1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. salajeanul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.8T, 2001, 150 CP
    Inca nu am aflat, ieri nu am mai fost la mecanic ca nu mi a venit filtru de benzina. Pe azi dupa masa o sa ma duc. Azi si ieri nu am avut problema cu ea la pornire si ma gandesc ca daca ar fi ceva la senzorul de relantiu atunci nu mi ar sta la relantiu cand is pe la semafoare sau la stop, da atunci e ok, imi sta la 1000. O sa ti zic cum o rezolv pana la urma, sau poate ca nu e nimic grav ....

    Stii ca am mai vazut ceva ieri: daca merg cu ea cam 10 min si apoi o opresc si ii dau cheie dupa 1 min o ia bine daca ii dau cheie chiar dupa ce se stinge semnul ala cu cheie din bord ....
     
    hotaran codrut apreciază asta.
  2. mec21 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    AUDI A4 1.9TDI 131 CP 2001
    am fost la electrician a verificat tote releele dar sunt ok,se pare ca alta e problema si anume senzorul de turatii,vreau ceva informatii daca cunosti functia acestui senzor si daca ar putea fi el problema.
     
    Raul^^ apreciază asta.
  3. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Sa o luam cu inceputul: nu ai spus daca pornirea e grea la rece sau cald?
    E clar ca e un senzor ceva (eroare intermitenta), dar nu cred ca e cel de turatii. Nu am auzit de senzor de turatii :(

    "senzor turatie = piesa ce transmite ECU (calculatorul motorului) numarul de rotatii pe minut executate de arborele cotit."

    Poate fi senzorul ax cu came mai degraba:

    "senzor ax came = senzor pozitionat in compartimentul distributiei, folosit de ECU (calculatorul motorului) pentru a regla avansul aprinderii."
    Pe baza acestor informatii se regleaza aprinderea.

    Am mai citit niste topicuri cu pornirile grele la cald si era de vina senzorul de impuls sau senzorul ax cu came. Daca asta e buba, cred ca ECU nu regleaza bine avansul la cald.

    Toate astea daca presupunem ca senzor temperatura, bujii, electromotor, bobina de inductie sunt ok.

    Mai bine fa o scanare cu vag-comul. Erorile trebuie sa fie memorate. O sursa buna de solutii ar fi log-ul cu erori ale motorului.

    Numai bine!
     
  4. salajeanul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.8T, 2001, 150 CP
    pornire grea Audi A4 1.8T, 150 CP

    Salutare, v am scris azi dimineatza un mesaj despre pornirea grea dar vad ca nu s a postat, cred ca am apasat pe ce nu trebuia...

    Scuze ca nu am mai scris pana acum, dar nu aveam ce sa zic pt ca nu am gasit baiul, insa acum pot sa va zic ca i am dat de capat si masina porneste la "sfert de cheie ", e super ok de 4 zile incoace :arco:

    Ca sa fiu scurt, am dus masina la inginerul la care apelez de 3 ani si am pus o pe test, totul era ok, am dat si o cheie de fata cu el, bineinteles ca o pronit si nu am putut exact sa i explic ce avea masina cand pornea greu. Si atunci am vorbit cu el sa i las masina vreo 3 zile sa vada cum se comporta. Zis si facut si dupa 4 zile il sun eu si l intreb care e stadiu si imi zice ca a descoperit o problema a masinii, care poate fi cauza.
    Baiu era la tuburile de evacuare gaze. Un tub am avut complet infundat de calamina, restul erau unele cu depuneri de calamina, altele erau sparte .... Destul de grav, mi a zis mecanicu prin prisma faptului ca era mult de lucru ca sa o puna la punct. Piesele au fost cam 400 Ron si cam 400 Ron manopera, au cam avut de curatat destul la calamina aia nenorocita ....
    Acum e ok, si acum imi dau seama cum tre sa mearga de fapt masina, altfel trage motoru, altfel se aude .... e excelent.
    Motive pt problemele la evacuare ar fi (va zic ce mi a zis mecanicu): ulei neschimbat la timp si prost ( posibil, pt ca am luat masina din DE si aia bagau long life cu schimb la 30-35ooo km - asa scria pe carte service ) si alt motiv ar fi regimul de condus. Masina a avut unic proprietar de 54 ani si poate nu o fi calcalt o destul si nu a solicitat destul turbina, o fi mers cu ea sub turatie sau mai stiu io ce.

    Sfatul pe care l am primit eu mi se pare ok: sa o calc in afara de oras, sa i dau turatie mare pt a scoate gazele bine si sa functioneze bine turbina, deci sa o conduc sportiv afara de oras (nu sportiv in sensul sa depasesti orice vezi in fata si sa te comporti inconstient pe sosele ), iar in oras sa o conduc normal, aradul e destul de aglomerat si mic, mai mult de a 3 a nu am unde sa i dau. Partea mai nasoala sa zic asa e ca masina asta e pt afara de oras, acolo ii place, prin oras parca nu e ea, o mai smucesc ... dar asta e, o sa i dau talpa in week end uri....

    Cam asta o fo la mine, dc revine baiu cu pornirea inseamna ca nu asta o fost motivul, dar sper ca nu mai alta hiba la ea. Asa ca va puteti verifca evacuarile de gaze ...poate e ceva si la voi ... nu stiu dc si la diesel e tot asa.

    Bafta si numa bine, conduceti prudent si nu va umflati in pene e sosele, nu are sens, si dupa cum zicea cineva de pe forum ( scuze ca citez, dar nu mai stiu cine a zis ): tot timpu o sa fie cineva cu o masina mai puternica ca a ta !!
     
  5. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Cu aceasi problema ma confrunt si eu. Cateodata porneste greu cand e foarte cald afara si motorul e cald. Am schimbat senzorul de temperatura motor acum 2 luni ca nu-mi mai arata bine ceasul de temperatura. Atunci aia era cauza ca nu pornea la cald. Vreau sa precizez ca nu se intampla mereu asta. Doar cateodata si cand vrea ea.
    Am reusit sa o pornesc odata la a treia cheie si a ramas in bord EPC aprins. Am oprit motorul, apoi a pornit din prima si EPC s-a stins.
    De ex azi am mers vreo 4 km am oprit, am stat vreo 15 min si cand sa plec am dat de vreo 4 ori la cheie si nu a vrut sa porneasca. Am stat 5 min si a pornit din prima, apoi toata ziua s-a comportat fara probleme.
    Mai are cumva si alti senzori responsabili de pornirea la cald? Motorul este de 2.0 benzina. Sa fie de la bujii? Cand se schimba acestea?
    Multumesc
     
  6. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Engine speed sender- G28 (e in spatele blocului motor)---> daca acest senzor da erori, motorul nu porneste.
    Probleme cu pornirea la cald sau intreruperi in mers mai sunt cauzate si de Hall Sender (G40); asta se afla in fata blocului motor, in fata axului cu came.
    Pe Vag- Com nu spune nimic?
     
  7. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    Sa stii ca am avut aceleasi probleme pe care le-ai avut tu cu pornirea la cald la un opel vectra a. dimineata imi pornea f bine dar dupa ce se incalzea motorul pornea doar impinsa sau trasa. baietii de pe club opel m-au ajutat. am umblat disperat la toate service_urile nimeni nu ma ajuta, cei de la service radacini mi-au inchis tel in nas cand au auzit ca am vectra mai veche de 2000. in sfarsit am primit sfatul sa desfac la delco sa demontez senzorul Hall si sa il inlocuiesc, intradevar era cam muiat de la temperatura. senzorul asta e responsabil cu aprinderea. am dat 150 lei pe el si dupa aia nu am mai avut nici o problema cat am tinut-o. sper sa gasesti rezolvare si tu.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Noi 2012
  8. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Inca nu am pus testerul pe ea. Daca mai face figura o sa merg in service. Azi a mers impecabil. Nu face figura intotdeauna. De ex intr-o luna mi-a facut doar de 2 ori. In rest a pornit bine. Doar ca e neplacut sa stai cu frica ca oare porneste .
    Tin sa precizez ca odata tot asa, a luat-o mai greu la a treia cheie si a ramas EPC aprins. Am oprit si repornit. A pornit bine si EPC s-a stins.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Noi 2012
  9. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    verificat cu vag com - senzorul de turatie are momente cand nu functioneaza ( cand motorul e foarte cald acesta nu isi mai face treaba ). Dupa ce-l schimb sper sa nu mai am aceasta problema ;)
     
  10. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Vei scapa cu siguranta de problema.
    Senzorul de turatie nu permite pornirea motorului ;)
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Asta cu senzorul de turatie nu o stiam;)
    ...cu senzorul de temp da este o prob. la pornirea la cald.

    Oricum daca o sa faceti o scanare o sa apara eroarea intermitent etc
    de obicei incep cu lintera G parca la mine e G26 si la mine este intermitent.
    Deci vagul o sa ,,vorbeasca,, .....care este :)
     
  12. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Citez din cartea tehnica a motorului:
    "The engine speed sender is an engine speed and reference–mark
    sender. The engine cannot be started without a signal from the -G28.
    If the signal from the -G28 fails while the engine is running the engine
    will stop immediately."
     
  13. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Salutare ,

    La pornirea la rece se aude un sunet ciudat ca cel din filmuletul asta
    http://www.youtube.com/watch?v=n9k6X5M7S_A&feature=related
    Doar la prima pornire si dureaza 2-3 secunde. Daca opresc motorul si il pornesc
    din nou ,nu se mai aude nimic. Motorul e 1.8T , BFB , 163CP , folosesc ulei Mobil1 5w-50 Rally Formula si am cu el 9000km. Cei care mai au tipul acesta de motor va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri. Numai bine!
     
  14. nycu86

    nycu86 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8 T 1995
    problema vine de la ulei .INcearca sa folosesti un ulei Castrol cu indicativul corect (Castol Edge -1.8T AVJ
    norma 502.00 / 505.00)altfel distrugi motorul !:yahoo:
     
    Red Boy 1993 apreciază asta.
  15. nycu86

    nycu86 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.8 T 1995
    Indicativul este 5w 40
     
  16. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    5w 50 pe care il ai tu in motor e cam gros si dimineata, mai ales cand e putin mai rece, e foarte vascos si nu il urca in rampa, sau nu se umplu tachetii cu ulei in timp util si acestia tacane ...
    toate fac asa, acum depinde de intensitatea si durata sunetului!
     
    Kam apreciază asta.
  17. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Am incercat sa fac si eu azi filmuletul de care iti spuneam aseara, dar n-am cu ce...camera pe care o am eu (canon a720is) nu inregistreaza cum trebuie sunetul, si pe filmulete nu se aude mai nimic, fiind cu capota inchisa.

    Ce pot sa iti zic e ca am ascultat atent, si la mine, acum vara nu se aude deloc acel zgomot DIN motor (iarna il auzeam pentru o fractiune de secunda), insa in schimb, motorul este mai zgomotos (sta mai turat) cateva zeci de secunde din cauza socului automat.
     
  18. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    cred ca pana la urma trebuie sa intruneasca norma , apoi ca e mobil 1 sau castrol nu cred ca sunt diferente prea mari.
    si ce am pus eu 5w-50 si 5w-40 de care zici tu intrunesc aceeasi norma 505 00
     
  19. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Pentru benzina iti trebuie 502.00 pentru service la 15000 km (teoretic)
    505.00 e norma pentru diesel non-PD
     
  20. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Pai acum e vara , deci nu ar trebui sa se auda nici la mine asa tare, cred ca o sa o duc totusi la un mecanic.
     

Distribuie pagina asta