1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Lampi/Stopuri spate la A3 8P - demontare - inlocuire becuri - inlocuire stopuri cu unele pe LED -

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cata_ADC, 8 Sep 2008.

  1. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    O sa razi, dar eu am vazut o chinezarie temporara pana imi cumpar unul nou.
    Am desfacut cu totul fundul de sticla (trebuie fortat si probabil o sa se sparga. Acolo am gasit placa oxidata complet si irecuperabila. Traseele erau dezlipite, iar ledurile nu stiu daca mai functionau.
    Am ales sa o curat complet de contacte si leduri, am luat o banda de leduri rosie ip65, am lipit pe toata suprafata placutei. Am lipit 2 fire pe + - ul benzii, si le-am conectat la mufa.
    Am capsulat-o inapoi si am adaugat "muc de chinez" (plastic dinala topit de se pune cu pistolul) si am capsulat-o de nu mai intra nici dracu in ea.

    A fost o treaba migaloasa pe care am facut-o pt ca ma plictiseam si nu ma asteptam sa o fac. Era mai mult de joaca pt ca tot cautam de unde sa cumpar.
    Cand am vazut ca merge, am zis sa o las asa pana simt ca merita sa dau 300lei ca sa inlocuiesc piesa respectiva. Un an mai tarziu, si inca nu simt ca merita. Functioneaza perfect si e cam imposibil sa se arda ceva in noua banda.

    Daca nu iti functioneaza acum deloc, inseamna ca ori e mufa oxidata, ori si tu ai infiltratii de apa si ti s-a oxidat traseul. Daca nu il desfaci sa vezi ce e inauntru, nu poti sa iti dai seama de damage-ul produs.
    Poti sa incerci sa faci ce am facut eu, sau sa pui bani deoparte pt una noua. Oricum, orice ar fi, sa nu rupi garnitura lui pt ca o sa-ti ploua pe langa el si toata apa aia se prelinge pe balamalele de la portbagaj si iti ploua in masina. Mie asa mi s-a intamplat pt ca nu pusesem garnitura si nu intelegeam pe unde imi ploua. Am pus o alta garnitura mai sanatoasa si acum e perfect.

    Eu zic ca a iesit ok. :D
     
    annabudala și AndreyPH apreciază asta.
  2. ciupilici

    ciupilici 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2015
    Locație:
    Targu -Mures
    Masina:
    Audi A3 8P , 1.6 mpi , 2007
    Am rezolvat cu stopul auxiliar . Cateodata imi apare in comp de bord , cand pornesc motorul , ca am un bec de frana ars , in schimb cand ma uit la stopuri merg toate becurile . A mai patit cineva asa ceva ? La fel a facut si cu stopul de la haion pana s-a ars .
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Ai leduri pe undeva? Mie imi facea asa pe ledurile de pozitie, probabil din cauza ca erau chinezarii. Iarna cand era frig, nu porneau din prima si imi dadeau eroare.
     
  4. ciupilici

    ciupilici 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2015
    Locație:
    Targu -Mures
    Masina:
    Audi A3 8P , 1.6 mpi , 2007
    Am schimbat becul , mi se pare ciudat sa apara din cand in cand eroarea , exact ca la stopul auxilar de la haion . cateodata mergea , cateodata ramanea stins , la fel si cu stopul stg , s-a rezolvat totul pana la urma .
     
  5. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Salut, sunt nou pe forum si sper ca procedez corect. Am cautat mult pe internet si am mers la vreo 2 electricieni pana acum, dar fara folos. Am zis sa intreb aici, deoarece sunt multi pasionati care poate ma pot ajuta.
    Am o problema la un stop cu led (cel din stanga), Stopurile sunt ca acestea:
    http://www.ebay.com/itm/Smoked-Blac...-A3-S3-8P-3D-5D-HatchBack-05-09-/180753701545
    Problema mea consta in felul urmator: cand am cumparat masina becul central de la stopul din stanga nu se aprindea la aplicarea pedalei de frana, dar pozitia ce il inconjoara merge normal/ lumineaza mai tare cand este apasata frana. Eroarea de bec ars apare cand si cand. Am dat stopul jos, majoritatea mufelor erau oxidate, iar pe la cutiutele patratice care banuiesc ca sunt anulatoare de erori(corectati-ma daca gresesc) a intrat apa. In stopul propriu zis nu cred ca a intrat, e inchis ermetic. Am dat cu spray pt contacte pe mufe, fara folos.
    De curand la acelasi stop a aparut cand si cand eroare de bec ars la semnalizare. Cand apare eroarea, semnalizarea functioneaza rapid, se aprinde de 3 ori pe stop si apoi se opreste. Daca eroare nu apare, semnalizarea functioneaza normal. Niste sfaturi, mai multe detalii va pot da, poze, orice e nevoie. Multumesc!
     
  6. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Ai o singura solutie ... tai firele de dupa "cutiute", mai ales daca spui ca ti-a intrat apa la ele, nu le mai scoti capatul niciodata ... Pastrezi doar mufa lor aia ovala-dreptunghiulara care intra in instalatia ta de pe masina. Lipesti fir cu fir si faci proba sa fie ce trebuie, nu ai de unde sa stii ordinea decat dupa ce testezi si vezi daca ai pus bine fiecare fir.
    Practic, anulezi cutiutele alea si pui traseul pe direct, din mufa masinii in mufa stopurilor. Si eu am facut la fel si de 6 luni de zile merg impecabil. Nu stiu exact care este rolul acelor cutiute, ma gandesc ca daca erau anulatoare de eroare trebuia sa am bordul plin de erori acum, insa nu.
    Daca nu intelegi ce am explicat, fa-mi o poza cat mai detaliata cu stopurile tale si firele lor desfasurate (intinse) si o sa iti editez poza exact.
    Nu ai ce cauta pe la electricieni cu problema ta, ca nu se baga nimeni sa repare asa ceva, mai ales ca erorile sunt sporadice, se manifesta cand si cand.
    Bafta!
     
    Blajynsky apreciază asta.
  7. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Nu stiu cat de clare le-am putut face, dar daca imi explici in mare imi dau seama ce si cum. Daca vrei sa mai fac poze, spune-mi doar. Multumesc mult! Ideea e ca doar dintr-o cutiuta a curs apa cand am desfacut pentru primele date stopul, celelalte nu stiu, se vede si in poze cred ca una e cu rugina parca(cea cu fir albastru/negru).
     
  8. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Wow ce e acolo ... asa ai luat masina, sau ti le-a montat cineva ? Vad ca sunt o gramada de fire acolo si nu se intelege mare lucru din poze.

    Eu ma refeream daca poti sa le scoti de pe masina (cu grija, ca sa mai stii apoi ordinea montarii) si sa insiri stopul cu firele toate undeva pe o suprafata dreapta (pe ceva beton, un carton mare, pe gresie, parchet, etc), astfel incat sa faci o poza de ansamblu.
    Am facut rapid o lucrare in Paint sa vezi la ce ma refer. :)
    SS.jpg
     
  9. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Asa a adus-o tatal meu din Germania, cu stopurile astea. Eram tare bucuros ca nu mai e nevoie sa investesc in asa ceva, pentru ca sincer sa fiu schimba drastic aspectul masinii si nu as renunta la ele pt unele stock nici batut. Deci, faza faina azi. Am zis sa fac ce ai zis tu, sa dau jos stopul si sa fac o poza desfasurat. Mno si cand il desfac, ma uit asa la mufe si surpriza. Intra si iese in aceeasi mufa, deci nu il pot da jos decat daca desfac cred ca, presupun ca sunt rezistente, cele 2 metale de sub cauciucurile de pe cabluri, dar care prind ambele capete la cabluri si no, eu cum nu ma prea pricep am zis ca nu ma bag in asa ceva. Si colac peste pupaza, am zis sa desfac si celalalt stop, nu l-am desfacut pana acum ca nu era necesar. Il desfact si faina priveliste, toate mufele oxidate, zici ca era mucegai pe ele. Ma uit asa si curat superficial ca a trebuil sa il pun la loc sa plec putin de acasa, le montez amandoua la loc, pun contactul si se aprind erorile la stopul problema, cel cu frana si cu semnalizarea si inca una (mare bucurie) la stopul drept pentru frana. Mi-am chemat sora sa apese pedala de frana sa vad daca si stopul drept nu mai are frana functionala in centru, dar o are, desi eroarea se porneste acum cand pun contactul. Chiar nu imi pot da seama cum sa ii dau de capat.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Voi inca nu v-ati lamurit ca stopurile alea sunt niste mizerii chinezesti ieftine ?
     
  11. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Sincer, dupa cat sunt de prost facute, sa lase stopul fara protectie, sa nu fie inchis ermetic, m-am lamurit ca nu sunt foarte stralucite, dar tot 300 de euro costa oriunde am cautat. Si daca le pot face cumva sa mearga decat sa pun altele stock pana o sa am buget sa le schimb, ar fi foarte placut, estetic vorbind.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tot cam 300 € costa si stopurile pe led OE, deci ?
     
  13. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Pai nici nu m-am interesat de alte stopuri, masina am cumparat-o cu acestea, nu le-am cumparat eu. Ca aspect sunt foarte placute si se vad super bine, deci daca reusesc cumva sa scap de probleme nu o sa le schimb, plus ca sunt fumurii si merge super cu culoarea masinii:)
     
  14. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    La tine s-a intervenit asupra instalatiei masinii cand au montat aia stopurile. De exemplu, eu nu inteleg pentru ce sunt firele alea 2 subtiri care vin dinspre caroserie, inafara de ala primar cu mufa originala a masinii ? Eu nu am asa ceva ... la tine sunt alta tehnologie, stopurile sunt pline de led-uri si din aceasta cauza ai nevoie de anulatoarele alea.
    La cele stock, nu au decat un led micut care lumineaza acel tub celis si aluia nu ii trebuie anulator ca e prea marunt pentru asa ceva.
    Sfatul meu e sa strangi 150E si sa le iei oem din dezmembrari.
     
    Blajynsky apreciază asta.
  15. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Si de exemplu, sa zic ca as schimba stopurile, celelalte doua fire le las efectiv acolo? In alta ordine de idei, dupa ziua de azi in care am desfacut si stopul drept si nici nu i-am desfacut vreo mufa si a dat eroare, probabil deoarece am misca mufetele pe acolo, ma gandeam sa le leg pe direct, sa tai ambele capetele si sa le leg, poate as scapa usor asa. M-am uitat mai bine la cutiutele patratice, intauntru e un fel de silicon negru, unde intra firele in ele, tot e umplut astfel, moale la atingere, deci slabe sanse sa se fi stricat ceva pe acolo.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Slabe sanse ? E de ajuns sa se fi ars vreun condensator din "cutiuta neagra" si la revedere.
    Tu tot cauti solutii, din pacate sunt cam putine.
    Inca nu ai realizat ca stopurile alea sunt pline de improvizatii si e o loterie cu ele ?
     
  17. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Am realizat asta, caut solutii pentru ca nu as vrea sa le dau jos, nici pt OEM, arata mult mai bine full led, chiar daca is pline de improvizatii. In cazul in care o sa ajung la concluzia ca sunt chiar o cauza pierduta, aia e, ma resemnez, dar momentan nu am incercat sa fac nimic la ele, am cerut sfaturi si pareri. :)
     
  18. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Daca tot te resemnezi, poti sa le tai intr-o zi cand nu ai ce face, undeva de la mijloc, sa notezi fiecare fir initial unde duce, ca apoi sa mai ai cale de intoarcere, in cazul in care le pui pe direct si tot nu merg ... le cositoresti inapoi si macar or sa functioneze cum functioneaza in prezent.
    Nu stiu ce fac firele alea despre care ti-am vorbit mai sus, e mult de desfacut in interior ca sa vezi pe unde duc, mai mult ca sigur s-au "intepat" cu ele de undeva de pe traseu, mi-e greu sa cred ca duc inspre bordul masinii, ca nu ar avea de ce.
    Incearca sa afli pentru ce sunt responsabile firele alea, unde duc ele in stop si ce becuri ar aprinde.
     
  19. NGMihai

    NGMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 TDI BMM, 2007
    Deci pot spune bucuros ca dupa 6 luni de chin cu stopurile am rezolvat insfarsit problemele :). Aveam un vechi prieten care stiam ca se pricepe foarte bine la partea electrica de masini/moduri si alte cele si am zis ca hai sa il rog sa vina sa se uite cand are timp. Il rugasem si cu vreo 3 luni inainte, dar nu a avut timp asa mult timp, asa ca am asteptat. Sambata a reusit sa vina si dupa o jumatate de ora de incercari a reusit sa le faca functionale. Din ce mi-a explicat, si-a dat seama ca cutiuta mica in care intra toate cablurile, "calculatorul lor" cum ar veni are o problema la stopul stang unde erau probleme cu frana, nu oferea minus deloc pe iesire. Le-a legat pe direct cu pozitiile si poc, luminile din centru functionau, dar ca pozitie intreaga cu luminile de pozitie. Practic tot stopul era pozitie si cand apasam frana se facea tot mai intens. A zis ca daca e ok, il face si pe celalalt la fel. Am zis ca ii dau o bere, numai sa incerce sa gaseasca o solutie sa fie "normale" si a venit cu ideea sa le lege de celalalt stop(a mai facut asta cu niste stopuri led la un golf 4). Da, alta "improvizatie" ce presupune tras de fire doar pentru a-mi satisface mofturile. Am desfacut celalalt stop, am scot plasticul de pe portbagaj si le-a legat de semnalul de frana. Si cam asta a fost, functioneaza perfect de sambata incoace. Din cand in cand mai primesc eroare de frana pe stopul stang, asta pentru ca mufele ce conectau calculatorul de stop au ramas in aer, deci calculatorul stie ca nu are consumator :). Astea le dezactivez cand am putin timp cu vcds si aia e.
     
    Ultima editare: 9 Apr 2017
    Blajynsky apreciază asta.
  20. Alex Alistar 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 1.6 TDI, 2010
    Prea multe batai de cap cu stopurile astea :)) eu le am pe cele stock din 2010 si nu reusesc sa inteleg de unde vine buba. Cum spuneam si acum ceva timp, mi s-au stins ledurile de pozitie din tripla de pe dreapta. Nu mai merge nici cel din hayon, nici cel din aripa (ambele s-au dus simultan, deci e ceva dubios). Le-am desfacut, le-am curatat mufele, dar fara rezultat.
    Am conectat stop-ul drept in locul stangului dar nu au mers si in bord aveam eroare la stop-ul stang.. deci recunostea ca-i altceva acolo.
    Acum in bord imi indica eroare la Rear right light, insa lumina de marsarier imi functioneaza corect pe ambele parti..

    Mai aveti vreo idee? Cum as putea rezolva? Parca nu vreau sa schimb toata tripla doar din cauza asta.
     

Distribuie pagina asta