1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 2.0 TFSI la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Mxf, 29 Ian 2010.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Roger tata acum o sa te superi din nou dar nu pot sa tac.
    Noi intelegem ca acum descoperi masina pe care ti-ai cumparat-o si o detii in acest moment dar sa stii ca nu avem rabdarea sa-ti explicam principiile de functionare ale unui motor benzina 2.0 TFSI si/sau sistemul de antrenare al distributiei si/sau cum sunt asezate rolele distributiei si asa mai departe. Pentru asta (aflarea informatie despre un motor) pe vremea tineretii mele (acum zeci de ani) existau doar manuale care trebuiau citite din scoarta in scoarta dar din fericire acum exista Google si nemarginirea internetului cu miliardele lui de site-uri si informatii de tot felul.
    Fa un efort, citeste si nu mai pune intrebari din astea de mos senil la varsta senectutii pentru ca sincer te faci de ras.
    Sa stii ca tacerea este de aur si mai bine taci dacat sa te faci de ras. Nu uita ca aici te vad si te citesc mii de persoane si este pacat pentru ca prin intrebarile care le pui lumea poate isi formeaza o parere gresita despre tine.
    Vino la intalnirea saptamanala vineri si sunt colegi profesionisti care te vor ajuta cu mare placere cu toate informatiile necesare despre tipul tau de motor si nu numai.
    Sa stii ca nu avem ritualuri vodoo de initiere pentru noi membri care vin la intalnire si te asigur ca vei fi bine primit.

    Citeste si acest topic integral: http://www.clubaudi.ro/motoare-si-t...-2-0-tfsi-discutii-probleme-si-rezolvari.html

    O seara minunata iti doresc
     
    Ultima editare: 6 Noi 2014
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe motoarele pe benzina la A6 C6, quattro a fost pus doar pe 2.4, 2.8, 3.0, 3.2 si 4.2.
     
  3. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ok Cristi, cum zici tu.. pe alte forumuri nu prea am vazut atitudine din asta ca a ta sa stii, adica lumea se ajuta mai mult, chiar daca se pun intrebari tampite sau daca informatia s-a mai repetat. Uita-te pe forumurile de la Dacia sau altele, cate intrebari chiar banale se pun. A, da' aici vorbim de Audi, nu mai merge...
    Cu siguranta nu-s singurul de pe acest forum care pune intrebari de incepator, mai sunt destui, insa se pare ca tu nu suporti ca cineva sa intrebe chestii banale, si nu stiu cum sa-ti zic, dar acest "site" (clubaudi), e unul dintre acele site-uri gasite de Google, cand caut ceva despre audi. Si nu am pus intrebari chiar banale gen "ce face butonul X", "ce inseamna martorul ala aprins",etc, lucruri pe care le gasesc usor pe net. Dar la chestii mai tehnice asa, nu prea gasesti detalii cand cauti, decat oferte de piese, kit-uri, si discutii forumiste. Nu prea sunt specialist, si voiam sa stiu si eu ce am sub capota. Exista vreun manual tehnic in privinta asta? Ca in ala al masinii nu cred ca-s detaliate si partile motorului, cum sunt aranjate chestiile pe acolo, etc. Nu, lumea nu isi face o parere gresita, ci ma vede ca sunt interesat, ca vreau sa stiu cat mai multe. Manualul masinii, + cel de MMI, le am, si am inceput sa le studiez.
    Din cauza programului meu incarcat nu prea am timp sa vin la intalniri (dar o sa incerc sa vin odata), fapt pt care mai intreb aici una alta.. soo what, daca e ceva banal pentru altii? raspunde cine are chef/timp, si basta. Chiar daca s-a mai discutat chestia X, sunt sanse mari ca atunci cand vine unul nou si cauta ce-l intereseaza, sa gaseasca mai repede (oricum, functia de cautate a forumului e execrabila, mai bine nu ai indemna userii sa o foloseasca..).
    Poate ai si tu dreptate, dar ai face bine sa ne intelegi si pe noi, astia "novicii"..
    Uite.. cu ajutorul vostru, de cand mi-am facut cont si am inceput sa postez la consiliere achizitie, c-am intrebat banalitati ca nu, chiar mi-a prins bine, si am reusit sa imi iau o masina buna. Nu vreau sa supar pe nimeni, si cred ca o sa-i mai intreb pe altii cand mai am vreo problema, iar aici o sa vin doar cu chestii mai serioase, nu de mos senil.

    Ti-am scris aici pentru ca, evident, tie nu iti poate trimite lumea mesaj privat, si nu vad de ce nu te-ar putea contacta cineva personal.
    Poti sterge mesajul asta, poti sa-l lasi, ti-am spus doar parerea mea.

    Dar hai ca m-am lamurit pana la urma, din alta parte, cum sta treaba (cu distributia).
    O zi buna!
     
    Ultima editare: 6 Noi 2014
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Revenind..
    Am completat azi cu ulei, dupa 7000 km am completat cu 600ml, noul nivel fiind un pic mai jos de MAX (am inteles tot de pe aici ca nu e bine sa pui chiar pana la limita MAX). Ma declar multumit.
    Am filmat si cum se aude motorul la mine:

    https://www.youtube.com/watch?v=N1ODroa0CZU&list=UUMQwR1R7s4grTDrTwfD1RsQ

    Voiam sa stiu daca are acel sunet specific de diesel despre care s-a mai vorbit, sau e ok. Din cate aud, chiar in partea din spate a motorului unde e intinzatorul, pare a fi sunetul de "diesel" mai accentuat.
    Undeva mai sus de joja, se aude si un ticait ca de ceas, din cate am inteles de undeva de pe aici e epuratorul de gaze? Nu ticaie imediat dupa pornire, ci incepe dupa ce se incalzeste un pic motorul.
     
    Ultima editare: 6 Noi 2014
  5. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    La TFSI-ul meu 2.0 i-am completat cam 1L de ulei de la ultimul schimb (facut acum 8000 km), si acum e intre min si max. As zice ca e ok.
    Relativ la post-ul #28, informatia e oficiala? La mine istoricul a fost numai in retea, insa daca masina va avea sub 5 ani si va ajunge sa consume mult, se fac acele operatii pe banii lor?
    Am citit si http://www.carcomplaints.com/news/20...-lawsuit.shtml , se pare ca A6-urile nu intra.
     
  6. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    1L la 8000km poti sa stai linistit.
    La generatia ta de 2.0 TFSI nu s-au facut schimbari de pistoane+segmenti de catre audi.
    Problema despre care vorbeam eu este pentru TSI, pentru ca motoarele de pe A4 B8/A5/Q5 sunt TSI de fapt si la astea problema e mai mare.
     
  7. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am inteles :)
    Acum sa vad cu ce ulei merg mai departe, voi renunta la Mobil1 sau Castrol si o sa-i bag Motul, ca am cam citit pareri bune despre el.
     
  8. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Daca ai completat 1l, iar acum e la jumatatea jojei, in cel mai rau caz a consumat 1,5l in 8000km, sub 200ml/1000km, cam asta e si consumul meu acum.
    La A6 nu e valabila actiunea aia, asa cum a zis si KUL.
    Legat de testul ala de consum, nu are rost sa iti bati capul acum, ala e pt cazuri extreme.
    In legatura cu Motul, e o alegere buna, iti recomand sa iei 5w40 specific, ceva de genul asta, cred ca am scris exact ce in prezentarea masinii mele sau chiar in acest topic.
     
  9. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am si eu o intrebare: dauneaza cu ceva masinii (supape, sonda lambda, etc) daca se merge timp indelungat cu benzina de 99 sau chiar 100? la masina mea pe capaul rezervorului scrie 95. Stiu ca altfel merge cu benzina de-aia buna, eu ii bag numai 99 de la petrom (nu stiu cat de buna e in comparatie cu laudatul Efix 98 de la rompetrol). Dar pe termen lung afecteaza vreo anumita componenta?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cum poti sa crezi ca o benzina mult mai buna din multe puncte de vedere poate afecta un motor ? Orice benzina cu o cifra octanica mare este mult mai eficienta la ardere si implicit mult mai "buna" pentru motor.
     
    Ultima editare: 11 Ian 2015
  11. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    iarna nu are rost sa bagi de 98-100 pentru ca nu ai unde sa mergi tare, aglomeratii, semanfoare cozi, zapada mazga pe jos etc

    Vara cand iesi la drum lung atunci merita 98-100.
     
  12. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pai nu cred, am zis doar sa intreb, sa vad cum e, ca aici lumea stie mai multe.
    Era unu care zicea ca cica motorul e facut sa mearga cu benzina de 95, si daca-i bagam "prea buna", dam peste cap arderile si se pot intampla diverse (bine, nu l-am prea crezut, dar in fine).

    Oricum toata vara trecuta am mers pe 99, combinat cu 100 de la omv :)
     
    Fratica122 apreciază asta.
  13. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Baga-i benzina buna, fie iarna, fie vara. Pe capac scrie minim 95, dar poti sa fii sigur ca benzina 95 de la pompa e sigur 95? A mea e resoftata si optimizata pentru benzina premium, dar si inainte de resoftare simteam masina mai vioaie cu benzina buna.
     
  14. Fynax 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6, BPJ,2.0 TFSI,2011
    Sunet ciudat sau...normal

    Salut,
    Dupa ce opresc masina se aude ca si cum un ventilator se opreste (adica scade turatia pana se opreste) Sunetul dureaza in jr de 2-3 secunde. Imediat mintea ma duce la ventilatorul de racire, dar este iarna si motorul nu este supraincalzit.
    Aveti idee ce s-ar putea auzi ? Asa face turbina?(Nu am mai avut masina cu turbo) Este normal sa se auda ?
    Merci,
     
  15. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Inainte sa opresti masina, asteapta 20-30secunde pentru protejarea turbinei, mai ales daca ai mers mai tare.
     
    Fratica122 apreciază asta.
  16. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Bagasem si un edit la mesajul de mai sus, dar eram pe telefon si probabil nu l-a trimis..in fine. Legat de zgomotul de ventilator, se aude si la mine, ce-i drept nu la fel de pregnant ca pe timp de vara, dar se aude si iarna. Asa face de 3 ani, banuiesc ca e ceva normal :)
     
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Si eu las tot timpul cam 30 sec. inainte sa opresc, orice stil de mers as avea (bine, la un drum mai lung, nu pt. 5-10 km).
    Si la mine se aude usor zgomotul ala.
    p.s. vara, daca am si a/c pornit, se aude calumea "vajaitul" ala (probabil mai porneste un ventilator pe acolo, nu stiu).
     
  18. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    colegi - este ventilatorul care "arunca"caldura" in abitaclu, inainte de a opri motorul dati OFF la clima, dupa 10 sec. opriti motorul si vedeti daca se mai aude.
     
  19. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    (postez tot aici, sper ca e ok)
    Ieri am vazut in trafic o masina care a luat-o pe ulei. Nu stiu sigur ce era, diesel sau benzinar, cert e ca s-a facut un fum de abia vedeai.
    In timp, am mai auzit/citit despre cazuri din astea, dar doar despre diesel-e.

    Vazand astea, m-am intrebat si eu ce sanse sunt ca un benzinar turbo (care depinde de scanteia bujiei ca sa funtioneze, iar vaporii de ulei nu prea ard la scanteie) sa "o ia pe ulei" (si avand in vedere modul diferit in care este controlata turatia motorului)? Tehnic, care ar fi principalele cauze?
    Daca se ia contactul la benzina, se opreste, sau continua sa functioneze?

    In plus, daca e automata, si Doamne-fereste se intampla, cum opresti motorul? :) (la manuala e simplu)
     
  20. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    scoti, s-au la moment smulgi tubul ce leaga cutia filtrului de aer cu turbina, si cu o carpa astupi intrarea in turbina. adica il inabusi, asta la diesel, la benzinar nu stiu daca merge.
     

Distribuie pagina asta