1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 2.0 FSI la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de bogdan0011, 15 Apr 2014.

  1. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Salut,
    Sunt nou pe forum si am un audi A4 B6 2.0 fsi 150 hp. Am urmatoarele probleme:
    - masina tremura foarte tare la relantiu parca merge in 3 pistoane dar nu merge
    - mi se aprinde check engin in bord cand pornesc si imi da senzor ax cu came dar senzorul l-am schimbat.
    - lipsa de putere si cateodata cand accelerez mai brusc mi se aprinde EPC
    - cand ajung la turatia de 1800 de rtm mi se aprinde martor ulei in bord si ramane aprins tot timpul.
    Cineva mi-a spus ca este distributia sarita de la punct. Este posibil ? Daca scot busonul de la capacul ulei la motor arunca ulei dar face vacuum foarte foarte mare. Vreau sa mentionez ca am auzit tot de la cineva ca s-ar putea sa fie supapa PCV defecta si nu stiu unde este pozitionata, nici nu gasesc vreun video pe internet exact cu motorul meu. Este cumva sub galerie valva PCV ? M-am dus la magazin de piese auto si ei nu auzise de piesa asta, cica nu exista asta ceva la motorul meu.
    Am fost la 3 mecanici si fiecare mi-a spus cate ceva diferit. M-am saturat si nu stiu ce sa mai fac. Va rog frumos ajutati-ma si pe mine. Daca ma iau dupa mecanici as innebuni.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mergi la mecanic. Problemele care le ai nu le rezolvi pe forum ci la un bun mecanic. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.
    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  3. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Am inteles exact la ce te referi. Eu ma gandeam ca poate cineva s-a mai lovit de problemele astea si cand ma duceam la un mecanic stiam exact ce sa spun. Crede-ma la mine in oras nu exista mecanici buni. Daca am gresit cu exprimarea sau cu pozitia scrisului, iertare. Sunt nou pe forum si de aceea nu vreau sa irosesc bani aiurea cu masina.
     
  4. codancea

    codancea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6, Avant, 2.0 FSI, 11/2003, AWA 2.0
    Salut. Nu stiu daca ai rezolvat problema, dar te asigur ca decarbonizarea nu te ajuta. Inca nu am citi toate postarile, dar le voi citi pe toate, pentru ca si eu am acelasi motor cu cam aceleasi probleme, dar nu m-am putut abtine sa nu-ti raspund.
    Acum, problema mea este ca la 90 de grade, incepea sa mearga in 3, cu bataie "de ciocan", daca apasam acceleratia normal sau tare, daca acceleram usor, mergea, dar de ce nu mi-am luat bicicleta ? In fine, la fel, am schimbat toate bujiile, bujii de bujii, 50 lei bucata, bobinele de inductie, degeaba. Pe tester cilindrul 4 missfire. Culmea e ca prima data am avut pe cilindrul 2, si nu puteam accelera si in spatele meu erau masini; m-am enervat si am calcat-o pana la fund, si si-a dat drumul, mergea perfect, dar a mers doar 1 luna, dupa aia, iar, dar degeaba am mai calcat-o (si am tot calcat-o 2 luni, cat am tot incercat diverse rezolvari, inclusiv anularea EGR). Bun, la service cu ea, imi gaseste rampa de injectoare si mi-o inlocuieste. Motorul merge acum muuuult mai bine, dar tot nu e 100% bine, mai are un fffooooarte usor mers in 3, deranjeaza cand vrei sa accelerezi, fdar deranjeaza prin faptul ca nu are forta aia care ar trebui sa o aiba. La rece, acum, imi tremura, chiar mai si da usoare rateuri, dar acum cand se incalzeste, merge asa cum am zis, usor de tot in 3, imperceptibil, dar in 3.
    Deci, tot nu am rezolvat.... Cineva, a rezolvat-o 100% ?

    Salut WsT,

    De apreciat ca ai revenit aici, chiar si dupa ce ai rezolvat, lucru pe care ar trebui sa-l faca toata lumea, pentru ca si acea lume a intrat aici tot pentru a afala de aici cauzele si solutiile.
    Intrebare: cat te-a costat toata treaba asta, te rog frumos ?

    Pe mine m-a costat 800 lei. Dar, inca o data, nu inca rezolvata 100%.

    Multumesc anticipat.
     
  5. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Salut din nou,
    Nu am rezolvat problema. Am schimbat asemenea si eu bujii, bobine, senzor presiune galerie, curatat EGR (desfacut la pinion tot) si clapeta acceleratie si tot nu am gasit rezolvarea. Daca stie cineva unde este supapa PCV sau daca are asa ceva deoarece sunt 2 furtune care ies din bloc si este numai ulei pe ele. Problema foarte grava la mine este ca face vacuum foarte mare in motor. Daca scot busonul de la capac motor mi-l trage instant ceea ce nu mi se pare normal. Am fost la 2 sevice-uri si 3 mecanici care se uitau unii la altii si spuneau ca nu au mai intalnit asa ceva. Unul dintre ei dadea cu un spray pe motor sa vada daca trage aer fals. :) Mai ramane un singur lucru de facut: sa fac un test de compresie sa vedem ce presiune scoate pe cilindrii. Daca scoate bine mai incerc sa o repar daca nu scoate, am gasit un motor si sper ca ala sa fie bun.
     
  6. codancea

    codancea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6, Avant, 2.0 FSI, 11/2003, AWA 2.0
    Salutare, din nou.

    Vacuum facut in motor inseamna ca nu are de unde sa traga aerul, deci verifica filtrul de aer, debitmetrul si EGR-ul. Dar, ce mai pot spune este faptul ca motorul de 2.0 FSI se bazeaza cumva pe vacuum, iar daca nu face vacuum, atunci este o problema. Probabil ca din aceasta cauza a si dat acel mecanic cu spray, ca sa vada daca motorul trage pe undeva aer fals.
    Pentru supapa PCV, iata aici un link, cred ca te va ajuta, pentru ca da, este vorba de supapa care se ocupa de ulei (separator ulei).



    Daca faci testul de compresie, fa-l atat la rece, cat si la cald (cel putin 90 de grade).
    Cred ca la mine urmeaza sa verific si eu galeria de admisie. te (va) tin la curent cu statusul, dar asta cand o sa am bani sa o fac, pentru ca am cam intrat in gaura.
    Bafta.
     
  7. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Cred ca mi-am dat seama din spuse-le tale exact, cum sa iti explic ... :) s-a aprins o luminita la mine. Cred ca s-a rupt vreun palet la admisie si sunt blocate orificiile. Merci mult dupa compresie am sa demontez admisia sa vedem despre ce este vorba. Apropo video acela este despre TFSI. Eu am FSI simplu si difera total. Sper sa ii dau de cap, sa o fac si sa revin cu problema rezolvata aici pe forum, sa ma descarc.
     
  8. codancea

    codancea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6, Avant, 2.0 FSI, 11/2003, AWA 2.0
    Scuze, dar eu am vazut 2.0FSI in videoclip, pe capacul de la motor si asa arata si la mine, si eu am 2.0 FSI.
    Oricum, astept sa vad daca ai rezolvat, eu mai am de asteptat, ca am cam ramas fara loz. Bafta.
     
  9. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Am verificat compresia pe cilindrii si scoate 12 bari pe fiecare cilindru in parte. Mici diferente. Am cumparat azi si bujii NGK si le-am schimbat. Urmeaza sa schimb bobinele pentru ca mi-a spus un electrician bun ca poate sa difere curentul pe fiecare bobina in parte asta chiar daca bobina lucreaza, dar nu in parametrii ei
    M-am programat la un mecanic bun care mi-a spus ca stie in mare parte cum sta problema la FSI-urile noastre. O sa verific in primul si primul rand daca distributia este sarita de la punct si mi-a mai spus el sa nu fie infundat sau spart epuratorul pentru ca pe furtunele pe care eu le vad, alea care ies din motor, este foarte mult ulei iar pe acolo trebuie sa circule gazele. Saptamana asta sau cea viitoare o sa revin si sper sa vin cu o rezolvare pentru ca ma chinui de atata timp si nu am gasit pe niciun forum o problema ca a mea si poate pe viitor poate altii se vor lovi de ea si vor gasi rezolvarea la mine.
     
  10. WsT

    WsT 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4B6/2003/2.0 FSI/AwA
    Habar nu am, oricum am sărit de 800 euro.
     
  11. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    revin dupa o perioada pentru a spune ce s-a intamplat cu masina mea. deci am schimbat absolut toata distributia am dat pe piese undeva la 600 de euro numai piesele ..masina a mers bine pentru cateva ore si peurma iar a inceput calvarul. este o problema electrica undeva pe toti senzorii care sun alimentati cu 5v..este un senzor in scurt si le transmite si celorlalti senzori de o ia masina razna si imi indica pe tester tot felul de probleme. nu are cineva sa imi dea si mie un electrician bun sa il sun sa ma duc la dansul sa o gadile putin pe instalaltie..m-am saturat si nu stiu cum am avut eu norocul acesta cu masina sa ma bucur 1 saptamana de ea si de 2 luni sa repar la ea..
     
  12. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Da si cum se spune romanul tot roman ramane. Salut baieti din nou,
    Din fericire pot sa spun ca am ajuns sa schimb motorul. De vina a fost pompa de ulei care nu mai debita cum trebuie si scapa presiune pe la arbore. Atentie la arbore si nu la cuzineti (mecanicul care mi-a schimbat motorul mi-a spus ca segmentii erau ca un biscuite se rupeau in mana si mie nu imi manca gram de ulei masina.
    Motorul care l-am pus merge foarte bine ce am luat de la fost meu motor sunt urmatoarele:
    bobine
    bujii
    injectoare si clapeta de acceleratie.
    Unde vreau eu sa ajung. Deci eu practic numai am absolut nici o eroare pe tester si rezulta un lucru bun. Dar o singura problema mai am si nu stiu cum sa ii dau de cap: relantiul scazut undeva pe la 750 rtm..
    Daca pornesc clima merge perfect masina, nu mai trepideaza. Cineva mi-a spus ca ar fi catalizatorul infundat. Eu as vrea sa renunt sa ii sscot ceramica din el dar nu am si eu pe nimeni bun in orasul asta, sa imi anuleze din soft sonda Lambda, deoarece o sa mi se aprinds check engine-ul in bord.
    Un sfat prietenesc: aveti mare grija ce ulei bagati in acest motor sa nu amestecati uleiurile intre ele si din cand in cand facuta o verificare de presiune la pompa, curatat sorbul, etc.
     
  13. codancea

    codancea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6, Avant, 2.0 FSI, 11/2003, AWA 2.0
    Mazilu Cristi salutare,
    Scuze ca intreb, mai intai: cat te-a costat schimbul motorului ?
    Apoi, turatia la relanti se poate schimba cu vag-com, Cu VCDS intri la motor (engine) > adaptation > alegi canal 01> apoi o sa vezi valoarea care este la stored value (intre 126-134). La test value introduci o valoare mai mare decat cea care este la stored (presupun ca o ai pe la 128, o faci 132-134) > test , o sa vezi ca a crescut relantiul > done, go back, si gata.
    Bafta.
     
  14. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Deci daca va povestesc cate peripetii am facut pana am luat motorul: motorul asta l-am gasit la 500 de lei cu toti senzorii pe el inclusiv injectoare, rampa de admisie, clapeta de acceleratie, EGR, cot EGR, tot . Mi-a mai dat baiatul ala toata articulatia fata-spate completa, articulatie sport cea cu verde rosu si albastru, totul la 500 de lei pentru ca se saturase sa le tina in curte acolo si m-a vazut cat am fost de disperat iar mecanicul mi-a luat 1.200 de lei sa imi mute distributia mea nou nouta pe motorul asta care merge cu verificat supape chiuloasa tot schimbat discurile de ambreiaj intre ele. Un mecanic bun care l-a inceput nu prea aveam incredere in el pentru ca face lucreaza acasa.
    ATENTIE!!! la 3 seviceuri am fost in orasul meu si toata lumea spunea ca nu se baga ca sunt motoare complicate si habar nu aveau cu ce se mananca un motor FSI. Am scos-o la capat cu mecanicul asta care a verificat tot, a schimbat ce trebuia pe acolo eu cu ochii si manutele mele am facut lucrarea cu el inclusiv montarea / schimbarea motorului.

    Am uitat sa te intreb: la adaption acolo imi cere un cod si nu il am. Ce cod sa bag, ai idee te rog frumos ?
     
  15. codancea

    codancea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6, Avant, 2.0 FSI, 11/2003, AWA 2.0
    Salut. Pffff... ce varianta de vcds ai ? Eu am 12.12.0 si nu-mi cere, nu are nevoie. E drept, ce am vazut eu pe net, in videoclipuri, cere, dar la coding sau security, nicidecum la adaptation. Iar ca si cod, iar nu stiu sa-ti spun, pentru ca mie nu-mi cere. Am inteles ca difera de la motor la motor, poate fi 12236, 19768, 2000, 4000, 5000 (ultimele 3 sunt cele mai uzuale pentru benzina si ar fi bine sa incepi cu acestea 3), dar, atentie, dupa fiecare incercare, opresti motorul, iesi din program si apoi dupa 10-11 minute incerci iar. Asta e. Bafta.
     
  16. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Am aflat care este problema. La test actuatori imi dau scurt la masa pe toate injectoarele, la EGR, la supapa presiune galerie si la supapa retur benzina. Nu stiu ce sa ii fac. Aveti idee ?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fuga la electrician. Eu as incepe prin verificarea ECU-ului.
     
  18. Mazilu Cristi

    Mazilu Cristi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2019
    Locație:
    Slobozia Jud Ialomita
    Masina:
    audi a6 c6 2.0 tdi (BLB)
    Am fost la electrician si nu i-a dat de cap. Trebuie unul care se pricepe si este pe meserie nu toti cofetarii iar in oras la mine nu prea sunt baieti buni pe partea asta. :(
     
  19. toncy 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2016
    Locație:
    Targu Secuiesc
    Masina:
    Audi A4 Avant B6 2.0 FSI AWA 150CP
    Slaut tuturor. Poate raspund cam tarziu, dar sper ca pot sa ajut cu tremuratul. In cazul meu sa rezolvat cu schimb injektor. Se poate ca se rezolva si cu schimbul o-ringului.

    Tapatalkkal küldve az én SM-A750FN eszközömről
     
  20. Bogdy80 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi a4 b6 2.0 fsi
    Salut băieți,
    Nu va speriați de acest motor FSI AWA. Este pionierul Fsi-urilor, după mine este cel mai bun motor din categoria sa, doar că nu-i place mizeria și o parte din piese care au fost actualizate cu timpul. Începeți cu un test de compresie, dacă stați bine cu compresia și aveți misfire pe vreun cilindru schimbați în ordine: bujii, bobine, injectoare (se rupe cuiul ponton în ele după câteva zeci de mii de km).
    Curățați galeria de admisie temeinic, cea mai importantă este partea din chiuloasă unde dacă demontați galeria veți vedea pe piciorului supapei ciorchine de depunerile ulei amestecat cu gazele de recirculare, mizeria aia este una din cele mai mari probleme ale FSI-urilor, verificați tija care acționează clapetele galerie de admisie să nu fie ruptă.
    Altă problema crucială este Variatorul axei cu came, 80% sigur nu l-ați înlocuit sau care a-ți făcut-o nu ați înlocuit și cei trei segmenți intră în interiorul lui, el lucrează pe presiune hidraulică și cei trei segmenți au săpat șanțuri în variator și nu și mai face treabă, atenție mare la montajul segmenților căci se sparg foarte ușor.
    Din experiența vă spun pentru că după multe vizite pe la service auto, reprezentanțe, etc., unde am auzit numai baliverne am hotărât să mă ocup personal de acest motor cu minime cunoștințe de mecanică făcând rost de documentația de reparație Audi și VCDS. Dacă o să găsesc pozele cu reparația o să le postez sau poze după net .

    Valva PCV se află încorporată în capacului chiuloasei, deci trebuie schimbat capacul
     
    codancea apreciază asta.

Distribuie pagina asta