1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Montare / DIY - geamuri electrice spate - A4 B5 facelift

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de audi11wst, 8 Noi 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Descriu aici modul în care am efectuat retrofit de geamuri electice spate, pe B5 facelift. Cred, de fapt sunt sigur, că schemele electrice nu sunt valabile pentru B5 pre-facelift.

    Am preferat să schimb cu totul ramele de la portierele spate, decât să mut macaralele electrice de pe o ramă pe alta (acestea sunt prinse în nituri și era mai dificil de montat pe celelalte rame, iar treaba nu ar fi ieșit ca originalul). Nu descriu aici pașii urmați pentru schimbarea ramelor de portieră, deoarece plec de la premisa că aceste lucruri se cunosc deja, sau sunt partea simplă din această operațiune.

    - acestea sunt ramele cu geamuri electrice:

    [​IMG]

    Am procurat aceste rame împreună cu instalațiile electrice aferente din portierele spate. Pentru a face legăturile dintre aceste instalații electrice și panoul de control al geamurilor electrice de pe portiera șoferului/modulul de confort, cablajul din fiecare portieră trebuie să fie conectat la câte o mufă tată, care nu este montată pe stâlpii medieni ai mașinii, dar trebuie montată în locul special deja existent în stâlpii în cauză. Astfel de mufe le-am procurat de la un vw passat din stâlpul de jos, de sub panoul de siguranțe (nu știu acum exact codul acelor mufe).

    - așa arată mufa tată menționată mai sus și instalația din portierele spate:

    [​IMG]

    - locașul unde trebuie montată mufa tată menționată mai sus (se va potrivi perfect atât în stâlpul din stânga, cât și în stâlpul din dreapta):

    [​IMG]

    - mufa montată:

    [​IMG]

    - cablajul din portieră conectat la cablajul care trebuie condus la panoul de control al geamurilor electrice de pe portiera șoferului/modulul de confort

    [​IMG]

    Cablajul din portiera dreapta spate l-am condus spre portiera șoferului prin stâlpul median din dreapta (urmând traseul celorlalte cablaje existente în acel loc), pe sub bancheta din spate și prin pragul din partea stângă a mașinii. Cablajul din portiera stânga spate l-am condus spre portiera șoferului prin stâlpul median din stânga (urmând traseul celorlalte cablaje existente în acel loc) și prin pragul din partea stângă a mașinii.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cablajele care provin din portierele spate le-am condus în portiera șoferului prin locașurile indicate în fotografiile de mai jos (se demontează și carcasa din plastic/apărătoarea de la picioare de sub volan pentru a avea mai mult spațiu).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tot cu ocazia procurării ramelor în cauză, am procurat și panoul de control al geamurilor electrice de pe portiera șoferului plus butoanele în cauză și o parte din instalația electrică aferentă acestuia. Acest panou nu s-a potrivit plug and play pe mașina mea, deoarece provine de pe o mașină de Anglia. Urmează să achiziționez un mâner de LHD pentru portiera șoferului. Deocamdată am improvizat eu ceva, realizând un singur panou de control din cele două … cam inestetic, dar … it will have to do for now !

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pentru portierele din spate am procurat și mânerele interioare de portieră cu butoanele aferente, totul potrivindu-se perfect.
    Nu aș putea să descriu legăturile electrice realizate, deoarece deslușirea exactă a acestora mi-a luat aproximativ 2 săptămâni și nu mai rețin cu exactitate tot ce am făcut. Voi atașa ulterior pentru cei interesați (când voi găsi o cale ... acum nu îmi dă voie ... zice că fișierul este prea mare...), schemele electrice din ELSAWIN după care m-am ghidat eu.

    Câteva fotografii din timpul operațiunii desfășurate !!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pot spune că pe o scară de la 1 la 10, dificulatatea operațiunii realizate de mine, este situată la 9,5. Acest retrofit nu era un lucru indispensabil pentru mine, dar am sastisfacția acum că totul funcționează ca la carte și totul mi se datorează MIE !
    Mult succes și răbdare celor care se vor încumeta să facă acest tip de operațiune.

    p.s. – geamurile spate se deschid/inchid acum și din telecomandă, însă au doar funcția AUTO-DOWN, nu și funcția AUTO-UP (am înțeles că așa funcționează și cele OEM).
     
    Ultima editare: 8 Noi 2011
  2. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Atașez schemele electrice în cauză. Voi reveni cu precizări mai detaliate pentru cei interesați.

    Pentru cine are deja instalațiile pentru geamuri electrice din portierele spate:

    Mufa din stâlpul median de pe partea stângă este denumită T10k, iar legăturile pinilor din această mufă se fac astfel :
    - pin 1 la masă;
    - pin 2 la T10q/pin 6 la pin 1 E53 ;
    - pin 3 la T10j/pin 1;
    - pin 4 la T10j/pin 3;
    - pin 5 la t10j/pin 2;
    - pin 6 la T10q/pin 7 la pin 2 E53;
    - pin 7 la T10q/pin 5 la pin 3 E39;
    - pin 8 la Siguranța 43.

    Mufa din stâlpul median de pe partea dreaptă este denumită T10o, iar legăturile pinilor din această mufă se fac astfel :
    - pin 1 la masă;
    - pin 2 la T10q/pin 9 la pin 1 E55 ;
    - pin 3 la T10j/pin 1;
    - pin 4 la T10j/pin 3;
    - pin 5 la t10j/pin 2;
    - pin 6 la T10q/pin 10 la pin 2 E55;
    - pin 7 la T10q/pin 5 la pin 3 E39;
    - pin 8 la Siguranța 43.


    T10q - conector 10 pini albastru în A pillar (stâlpul stânga față, partea de jos);
    T10j - conector 10 pini verde în A pillar (stâlpul stânga față, partea de jos);
    E53 - buton de comandă geam electric stânga spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E55 - buton de comandă geam electric dreapta spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E39 - buton de blocare acționare geamuri electrice spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului.
     
    Ultima editare: 9 Noi 2011
    ybbb92 apreciază asta.
  3. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    De la panoul de control al geamurilor electrice de pe portiera şoferului se fac următoarele legături:

    1. De la E40:
    - pin 1 la V14/pin 4;
    - pin 2 la V14/pin 3;
    - pin 3 şi 5 la MASĂ;
    - pin 4 la T10j/pin 1.
    2. De la E41:
    - pin 1 la T10q/pin 2 la T10n/pin 2 la E107/pin 3;
    - pin 2 la T10q/pin 6 la T10n/pin 6 la E107/pin 5;
    - pin 3 şi 5 la MASĂ;
    - pin 4 la T10j/pin 1.
    3. De la E53:
    - pin 1 la T10k/pin 2;
    - pin 2 la T10k/pin 6;
    - pin 3 şi 5 la MASĂ;
    - pin 4 la T10j/pin 1.
    4. De la E55:
    - pin 1 la T10o/pin 2;
    - pin 2 la T10o/pin 6;
    - pin 3 şi 5 la MASĂ;
    - pin 4 la T10j/pin 1.
    5. De la E39:
    - pin 2 la T10j/pin 1;
    - pin 3 la T10k/pin 7 şi T10o/pin 7.

    T10q - conector 10 pini albastru în A pillar (stâlpul stânga față, partea de jos);
    T10n - conector 10 pini roşu în A pillar (stâlpul dreapta față, partea de jos);
    T10j - conector 10 pini verde în A pillar (stâlpul stânga față, partea de jos);
    T10k - conector 10 pini roşu în stâlpul median de pe partea stângă a maşinii (face legătura cu instalaţia aferentă geamului electric din portiera stânga spate);
    T10o - conector 10 pini roşu în stâlpul median de pe partea dreaptă a maşinii (face legătura cu instalaţia aferentă geamului electric din portiera dreapta spate);
    V14 - motoraş geam electric stânga faţă;

    E40 - buton de comandă geam electric stânga faţă în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E41 - buton de comandă geam electric dreapta faţă în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E53 - buton de comandă geam electric stânga spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E55 - buton de comandă geam electric dreapta spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E39 - buton de blocare acționare geamuri electrice spate în panoul de control al geamurilor electrice din portiera șoferului;
    E107 - buton de comandă geam electric dreapta faţă în mânerul din portiera dreapta faţă.
     
  4. Florya4

    Florya4 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2011
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.9 TDI 116 CP, 2000
    Salut. Am si eu un a4 b5 1996 si am pe spate tot kitu cu mufe la geamuri, butoane, si in fata la sofer tot numai mufele la butoane pentru geamurile spate. Numai ca idiotul de la care am cumparat masina o schimbat usile spate si o taiat cablurile si din stalpi cu tot cu mufe.
    As vrea sa te intreb de unde iau curent pentru a le pune in functiune: de la tabloul de sigurante de la sofer de jos ?. Merci mult.
    Toata stima pentru munca depusa. ;)
     
  5. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Curentul pentru geamurile spate îl poţi lua prin montarea unui fir la siguranţa 37 (cum e la mine pe schemă) şi de aici la Terminalul 30. Dacă nu vrei să te complici aşa, poţi lua curent de la siguranţa 43 (unde sunt conectate deja geamurile electice de pe faţă).
     
  6. dmx_cma

    dmx_cma 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Filipestii de Padure,PH
    Masina:
    audi a4,1.8 20v avant,1997
    Salutari,
    Si eu am totul: motorase montate, instalatia electrica pe fiecare usa din spate, montat totul pana pe stalpi medieni ai masini. Din usa de la sofer pe instalatia oem a masini pleaca decat o mufa la panoul de mufe de la picioare, iar de la instalatia pe care trebuie sa o montez cu geamuri fata-spate (panoul cu butoane fata-spate si blocare geamuri spate) pleaca doua mufe care se duc la panoul cu mufe de la picioare. Aici nu stiu cum sa fac, ma poti ajuta un pic ?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Oct 2012
  7. Corodeanu 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2013
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A4 1.8T quattro 1995 ( 240 cp )
    Salut baieti,
    Cine ma poate ajuta: am un audi A4 B5 din 95 cu geamuri electrice pe fata si manivela pe spate. Vreau sa pun electrice pe spate, am gasit pe forum un coleg care a pus pe spate geamuri electrice dar nu stiu care este mufa T10J si in alta parte sa ma documentez tot caut si nu gasesc. Cine ma poate ajuta sa fac legaturile ? Multumesc frumos.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Iun 2014
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    T10j este un conector cu 10 pini de culoare verde care il gasesti in stalpul A, stanga fata.
     
  9. AYG

    AYG Junior Member

    Înscris:
    8 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1.8 1996
    salut baieti, am si eu un audi a 4 b5 1.8 adr 1996,
    vreau sa ii pun geamuri electrice si pe spate,
    am tras cablurile am pus macaralele, dar o mufa imi e in plus...
    mufa este verde si are 3 fire in ea: negru, maro/rosu, rosu/alb
    unde le leg? si ce releu sa ii pun ce numar ?
    multumesc
     
  10. AYG

    AYG Junior Member

    Înscris:
    8 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1.8 1996
    Mufa cu firele respective era pentru becurile din butoane.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Dec 2014
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta