1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 benzina cod ABT - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de giovanny2dss, 13 Apr 2009.

  1. laurentiu_wolf 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80,2.0 ABT,1994
    o sa verifi daca gasesc ceva la garnitura intre admisie si injector.multumesc
     
  2. laurentiu_wolf 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80,2.0 ABT,1994
    Am verificat garnitura si n-am gasit nimic in neregula. In schimb, am schimbat bateria care era pe duca. Acum, merge foarte bine, nu mai intrerupe deloc.

    Motorul sta acum la 1000 rpm cand apa e la 90 grade. E cam mult, sa incerc sa ii mai iau din avans ?
     
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Daca motorul trage bine in sarcina , are ralanti constant si consumul de carburant este normal , nu modifica avansul .
     
  4. laurentiu_wolf 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80,2.0 ABT,1994
    am inteles.multumesc
     
  5. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Salutare fratilor,
    Am o mare problema si nu reusesc sa-i dau de capat la masina din profil adica un audi 80 B4 2.0 benzina motor ABT (clasic).
    Problema este ca motorul functioneaza bine pana se incalzeste iar la un moment dat incepe sa ma scuture, cand functioneaza, cand ma scutura de zici ca sare motorul de pe sasiu. Nu pot sa-mi dau seama de la ce poate fi. Am schimbat buji si tot nu inteleg de ce se manifesta asa. Face asa cand motorul este cald.
    Ce am mai observat este faptul ca la drum intins la un momemt dat da sa se "puna in bot" si iar merge cum trebuie si tot asa. Nu ma pot risca intr-o depasire. Vreau sa ma uit la pompa. Am inteles ca are o sita pe acolo. Am desfacut capacul la rezervor, mufa, furtunul, se vede pompa dar nu stiu cum sa o scot de acolo, nu vreau sa rup ceva. Multumesc anticipat pentru sugestii.
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Verifică întâi sonda de temperatură a antigelului, cea albastră cu 2 pini, care se află pe flanșa cu furtunul gros ce intră în chiulasă. Asta dă simptome urâte dacă e defectă, mai ales la cald. O poți măsura cu un multimetru și trebuie să aibă 200-300 ohmi la temperatura de 80-90 grade. Dacă dă o valoare prea mare sau mică, cumpără alta nouă. Mai poate fi de vină și sonda Lambda, dar aici mai degrabă faci o diagnoză, că e mai simplu de văzut dacă mai e în parametri și dacă dă vreo eroare. Pompa de benzină parcă iese prin tragere, după ce desfaci furtunele și mufa, ridici capacul și tragi de restul firelor și furtunașelor care duc în ea și ar trebui să iasă de acolo. Dar nu sunt sigur, nu-mi amintesc exact, poate te ajută alt coleg care știe mai bine ce și cum. Dar verifică întâi cele 2 sonde de care ziceam mai sus și dacă sunt în regulă, atunci poți trece la verificat fișe, bobină de inducție etc.
     
    mariusgotca apreciază asta.
  7. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc de ajutor.

    M-am gandit la sonda albastra. La rece cand scot mufa se schimba mersul motorului iar la cald (90) scot mufa si nu se schimba mersul motorului. Am schimbat fisele (noi) si nu mai face probleme dar in mers tot da sa se "puna in nas". Am scos si mufa de la sonda Lambda la cald (90) dar nu se intampla nimic in mersul motorului. Am observat ca la drum intins nu poate mai mult de 120.
     
  8. Tiby80

    Tiby80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi 80 , 2.0 ABT 66kw
    Buna ziua,
    Stie cineva daca la audi 80 - B4 cu motor 2.0 ABT in cazul montarii incorecte a distributiei exista riscul sa indoi supapele ? Precizez ca masina nu merge cum trebuie, da rateuri si nu trage cum trebuie, se ineaca si tot asa. :banghead: :confused:
     
  9. Tiby80

    Tiby80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi 80 , 2.0 ABT 66kw
    Buna ziua la toata lumea am si eu o problema cu Babuta mea un Audi80 2.0 ABT 66kw din 92` :

    Dupa ce am avut ceva peripetii ca mam apucat eu sa schimb distributia la masina singur, am avut neplacuta problema de a decala fulia ce angreneaza delcoul(sper ca exprim corect) e acea fulie dintata ce se afla langa pompa de apa.
    Masina nu a mai vrut sa porneasca in urma decalari fuliei, am fost la service dupa aceea si mi-a reglato pana la urma mecanicul indrumandu-ma sa ma duc si la un reglaj cu stoboscobul zis si facut am facut si asta. insa am ramas cu o problema destul de suparatoare.
    La rece cand pornesc motorul dupa aprox. 30 sec motorul da sa moara ii scade turatia si masina nu reuseste nici cum sa isi regleze relantiul singura trebuia sa calc acceleratia si doar dupa 2 3 turari pana aproape de limita da semne ca s-ar stabiliza relantiul, dupa aceaa cand plec cu ea se tureaza in viteza 1 pana la 2000 si ceva de ture si "da in nas" adica motorul da inapoi si iau piciorul de pe acceleratie si iar o turez treptat pana ajunge sa se "ïntinda" la drum si sa isi dea drumul. Dupa aceea nu mai am nici un fel de problema porneste foarte usor cu motorul cald isi tine relantiul si totul functioneaza corect. Am mai citit pe forum ca ar putea fii acel senzor de temperatura a apei , l-am schimbat si tot asa face. Va rog din suflet daca e cineva din Timisoara care a mai patit asa sa ma ajute sau sa imi recomandati un mecanic cu urechea formata(daca pot sa spun asa) sa ma ajute in acesta problema. precizez ca masina a fost pusa pe tester dar nu a dat nici o eroare. Va multumesc cu respect o zii buna.
     
  10. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Tiby80 Cam aceeiasi problema ar fi si la mine cu acelasi motor. Daca ai rezolvat ceva lasa-mi si mie un raspuns ca pe forum nu mai are nimeni masini bune :) doar din alea "noi" ca alea merg singure. :)
     
  11. Tiby80

    Tiby80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi 80 , 2.0 ABT 66kw
    mariusgotca Salutare,

    Pot spune ca am rezolvat ceva ceva, inca nu sunt 100% multumit. In sensul ca am scazut consumul si mersul motorului schimband motorasul pas cu pas. M-a costat 460 lei dar ce sa fac trebuie ca tanculetul sa mearga ca nou. Acum mai schimb si bujiile si sper sa ma scap de tot de "datul in nas" ca m-a secat. De aproape 2 luni umblu pe la diversi mesteri dar acum am gasit omul potrivit, un mecanic cu rabdare si care e aur pentru masina mea. Nu mai da in nas cum dadea ea inainte merge cu totul si cu totul altfel. Incearca ca atunci cand iti face figuri si da sa moara sa fortezi unpic cu mana arculetul de motorasul pas cu pas pe care sta clapeta. Vezi daca se regleaza acel motoras cand se duce incepe sa "agate" si nu mai tine cum trebuie relantiul. Daca da semne sa mearga mai bine dupa ce apesi pe tija aia de la motoras insemna ca si la tine e dus. Revin cu raspunsuri dupa ce schimb si bujiile.

    In legatura cu masinilea astea noi mai bine imi iau bicicleta decat o masina peste anul 2000. Alea sunt ca si paharele de unica folosinta, se strica ceva se arunca. La tanculetele noastre mai merge "carpit" suna urat cuvantul asta dar mai merge remediat,
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Motorașul pas cu pas se poate rezolva mai simplu și ieftin, în cazul în care nu se dispune de suma necesară pentru original. Se cumpără întâi unul SH (am găsit cu 70 lei) de B3/B4/Passat/Golf cu 4 pini (cel cu 6 pini s-a pus pe B4 începând cu sfârșitul lui 1993 parcă, restul au 4 pini). Se scoate din acesta tot ce este în interior (motorașul în sine, circuitul, angrenajele) și se montează cu grijă pe carcasa originală cu 6 pini. Modelul cu 6 pini are în plus față de cel cu 4 un senzor Hall, ce măsoară numărul de rotații ale axului motorașului și astfel ECU știe cât s-a deplasat tija (ajută ca să nu te dea în nas când iei piciorul brusc de pe accelerație). Cu hardware-ul de 4 pini montat pe 6, bruschează doar un pic mai mult decât normal, dar nu este deranjant. O să arate în schimb o eroare la motor, legată de acel senzor Hall, dar merge bine mersi. ABT (+PM), unde motorașul are 4 pini, există la clapetă un fel de „gogoașă” care face să revină lin clapeta, când se apropie minim, ca să nu bruscheze.

    Câteva verificări de bază, în cazul apariției unei probleme (sau mai multe) la motorul 2.0 ABT (și 1.8 PM);

    - Verificare (+schimbare, după caz) sonda albastră antigel, pentru ECU, cea care este pe flanșa unde intră furtunul gros în chiulasă (măsurare: aprox. 200-300 Ohmi la 90 grade C);
    - Verificare furtune vacuum;
    - Verificare avans, bujii, fise, bobină. Schimbare bujii/fișe/bobină după caz;
    - Verificare/schimbare modul aprindere electronică (valabil doar pentru B3, 1.8 PM de dinainte de 1990) - ABT-ul și PM-ul de după 1990 nu mai au așa ceva (e integrat în ECU).
    - Verificare/reglare/schimbare motoraș pas cu pas (în cazul în care nu ține ralantiul, șocul etc.)
    - Verificare (cu vagcom)/schimbare sonda Lambda (sau în cazul în care nu dă eroare, dar consumul este exagerat, trage prost, merge întrerupt etc.). Obligatoriu, după schimbare, se scoate borna 5 minute pentru resetare ECU;
    - Verificare/schimbare senzor Hall din distribuitor (aici dacă e defect, nu pornește motorul sau merge extrem de prost la ralanți);

    Câteva verificări suplimentare, în cazul în care simptomele tot nu dispar, prin rezolvarea chestiilor de mai sus:

    - Verificare/schimbare pompă de benzină - în cazul în care se blochează/infundă, se poate polariza invers și se desfundă singură.
    - Schimbarea garniturii dintre corpul injecției și galeria de admisie (dacă se constată că trage aer fals).În caz contrar, se poate renunța la ea (cele din comerț sunt de calitate îndoielnică și se rup repede). Se aplică un strat uniform de gasket și se strâng bine șuruburile.
    - C.urățarea sitei de pe interiorul capacului chiulasei, pentru aerisire carter (se mai înfundă din cauza uleiului prost, supraîncălzirii motorului) - simptom : motorul trage greu. Se dă jos capacul și se lasă sita câteva ore la înmuiat în benzină, după care se clătește bine;
    - Verificare injector+senzor temperatură aer (corp comun) - de obicei nu prea se strică, dar există cazuri;
    - Reglare potențiometru poziție clapetă accelerație. Atenție, la acesta umblați doar la final, dacă tot nu s-au rezolvat problemele prin verificările anterioare. Nu-l desfaceți, că oricum nu intră mizerie acolo. Se reglează prin rotiri ușoare stânga/dreapta până se nimerește o poziție unde merge perfect. La un B3 1.8 așa am rezolvat, după o perioadă lungă de întreruperi la care nu le mai dădeam de cap.

    În vag-com, se poate da output test la motorașul pas cu pas (va face curse minim-maxim), încălzirea electrică a galeriei de admisie și canistra de carbon.
    Se mai poate curața de oxid papucul cu firul/firele de masă care este prins pe chiulasă, langă prima bujie dinspre radiator.
     
    Ultima editare: 31 Mai 2016
  13. Tiby80

    Tiby80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi 80 , 2.0 ABT 66kw
    Salutare,
    Am schimbat azi bujiile si mersul motorului s-a inbunatatit considerabil. Pe bujiile vechi erau ceva depuneri ,insa dupa schimbarea bujiilor si prima cheie fara apasarea pedalei pur si simplu pornire normala da sa se opreasca motorul si trebuie sa o tin din acceleratie. Precizez ca am schimbat fisele noi, sonda albastra de la temperatura apa noua, bujiile noi , motorasul pas cu pas nou pe original , avansul reglat cu stroboscopul pe tester da toate valorile normale doar senzorul Hall il da cand e doar contactul pus dupa pornire dispare ceea ce am inteles ca e normal. Inainte de a schimba motorasul pas cu pas si bujiile dupa pornirea motorul rece era mult mai violent scuturatul motorului isi reducea turatia treptat pana dadea sa moara! Furtunele de vaccum leam verificat si sunt ok . Isi face vaccum corect. Ce ar mai putea fii ? Nu stiu. Sincer m-a disperat. Sunt foarte utile informatiile tale CRISTICOSTI. Maine urmeaza sa merg din nou la mecanic si sa vad ce rezolv ca m-am saturat. O zi buna.
     
  14. Tiby80

    Tiby80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi 80 , 2.0 ABT 66kw
    CristiCosti imi poti spune te rog unde este situat potentometrul pazitie clapeta Din spusele tale?- Reglare potențiometru poziție clapetă accelerație. Atenție, la acesta umblați doar la final, dacă tot nu s-au rezolvat problemele prin verificările anterioare. Nu-l desfaceți, că oricum nu intră mizerie acolo. Se reglează prin rotiri ușoare stânga/dreapta până se nimerește o poziție unde merge perfect. La un B3 1.8 așa am rezolvat, după o perioadă lungă de întreruperi la care nu le mai dădeam de cap.

    Poate atasezi o poza ceva sa il depistez si sa incerc si varianta asta.

    Multumesc
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    În spatele corpului clapetei. Trebuie să dai jos suportul filtrului de aer de pe corp și dacă te uiți în spate e o mufă mai lată acolo. Ăla e potențiometrul. Fă niște semne ca să știi poziția inițială exactă, că dacă nu se rezolvă și nu mai nimerești să-l faci la loc, o să fie o pacoste. Dacă tot nu merge, îl poți desface. Mai sus ziceam că nu e nevoie să fie desfăcut, dar în cazul în care se bănuie o uzură (lamelele nu mai fac contact pe anumite zone ale pistelor de carbon, astfel ECU nu mai știe poziția clapetei și întrerupe alimentarea complet sau parțial), atunci se poate demonta și inspecta.

    De probă, pornește dimineața motorul cu mufa de la sonda albastră scoasă. În felul acesta, ECU se va baza doar pe senzorul temp. aer din injector și ar trebui să țină șocul normal. Dacă tot merge aiurea, problema e în altă parte.
    Dacă poți, încearcă să faci rost pentru probă de o altă bobină de inducție și distribuitor.
    În caz extrem, te poți duce cu injectorul la o c.urățare ultrasonică.
    2.jpg
     
  16. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Salutare CristiCosti
    Vad ca esti priceput, ajuta-ma cu ceva te rog. Problema mea este ca masina sta in relanti fara probleme dar in sarcina imi da in nas citeodata mai ales am observat ca in a-2 sau a 3-a dimineata la prima cheie..(turatia 10...) Masina merge perfect, motorul trage fara probleme dar dupa ceva timp cand acul temperatura apa ajunge peste 60 grade (cred ca-i a doua liniuta pe ceas) aunci incepe sa faca figuri. Cateodata da sa se puna in bot dar dacai dau un "sprit" in pedala de acceleratie isi revine, merge bine cat merge si iar probleme. Repet in sarcina, a relanti sta (si dupa ce acul apa e la 90) relanti la 9.
    Ce am observat ca daca am relantiu un pic mai mare, adica 9.2-9.5 parca, merge perfect dar nu stiu de unde sai dau turatia un pic mai mare si daca e bine sa fac asta. Am schimbat buji (NGK), fise, motoras pas cu pas, flansa carburator, senzorul albastru, senzorul alb, am curatat clapeta acceleratie
    Acum tousi ma gindesc la bobina (atunci cand e rece functioneaza bine iar la un moment dat se incalzeste si nu mai lucreaza cum trebuie). Pompa bazaie, i-am scos furtunul din carburator, am pus contact si am jet bun fara intreruperi deci pompa functioneaza bine. Sondei Lambda i-am scos mufa la cald (motor in relanti) si nu se intimpla nimic. Aici am o banuiala: deci la rece merge bine trage dar problema cu "pus in nas" imi apare cand motorul tinde sa se incalzeasca. Ajuta-ma cu un sfat ceva unde sa ma mai uit. Merci.
     
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. În teorie, turația nu se poate modifica la aceste motoare. E controlată direct de ECU (și nu se poate modifica nici din vagcom) pe o plajă între vreo 800 și 950 la cald, iar la rece stă 1000-1200) sau ceva de genul. Sunt niște șurubele la clapeta, ceva gen limitatoare de cursă, dar nu te ajută cu nimic, că motorașul pas cu pas oricum reglează în mod continuu unghiul clapetei ca să țină corect ralantiul. Doar modificând avansul ai șanse să mărești ralantiul sau să-l scazi, dar foarte puțin, și e posibil după aia să tragă aiurea. Dacă știi că avansul e setat unde trebuie, lasă-l așa.
    Poate fi de vină și bobina de inducție. Cel mai simplu fă rost de alta doar pentru probă și vezi dacă e vreo diferență.
    Sonda Lambda poate fi de vină în cazul tău. Mai bine pui diagnoza să vezi dacă ai eroare la ea. La ralantiu nu știu dacă rezolvi mare chestie, ideea e să circuli cu mufa scoasă să vezi dacă merge identic ca în cazul în care e pusă. Oricum, ECU se folosește de sondă abia după ce s-a încălzit peste o anumită temperatură destul de mare și intră în funcțiune.

    Ca o idee în plus, ia niște spray de contacte (nu WD-40, ci unul dedicat) și c.urăță toate mufele pe la motor (injector, distribuitor, bobină, sonda albastră de la antigel, Lambda etc.). Poate fi un simplu contact imperfect care îți creează probleme.
     
    mariusgotca apreciază asta.
  18. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc de ajutor, o sa incerc si variantele astea.
     
  19. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc CristiCosti, am desfacut toate mufele motor si le-am curatat cu spray (nigrin contact) doar pentru contact electric. Cu toate ca la prima impresie am zis ca toate sunt curate si nu merita curatate, am zis sa o fac si pe asta. Intradevar se observa alt mers al motorului, si ce trageee...

    Inca o intrebare: langa cap planetara (ce intra in cutie) si pe cutie sunt 2 mufe. Cred ca una este pentru ac viteza in bord iar una din ele cea langa cap planetara nu-mi place cum arata. Ai idee pentru ce sunt ?
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mă bucur că s-a rezolvat. Așa le dau și eu cu spray o dată pe an, că nu strică cu nimic, plus că spray-ul protejează împotriva umezelii. La fel fac și la siguranțe, dar o dată la 2-3 ani. Dau jos una câte una, puțin spray în locașul unde se înfige și aia e. Mai pot recomanda să desfaci releul 213 (cel de 60 sau 70A, după caz) - prin acesta trec toți consumatorii mari - electroventilatoare, ventilator aerotermă, faruri, claxoane și altele. După mulți ani, se uzează contactele și apar pierderi de tensiune (+ că se încinge releul). Contactele se pot demonta după desfacerea carcasei și c.urăța cu șmirghel fin sau o freză de diametru mic.

    Iar legat de acele două mufe, una este pentru vitezometru, iar cealaltă pentru becurile de mers înapoi.
     
    Ultima editare: 8 Iun 2016

Distribuie pagina asta