1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod ABK benzina la Audi (80 - 90 - 100 - B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 10 Sep 2007.

  1. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Fără sondă lambda n-o să funcționeze corect motorul. Trebuie să-i pui.
     
  2. matedomokos 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2016
    Locație:
    Balauseri,jud Mures
    Masina:
    Audi 80 B4 ABK 1993
    Mersi CristiCosti ,o sa revin cu rezultatul ,daca gasesc si am pus.
     
  3. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare prieteni! Sunt nou pe acest forum, de aceea doresc sa imi cer scuze daca gresesc, pana ma obisnuiesc cu regulamentul si termenii! De curand am intrat in posesia unui Audi 80 b4 2.0l ABK din 1994 ( pe care recunosc ca mi l-am dorit) insa, cand a dat frigul, nu a mai pornit dimineata. Dupa mai multe investigatii si schimburi de senzori, azi am stabilit ca injectorul de pornire la rece nu primeste semnal. Verificand sigurantele si releele, am constatat ca releul cel mai din dreapta din blocul de sigurante prezinta oxidari la pini. Credeti ca asta poate fi o posibila cauza? Mentionez ca daca alimentez injectorul direct de la baterie motorul porneste, dupa pornire functioneaza foarte bine si toata ziua nu mai am probleme la pornire. Nu am o schema electrica a sigurantelor si senzorilor si pana acum nici unul dintre mecanicii la care am apelat nu m-a putut ajuta. Un sfat mi-ar prinde bine. Va multumesc!
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Injectorul este comandat direct de calculatorul injecției. Nu există niciun releu sau siguranță pentru el. Injectorul funcționează doar câteva secunde, sub o anumită temperatură în timp ce dai la automat. Mai verifică o dată să nu fie vreun fir întrerupt. Poți face o diagnoză că îți apare acolo dacă e întrerupt circuitul injectorului și îl poți testa cu Ouput Test din vagcom sau vcds, dar o să-ți pornească mai greu motorul pentru că îl îneacă într-o oarecare măsură. Iar legat de manuale, scheme electrice, etc. găsești pe topicul dedicat acestor (http://www.clubaudi.ro/threads/manu...-reparatii-pentru-audi-80-90-100-b3-b4.38904/).
     
  5. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Multumesc frumos CristiCosti, voi incerca si voi reveni cu rezultatul!
     
  6. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    Salutare ! Am și o problema cu mașina nasului meu un audi 80 motor 2.0 ABK ! Nu reușește să il pornească Am reușit să pun vag-ul pe ea și am eroarea 00513 senzor turație motor g 28 03-00 nu este semnal ! Acum nu stiu ce sa fac să-i comand senzor sau este iar o problema de fire rupte ! Orice ajutor sau informație sunt binevenite . Vă mulțumesc
     
  7. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Păi verifici firele din mufă (una cu 3 pini, se află pe marginea distribuitorului, spre cutia de viteze - lași mufa cuplată și tragi doar burduful în afară ca să ai acces la fire pentru măsurare). Între pinul 1 și 3 parcă trebuie să fie 12V (minim 9V) iar pe pinul 2 vin impulsuri când se învârte motorul). Dacă firele sunt ok, atunci sigur de vină e senzorul.
     
  8. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    Multumesc frumos ! Verific maine ca senzorul hall e 300 ron ,si nu vreu sa-l pun la plata daca nu sunt sigur ca senzorul e de vina !
     
  9. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare prieteni!Am promis că revin cu rezolvarea problemei pe care am avut-o. Mulțumesc CristiCosti pentru îndrumări! Ai avut dreptate, firul de masă de la mufa injectorului era retezat. Acum totul pare să fie în ordine. Vă doresc un an bun, sărbători fericite și mulți, mulți kilometri fără incidente! La mulți ani!
     
  10. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    Revin cu problemele aparute ! Am schimbat sezorul hall 320 ron + 50 manopera ! Am verificat injectorul de pornire la rece totul ok ! Dau cheie ,motorul porneste , il accelerez putin si apoi se opreste ! Probleme constatate :
    1 -injectorul nu mai functioneaza ( pun contactul si nu mai scuipa benzina ! Verific tensiunea la mufa 12.3 v ) deci cred ca trebuie inlocuit
    2-nu ma mai pot lega cu cablul de diagnoza la masina ( am verificat tensiunea pe iesirea pt cablu 2x2 -12.4 v , dar nu se mai aprinde ledul la interfata si i-mi arata ca nu e conectata la masina . merg la masina, mea ledul se aprinde interfata functioneaza). Acum sunt blocat nu stiu daca sa comand senzor nou , si nu stiu ce eroare i-mi mai da Am alimentat injectorul de la baterie si tacane , dar nu iese benzina ! La intrare in injector face presiune.Va multumesc si astept alte indrumari. Masina nu porneste

    Am mai facut o verificare la injector. Am tras un fir de minus de la baterie la injector si acesta functioneaza. Pulverizeaza benzina la punerea contactului si in timp ce dau la automat. Deci cred ca nu injectorul e problema. Are un releu care il comanda ? Ca daca nu il alimentez cu firul de minus pulverizeaza benzina atunci cand iau contactul. Se poate verifica linia ca sa ma pot conecta cu interfata ? Astept pareri pt rezolvare. Va multumesc .
     
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Citește mai sus (postul #84) despre injector. Legat de diagnoză, verifică cele 2 mufe ale adaptorului 2x2 pe care îl folosești să nu fie deformate și să-l alimentezi invers.
    Desfă panoul de sub volan, scoate releul 30 și refă-i toate lipiturile. Acesta e problematic de fel (din cauza lipiturilor reci), mai ales că prin el e alimentat calculatorul mașinii. E o problemă cunoscută la majoritatea ABK-urilor.
    În principiu motorul ar trebui să pornească și fără injectorul de rece.
     
    Ultima editare: 30 Dec 2016
  12. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    Ok ! Multumesc mult dar cu aceeasi mufa 2x2 m-am conectat acum 3 zile si am gasit eroarea respectiva ! De pornit nu porneste neam si nu stiu ce sa-i mai fac !
     
  13. BVcyup79

    BVcyup79 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    BRASOV
    Masina:
    AUDi A6 C5 1,9 Tdi \ 2003 AVF
    Am găsit în link-ul atașat o modalitate de verificare a senzorului hall ! Numai că la mine pe pinul din mijloc am 0 v ! Trebuie să mai sap un pic ! Sper sa va fie util
     
  14. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Bine v-am regasit, prieteni. Va supun atentiei o problema care am:
    Din cand in cand, motorul prezinta intreruperi ( la cat ma pricep cred ca de curent), cateodata nu se opreste, cateodata se opreste. Dupa aceea porneste imediat si functioneaza normal ( pana la urmatoarele intreruperi).

    Astept indrumarile voastre. Va multumesc.
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Citește postul #91, unde scrie despre releul 30.
     
  16. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Multumesc, CristiCosti. Am verificat releul 30, legaturile sunt OK, ce mi s-a parut si sper sa fi fost asa, este ca releul nu era complet impins in mufa. L-am reasezat "corespunzator" si azi nu mi-a mai facut probleme (e drept, nici nu am facut prea multi kilometri, vreo 8-10). Sper sa fi fost asta cauza. Daca nu, revin cu incredere. Oricum, multumesc de indrumari.
     
  17. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare prieteni! Revin cu aceeaşi problemă cu care v-am atras atenția ultima datā. Nu am scăpat de acele întreruperi, însă, parcă sunt mai rare. CristiCosti, te rog lămurește-mă care este rolul releului 30 și dacă crezi că trebuie schimbat? Mulțumesc mult!
     
  18. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Am mai specificat, prin el e alimentat calculatorul injecției. Din cauza lipiturilor reci apar întreruperi. N-are rost să-l schimbi. Îl scoți de acolo, îl desfaci și îi refaci lipiturile. Fă-i și o diagnoză cu vcds, posibil să existe erori la senzori, sonda lambda etc.
     
  19. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Mulțumesc. Acum am înțeles că, de fapt, trebuie să verific legăturile în interiorul releului. Corect ? Mai întâi o să fac totuşi şi o diagnoză, aşa cum m-ai îndrumat și revin cu rezultatele. Mulțumesc mult.
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Da, îi refaci lipiturile. Dacă nu te pricepi, du-l la un electrician că-l rezolvă repede. Poți c.urăța și contactele din interior, se mai afumă după atâția zeci de ani de funcționare. N-are rost să dai banii pe unul nou.
     

Distribuie pagina asta