1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 benzina cod ABT - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de giovanny2dss, 13 Apr 2009.

  1. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Salutare,
    Cine are o ideie ce s-a intimplat aici ? imi curge antigel. Totusi mi se pare a fi un dop (sau ceva asemanator) si care e spart.

    IMG_20160624_173103.jpg
    IMG_20160624_173045.jpg
    IMG_20160624_173039.jpg
     
  2. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este un dop care a ruginit si s-a facut gaura. Pe acolo pierde, trebuie inlocuit.
    Acele doape servesc sa protejeze motorul in caz de inghet .
     
  3. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc MarianMaxx,ai ideie cum il pot scoate ,fara sa umblu la distributie
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    De scos il poti scoate, dar ca sa pui pe cel nou, cred ca trebuie sa iti faci loc. Nu ai cum sa il bati altfel ca sa intre in locas.
     
  5. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc MarianMaxx
     
  6. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Salutare,vreau sa schimb dopul de gheata care sa spart,dar cum scot rola intinzatoare,care ma incurca sa bat dopul nou,problema este daca e posibil sa nu mai fie buna distributia(sa nu fie la punct) IMG_20160624_173045.jpg
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dopul ala se numeste de fapt Core Plug.
    Il bati usor in exremitati, ori stanga/dreapta ori sus/jos. Dar la cum arata nu stiu daca o sa reusesti sa scoti dopul asa usor. Posibil sa fie nevoie sa sudezi o parghie pe el.
    Alta solutie este sa dai o gaura in el si sa incerci sa il tragi cu o scula in L.

     
  8. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc de ajutor,asa am reusit sal dau jos ,cu surubelnita lata si lovituri usoare de ciocan pina isi da drumul apoi cu un patent in tragi afara,acum sa vad cum montez pe cel nou
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    De iesit , iese destul de usor, problema este la remontare. Inainte de montaj pune niste silicon din acela rosu in jurul lui. Cauta o cheie tubulara de aceasi dimensiune, si cu ajutorul acesteia, batand in ea ar trebuii sa poti monta dopul nou.
    Succes!
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mie mi se pare invers, de scos e mai greu si problematic. Daca a curs mult timp antigel pe langa el, are prostul obicei sa rugineasca si se sudeaza pe orificiu, cand incerci sa il scoti esti obligat sa folosesti metode "neortodoxe" ca sa il faci bucatele. La montare, orice Garcea stie sa bage in dop intr-o gaura. :)
     
  11. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Azi am reusit sa montez dopul ruginit, mentionat anterior. Putin mai greu dar am reusit. La fel ca in video-ul anterior l-am pus putin inclinat avand in vedere ca ma incurca rola (nu am umblat la distributie), iar cu o tubulara mai mica, sa nu lovesc rola si prelungitor cu usoare batai deciocan pana a intrat perfect. Am pus apoi de jur imprejur silicon ( rosu) si aia e.
     
  12. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    salutare,sunt maxim de suparat..nu mai inteleg nimic? saptamina trecuta am plecat din parcare,cind observ pe asfalt pata,ma dau jos ridic capota,vasu de antigel aproape gol,ma uit pe sub masina,ce sa vezi antigel ? Scot paturica din dotare,ridic masina pe cric(partea dreapta fata) si incep operatiunea de cautare a scurgerii a antigelului(privind pe la motor nu vedeam pe unde curge),si ce sa vezi,in spatele electromotorului(bobinei),inca un dop ,ce se prelinge un fir subtire de antigel.Ce nu inteleg este ca de ce cedeaza doppurile asa dintrodata,ca pina acum nu am avut probleme cu asa ceva(ruginite nu pare a fi),am incercat cu ceva silicon rosu sa acopar fisura ,dar nici o sansa,tot curge.un prieten mia spus sa nu fie problema de la capacul vasului sa fie infundat supapa de presiune,dar nu vad legatura.Sa fie altceva problema ,nu mai inteleg?Cred ca trebe sal schimb si pe acesta,dar e mult de munca:3sadwalk:si nici loc nu prea e
     
  13. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mai bine dai motorul jos să ai acces mai ușor și le schimbi pe toate. Într-adevăr, e ceva de muncă. Chestia cu supapa nu prea o cred, chiar dacă ar face presiune mai mare pe instalație decât trebuie, nu cred că ar fi de ajuns să împingă dopurile. Probabil s-a mers în trecut mai mult pe apă în loc de apă distilată+antigel și s-or fi corodat. Iar acum de la temperatură și presiune, încep să cedeze câte puțin. Sau poate au mai fi fost schimbate în trecut, cu unele din material mai slab.
     
  14. Bendy 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi80B4, ABT, 95
    Bună! Am un A 80 B4, ABT,din 94/95, i am montat instalația AC pe el ( de pe un alt ABT, care avea). Toate bune și frumoase, doar că, dacă folosesc clima non stop, fiind caldururi mari prin oraș, la următoarea pornire ( nu la rece) , începe sa dacă figuri motorasul de relanti, în sensul ca se accelerează sungur de 3, 4 ori!
    În momentul când pirnesc ac ul, turația scade, ca și la multe mașini, doar ca nu mai urcă înapoi! Întrebarea mea, este dacă nu cumva trebuia sa schimb eu, de pe celalalt Audi și calculatorul?
    Știu ca, la modelele astea mai vechi, calculatotul, nu ridică turația, în momentul cat merge Ac ul!
    Există oare altceva, care trebuia montat și care sa mi ridice înapoi turația la relanti??
    Mulțumesc frumos!
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Calculatorul ridică turația, este același model și la cele cu aer și la cele fără. La cele cu AC mai există un fir sau două care se duc în mufa calculatorului, acestea dau semnal și calculatorul automat crește turația. Când ai pus AC-ul ai schimbat instalația electrică cu totul? Sau ai pus doar partea electrică de la aer? E posibil să nu ai firul/firele de semnal.

    Iar partea cu figurile date de motorașul pas cu pas nu ține de AC. De obicei e motorașul în sine. Am pățit treaba asta și îți zic din experiență (chiar am rămas în mijlocul drumului o dată), de multe ori când se închide clapeta, nu mai face contact bine acel switch din motoraș și de aceea creează probleme. La varianta cu 6 pini există și un senzor Hall care la mine s-a bulit și dădea simptomele astea. I-am scos senzorul, merge perfect și in ziua de azi, doar că apare eroarea respectivă pe VCDS. Diferență în funcționare nu am observat.
     
    Bendy apreciază asta.
  16. Bendy 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi80B4, ABT, 95
    Mulțumesc frumos, CristiCosti! Mă așteptăm să mi răspunzi chiar tu! :)
    Da,am schimbat instalația cu totul, de pe cealaltă mașină. Ce i drept..după cate mi amintesc, cred ca au mai " ramas în aer ceva fire"..!
    Partea cu motorașul, îți zic ca e legata sigur de ac, fiindcă anul trecut cam am pus ac ul..în apriox o săptămână, mi a bulit motorașul original!
    Acum, am.un Bosch ( 6 pini, ca și cel original), și care este afectat când folosesc intens ac ul!
    Îți zic asta din experiență.. Atâta timp cât nu folosesc ac ul, merge super bine, dar odată folosit, la următoarea pornire ( de obicei la cald) face figurile astea!
    Chiar dacă găsesc firele respective, nu prea știu unde vin cuplate?! Unde anume, în Ecu?
    Mulțumesc frumos, din nou! :)
     
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Firele respective trebuie montate în mufa ECU. Mai mult ca sigur ai varianta cu 45 pini (fiind din 94 mașina, plus că motorașul e cu 6 pini). Pinii 33 și 35 sunt pentru AC, în schimb nu știu dacă sunt ambele conectate. De obicei doar unul e necesar. Verifică totuși mufa să vezi dacă există fire la pinii respectivi, deși ar trebui să fie mai ales că donatoarea a avut AC din fabrică.
     
    Bendy apreciază asta.
  18. Bendy 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi80B4, ABT, 95
    Am înțeles. O sa verific ( nu știu când o să mai am timp..:( ) , ținând cont ca eu împreună cu unul din colegi, am montat electricul de la Ac, dar nici unul din noi, nu suntem de meserie! :)
    Mulțumesc din nou! O sa te țin la curent, cu intervenția!
     
  19. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Salutare,
    Am un Audi 80, motot 2.0, ABT, din '93 si nu mai vrea sa porneasca.
    Intr-o dimineata, in timpul mersului, s-a oprit si de atunci nu mai porneste. Am facut o gramada de incercari, s-a uitat si un mecanic la ea, am dus-o si la un electrician si nimeni nu ii da de capat. Cand dai la cheie, invarte electromotorul.....pana termini bateria, dar nu mai porneste.
    Initial am chemat pe cineva si a pus testerul pe ea. A dat eroare senzorul Hall, dar apoi am citit aici pe forum ca daca se face diagnoza doar cu contactul pus, sigur va aparea aceasta eroare....chiar daca senzorul Hall este OK.
    S-a verificat bobina de inductie, fisele, bujiile, pompa de benzina, am verificat daca nu cumva a sarit un dinte de la distributie....totul e OK.
    Si mecanicul si electricianul au incercat sa o porneasca direct cu spray pulverizat in carburator/injector si tot nu vrea sa porneasca.
    Sincer, nu mai stiu la ce sa ma uit, ce sa verific, ce sa ii fac! Poate aveti voi un sfat....
    Multumesc.
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Dacă nu pornește cu spray, e clar că nu ai scânteie. Verifci întâi siguranțele pentru ECU (sunt două, cu un capac roșu peste ele și scrie Motor). Dacă sunt ok, atunci ori e bobina de vină ori senzorul Hall. Da, senzorul la motoarele ABT dau eroare când motorul e oprit, dar e posibil ca el să nu funcționeze oricum. Ești sigur că bobina e ok? Electricianul și mecanicul au verificat fizic să ai scânteie? Nu de alta, dar se mai arde acel modul de amplificare de pe ea, nu bobina propriu-zisă și te păcălește dacă o măsori cu multimetrul.

    Un mic pont: senzorul Hall se mai poate verifica printr-un mod : scoți distribuitorul de pe motor, îi lași mufa cuplată, pui contactul, apoi învârți cu mâna de axul lui - în acel moment va porni pompa de benzina, injectorul pulverizează benzină si dă scânteie, chiar dacă nu învârți fizic motorul.
     

Distribuie pagina asta