Parerea mea sa te duci la un service sa o verifice dupa cum spui tu ar ptea fi volanta, se intampla foarte des la motoarele cu cilindree mica pe A6.
Am facut ieri a doua revizie la cca 80.000km. Am pus ulei Motul 300v 5w40 si filtre Mann. A fost schimbat si DV-ul cu cel cu D in coada si am gasit si un furtunas perforat langa PCV. In rest, totul in regula, nimic dubios. Impresii: 1. desi DV-ul de pe masina nu avea nici o uzura, cu DV-ul nou am observat disparitia unui suierat pe care il aveam in primele 4-5minute dupa pornire, cu motorul rece. 2. motorul e putin mai silentios, sper sa se amelioreze consumul de ulei dupa aceasta revizie. Costuri aproximative: -ulei - 145lei/2litri -DV - 280lei -furtunas PCV - 100lei Revin cu impresii dupa 1000-2000km.
Salut am si eu o problema, mi-a aparut in bord ca trebuie sa completez ulei, am completat iar a doua zi dimineata mi-a ramas martorul aprins si mi-a aparut mesajul 'service in 1200 km , 561 days'' ...stie cineva care ar fii problema?
Au fost schimbate intinzatorul+lantul din capatul axelor cu came (daca gresesc denumirea ma scuzati), alaturi de o serie de garnituri (vreo 4 la numar) si 4 suruburi. Piesele au fost schimbate pentru a se corecta un zgomot similar motorului diesel, un zdranganit foarte usor de distins cu capota ridicata. Reprezentanta spune ca zgomotul este normal si ca provine de la injectoare.. 1. Piesele necesare costa cam 200E, all inclusive, toate OE. La tipul meu de motor gaseam destule variante aftermarket, dar fiindca nu vorbeam de o suma mare am considerat ca OE este mai sigur. Va recomand sa faceti la fel! 2. Manopera a fost realizata de "Cata181", cca 3ore, e necesara multa rabdare si atentie. La Catalin am apelat de vreo 10 ori, pt tot felul de operatiuni, daca nu era ok nu ne vedeam atat de des. Rezultat: WOW, in sfarsit pot sa spun ca am un motor pe benzina. Din interior nu se mai aude deloc grohaitul de diesel, iar in ture urca mult mai curat. Schimbarea e radicala, masina se porneste/opreste fara nici un zgomot (inainte avea un clantanit cca 2-3s la pornire si cam 1s la oprire). Per total, cu un cost de cca 1100lei, am redat masinii sunetului ei firesc. Piesele schimbate nu aveau mai deloc semne de uzura, lantul arata exact ca cel nou pus pe masina
Aseara am rezolvat ultimele "bube" ale masinii din lista problemelor specifice 2.0 tfsi, mai exact: 1. curatat admisie 2. schimbat axa came (intake) + hpfp + cam follower 3. verificat revizie PCV (este N, totul in regula) Am mers foarte putin cu masina de la schimbare, insa mi s-a parut a fi mai sensibila la acceleratie si mai silentioasa la relantii. Insa o chestie observata, motorul nu mai sta la fix 800rpm cu caldura pornita, acum sta pe la 780. Astazi o sa incerc sa o plimb putin, revin cu impresii mai pe seara. Axa cu came de pe masina era cu aproape 1,5mm mai mica decat cea montata, tachetul de pe masina (cca 25.000km) era in stare buna, la fel si hpfp. Legat de costuri, lista ar fi cam asa: 1. lant+intinzator+diverse - 800lei (schimbate in noiembrie) 2. axa came+hpfp+cam follower+diverse (inclusiv pentru curatat admisie) - 3200lei Preturile sunt fara manopera. La mine s-a ocupat Cata181 pt tot ce e mai sus, operatiunile facute cu simt de raspundere si atentie!
Problema este ca trebuie sa ii faci schimbul de ulei. Iti va reseta mecanicul mesajul din bord dupa efectuarea schimbului.
http://rototest-research.eu/popup/pe...p?ChartsID=646 http://rototest-research.eu/popup/pe...p?ChartsID=658 Ce spuneam legat de 2.0 tfsi, diferentele intre motorizarea de 170cp si cea de 200cp. Se observa in grafic ca valorile pe dyno sunt identice pana pe la 4300rpm, acolo unde varianta de 170cp este "omorata" din soft. De aici si valorile obtinute de Revo/MTM pt varianta de 170cp, respectiv 255/245cp. In atentia viitorilor posesori de A6 2.0tfsi/170cp sau Vw Tiguan 2.0tfsi, masinile voastre sunt limitate din fabrica si au un potential mare la resoftare
Nu am gasit un topic similar pentru motoarele pe benzina, asa ca intreb aici. La pornirile reci, de ce se aude un zgomot ca cel din filmulet, secunda 15 (imediat ce a pornit). Apoi pe la sec. 17-18 s-au mai auzit 2 sunete (nu am fost atent in filmare daca proveneau de la motor sau de prin preajma (erau si niste muncitori prin zona)). https://www.youtube.com/watch?v=LxmKjb9YuUA&list=UUMQwR1R7s4grTDrTwfD1RsQ
Cele doua zgomote par 2 lovituri de ciocan Celalalt este sunetul specific al intinzatorului hdraulic, care, datorita uzurii, nu mai tine presiune si pana se amorseaza face acel zgomot. Solutia ar fi inlocuirea acestuia. Vezi ca s-a discutat pe forum despre asta, inclusiv cu procedura si preturi. Uite aici
Zici ca acel zdranganit de la secunda 15 e intinzatorul hidraulic? La pag. 27 vad ca se discuta despre acel sunet ca de "diesel", cu motorul mergand la cald. Insa la mine problema e doar la pornirile reci, si doar uneori, nu mereu Dar o sa fac un filmulet si la cald sa iti dai cu parerea cum se aude si-al meu si daca se aude ceva "suspect"
Da, de la intinzatorul lantului din spatele motorului. Tu ai 2 distributii, una in fata ce consta intr-o curea ce leaga una din axele cu came cu arborele si pompa de apa. Si distributia pe lant din spatele motorului care leaga intre ele cele 2 axe cu came. A mai fost discutata problema intinzatorului, se toceste patina de plastic motiv pt. care lantul se lungeste si rezulta zgomotul specific.
Nu trebuie sa imi dau numai eu cu parerea... Acel zgomot de 2-3 secunde este doar inceputul. Peste ceva kilometri o sa fie permament. Ca estimare, nu stiu 10000 poate...
Il ai initial doar la pornire, apoi il mai permanent la relanti. Scaparea te costa vreo 250e, piese originale+manopera, cam atat a fost la mine. Cat timp o ai doar la pornire nu e panica, cand deja observi ca incepe sa fie permanenta e bine sa o schimbi. Problema tipica 2.0 tfsi..
Am impresia ca la schimbatul distributiei, odata cu schimbarea rolelor, curelelor, etc, se schimba si piesa cu pricina. Sau gresesc?
Acuma.. cate role intinzatoare are un motor de asta? Sau rola despre care se zice mai sus e diferita de intinzatorul ala hidraulic din spatele motorului?