabil)

    99.99% asta e cauza. La LED-uri, pentru a pacali martorul de bec ars, se monteaza o rezistenta care face senzorul sa "creada" ca acolo este bec. Altfel, consumul unui LED de aprox 0.5 W nu este suficient comparativ cu consumul unui bec normal cuprins intre 10 si 21 W (depinde de care este: 5-10 W pozitia, 21 W mars-arriere, frana si becul de ceata). Aproape sigur, ori s-a dus rezistenta respectiva, ori e o problema cu firele alea legate acolo. In momentul in care ai un LED montat si rezistenta este dusa, lipseste, etc, LED-ula are acest comportament: clipeste regulat (ca un stroboscop)

    Mai poate exista o cauza, dar este mai rar intalnita (dar nu imposibil). Sa NU ai o rezistenta acolo si cel care a pus LED-urile aftermarket sa fi pus multe cu o putere mai mare ca sa echivaleze pe cea a unui bec (sau sa se apropie de ea). In acest caz, este posibil ca unul sau mai multe din acele LED-uri sa fie "arse" (LED-urile nu se ard efectiv ci se deterioreaza datorita caldurii pe care o genereaza in majoritatea cazurilor) si din acest motiv, restul LED-urilor din "manunchi" sa nu mai genereze o putere atat de mare incat sa pacaleasca senzorul. Este cam acelasi lucru.

    Ambele situatii se rezolva punand o alta rezistenta sau verificand lipiturile/legaturile la firele de acolo si eventual inlocuind LED-urile defecte.
     
    Ultima editare: 16 Dec 2008
  10. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Schimb bec pozitie spate

    Salutare la toti

    Problema mea este destul de simpla : acum 1 ora calculatorul de bord ma anuntat ca becul de pozitie de pe spate stanga nu mai functioneaza,asa ca am decis sa il inlocuiesc ,cand mi-am dat seama ca nu stiu cum Dumneazeu se scoate stopul ca sa pot ajunge la becuri.
    Cum se face asta ?
     
  11. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    1. Deschizi portbagajul si te uiti in stanga/dreapta (functie de care stop vrei sa desfaci) pe zona verticala din spate (cea mochetata). Vei observa pe fiecare parte cate un "dop" (cerc) decupat in mocheta cu diametrul de aprox 4 cm (este aproape de deschiderea portbagajului nu pe peretele lateral).
    2. Cu ajutorul unei surubelnite, scoti dopul (vezi ca nu iese complet ci doar se da la o parte, este prins intr-un punct ca de o balama).
    3. Vei observa acum un surub cu cap cruce care tine stopul (singurul surub). Folosesti o surubelnita cruce pentru a desface acel surub si dupa aia il tragi complet in afara si il pui bine
    4. Tragi inspre spate si exteriorul masinii de stop. El are inspre exterior doi "bumbi" ce intra in aripa si care tin stopul pe acea parte. Miscarea de scoatere ar fi asemanatoare cu deschiderea unei usi inspre exteriorul masinii, tragand-o spre tine (usa fiind stopul).
    5. Decuplezi cu grija mufa din stop (se poate schimba becul si fara sa scoti mufa dar la inceput poate e mai usor asa)
    6. Stopul are un capac negru in care sunt cablajele si soclurile becurilor. Acest capac este prins de niste picioruse de plastic, se trage usor de la fiecare (sunt doua) si se va separa capacul de stop.
    7. Identifici becul ars si il schimbi. Atentie la tipul de soclu, sunt becuri care arata asemanator dar au "bumbii" dispusi la 180 grade sau la 120 grade, unul mai sus altul mai jos, etc. Ia exact ce tip de bec aveai ca sa nu ai problema la introducerea in soclu si blocarea/deformarea acestuia
    8. Refaci invers operatiile de mai sus pentru a monta la loc totul

    P.S. Dupa schimbarea becului, iti recomand sa cuplezi putin mufa pana nu ai asamblat totul si sa verifici ca eroarea a disparut.

    Sper ca am explicat destul de bine si te prinzi cum e...nu e greu
     
  12. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Chiar acum ma duc sa rezolv operatiunea becul...:) te tin la curent .


    Multumesc
     
  13. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    S-a rezolvat.
    Multam fain de ajutor.
     
  14. ovishaoo 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2008
    Locație:
    Sebeș - Alba
    Masina:
    Audi A4 Avant B8 , 110KW, Diesel, 2014
    Lampi si stopuri spate la A4 B6 - demontare - inlocuire becuri - Etc. ...

    Am gasit ceva cu search dar nu m-a lamurit. Nu imi merg stopurile pe frana, am verificat becurile si siguranta respectiva si nu am gasit nimic in neregula. In schimb stopul de la luneta functioneaza. are cineva vreo idee? :(
     
  15. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    daca nu ma insel becul central se alimenteaza pe acelasi circuit cu stopurile.deci verifica in mufele de la stopuri sau chiar becurile,chiar daca par k pot fi ele.
     
  16. 1QUATTRO9

    1QUATTRO9 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback 2.0TDI 2012
    Mie imi mai apare in trafic "CENTRAL BRAKE LIGHT" si nu stiu ce are ca vad ca imi merg becurile toate. Contact imperfect ceva? Ati mai patit?
     
  17. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    contact imperfect sau becuri pe duca.
     
  18. aryes13 Guest

    QUATTRO9
    Verifica daca la al treilea stop iti merg toate ledurile.
    Daca vreunul din ele s-a ars apare eroarea de bec ars pentru ca, calculatorul "simte" un consum mai mic.
     
  19. 1QUATTRO9

    1QUATTRO9 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback 2.0TDI 2012
    multumesc de sfat. o sa verific si o sa revin.
     
  20. 1QUATTRO9

    1QUATTRO9 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback 2.0TDI 2012
    Am verificat toate ledurile si se aprind toate. Nu stiu ce are. Eroarea nu apare tot timpul. Cand si cand atunci cand sunt in mers. Ma dispera.
     

Distribuie pagina asta