1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.6 benzina la A4 B5 - diverse probleme cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de markw, 5 Mai 2009.

  1. bogdan ciorogar 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2016
    Locație:
    medias
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 1999
    Salut.
    I-am dat masina (1.6 AHL 1999)fratelui meu si ieri dimineata mi-a spus ca a patinat o curea. Mi-a adus-o azi acasa(eu fiind la munca) si cand a vrut sa plece de pe loc i-a murit motorul. AC era pornit. A zis ca a iesit fum de sub capota si pe la roata. A pornit iar motorul si am auzit prin telefon ca o fulie patineaza foarte tare si continuu, mult timp. Am ajuns in noaptea asta acasa, am pornit motorul si totul a fost ok. L-am repornit de cateva ori si intr-un final a patinat(scartait) ceva cand am pornit clima.
    Pe capatul compresorului AC se vad urme de cauciuc ars si miroase. CRED ca e compresorul AC. (cea mai extrema componenta cu fulie din partea stanga jos cum ridici capota). Cureaua e ok... Nu stiu de unde sunt urme de cauciuc ars.
    Ma puteti lamuri va tog, de ce scoate acel sunet ascutit(acum 2-3 secunde) cand pornesc AC?
    Doar Luni o sa ajung la service si am nevoie de un raspuns bun. Daca e nevoie o sa fac poze dimineata.
    Multumesc mult!
     
  2. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    AHL am si eu, e ciudat motorul mai ales pe modelele facelift din 1999. Are elemente vechi si noi, deci e un fel de hibrid din vechiul AHL si piese noi de la ALZ.

    Cauciuc ars e cu siguranta de la curea. Singurul fel cum o curea poate arde e daca nu e intinsa destul.
    Acolo jos stanga, oarecum intre filtrul de aer si motor e compresorul. Parerea mea e ca trebuie schimbata cureaua + intinzatorul. Deobicei schimbi totul cu distributia.

    Posibil trebuie data bara jos la service sa schimbe cureaua AC, garantat pentru distributie.
    Nu stiu sigur daca e intinzator pentru AC, dar clar e prea libera. Toate astea, cu conditia ca merge AC-ul, baga rece. Sa nu folosesti spray-uri etc "magice" pentru curele. Fulia la compresor nu se poate schimba separat. Compresorul pare ok.
     
  3. AlexG

    AlexG 5th Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2014
    Locație:
    Prahova
    Masina:
    Audi A4 B5/1.6 ADP/ 12.1999
    Va salut. Am si eu o problema, masina din semnatura 1.6 Adp a inceput sa nu mai traga, sa consume foarte mult si sa dea in nas in frana de motor, pe testere gen vag com imi dadea sonda lambda pe care am schimbat.o si nu a mai dat eroare si imi ramanea eroare permanenta Senzor G40. Astazi am fost la cardinal pe tester si sonda lambda si celelalte sunt in parametrii , dar aici in schimb imi da eroare permanenta Sensor Hall 005015 parca, eroare care e Senzor Ax cu came, dar la tipul asta de motor 1.6 adp nu exista sensor pe axa cu came ci senzor in delcou asa mi.au spus si ca trebuie desfacut sa vada ce e in delcou de nu da semnal la bobina? Ma puteti va rog lamuri daca acel senzor G40 e acelasi cu Sensor Hall si ce necesita pentru a il inlocui?
    Va multumesc!
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  5. bogdan ciorogar 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2016
    Locație:
    medias
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 1999
    Salut. Am atasat o poza cu capacul de la ulei. Parca are miros de vopsea. Cand am vazut prima oara am verificat uleiul. Era doar pe varful jojei. Am completat si e ok nivelul.
    Antigelul a scazut cca 1.5cm. M-am intrebat daca nu cumva imi baga apa in baie. Dar uleiul de pe joja e curat(si destul de vechi. mai am cateva sute pana la 10mii).
    Ce poate fii? E posibil sa faca condens in interiorul capacului cum e rece afara si sa formeze pelicula aia alba?
    Va rog sa ma lamuriti daca v-ati intalnit cu problema asta. Motorul e AHL.
    Multumesc!
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este condens si este normal. Mai verifica atunci cand temperaturile exterioare sunt de peste 15-20 grade.
     
  7. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Cam multa spuma pentru condens. Daca a scazut nivelul in vasul de expansiune e cam dubios. Ciudat e ca in baie uleiul e sub nivel si nu a crescut. Daca erea sa intre antigel in ulei trebuia sa creasca nivelul uleiului. Caldura baga? E bine sa o urmaresti si sa vezi daca mai scade antigelul in vas.
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    @bogdan ciorogar este normal din cauza la condens, chiar o patisem si eu la ultimul motor pe benzina. I-am facut schimbul cu ulei pentru motor diesel si iarna imi facea spuma. Am pus alt ulei pentru benzina si totul a revenit la normal. Probabil este si de la calitatea uleiului.
     
  9. bogdan ciorogar 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2016
    Locație:
    medias
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 1999
    Ionut lucian Baga caldura dar nu cum ar trebui. Cred ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis. L-am cumparat de o saptamana si urmeaza sa fie schimbat. Apa imi sta pe 60 - minim cat e in bord. Am prins o zi mai calduroasa weekendul trecut si in stationare a urcat la 85.


    MarianMaxx Am folosit ulei pentru "Gasoline, Diesel, CNG" Castrol 10W 40. Daca e si pentru motorina nu cred c-ar trebui sa faca figuri. Si tocmai dupa 8-9000 km.
     
  10. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Scaderea aia de antigel e din cauza flansei din spatele motorului. Verifica daca nu e umed acolo. Eu o schimb aproape in fiecare primavara. E din cauza temperaturii... fierbinte.. rece;) si cum flansa aia e dintr-un fel de plastic... Nu trebuie sa iti faci griji prea mari ;)
     
  11. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Cumparati flansa aia pe original si nu o veti mai schimba in fiecare an.
     
  12. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Pe original o cumpar campari! :p si o schimb la aproape 2 ani... in primavara asta cred ca iar trebuie sa o schimb :aggressive: Ceva se intampla de am prea multa presiune cateodata in instalatie sau sunt eu mai ghinionist, nu stiu... Am observat de anul trecut ca daca las la minim nivelul antigelului in vas nu mai pierd asa mult lichid (aprox. 300ml in 2000 km) , daca pun lichid pana la maxim il bea imediat pana ajunge la minim. Temperatura sta constant la 89° chiar si dupa un drum 400-500 km, indiferent ca e autostrada sau serpentine. Inchei acest subiect aici deoarece o sa fiu "certat" de catre moderatori pentru ca am vreo 2-3 pagini pline dezbatute in topicul "Instalatia racire.... la B5". Drumuri bune!:hi:
     
  13. bogdan ciorogar 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2016
    Locație:
    medias
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 1999
    Pentru cei ce au/vor avea probleme: Confirm si eu ca e din cauza condensului cand e foarte rece afara.
     
  14. gelu80 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b5 1.6i cod motor AHL
    Salutare.. Pentru segmentare la un motor 1.6 ce trebuie cumpărat.. Aveți idee manopera la cat ajunge...
     
  15. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Pai, ar trebui cam asa:
    garnitura baie ulei;
    garnitura chiulasa;
    garnitura capac culbutori;
    set cuzineti biela;
    set segmenti {4 seturi)
    set simeringuri supape;
    ulei motor 4L;
    filtru ulei;
    antigel;
    kit distributie ( se recomanda inlocuirea curelei de distributie odata ce ai umblat la ea);
    manopera depinde de mecanicul sau serviceul care o face cat si de zona.
    Sper sa nu fi uitat ceva, dar mai pot interveni surprize.
     
    gelu80 apreciază asta.
  16. costy_1971

    costy_1971 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2013
    Locație:
    pascani
    Masina:
    Audi a3 1,6 an 2005
    ala este senzorul impulsuri arbore cotit
     
  17. gelu80 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b5 1.6i cod motor AHL
    Salut toti membrii. De ce cand apa ajunge la 90 grade scoate fum alb pe eșapament si in masalier scoate mai mult fum ? Consum de ulei este foarte mic iar nivelul antigel este mereu intact
     
  18. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Pai ce fel de fum ai vrea sa scoata? Albastrui? :box:
    La motoarele astea de 1.6 e ok asa sa scoata fum.
    Iti faci probleme pentru nimic deocamdata!;):o:
     
  19. andrei_pn 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 1.6 ALZ, 2000
    Salut,

    In cazul in care cineva s-a lovit de aceeasi problema, am avut de furca cu sistemul de aer secundar la un motor 1.6 ALZ, 17831 - Secondary air system Bank1: Insufficient flow.
    Am schimbat releul 373 din cutia ECU si s-a rezolvat - pompa era functionala, supapa la fel, verificasem si furtunele de vacuum si siguranta de 40A.
    Faptul ca sistemul nu functioneaza nu afecteaza performantele motorului sau consumul, pe termen lung e posibil ca sonda lambda/catalizatorul sa aibe de suferit, pe mine ma deranja martorul din bord care aparea la 1-2 saptamani dupa stergerea erorii.

    Salutare!
     
    coco_catalin apreciază asta.
  20. Valdis 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2018
    Locație:
    Latvia
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6 ANA
    Hello,
    in google search this looked the best forum to ask this:

    Which image is correctly connected vacuum pipes for N112 valve that make Kombi valve to open?
    Etka and Elsa shows opposite ways.
    X marked pipe goes to kombi valve. Y to intake through some stuff.
    Difference is where is electrical connector located.

    Audi A4 1.6 ANA facelift MY 2000.
    Thanks a lot.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Distribuie pagina asta