1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 2.0 la Audi 80 - 90 - 100 ( B3 - B4) - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de click, 12 Sep 2007.

  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    nu inteleg de ce ai schimbat injectia,injectia de pe ABT era o injectie monomotronic foarte fiabila daca ai grija de ea,dar in fine,schimba senzorul temperatura lichid racire,este cel de culoare albastra cu doi pini de pe distribuitorul de apa,sonda lambda,si curata clapeta de acceleratie,vei vedea ca totul este ok dupa
     
  2. daniel172 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2011
    Locație:
    RO SV
    Masina:
    Audi 80 B3 1991
    Am si eu o problema cu un Audi 100 2000 cmc 16V ACE 140 cai. Astazi mergeam cu ea, am prins un pic de drum liber si am accelerat-o mai mult de 3000 de turatii si la 3000 de turatii incepe sa mearga in socuri adica nu trece de 3000 de ture si da sa moara motorul.
    Apropo: are un bazait la pompa de benzina in mers si motorul la relanti in stationare se aude cam tarisor, nu mi se pare normal.
    Mai nou masina nu mai porneste. Am ajuns cu ea in in parcare si nu mai porneste ioc. Am benzina, cam 20 litri, in rezervor. Sa fie oare pompa de benzina ?
    Nu sunt genul care sa mearga in 2000 de ture ca sa fac "economie". Masina a mers pana acum foarte, foarte fain, rotund la 4500 -5000 ture mergea de rupea.
    Se demonteaza greu pompa de benzina ?
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Noi 2012
  3. alyn_xwt 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2011
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    volkswagen passat 35i
    sa nu ai infundat sorbul de la pompa. daca se aude pompa cand pui contactul inseamna ca ea functioneaza.
    verifica si conducta de alimentare, sa nu se fi taiat undeva (este doar o parere se poate intampla), verifica filtrul de combustibil sa nu fie prea infundat.
    de obicei cand este pompa defecta, ea nu mai scoate nici un zgomot.
     
  4. daniel172 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2011
    Locație:
    RO SV
    Masina:
    Audi 80 B3 1991
    Am schimbat pompa de benzina, fitrul este ok trece prin el benzina cu presiune mare. Dar am depistat o problema: din filtru benzina se duce intr-un "corp patrat" (nu stiu cum se numeste) din care pleaca conductele catre injectoare, de acolo benzina nu mai pleaca catre injectoare. Tin sa mentionez ca acest corp are pe laterala sa o supapa presiune combustibil prin care trebuie sa treaca combustibilul si cred ca aia nu merge, doar o parere. Nu stiu ce sa-i mai fac. Sunt la capatul solutiilor. Am verificat si bujiile, etc. Caut un mecanic in Suceava care sa imi poata face o dignoza. :) Astept raspunsuri. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2012
  5. invest20042001 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    audi 80 -1989
    bun gasit stimati colegi.
    Imi spuneti si mie va rog ce tip de motor este asta (vezi poza). Eu stiu decat ca e de 2000cc benzina dar nu stiu indicativul lui ca sa pot sa caut modalitatea de reglaj a amestecului aer-benzina. Este un motor de pe un audi 80 /1992

    Sper sa fi prins ideea cu atasatul pozelor.
    Va rog ignorati traseul desenat cu verde, este o poza luata de pe net.
     
    Ultima editare: 13 Feb 2013
  6. Mihigh Filip 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2013
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi 80 B4 1992
    Probleme pornire

    Salut,
    Am un audi 80, 1992, 2.0 benzina. Masina a ramas de la bunicul meu si as vrea sa ma ocup de ea.
    Problema este cu pornirea: cand ii dau cheie, se aude un CLICK la motor si atata tot, nu mai misca nimic. M-a impins un prieten si a pornit dupa care seara am procedat la fel dar nu a mai vrut sa porneasca. M-a tractat si tot ii dadeam cheie in timpul mersului dar tot nu pornea. Ce ar putea fi sursa problemei ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Mai 2013
  7. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    fir picat de pe el.motor? sau nu intrerupere de fir....verifica daca iti vine curentul pe firul de demarol (cand dai sa invarte electromotorul) si da jos firele alea groase de plus de pe el.motor si curatale bine sa aibe contact bun.
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    MASINILE CU MOTOARE CU DISTRIBUTIA PE CUREA NU SE PORNESC TRASE SAU IMPINSE. E posibil sa sara de la punct distributia si poate fii foarte grav. Verivica daca ai curent la demaror aprindere si pompa de benzina , ia sigurantele la rind si vezi daca sunt bune si au contact in papuci lor , curata tot ce inseamna contact pe la demaror si vezi unde ai pus firul de la starter sa nu il fi pus in alt papuc , daca nici asa nu mere da demarorul jos si vezi ce e in el bucsi carbuni si starter sa nu fie ceva defect. Spor la treaba
     
  9. dreujr 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    audi 80, 2000, 1994
    buna tuturor. am cumparat si eu un audi 80 2000 pe benzina din 94. am o problema cu el: cand pornesc motorul din ce in ce mai des am observat ca se opreste singur dupa 1 secunda si nu mai porneste, dar daca il las sa stea 20 min fara sa ii dau la automat, porneste dar are simptome ca si cum s-ar ineca, iar daca incerc sa il turez se ineaca mai tare si se opreste. cateva sfaturi? mentionez ca in mers intrerupe putin acceleratia. va multumesc anticipat.
     
  10. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Salut,schimba senzorul temperatura lichid racire si sonda lambda,probabil ai observat ca a crescut si consumul destul de mult,dupa tine-ne la curent,
     
  11. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    @gabi_74 , scuze dar la fiecare problema de relantai , vi si spui aceleasi chestii care nu s valabile in cazul lui @dreujr , il mai si induci in eroare punandu l sa cumpere aiurea piese ??!!
    @dreujr , pune testerul pe el si vezi de unde vine problema , daca nu ajungi sa cumperi piese noi si sa mearga la fel de prost ! Pot fi mult mai multe cauze care au ca rezultat nefunctionarea in parametrii a unui motor ; intai pune testerul si apoi se discutam solutiile ( ca fapt divers poate fi un banal contact intrerupt , un furtun de vacuum spart , senzorul de turatie , senzorul de aer etc ) .
     
  12. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Sunt de acord,sa puna testerul si sa verifice,dar astea sunt probleme generale care influenteaza mersul intrerupt al motoruli(senzorul temp.lichid racire si sonda lambda)
     
  13. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    @gaby_74 : NU totdeauna senzorul temp lichid si sonda lambda sunt de vina pentru ca ele pot fi influentate de alte cauze : un ex banal la B4 e pipa ( rotorul ) care daca e busita exact aceleasi simtome le are ; e bine ca inainte sa poti elimina cu certitudine , apeland la tester , unde iti va indica mai multe erori de regula si da , va fi si sonda lambda ca si efect la o alta "cauza" ...
    In cazul de mai sus poate fi si din avans si din alte 100 de alte chestii ..
     
  14. bigcrys 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    2.0E 1994
    Buna ziua, am si eu un audi 80 b4 2.0 benzina 115cp din 94, am o problema cu el si nu reusesc sa ii dau de cap, daca nu il pornesc 2 zile, la prima cheie o ia destul de greu, dupa care porneste la spert si are momente cand il apuca de fuleaza umpic la relanti sau daca sunt in mer intrerupe ca si cum i-ar da in nas si dupa isi revine singur.
    Nu stiu ce ar putea fi, am pus-o si pe tester, am schimbat toate garniturile la motor, delcou, am verificat debitmetrul de aer, cam tot ce tine si tot aceeasi problema.
    Mentionez ca daca merg cu ea la drum lung o apuca dintr-o data sa intrerupa dupa care isi revine, se poate intampla sa isi revina dupa 10km sau dupa 100km nu are un timp cat de cat apropiat in care sa faca probleme.
    As fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu niste sfaturi.
    Multumesc!
     
  15. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Verifica sonda lambda,deconecteaza-i mufa si vezi daca mai intrerupe,o alta cauza poate fi si senzorul temperatura lichid racire,este cel albastru de pe distribuitorul de apa
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    gabi_74 Daca una din cele 2 (vesnice) cauze amintite de tine sunt defecte, ar face una intr-una acele figuri deci nu e de acolo. Vezi ca daca ar fi problema cu ele iti apare la diagnoza, dar dupa cum nu ai citit tot , o ti pe a ta :scared2: :banghead:
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Ian 2014
  17. piglett 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    80 B3 Quattro 1990, 2.0 8V (3A) 113CP
    Audi 80 B3 2.0 probleme motor

    Salutare!
    E primul meu post pe acest forum, deci bine v-am gasit!
    Ca de obicei, ajung pe forumuri in speranta ca voi gasi o solutie problemelor.
    Va cer ajutorul cu motorul unui B3 quattro din '89 cu motor 2.0 8V cod: 3A, cu KE-Motronic. L-am adus saptamana trecuta acasa, cumparata la pret de fier vechi, cu acte in regula, caroseria ok, suspensia praf si probleme la motor.
    Incerc sa o pun pe picioare sa am cu ce ma misca pana termin S2-ul din dotare(reconstructie totala).
    Inainte de a pleca cu ea, i-am reglat avansul si amestecul, pentru ca nu vroia de nici o culoare sa stea pornita, proprietarul umblase deja. Am adus-o cu relanti la 1400 si nu tragea deloc, dar nici nu consuma. Pe ultimii 40 de km mi-a consumat 20 de litrii de benzina. S-a modificat amestecul din mers si-a inceput sa scoata fum negru mai ceva ca un diesel. A doua zi n-a vrut sa porneasca, pana nu i-am imbogatit amestecul. Insa tot asa, super inecata.
    Am incercat sa ma documentez despre KE-Motronic si m-am dat la masurat.
    Mai intai am verificat daca e la punct distributia, este.
    Am verificat presiunea de benzina, e la 7 bari, inainte de regulatorul de presiune.
    Scos doua injectoare afara, probat, pulverizeaza perfect.
    Masurat potentiometrul de pe MAF e in parametrii: 0.67V la 1000 ture.
    Apoi am masurat DPR-ul (Differential pressure regulator- regulatorul de presiune diferentiala) de pe MAF. Aici nu e ok, cu motorul oprit si contactul pus ar trebui sa am 2V( ~100mA), iar eu am 0,3V( 15mA); cu motorul pornit, ar fi trebuit sa am in jur de 0-0,1V(0-5mA) iar eu am 0,45V( 22,5mA). Aici am preferat sa masor tensiunea si sa calculez curentul decat sa tai firele si sa leg multimetrul; e lipsa de spatiu acolo. Regulatorul are fix 20 de ohmi.
    Am incercat sa-i reglez avansul la 6 grade BTDC la 850 de ture, si aici am descoperit ca nu am avans deloc, adica pus la 6 grade, indiferent la ce turatie masor, tot la 6 grade ramane. Stiu ca delcoul nu are avans centrifugal, asta inseamna ca avansul e dictat fie de motronic, fie de controlerul de aprindere(nu stiu cum sa-i spun) ce se afla langa bobina de inductie, cu mufa cu 7 pini.
    Nu ii pot lua din amestec, da sa moara, nu ii pot cobora relantiul sub 1100, nu trece de 5000 de ture( cu 6 grade avans nu are cum) si scoate in continuare o gramada de fum negru.
    Nu am furtune de vacuum sau aer rupte/fisurate, regulatorul de relanti functioneaza, motorul are compresie buna, nu ia ulei, pompa de benzina pare sa fie ok. Senzorii de temperatura nu i-am verificat inca, urmeaza. Contactele de pe clapeta sunt ok, amandoua( relanti si clapeta deschisa la maxim). La sonda Lambda nu am ajuns inca, nu o vad, trebuie sa o ridic pe un elevator.
    Am experienta cu vechile sisteme K-Jetronic, nu si cu sistemele KE.

    Poate aveti vre-o idee de unde ar fi buba? As putea imprumuta, pentru o proba, un KE-Motronic 1.2 de pe un Audi 100 2.0 16V insa nu stiu si nici nu gasesc daca e compatibil cu Motronicul 1.1. Sa incerc un modul de aprindere de pe 5 cil, 10V, 2144,2226,2309cc?
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 9 Iun 2014
  18. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    3A sau AAD este un motor cu injectie mecanica KE3 Jetronic (sau Motronic daca vrei) pentru ca la un moment dat au amestecat denumirile desi in general Jetronic a insemnat injectie mecanica iar Motronic injectie electronica. Motorul este similar cu NG-ul care a fost varianta cu 5 cilindri si despre care gasesti o gramada de lucruri prin posturile mele vechi. 3A are un singur calculator care face atat amestecul cat si avansul. Ideea pe scurt este ca ai luat la pret de fier vechi ceva ce este fier vechi, care din punct de vedere economic nu merita investitia de a-l mai repara. Stiu ca fiecare viseaza ca schimba o piesa de 50 de lei, regleaza surubul de mers bine si rezolva toate problemele dar din pacate lucrurile nu stau asa. Ca sa iti raspund la intrebari:
    Presiunea in sistem trebuie sa fie undeva in jur de 6,5 bari (in manual este scris 6,1 … 6,5 bar) dar regulatorul este cel de NG si la NG-uri in general este 6,5. Oricum el are un reglaj, se poate ajusta. Asta e presiunea la iesirea pompei, pentru ca acel regulator cu diafragma are practic intrarea acolo unde masori tu presiunea in sistem, iesirea este returul care se duce in rezervor. Potentiometrul de pe taler nu este asa de important, oricum nu in faza asta. Treaba cu injectoarele este relativa, daca sunt cele originale sunt terminate, am explicat in posturi mai vechi si nu mai repet. Testul adevarat se face cu sticle gradate si apoi masurand presiunea reziduala in sistem la diferite intervale. Pentru regulatorul de presiune diferentiala trebuie sa masori CURENTUL, nu tensiunea si sa aplici legea lui Ohm. Acolo ai o sarcina inductiva, care este chiar un electromagnet. Este foarte bine ca nu vrei sa tai firele, nici nu trebuie. Cumperi de la dezmembrari 2 conectori cu 2 pini, unul mama si celalalt tata. Mama gasesti usor, s-au folosit la injectoare pe modelele cu injectie electronica si la tot felul de alte lucruri. Sau cumperi papuci electrici mama, cea mai mica dimensiune de la magazinele de materiale electrice. Intra perfect pe lamelele regulatorului de presiune diferentiala. Cu avansul nu trebuie sa te straduiesti prea mult in prima faza. Avansul este facut de calculator, exista o tabela de avans in memoria lui. Se fac si corectii, in functie de amestec (semnalul de la sonda lambda), senzorul de detonatie si temperatura motorului dar baza este tabela. Ceea ce modifici tu cand rotesti distribuitorul este referinta, adica punctul de unde incepe calculul avansului. Modulul de putere de langa bobina de inductie ar trebui sa aiba 3 pini, nu 7. Este un amplificator, nu are nici o treaba cu avansul, cand se defecteaza ramai fara scanteie si implicit motorul nu mai functioneaza. Sonda lambda, daca mai functioneaza, ar trebui sa iti dea o tensiune pe iesire avand in vedere ca ai amestec prea bogat, vreo 800mV poate chiar mai mult dupa ce s-a incalzit complet. Asta bineinteles daca mai functioneaza, ceea ce nu prea cred pentru ca probabil e cea din fabrica. Motoarele astea au posibilitatea de diagnoza cu blink code. Nu este foarte utila dar e mai buna decat nimic. Trebuie sa montezi becul de check engine in bord, in general cablajul este facut din fabrica, si sa iti faci un buton cu fire ceva mai lungi pe care sa le conectezi in suportul de siguranta de pe releul pompei de benzina. Ti-am trimis un mesaj privat cu link-uri catre manualul de service pentru sistemul de injectie si schema electrica a motorului 3A. Probabil ca in cazul tau regulatorul de presiune diferentiala nu mai lucreaza corect dar e greu de “ghicit”. Iti trebuie manometre de precizie cu care sa masori presiunile asa cum este descris in procedura de service. Din experienta iti spun ca problemele sunt in general complexe, pornesc de la o componenta uzata sau defecta si ajung prin “dereglaje” facute de oameni care habar nu au ce fac dar cunosc reteta magica de la Dacia 1300 la manifestari complet bizare. Nu iti spun ca nu o poti face sa functioneze cum trebuie dar asta necesita bani. Piese noi inca se mai gasesc dar sunt scumpe raportat la valoarea masinii. Un regulator de presiune diferentiala este 300 de euro, unul de presiune in sistem tot pe acolo, un injector vreo 50. Apoi iti mai trebuie sonda lambda, senzor de detonatie, senzor de temperatura, bujii, fise ca probabil sunt cele originale si asa mai departe. Piesele second hand nu mai sunt o optiune viabila, pentru ca deja au si ele 25 de ani. Poti sa ai noroc si sa gasesti pe la dezmembrari o masina pe la care s-a mai schimbat cate ceva desi e foarte putin probabil.
     
  19. piglett 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    80 B3 Quattro 1990, 2.0 8V (3A) 113CP
    Multumesc pentru raspuns si documentatie!
    Cer scuze, am facut confuzie si nu am verificat amplificatorul de scanteie, am vazut mufa mare si am presupus ca e modulul cu 7 pini. M-am convins aseara. Am masurat senzorii de temperatura si, defecti fiind, am facut comanda de ei si de senzorul de detonatii. Mai am doua sonde lambda, probate si sunt ok, si trei regulatoare de presiune diferentiala. Fisele , pipa, capacul delcoului si bujiile sunt schimbate, piese noi.
    De asemenea, am desfacut aseara Motronicul si am gasit o componenta defecta(scurt-circuit), am verificat restul circuitelor si-am inlocuit componenta defecta.
    Voi schimba toate cele enumerate mai sus zilele urmatoare si voi verifica injectoarele in eprubete gradate( 500ml).
    Atat timp cat Motronicul e ok, cred ca e rezolvabila problema.
    Am uitat sa precizez ca nu am gasit mufa neagra cu doi pini pentru diagnoza, sub bord. Pe cea alba am gasit-o.
    Si chiar daca nu voi putea rezolva injectia existenta exista solutii imediate si rapide: carburatoare de Yamaha R1, R6, Webber-uri duble, Solex-uri, standalone-ul din dotare sau, chiar, 2144-ul din garaj proaspat refacut cu k-jetronic.
    Voi reveni, cel tarziu, saptamana viitoare cu ce am mai rezolvat.
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 10 Iun 2014
  20. Audi13 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2011
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi 100, 2.0E, 1990
    Salutari colegi!

    Imi poate spune cineva ce tip de injectie am pe un Audi 100; 2.0i; 1994cmc; an fabricatie 1990; tip 44 RT?

    Am probleme destul de mari cu pornirea ( 2-3 chei ) si vreau sa incerc sa rezolv cumva problema.

    Multumesc anticipat.
     

Distribuie pagina asta