Salut! Precizez ca nu ma pricep la mecanic absolut deloc, deci daca spun vreo prostie nu sariti cu furicile! De ceva timp vreau sa achizitionez un audi s4 2012-2015. Am gasit ceva putin mai rar, un s4 2012 cutie Manuala cu urmatoarea problema: Propietarul spune ca in unul din cilindrii nu exista presiune - 0. Acum am citit mai multe lucruri despre acest aspect si poate sa fie ceva relativ simplu care sa nu necesite costuri foarte mari sau schimbare de motor. Ma intereseaza cateva aspecte: 1. In cazul schimbului de motor, merge orice motor 3.0 tfsi cu compresor fabricat intre anii 2009-2015 , chiar daca este de exemplu de pe un S5 sau un A7 3.0 tfsi, care in mod normal ar trebuie sa fie acelasi motor. 2. Motorul trebuie sa provina de pe o masina cu cutie Manuala sau nu conteaza? 3. Trebuie mers la R.A.R dupa schimbarea motorului chiar daca este identic cu cel anterior (putere, emisii, etc.) 4. Care ar fi costurile pentru o manopera de genul (am vazut ca motorul se invarte intre 2500e-5000e) 5. Am vazut ca multi comercianti, mentioneaza km motoarelor sh, pot sa ma bazez pe ce zic ei sau daca nu-l iau nou este o loterie? Multumesc!
1. Doar acelasi cod de motor. Daca in carte este trecut fara serie, norocul tau, poti pune de pe ce caroserie vrei, atata timp cat este acelasi cod de motor se va potrivi 2. Nu conteaza, tu pui "fierul", electronica ramane cea a motorului original 3. Doar daca ai seria motorului tau actual trecuta in carte, altfel nu poate zice nimeni si nu stie nimeni ca s-a schimbat motorul 4. Te poti astepta la o suma de pana in 3000 lei ca si manopera pentru transplant (motor, senzori, etc.) la un service decent, asta daca nu se inlocuieste distributie pe el, daca se umbla la distributie pretul creste. 5. Nu ai cum sa te bazezi pe ce zice vanzatorul. Bonus ar fi sa fie intreaga masina donatoare, sa poti merge cu masina, eventual sa iei un mecanic cu tine sa-i faca un test de compresie inainte de a fi demontat, dar in general e loterie. Sa-l iei nou, in cazul in care il gasesti, va costa o mica avere.
Deci la o treaba de genul asta daca tot scoti motorul si pui altul, mai bine cauti unul nou daca se mai găsesc. Nu are rost riscul cu unul SH. Multumesc mult pentru răspuns, a fost foarte clar.