1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 2.6i V6 la audi A6 C4

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de titico, 27 Sep 2012.

  1. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Salutare tuturor , avand ceva scurgeri de ulei pe la pompa de ulei si la baia de ulei , m-am hotarat sa schimb garniturile , pacientul este un Audi A6 din 1995 2.6i V6 150hp qattro automat cod motor ABC .
    Am inceput prima oara sa sap dupa ceva informatii , si am gasit ca am nevoie de un surub special sa blochez arborele si scula speciala pentru a bloca axele cu came

    Pentru aceasta munca am avut nevoie de urmatoarele : garnitura pompa ulei , garnitura intre blocul motor si suportul baii de ulei si garnitura baii de ulei + 5L ulei Castrol 5w-30 filtru nou

    Odata desfacuta distributia ca sa ajung la pompa de ulei am cumparat si distributie noua cu toate accesorile , pompa role termostat , + cureaua care angreneaza pompa servo si alternatorul,
    Am inceput prin a da jos uleiul si antigelul , am demontat radiatorul ca sa am acces mai usor la distributie si la pompa , inainte de asta am demontat si bara fata cu aripile stanga si dreapta ca erau ruginite (urmeaza sa le schimb, le-am cumparat si sunt deja si vopsite de mine ,dar si aici o sa fac un tutorial cum am facut aceasta lucrare) , am tras fulia vibrocen la semn , axele au venit si ele la pozitia lor si am fixat scula speciala in axe si surubul special in locul senzorului de pe blocul motor
    Am desfacut suruburile de la fulie cu inbus de 8 am dat fulia jos apoi am slabit intinzatorul de la cureaua de distributie si am dat jos cureaua (nu inainte sa fac si semne pe cureaua veche sa fie aceasi si pe cureaua noua) surubul principal din arbore(cap de 24) pentru a da jos pinionul fuliei ca sa am acces la pompa de ulei
    Pentru demontarea pompei trebuie demonntata si baia de ulei pentru a avea acces la cele 5 suruburi de dedesuptul pompei + 8 suruburi din fata toate M6 cap de 10 , in poza se vede partea dintre blocul motor si suportul baii de ulei care nu am putut sa o dau jos i totalitate dar a fost de ajuns cat sa dau jos garnitura veche si sa curat bine si sa pun garnitura noua
    La montaj inapoi am pus totul la loc cum am demontat , este imposibil sa se monteze in alta pozitie ca nu merge , prima oara am curatat si degresat de pe blocul motor si suportul baii , am folosit brake cleaner spray a iesit super curat si uscat , suruburile au stat in diluant pentru degresare sa fie si ele curate
    Am inceput cu montajul pompei de apa a termostatului , apoi garnitura pompei de ulei care are o singura pozitie de montare , pompa a fost curatata si spalata . Am fixat pompa pe blocul motor(vezi canalele de pe pinionul mic)trbuiesc fixate in arbore , oricum daca nu intra in canale pompa nu se lipeste pe blocul motor , suruburile pompei au fost stranse cu 15 Nm , cu cheia dinamometrica
    Etapa a doua a fost montajul garniturei dintre blocul motor si suportul baii de ulei 13 suruburi au fost strinse cu 15Nm ,5 care intra in pompa de ulei se strang cu 13 Nm pentru ca e filet in aluminiu
    La urma si ultima garnitura la baia de ulei , mai intai se monteaza garnitura cu sorbul odata 14 suruburi cu 13Nm M6 cap 10 , apoi capacul baii 18 suruburi cu 13 Nm pentru ca e filet in aluminiu M6 , eu am folosit suruburi noi cu cap de 10 hexagonal pentru ca cele vechi erau in inbus de 5 si m-am chinuit la demontare + ca sau si stricat dintre ele. Dupa toate montate inapoi am pus pinionul fuliei la loc pe arbore(are o singura pozitie de montare ) si strans cu surubul principal apoi distributia cu toate cele.
    Pozele sunt mai jos , treaba inca nu e terminata mai am de montat aripile , bara , farurile .sculele speciale sunt facute de mine la fabrica am gasit ceva poze pe net si am facut dupa ele , au iesit la fix din prima asezate perfect.

    Si ceva poze:
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Sep 2012
  2. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Buna tuturor , dupa ce am montat toate la locul lor cum au fost , astazi dupa doua zile de la terminare am pus uleiul 5 litri si antigelul
    Masina a pornit la cheie imediat dar dupa circa un minut a inceput sa tacane tachetii ca si cum nu ar avea ulei , opresc motorul si dupa mai multe verificari am constatat ca nu am presiune de ulei deloc in motor ,
    Am desfacut filtru si culmea nici o picatura de ulei nu era , am pornit motorul fara filtru de ulei si nimic sa arunce ulei sau altceva sa se intample , am desfacut si capacele de la cuibutori si aceasi chestie nici un pic de ulei , uleiul sta in baie fara sa sa circule in sistem , sorbul este curat pompa a fost curatata baia a fost spalata si nu este indoita,
    Am demontat totul din nou si verificat am umplut pompa cu ulei manual(ca si cum as face un vid) dar nimic , de la atatea probe motorul tacane si mai tare si mie frica sa nu-l termin , nu stiu ce sa mai fac , inainte mergea super
    ceva idei?????????????? multumesc
     
  3. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Da , revin , se pare ca garnitura dintre blocul motor si suportul ce tine baia de ulei era alt tip , dar era asemanatoare cu cea originala .
    Garnitura originala avea 3 gauri ca sa etanseze pompa de ulei iar ce montasem era cu 2 gauri , de aceea nu aveam presiune de ulei,
    Am montat garnitura originala noua dupa ce am cumparato si acum e ok , nu mai am scurgeri pe nicaeri.
    Deci , o lucrare de 5 ore care am facut-o ieri cu demontare si montare am facut-o in aproape o saptamana ca nu am fost atent la garnitura
    Concluzie , cind vreti sa schimbati o garnitura verificati sa fie exact ce va trebuie , greseala mea a fost ca nu m-am dus cu garnitura la magazin sa le arat ce am nevoie.
     
  4. Poly 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    CLUJ
    Masina:
    Audi A6,C4,2.6 quattro
    Chiar trebuie sa ma apuc si eu de o astfel de lucrare.Mai precis de schimbat pompa de ulei.
    Iti multumesc ca ai scris despre asta,imi va fi ajutor.Problema cea mai mare e ca inca nu am dispozitivele pentru blocarea axelor si a arborelui.
     

Distribuie pagina asta