1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Mersul pe distante scurte sau motor pornit si tinut la ralanti - este vreo problema ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de kokusoft, 6 Mai 2009.

  1. ity

    ity 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.0 TDi 2007
    Eu am stat 3-4 ore cu ea pornita de cateva ori, si dupa ce am pornit mi se parea ca trage mai tare.(paranoia cred, dar mi s-a parut de fiecare data) Nu cred ca dauneaza statul la relanti, eu de fiecare data cand o pornesc, fie vara fie iarna, o las cel putin 4-5 minute sa se incalzeasca si sa isi faca ea ce are de facut. As vrea totusi sa imi exprim o parere, despre consum, multi mi-au spus ca ar consuma f putin la relanti, gen 0.7-0.8 litri pe ora, dar NU CRED asta. Nu cred pentru ca eu am rezervor de 70 (76 mi-au intrat odata si pe comp bord arata 10km ramasi de parcurs inainte de alimentare), si asta ar insemna la un consum de 1l/ora sa zicem(nu 0.7 sau 0.8), masina mea ar functiona aproape 3 zile la relanti, cu toti consumatorii opriti(clima,radio,etc.). Imi este imposibil sa cred chestia asta. Poate ma lamureste cineva de ce toti spun ca ar consuma asa de putin la relanti. Si pt colegul care a intrebat cat a mers fiecare cu masina sa fara oprire, eu am mers ~2200 de km (IT-RO),plin facut in italia, apoi cu o oprire de 5-10 minute in Austria inainte de granita cu ungurienii, unde am realimentat plin, iar apoi am oprit la bucuresti in fata blocului, si pe comp de bord imi arata 30km ramasi de parcurs. Eu sunt multumit de masina si nu as mai trada "fratia inelului" pentru nici o alta "stea in trei colturi" sau "elice de avion", chiar daca in trecut le-am avut si pe celelalte doua rivale :D
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Mersul fara oprire multe ore nu dauneaza motorului sub nici o forma.Daca faci 1000 de km din 20 de drumuri uzezi motorul semnificativ mai mult decat daca ii faci dintr-un foc.In primul rand motorul lucreaza la temperatura oprima 90% din acei km,pe cand daca il tot opresti si il pornesti pana se incalzeste iar frecarile sunt mai mari.De ce credeti ca o masina Taxi fie ea si Logan parcurge km semnificativi fara a avea probleme la motor?
    Legat de consumul la relanti,chiar atat este,in jur de 1L(pe vag com imi arata 0,4L\H cu relantiul dat la minim si toti consumatorii opriti,dar tremura putin motorul la rece cand porneam clima sau miscam volanul).Consumul este direct proportional cu turatia motorului.Daca ar consuma 6-7-8 L la relanti cum sustin unii,cum am mai scoate noi consum sub 7 in afara orasului mergand constant la 3000-4000 de ture?Scuze de OFF topic
     
  3. Alex A8 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A8 4.2 din 1994
    nici eu nu am avut nici o data probleme cu temperatura si am stat deja de mai multe ori cateva ore cu motor pornit, incalzire scaune fata si spate pornit, clima pornit, uneori mergea si radio in cazurile in care nu dormeam...singur ;)
     
  4. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Am stat si eu aproximativ 1 ora, era rece si aveam nevoie de caldura. Acum 5 zile am facut o diagnoza si consumul la relanti e de 0,750l. Banuiesc ca atunci lua 1 litru. Nu prea agreez mersul la relanti, prefer o patura in plus. De obicei statul la relanti poate crea probleme grave, ptr solicitant.
     
  5. 1n$4n3 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5 2.6 V6 benzina 1996
    eu am stat 4-5 ore de mai multe ori si nu am avut nicio problema. cred ca au fost cazuri in care am tinut-o pornita si 8 sau 9 ore cat am dormit :).
     
  6. ALEKS 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    -
    Eu am stat 6 ore cu motorul pornit la relanti. Iarna asta, in Radauti, intr-o benzinarie, din cauza inzapezirii si a minunatelor autoritati care au decis abea spre dimineata sa dezapezeasca drumurile.

    Eram cu sotia si nu am riscat sa ne imbolnavim. Afara erau -7.5 grade si viscol puternic. Am mers fix pe principiul ca fierul se schimba daca se defecteaza. Sanatatea, nu prea se mai schimba daca se altereaza.

    Din punctul meu de vedere o bila alba pentru Audi, ne-a scos din belea intrucat nu aveam cum sa ajungem la nici o pensiune din cauza zapezii, plus ca era extra-sezon si cel mai probabil erau inchise.

    PS: Cred ca are si incalzire electrica masina fiindca inauntru reusea sa mentina 22-23 grade Celsius cu toate ca temperatura apei era la minimum pe instrumentul dedicat din bord.
     
  7. ToonKing 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4 , 1.8T, 2004
    E am stat in relanti cam 4-5 ore la fel pentru dormit. Desi nu era Audi (Suzuki SX4) , benzinar, incalzire in scaune, clima si radio pornit. Era totul in regula cand am pornit. La Audi inca nu am stat mai mult de pote o ora.

    La cei cu turbo probabil are efecte adverse statul excesiv , dar cum a zis si un coleg probabil trevube sa o lasi muuuulte ore asa ca sa fie ceva vizibil.
     
  8. AlexG

    AlexG 5th Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2014
    Locație:
    Prahova
    Masina:
    Audi A4 B5/1.6 ADP/ 12.1999
    Ma bag si eu in seama poate nu am atata experienta dar imi dau cu parerea eu consider ca nu dauneaza absolut deloc indiferent de motor turbo/non-turbo daca sta la relantiu pentru ca daca un motor functioneaza in parametrii pompa de ulei trebuie sa asigure ungerea si la acele 850 rpm/ sau la masinile turbo tocmai ca turbina se raceste la relanti de aceea este si recomandat dupa ce ai mers mai sportiv cu ea sa stai cel putin 2 minute la relanti inainte de a o oprii.
    Am avut bmw 1.8 benzina si stateam aproape zilnic la relanti 2-3 ore dar zilnic pentru ca stateam cu iubita iar vara stateam cu aerul pornit si iarna sa bage caldura... nu avea nici cea mai mica problema, nu incalzea, nu scotea zgomote ciudate ..principiul este urmatorul daca am de facut opriri scurte prefer sa las motorul pornit decat sa opresc/pornesc sa uzez contact/electromotor etc. Am o ruda de face italia-romania odata la cateva sapt cu un passat 2.0 tdi 2007 vreau sa spun ca masina aia sta si peste noapte pornita uneori si nu s-a sesizat nici o problema pana acum avand in jur de 420 de mii km singurul lucru care l-am observat intradevar la diesel dupa ce stai mai mult la relanti daca o forjezi putin arunca funingine asta denota ca intradevar exista depuneri in catalizator ..deci el este cam singurul de are de suferit de la mersul la relanti..catalizatorul..
     
    Ultima editare: 26 Apr 2014
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Cat am facut taxi iarna, o porneam cand intram in masina si o opream la pompa sau la terminarea lucrului, se ajungea si la 16-20h de functionare non-stop, in weekend. Nu au avut nici pe dracu masinile (Dacia Logan dci; Opel Astra G 2.0dti si Chevrolet Aveo 1.4mpi).
     
  10. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Pe vremuri mergeam la schi la Straja si acolo nu gaseai cazare asa ca noptile le dormeam in masina ( un 2,0 L benzinar alta firma , nu Audi ) cu motorul pornit la relantai , cam 7 H pe noapte si nu s a stricat nimic , mers rotund la motor si caldurica din belsug , am stat o saptamana :)
     
  11. ghostman

    ghostman 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2018
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    a4 b8 2.0 tdi 2015
    Cu ani in urma, pe distante lungi (Romania - Italia) noaptea ma opream pentru somn (5 - 6 ore) cu motorul pornit pentru a beneficia de caldura. La plecare aveam putin fum alb care disparea dupa 1 minut si nu am avut nici o problema cu masina (o Skoda Octavia 1,9 tdi fabricata 2001 pe care o detin din 2003 si functioneaza ireprosabil). Pe moment detin si masina din profil (A4, 2.0 TDI 2015 €uro 6 cu Ad-Blue) care are parte de acelasi tratament, adica 5-6 ore motorul pornit pentru odihna pe distante lungi Romania - Belgia. Masina tot fara probleme din cauza mersului indelungat la relanti. Ca si paranteza,conduc camion €uro 6 cu Ad-Blue si are parte cam de aceleasi tratamente, putin mai dure chiar. Pe timpul verii stau cu motorul pornit la relanti cate 2 zile aprox 50 ore, pentru a putea folosi clima. Singura mentiune este ca la camion se infunda filtrul de particule, imi cere regenerare, iar la plecare, filtrul se curata in mers (circa 5 minute) fara a avea probleme. Concluziile le trageti voi.
     

Distribuie pagina asta