1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La ralanti trebuie sa ai ≅ 4 bar. Dupa ce opresti motorul, la 10 minute, ar trebui inca sa fie ≥ 2.5 bar (in caz contrar, undeva ai probleme).
     
    lowlife apreciază asta.
  2. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Multumesc pt raspunsul prompt, la relantiu am 3,2 in sarcina 3,2 ..la pornire am 2,5..
    De ce am intrebat...Voiam sa stiu valorile exacte pt ca masina nu porneste la prima cheie ( dimineata ) am pus manometru pe ea si am depistat la prima punere de contact am 1 bar presiune, apoi isi revine si merge perfect fara intreruperi sau pierderi de putere. Probabil voi inlocui pompa, alta solutie nu prea vad, regulator de presiune nu are in rampa deci teoretic pompa e singurul defect!
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai valorile exacte la ce vrei tu sa stii, nu le cunoaste nici reprezentanta.

    Tocmai ce ti-am zis, daca in primele 10 minute presiunea iti scade sub 2.5 bar, undeva ai o problema, verifici tot ce se prinde pe rampa (conducte, senzori, etc.), injectoare si/sau supapa de pe filtrul de benzina.
    Da, nu ai regulator pe rampa, dar ai un ventil/supapa (pentru aerisire) in capat care si acela poate scapa presiune.

    Prima oara vezi unde pierzi presiune, pana sau dupa filtrul de benzina.
     
    Ultima editare: 16 Mai 2021
  4. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Nu m am gandit la acel ventil, multumesc frumos, am sa verific!
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ca e posibil sa piarda incet si sigur peste noapte, si nu il "prinzi" niciodata. Daca il suspectezi, inlocuieste-l direct, costa 40-50 ron OE. Codul este 022 133 434.
    Probabil la 15-18 ani, se mai "coace" si garnitura aia. :)

    P.S In 2011 au schimbat si codul piesei, probabil cel vechi dadea probleme.

    upload_2021-5-16_20-34-12.png
     
    lowlife apreciază asta.
  6. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Cand ai adus discutia despre el, mi am amintit, ieri dimineata cand am desfacut capacelul era umed in interior avea urme de benzina ( nu stiu daca e normal sa fie in interiorul lui benzina ) ..
     
  7. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Nu trebuie. Trebuie sa fie uscat.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Evident ca nu are ce cauta benzina acolo, daca ai urme de benzina, e clar ca "scapa" si e de inlocuit.
     
  9. Ovi292

    Ovi292 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2014
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a4, 1.8T, BFB, 2003
    Ieri am schimbat ventilul si va multumesc. Masina de dimineata a pornit la prima cheie, ventilul era problema. Multumesc frumos, pentru sfaturi si indrumare.
     
    Chriss_Deejay și DonDoneL apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cu placere, ma bucur ca ai rezolvat.
     
    lowlife apreciază asta.
  11. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Am o problema cu 1.8T - porneste, merge cat de cat ok, iar dupa ce trece "socul", se balbaie putin si moare. E FWD-ul cu care nu prea am mers, insa la ultima tura acum vreo 2 luni a mers perfect.

    Am gasit eroarea 16486 - MAF signal too low. Problema e ca si fara mufa MAF moare la fel si e si aceeasi eroare prezenta :) am scos mufa, moare, am sters eroarea cu mufa scoasa, moare.

    Sa fie MAF vinovat sau e doar o coincidenta?
     
  12. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Trebuia să meargă și fără, cu lambda cum stai?
     
  13. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Pune-i benzina fresh. Da, suna ciudat ... dar la mine, din cauza ca am LPG si alimentez foarte rar cu benzina, uneori porneste aiurea.
    Dupa o tura la benzinarie problema dispare. :)
    Iar cu MAF-ul, asa a murit si la mine dar nu se oprea doar consuma cat o locomotiva si nu mai era asa rafinat motorul.
     
  14. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Mi-a aparut brusc o problema cu fum albastru, probabil din cauza "PCV" sau turbinei. Mentionez aici 2 discutii:

    https://www.clubaudi.ro/threads/des...bleme-si-rezolvari.10667/page-120#post-498511

    https://www.clubaudi.ro/threads/audi-ubh-a4-b6-1-8t-avj.41956/page-2#post-610700

    Cu completarile ca valva "PCV" care de fapt ar fi "PRV", adica asta: 06A129101D se gaseste si pe AVJ, si pe BFB, doar ca la AVJ este deasupra turbinei:

    upload_2023-2-8_12-54-54.png

    Pe cand la modelele de dupa 2001 e in spatele motorului:

    upload_2023-2-8_12-53-30.png

    Iar cealalta valva (PCV de fapt) este pozitia 6 din poza de mai sus, pusa pe sub galeria de admisie, langa palnia de joja, cu cod 035103245G pentru BFB/BEX:

    upload_2023-2-8_12-57-22.png

    Si 035103245A pentru AVJ:

    upload_2023-2-8_12-58-46.png

    Se pare ca si in strainatate 2001 a fost diferit: https://www.audizine.com/forum/show...y-a4darkness?p=7273115&viewfull=1#post7273115

    Ce mi se mai pare interesant e ca zice ca ultimul cod ar fi 06A129101F:

    Pe cand la noi se opreste la D. E o diferenta de diametre intre D si F, rusul asta asa zice: https://www.drive2.ru/l/493983912276525153/

    De fabrica la noi e posibil sa fi avut 06A129101A care apoi a fost revizuit in D:

    upload_2023-2-8_13-11-38.png

    Deci voi lua si eu 06A129101D si nu 06A129101F :)
     
    Ultima editare: 8 Feb 2023
    F33lings apreciază asta.
  15. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Pe masina aveam 06A129101A si parea membrana sparta. Pentru verificare, se astupa o gaura si se sufla prin cealalta. Daca scapa aer prin orificiu, inseamna ca membrana e dusa.

    upload_2023-2-10_7-0-54.png

    Alta chestie de am citit-o, nu toate variantele aftermarket au orificiul acesta. Un rus pusese Topran, fara orificiu, si crescuse consumul BC la ralanti de la 0.8L/h la 1.1L/h.
    Eu am montat una noname SH cu orificiu de pe o masina dezmembrata si nu mai scoate fum, dar parca nu e ralantiul asa rotund. Nu stiu daca merita 250 lei una OE.

    Piesa mea era curatica la 268.000 km prin comparatie cu ce am luat de pe masina dezmembrata. Doar ca teava care intra in ea (merge pe langa motor) era destul de murdara pe interior. Ar trebui spalata probabil :)

    upload_2023-2-10_7-6-30.png
     
    F33lings și Chriss_Deejay apreciază asta.
  16. OoZz 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi TT 8N 1.8T BAM 2004
    In ce circumstante aveai fum albatru?
    Mie-n sarcina nu-mi scoate, doar cand am vacuum in admisie (ralanti sau frana motor) imi scoate. Am banuit si eu valva, insa parca inclin mai mult pe garnituri turbo la mine, ma gandesc vacuumul "trage" ulei pe langa garniturile miezului.
    Am sa testez si voi schimba si eu preventiv valva, poate am noroc sa scap doar cu atat.
     
    lowlife apreciază asta.
  17. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Pai situatia a degenerat destul de rapid in 30km.

    La oprire seara: totul ok.
    Pornita a doua zi 15 minute in parcare: ceva fum fara culoare care am zis ca e condens.
    Mers 15km: mergea ok, nu am vazut nor de fum dar nici nu m-am uitat in spate. Cand am oprit m-a ajuns putin fum si l-a bagat ventilatia inauntru.
    Stationat 15 minute, pornit, deja la plecari de pe loc se vedea noricel in spate :)
    Mers 15km: fum sesizabil la plecari de pe loc, fum sesizabil in oglinda la mers constant, mici pierderi de putere (adica scadea viteza pe drum drept fara sa iau piciorul de pe pedala).
    Cand am intrat in oras deja la plecari de pe loc era din ce in ce mai rau, iar cand am ajuns pe strada mea era totul albastru cat vedeam in spate 100-200m.
     
    DonDoneL și F33lings apreciază asta.
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Motor 1.8 turbo - invarte dar nu porneste (lipsa scanteie / aprindere la bujii)

    - eroare 17072 releu principal J271

    Aveti de scos carcasa ecu iar in interior gasiti releul cod “219” (cod oem 443 951 253 AA)
    El ar fi principalul vinovat, mai ales daca e oxidat sau se aude ca misca ceva in interior cand il scuturati).
     
    lowlife, Chriss_Deejay și F33lings apreciază asta.
  19. marian.dumitru74 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,B6, 1.8T , 2002 avj 150cp
    Eu la motorul din profil cod AVJ nu am codul releu benzina 219 am 373 care este identic cu 643. Am mari probleme cu alimentarea cu benzina. Am schimbat pompa in primavara asta, de atunci au cam inceput problemele, sunt săptămâni cand porneste la sfert dar de ceva vreme imi face figuri, nu se mai aude pompa din rezervor si nu porneste. Am schimbat releu, dar degeaba, ii fac alimentare direct de la baterie si merge.
     

Distribuie pagina asta