1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Sincer si eu trag de ea uneori cand o parchez in garaj dupa o forja si deschid capota se vede rosu incandescent in zona galeriei de evacuare. Vreau sa iti zic ca am imediat 10.000km cu uleiul asta si nu am complectat nici 10 grame. Nu a consumat deloc. Chiar vorbisem ieri la intalnirea de aici din Tg.Mures cu @calintes si imi spunea ,ca in TT'ul sotiei lui foloseste tot 5w-50 si nu complecteaza nimic intre schimburi.
     
  2. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    n-are cum sa vi-l consume la caracteristicile pe care le are!
    mai ales daca e masina sotie, care probabil schimba vitezele la 2000, turbina cred ca e amortita, presupun doar.

    pe alte topicuri/forumuri chiar se discuta ca mai bine pui 5w 30, chiar daca il consuma, dar ungerea se va face mai bine!
    uzura pronuntata a motorului se face la pornire, avantajul unui ulei mai putin vascos este ca urca mult mai repede in rampa, ceea ce nu permite motorului sa functioneze "pe uscat"!
     
  3. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Din cate stiu eu prima cifra e data de fluiditatea la rece
    5w de ex asigura o pornire mai usoara la rece decat 10w
    A doua cifra inseamna vascozitatea la cald
    50 inseamna ca uleiul isi pastreaza proprietatile la o temperatura mult mai
    mare decat daca ar fi 40 la randul lui fata de 30

    Asa ca pornirea la rece se refera totusi la prima cifra 5w nu?
    Daca gresesc corecteaza-ma....
     
    lamoruz apreciază asta.
  4. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    mda, asa zice si calintes pe pagina precedenta, dar la rece crezi ca nu influenteaza cat de putin?!
    zic si eu, oricum suntem doi neavizati :p
     
  5. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey

    Sincer ... chiar nu mai stiu ce sa mai cred , neavizati cu siguranta dar mai putem sapa pe tema asta :readit:
     
  6. wwl

    wwl Silver Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4 1.8T B6
    oricum, daca te uiti pe topicul dedicat 1.8T ai sa vezi ca nimeni nu foloseste 5w 50 si asta inseamna ceva!
    deasemenea cauze mai pot fi, lipsa presiunii, pompa defecta, mazga si tot asa, dar poti incepe ieftin, printr-un schimb de ulei mai putin vascos!

    ne documentam! :readit::readit::readit:
     
  7. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Da sper sa ai dreptate si sa fie uleiul, ca restul sunt scumpe si e criza :(
     
  8. meHIGH02 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2009
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    audi a6 1.8 2001
    sal

    am observat ca atunci cand temperatura uleiului trece d 80 de grade incepe sa se auda un tacanit metalic la motor,tacanit care dispare atunci cand accelerez, lucru care nu mi s-a mai intamplat ,daca ma puteti ajuta cu o informatie!multumesc
     
  9. claubcc

    claubcc 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi a4 1.8l 125ps 97
    S-A MAI DISCUTAT P TEMA ASTA CU BATAIE A MOTORULUI L CALD ........ POSIBIL CA LA TINE SA FIE VORBA DE RACITORUL DE ULEI .....MAI RASFOIESTE SI TU PUTIN FORUMUL CA SUNT DESTULE DISCUTII C TE POT AJUTA:hi:
     
  10. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Nu am rezolvat nimic cu senzorul asta de turatie. Se pare ca nu este el de vina, deoarece daca era el nu trebuia sa porneasca de fiecare data cand motorul e cald. La mine din 40 de pornire la cald o singura data face faza asta. Se pare ca atunci cand e foarte cald, mai ales pe perioada verii 35-40 grade afara, se evapora benzina. Sa vad acum peste iarna cum se comporta.
    A mai avut cineva problema asta? A mai schimbat cineva acest senzor de turatie? Ar fi interesant daca ar fi cineva cu o problema asemanatoare si daca cumva a schimbat acest senzor si dupa aceea nu au mai fost probleme.
    Mersi
    ;)
     
  11. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Revin cu niste precizari dupa schimbul de ulei si de filtre. Deci inainte de schimb aveam Mobil 1 Racing Formulla 5w-50 si la prima pornire imi scotea un sunet ciudat , ca in linkul de la inceputul topicului. Dupa lungi dezbateri cu adibose si gaby1773 (va multumesc inca o data) m-am decis sa pun Castrol edge 5w-30. Vreau sa va spun ca sunetul a disparut in proportie de 95% ... adica il mai aud doar daca masina a stat nepornita 2 zile, dar il aud foarte slab si il aud ca mi-am format urechea si stiu ce trebuie sa ascult. Cine nu stie problema nu si-ar da seama ca suna ceva. Deci in concluzie uleiul nu era potrivit pentru motorul acesta...nicidecum nu era intinzatorul stricat cum incepusem sa cred !!!!! Sper ca ajuta si pe alti membri topicul acesta. Numai bine!
     
  12. ddaann 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2009
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4, 1.9 tdi 131 cp avf, 2004
    Schimba senzorul de retur la benzina. Se afla in capatul rampei de injectoare. Daca atunci cand nu porneste la cald este miros de benzina, atunci sigur de la acesta este.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Noi 2012
  13. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    problema rezolvata, a cedat de tot senzorul de turatie, nu mai pornea la cald. L-am schimbat si acum totul a revenit la normal. Multumesc colegilor pt informatii :respekt::salute:
     
  14. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    ulei

    Prima cifra reprezinta fluiditatea la rece si a doua reprezinta vascozitatea la cald . Motoarele in general ..si mai ales alea de1.8 sau 1.8T fac asa cand pompa de ulei e obosita si ajunge ulei mai tarziu la culbutori. Eu am 1.8T si am pus iarna 0W30 si vara 5W40 . La 5W40 iarna se aude si la mine aprox. 1 secunda de "rontzait" . Cand ii pun 0W30 iarna nu se mai aude nimic. 0 e bun ca are fluiditate la rece .
     
  15. bereal 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mai 2010
    Locație:
    calarasi
    Masina:
    a4,1.8t 190cp
    de la ulei
    punei castrol edge 5-30
     
  16. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    salut

    Iddea e urmatoarea . Prima cifra indica fluiditatea la rece si a doua vascozitatea la cald . Totusi ..prima cifra cat si a doua sunt intre niste minime si maxime . Chiar daca 5W30 ..are aceeasi prima cifra 5 la fel ca 5W50 ...totusi e un pic mai gros . Uleiurile facute sa reziste la temperaturi mai mari ...fac un compromis . Acela este ca la rece nu sunt excelente , si datorita unor aditivi speciali care sa-l faca mai rezistent acesta devine un pic mai mizerabil . Lasa reziduri in motor . Ca iddee..motoarele de 1.8 si 1.8T au probleme cu pompele de ulei ( se infunda sorbul). Incearca sa dai baia de ulei jos si sa speli pompa de ulei . Iti zic garantat ca pana acum am avut 2 A4 1.8 si un 1.8T . La toate am avut aceesi problema si am rezolvat-o in aces mod .
     
  17. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ''Ca iddee..motoarele de 1.8 si 1.8T au probleme cu pompele de ulei ( se infunda sorbul). Incearca sa dai baia de ulei jos si sa speli pompa de ulei . Iti zic garantat ca pana acum am avut 2 A4 1.8 si un 1.8T . La toate am avut aceesi problema si am rezolvat-o in aces mod .''

    ...eu am propus un flush repetat care rezolva problema fara interventii.
    Este adevarat 2,3 bidoane de ulei+filtrele aferente costa si ele.
     
  18. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    Motor flush nu face altceva decat sa desprinda mizeria din baia de ulei ...si sa o bage in pompa de ulei ...care se infunda . moror flush-ul e bun asa-l folosesti la inceput de nou . DaR nici asa...ca ataca garniturile si simeringurile folosit prea des. Spalarea clasica asigura 100% ca e motorul curat . Ce dreaq ? e doar de dat jos o baie de ulei cu cateva suruburi ...ce e mare greu ?
     
  19. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    ai perfecat dreptate . 5W50 nici macar nu cred ca are vreo norma VW . Mi se pare ca VW nici nu recomada asa ceva
     
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In functie de cat de murdar este motorul se repeta operatiunea,eu recomand
    flushul repetat in locul interventiei.Solutia inmoaie mazga si o scoate afara.
    Daca dai baia jos nu rezolva decat partial problema,restul este depusa pe anumite canale si componente din motor.

    Vreti ceva complet dati baia jos curatati-o,cumparati o pompa de ulei noua montati totul la loc apoi faceti un flush simplu.
    Asta in cazuri cand incepe sa apara aleator avertizarea lipsa presiune ulei.
     
    Ultima editare: 28 Mai 2010

Distribuie pagina asta