1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 3.0 Diesel la Audi A5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de Insurgent.max, 14 Dec 2017.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu asta era ideea. Ideea era ca tu trebuie sa repui softul original al masinii inapoi si dupa, vezi cum se comporta masina. Nu mai cumpara masini resoftate fara sa ai softul original ca si backup si nu mai cumpara masini cu EGR si DPF anulat. Si asa tolerez cu greu aceste discutii si nu va sterg direct mesajele, despre cum aruncam de pe masina piese pentru ca nu ne pemitem, unii dintre noi, sa intretinem masinile pe care le detinem.
     
    iBacau apreciază asta.
  2. Insurgent.max

    Insurgent.max 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2017
    Locație:
    Horezu-Valcea
    Masina:
    Audi A5 3.0 2009 CCWA
    Mai citeste odata ce ti-am scris in postarile anterioare. Spanul il verifici la senzorul de pe pompa unde clar o sa gasesti daca a facut span,pune injectoarele la verificat(se desfac si se verifica la camera microscopica/video), verifici in filtru de motorina(il spargi) .Faci pas cu pas ce ti am scris in postarile anterioare. Eu dupa ce am facut toti acei pas,imi dadea acceasi problema.A trebuit “invatat” senzorul de pe pompa de inalte(eu am luat o noua). Dupa ce am facut asta nu am mai avut probleme.
     
  3. razvan84

    razvan84 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2016
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A 5,3.0 tdi,2008
    La mine nu e pb de span,m-am lamurit de chestia asta acum cateva luni,am desfacut de foarte multe ori senzorul de pe pompa de inalte si nu e gram de span,am spart si filtrul de motorina,nici acolo nu era. Am facut in jur de 50.000 de km de cand a aparut pb si daca sa zicem ca era span si nu l-am vazut,in atatia km trebuia sa fie praf injectoarele,sa mearga rau motorul...etc.si nu face tot timpul,doar cand o apuca foarte rar si prima data mi-a facut a doua zii dupa ce mi-a rescris cineva softul,deci pb la mine e de la softul rescris incorect,cum a spus Cristii. Zilele astea o sa rezolv pb cu softul si sper sa fie ok,o sa revin oricum cu un raspuns.
     
    Ultima editare: 16 Feb 2019
  4. razvan84

    razvan84 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2016
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A 5,3.0 tdi,2008
    Dupa cum am promis,revin cu rezolvarea problemei in cazul meu.Adica sper sa fie rezolvata pt ca de o saptamana nu s-a mai aprins spirala. Totul a fost de la soft, mi-a rescris softul tot acelasi baiat ce a facut-o si prima data. Greseala ce a facut-o prima data a fost ca el a facut remap la ultimul update de soft pentru codul meu de motor,aparut aparut in 2016,iar masina mea e din 2008. Eu cumparand masina softata,nu mai aveam softul original,si atunci el a cumparat ultimul update,care se pare ca nu i-a cam placut motorului meu si dadea acea eroare. Acum am gasit softul pe o masina identica si ca an de fabricatie,si ca si cod motor,a copiat softul, i-a mai dat putina putere pe urma si acum e totul ok.
     
  5. Insurgent.max

    Insurgent.max 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2017
    Locație:
    Horezu-Valcea
    Masina:
    Audi A5 3.0 2009 CCWA
    Salut,

    Revin cu problema,in urma cu noi ani mi a facut span( Audi a5 ,3.0 Diesel,2009,cod motor:ccwa).Am rezolvat problema:schimbat pompa -nou,spalat sistem de alimentare,rezervor...etc,injectoare reconditionate la Craiova. Toata bune si frumoase aproape doi ani pana vineri cand am mers toata ziua cu ea pana dupa amiaza cand am si alimentat.
    Dupa 5 minute de mers a inceput sa dea fum alb extraordinar de mult si trepida. Fum alb da si cu motorul rece dar mai putin si dar si cu el cald cat am mers pana sa o parchez dar foarte mult.
    Am atasat mai jos un logo din vcsd de la injecoare.
    Ce parere aveti,asta sa fie problema?
     
  6. viper_s 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2019
    Locație:
    Vâlcea
    Masina:
    Audi A5, 3000 TDI, 2007
    Salutare colegi,

    Poate ma puteti ajuta si pe mine cu sfaturi sau recomandari la o problema bizara la acest motor 3000, cutie manuala, care a aparut acum vreo 2 luni, dar nimeni nu a reusit sa gaseasca cauza, neavand nici o eroare pe tester (fie la rece sau la cald).
    Problema mea este urmatoarea:
    - dupa ce merg cu masina 50-100 km incepe sa se inece motorul cand accelerez sau merg constant, indiferent de treapta. Pur si simplu atata timp incerc sa accelerez cat de putin, el incepe sa se inece pana moare, daca nu iau piciorul de pe acceleratie. Daca trag pe dreapta si o las mai mult pe relanti sau o opresc si plec peste 20 minute, de exemplu, este posibil sa numai faca si sa mearga normal, insa poate sa apara problema peste alti cativa km.
    - am curatat acum cateva zile clapeta de acceleratie la sugestia unui mecanic, a verificat EGR-ul care cica este ok (nu pot fi sigur de asta), iar apoi am plecat la drum sperand ca am rezolvat problema, dar surpriza, nu am rezolvat nimic, problema a aparut dupa 40 km....
    - am pus-o pe diverse testere la diverse service-uri, insa nici urma de eroare si nici nu am posibilitatea sa fac un log in mers pentru ca trebuie sa merg cel putin 50 km ca sa apara problema, in oras merge perfect, trage normal fara intreruperi.
    S-a mai lovit cineva de aceasta problema? Aveti ceva sugestii sau sfaturi cum as putea sa-i dau de cap pentru ca deja e frustrant ca nimeni sa nu reuseasca sa gaseasca problema.

    Multumesc anticipat.
     
  7. Mariusbaboi 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2019
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi a5 3.0 tdi 2008
    Salutare,
    La masina mea Audi a5 3.0tdi 176kw cod motor CCWA mi s-a aprins in bord lampa galbena de ulei. Am schimbat senzorul de nivel din baia de ulei si tot imi sta aprins iar pe tester imi da senzor temperatura ulei. L-am comandat dar ideea este ca nu stiu unde este amplasat. Mi sa spus ca este undeva in blocul motor. Daca poate cineva sa ma ajute cu o schema unde este pozitionat acel senzor ii multumesc.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru ce te intereseaza pe tine asta in conditiile in care exista mecanici. Iti lucreza la masina o maimuta ? Daca este un bun mecanic e treaba lui unde este situat senzorul nu este treaaba ta sa stii asta. Du-te = pleaca de la maimuta pentru ca risti sa iti strice masina.
     
  9. Mariusbaboi 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2019
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi a5 3.0 tdi 2008
    Da stiu ce zici ideea e ca in ziua de azi majoritatea sunt mecanici doar din gura dar cand e la proba practicaa . . . pauza. Am dus-o la 3 mecanici pana acum si nici unul nu ate habar unde este situat acel senzor. :( Le-am spus din capul locului daca stiu bine ce au de facut, daca nu, nu nu are rost sa desfacem una si alta pe la motor si sa o luam pe ghicite.
     
  10. E-Tron 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 3.0 CAPA
    As dori sa adaug si eu ceva la acest topic.

    Am un Audi A5 3.0 TDI (cod motor CAPA), aceeasi problema la intinzator si zornait la pornire.

    Acum 3 zile am completat cu niste ulei deoarece era spre minim pe joja, din neatentie am adaugat vreo 400-500 de ml in plus. Acum nivelul este cam 1.5 cm peste maxim (nu este periculos, abia de la 1 litru in plus devine riscant).

    Surpriza mea a fost ca NU mai zornaie lantul la pornire. In conditiile in care intotdeauna a zornait de cand am masina.

    Incep sa ma gandesc inclusiv la posibilitatea ca joja mea sa fi fost pusa aftermarket deoarece am si senzor de verificare electronica care nu functioneaza. De aceea incep sa ma gandesc ca joja indica gresit si poate am mers cu mai putin ulei decat trebuie timp de 20.000 de km...

    Or asta, or adaugand peste maxim cumva se face presiune la ulei mai rapid si se incarca intinzatorul instant? Voi ce parere aveti?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum adica te gandesti la posibilitatea ca joja ta sa fi fost pusa "model" gresit ?

    Asta deja trebuia sa vezi tu sau mecanicul cand ai facut schimbul de ulei.

    In motorul tau (CAPA) intra 6.9l ulei. Cand ai facut schimbul si ai pus 6.9l ulei, cum arata nivelul pe joja ? Daca joja nu este cea potrivita pentru motorul tau, trebuia sa arate nivelul eronat si sa iti creeze suspiciuni.
    Daca arata nivelul corect, inseamna ca joja (fie ea OE sau aftermarket) este ce trebuie si o excluzi.
     
    Ultima editare: 24 Ian 2020
  12. E-Tron 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 3.0 CAPA
    Teoretic intra 6.9 dar pe forumuri unii spun ca ar fi mai aproape de 7.5 decat de 6.9.
    La mine cel putin au intrat aproximativ 7.2 litri.

    De asta si spuneam ca e greu de estimat. Iar legat de mecanici... nici unul nu stie mai nimic, toti vorbesc din auzite si fac de "rahat" munca mecanicului ce a lucrat pe masina ta inaintea lui. Este "el clasico" sa spunem asa, in materie de mecanici.

    Eu imi fac diagnoza singur pe orice ar avea iar la mecanic merg cu piese si cu indicatie clara ce si cum sa schimbe. Daca aveam garaj as fi facut singur pentru ca am ajuns la exasperare cu incompetenta mecanicilor din Bucuresti.
     
    smurff apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum teoretic 6.9 l dar unii spun 7.5 l ?
    Ce treaba ai tu cu ce spun altii ?

    Nici cu extractor nu scoti tot uleiul din motor.
    Deci, teoretic nici 6.9l n-ar trebui sa pui.

    Ca fapt divers, eu las 30 min sa curga tot uleiul din motor, in cartea masinii scrie 8.2l dar mai mult de 8 l n-am pus niciodata deoarece nivelul este perfect pe joja.

    La urmatorul schimb da drumul uleiului intr-un recipient gradat.
     

Distribuie pagina asta