1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motoare 2.5 TDI montate pe Audi - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de nykul, 19 Aug 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    In ultima vreme ma ingrijoreaza o problema serioasa la A6-ele meu 2.5 TDI (155 cp) AYM. Dimineata cand motorul e rece porneste fara probleme la sfert cu toate ca si daca nu e frig afara se tureaza peste 1000 rpm (posibil problema cu releul/senzorul de temperatura apa).
    Toate frumoase dupa un drum motorul se incalzeste la cat e nevoie, insa il opresc si dupa jumatate de ora -> cateva ore pornirea este foarte grea (*PS mai jos), invarte mult si scoate un fum negru inclusiv in mers afuma de la 1500 ture in sus tot mai tare.
    Stiu ca pompa de injectie functioneaza prin compresie si dupa ce se incalzeste ii scade compresia alta vina nu-mi vine in cap si ma ingrozeste faptul ca ar trebui schimbata.
    Sfaturi cum ar trebui sa ma comport cu ea, sa merg mai sportiv, mai turat sa se curete ? Sau se poate repara incat sa recurg repede la un mecanic pana nu se duce mai rau ? SAU e posibil sa fie ceva mai marunt ?

    *PS: Inainte de pornirea grea becul de bujii (rezistenta) sta mult aprins. Au fost schimbate nu de mult timp.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2013
  2. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    O diagnoza spune multe, asa ca cu asta poti incepe pentru inceput.
    Din ce spui tu pare sa fie senzorul de temperatura sau posibil sa rezolvi problema cu un reglaj al avansului.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2013
  3. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Care este turatia cu cuplu optim pentru schimbarea vitezei? Stiu ca mersul ca bunicul poate scadea putin consumul da` sa ne aducem aminte de probleme ce vor aparea dupa. Am auzit ca peste 2500 de ture insa cartea e in germana si nu prea o pot descifra.
     
  4. rem_saint Guest

    2200-2300 rpm.
     
  5. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Motorul de 2,5 e foarte greu de servisat.Trebuie un mecanic foarte bun ca sa te coste ieftin.Din fericire eu am asa ceva.De aici pleaca toate problemele.Degeaba bagi 100 de milioane in el daca nu stie sa-l regleze.
     
  6. die 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi quattro 179 CP, 2004
    Am o problema la motor cred, masina: A4 2004 (fabricata la final de 2003) 2.5 tdi quattro automata 179 cp, cod motor BAU.
    Simptomele sunt urmatoarele:
    - atunci cand accelerez se aude un zgomot metalic in partea dreapta fata, daca accelerez f brusc si f tare nu cred ca-l mai aud
    - la viteza constanta nu se aude absolut deloc
    - zgomotul e ca si cum o tabla ar fi desprinsa si loveste in ceva
    - consumul pare ceva mai crescut, zgomotul a aparut de aproximativ o luna
    - motorul trage f bine am schimbat distributia recent, turbina lucreaza bine, cutia schimba bine si are schimbul de ulei facut.
    Pe tester nu a iesit absolut nimic
    Mie mi se pare a fi o problema la axul cu came si implicit tachetii, sau (sper) doar tachetii.

    Cu masina asta s-au facut putini km (fiind condusa de tatal meu) dar preponderent pe distante scurte si deci subturat pentru ca era folosita pe auto, o data pe saptamana sau la 2 saptamani iesea cu ea din oras. Acum ma gandesc ca nu a ajuns mereu ulei acolo si asta a dus la uzura prematura. Motorul insa nu consuma ulei, porneste bine si nu scoate fum vizibil. Am mers recent pe autostrada cu masina si atingi fara probleme viteze de 170-180 km /h, insa la semafoare pleaca parca mai greu.

    A mai avut cineva astfel de simptome?
    Acum sunt putin confuz, cand am cumparat masina stiam ca la codul asta de motor BAU axul cu came este din titan, ulterior am mai auzit versiunea ca doar cele fabricate strict in 2004 ar avea. Stie cineva care din afirmatii este adevarata?
    Merci.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iul 2013
  7. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Ce ii sigur ii ca motorul BAU ii cu axe cu came de titan.
     
  8. Marius Alin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2011
    Locație:
    Arges C-Lung Muscel
    Masina:
    A4 Avant 2,5 V6 Tdi 163Cp. 2004
    Pompa injectie 2,5tdi

    Ce cod are pompa ta ?
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Aug 2013
  9. marian1968 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 C7, 2,0 tdi 190cp, 2016, cod motor DDDA
    Am avut si masini mai bune, unele chiar noi, dar de cateva luni, am un audi A6 C5 2,5 tdi quattro cod motor AFB 110 kw tocmai din 1998.
    Intorcandu-ma de la Bucuresti pe autostrada, ieri, incercand sa depasesc un camion, am vazut ca nu mai raspunde masina, nu mai aveam putere.
    Chestia cu puterea o observasem de ceva timp, masina nu tragea asa cum trebuie. Mentionez ca masina o am de vreo 5 luni, adusa din Germania si e inmatriculata in Bulgaria, taxa la noi fiind de 2.000 euro. Deci, cu chiu cu vai depasesc camionul, ajung la statia de taxare Cernavoda, incetinesc si cand am oprit masina, am observat niste batai puternice in motor, poc-poc, bâldâbâc-bâldâbâc.
    Opresc pe dreapta, sun mecanicul si mi-a zis sa merg ca melcul pana ajung acasa, ceea ce am si facut. Azi am dus-o la mecanic si mi-a zis ca e vorba de axele cu came de pe partea dreapta, stricandu-se din cauza ca pompa de ulei nu si-a facut treaba.
    Care dintre voi ati mai patit asa ceva si ce ati facut ?
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2013
  10. paul-paw

    paul-paw 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A5 2.0 TDIe 2012 CJCB
    Cam toata lumea o pateste daca a fost masina neingrijita si facuta doar pentru vanzare. Axele sunt buba lor. La modelul tau recomand schimbarea ambelor chiulase. Eu din ce am citit si invatat de altii la genul asta de motor trebuie sa iti adaptezi si stilul de pornire, mers, intretinere. Bafta la cumparaturi
     
  11. marian1968 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 C7, 2,0 tdi 190cp, 2016, cod motor DDDA
    pana la urma am facut rost de bani si am dus-o la un mecanic bun: toata afacerea, numai piesele, 7.500 ron. ambele chiuloase cu tot ce trebuie, pompa ulei, pompa apa, semeringuri, intinzatoare, filtre, curele, etc. manopera undeva la 1.ooo-1.2oo ron. total in jur de 9.000 ron. foarte mult !
     
  12. ramona_vl2003 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2010
    Locație:
    rm. valcea
    Masina:
    trabant
    consum exagerat si nu trage

    Daca ma poate ajuta si pe mine cineva: am un A6 C5 2.5tdi 4x4 cutie automata 180cp an 2001, porneste, trage, merge bine 1-2 minute si dupa aceea se aprinde ESP + ABS si nu mai trage deloc. Se tureaza pana la 2400 rotatii maxim, schimba greu vitezele si comsuma 20%. Trag pe dreapta o turez de cateva ori ca nu mai trece peste 2400 dar la un momendat se tureaza pana la 5500, dispare ESP + ABS, merge ok (dar nu prea mult timp) si apoi incepe sa faca iar. Un sfat o idee ceva ?. Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Aug 2013
    Turosu Dorinel apreciază asta.
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand: ai scris compet aiurea in topicul initial si mesajul a fost mutat.

    In al doilea rand: ca sa intelegem ce vrei sa spui, data viitoare, formeaza fraze si propozitii asa cum ti-am corectat mesajul.

    In al treila rand si ultimul: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
    Ultima editare: 19 Aug 2013
  14. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Salut dragi colegi.
    O să fiu cât mai scurt şi la obiect pentru a se înţelege...
    Problema a început când în drum spre ţară, la o viteză de 150 km/h, masina s-a oprit. Nu a mai pornit sub nicio formă. Am dus-o la service şi după ce au făcut un test au zis că este pompa de înaltă. M-am dus la un alt service specializat cu pompa în pungă, mi-au reparat-o, mi-au pus-o pe banc şi mi-au arătat că funcţionează în parametrii normali. Am venit cu pompa la service-ul unde aveam masina, băieţii mi-au montat-o, dar surpriza: masina pornea dar nu se accelera iar atunci când se accelera, nu se tură decât până la maxim 2000 rpm. Mecanici de aici îmi zic cu certitudine că este tot pompa de injecţie. Aşa că am luat masina pe platformă şi direct la aia care mi-au făcut pompa am dus-o. Şi acum începe balciul: ba că nu a fost distribuţia pusă bine la punct, ba că nu au pus nici pompa bine, ba că inversase 2 conducte între ele, ba că nu ştiu ce.
    După două zile mă sună că mi-au făcut masina şi să mă duc să o iau. Ajung acolo şi bineînteles că masina nici măcar nu mai pornea. Şi de vreo trei zile tot se chinuie să o faca şi nu îi da de cap.
    S-au mai apucat odată de au dat distribuţia cu pompa jos de au mai verificat-o odată şi acum îmi zice că este o problema la admisie. Când umbla la galerie şi îi scoate o valva de acolo ,masina se tureaza în 5000 ture fără problema, cum îi pune valva aia la loc, cum masina nu mai merge.
    Mi-au zis că nu mă lasă până nu plec cu masina reparată de acolo, însă nici ei nu ştiu sigur ce are masina şi încă o supun unor teste...
    Problema este că şi eu sunt cam afon la motoare şi nu prea mă pricep şi am impresia că ei profita de lucrul asta.
    Se poate că de la valva aia să îmi facă asemenea probleme ?
    Va mulţumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Aug 2013
  15. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Verifica clapeta de pe galerie ,nu cumva ramane din cand in cand blocata,si vezi daca nu a uitat cineva o carpa in timpul reparatiei si optureaza aerul.
    Au fost cazuri de genu asta,vezi si filtru de aer inaite de toate.
     
  16. marian1968 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6 C7, 2,0 tdi 190cp, 2016, cod motor DDDA
    dupa problema cu axele cu came, pe care am rezolvat-o, am luat masina acasa si hai sa merg cu ea. am remarcat o elasticitate extraordinara a motorului, practic puteam face ce vroiam. pe nesimtite, puteam ajunge in treapta a doua pana la 3.ooo turatii si acolo schimbam in a 3-a. eram tare multumit. dupa o saptamana, nu mai era aceeasi chestie, nu mai era "elastic" motoru'. ma duc inapoi la service, o pune pe un aparat si a iesit urmatoarele chestii:

    522 senzor temperatura lichid racire (permanent)
    523 senzor temperatura aspiratie (intermitent)
    575 variatii presiune aspiratie (intermitent)

    azi am fost programat la service...ce mama naibii mai trebuie sa mai schimb ???

    p.s. ieri am fost la bucuresti. orice masina ma putea depasi, chiar si matizul, care are juma' de motor. in panta, cu chiu cu vai urcam, scotea un fum de-l taiai cu cutitul, uleiul nu urca mai mult de 80 de grade, iar apa undeva intre 80-90 grade.
     
    Ultima editare: 28 Aug 2013
  17. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Eroarea cu variatia de presiune aspiratie spune clar ca nu ai presiune in galerie,deci mergi fara turbo cum ar veni.Cauta probleme de vacum ,s-au etansare intre turbina si galeria de admisie, verifica si mufa de sub farul dreapta a senzorului de presiune turbina,verifica si funtionarea actuatorului de la turbo.Schimba senzorul de temperatura lichid racire,asta afecteaza consumul.
     
  18. creita 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Superb, 2.5TDI, 2006
    Salutare,

    Am o problema cu avansul la un 2.5 TDI, BDG. Dupa ce am schimbat distributia a inceput sa se auda un croncanit la pornire (timp de o secunda) dupa care merge bine, rotund dar la o scanare cu vag-ul am gasit eroarea:

    00550 - Start of Injection Regulation
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

    Intors la mecanic mi-a spus ca-i avansul cam mare, l-a mai micsorat nu se mai aude acel croncanit dar culegand date despre injectie cu vag-ul nu sunt convins ca este bine ce am facut.

    Va atasez cateva printscreen-uri si astept parerile voastre!

    Va multumesc,
    Emilian
     
    Ultima editare: 29 Aug 2013
  19. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Vezi ce zice TDI Timing.
     
  20. creita 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Superb, 2.5TDI, 2006
    Oscileaza pe / sub limita maxima. Sa fie ca la carte, trebuie adus cat mai aproape de linia albastra?

    Multumesc!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta