Salutare , vin cu o problema cam complicata si un pic de nedumerire si poate gasesc vreo explicatie..... Masina mea este un Audi A6 din 95 2.6i v6 Quattro, am cumparat-o anul trecut prin septembrie de atunci si pana acum am facut 6000 km . Ca reparatie , am schimbat garnitura de la pompa de ulei baie de ulei , distributia ,termostat , pompa apa , ulei castrol ,antigel. Toate bune si frumoase pana ieri , am vrut sa plec in vacanta , vreo 1200 km un drum , dupa 350 km parcursi mi-a disparut deodata caldura din masina ,ma uit la indicator temperatura era la 90 grade , cand am tras pe dreapta relantiul nu mai era rotund si a inceput sa se aprinda becul rosu din bord , am oprit motorul imediat si am deschis capota , antigelul din vasul de expansiune nu mai era si imi cloncanea in motor restul de antigel ramas , am controlat uleiul era ok , dupa ce sa racit un pic motorul am pus antigel si cand sa dau cheie nimic.. motor blocat.. cand sa racit de tot a pornit dar cu mult fum alb si cu miros de antigel , am verificat uleiul si era deja amestecat cu antigel, Deci,.... garnitura de motor terminata posibila inlocuirea De la service cine ma luat pe platforma au zis ca daca inlocuiesc doar garnitura de chiuloasa e posibil sa mearga dar nu pentru mult timp. Recomandarea lor a fost sa inlocuiesc tot motorul Motorul meu ABC din 95 are acum 286000km ,daca il refac poate mai bag 1500roni , am gasit motor din 97 tot ABC la 170.000km cu 500 euro ,................ Eu acum vreau sa intreb cam ce parere aveti ......REPARATIE sau INLOCUIRE astept orice parere
Pai ca sa il repari, intai trebuie sa dai jos chiulasele sa constati defectiunea. Garnitura(-ile) de chiulasa nu se ard asa din senin: poate o crapat blocul motor, vreo supapa nu mai etanseaza, ai dat "forja" cand motorul era rece, etc. Manopera la un motor in V este mult mai mare decat la un motor cu 4 in linie, pentru ca este aproape de 2 ori mai multa munca. Iar daca nu gasesc exact problema, va arde si urmatoarea garnitura de chiulasa. Eu as merge pe schimbatul motorului si de preferat sa-l iei din zona ta, sa-ti poata da o garantie. Daca il iei prin curierat, in cel mai rau caz, vei ramane cu motorul, indiferent daca ii bun sau nu.
Da , revin cu informatii proaspete , Inainte de demontare a chiuloaselor am facut testul de compresie sa vad la care cilindru ar fi problema ...,la cilindrul 1 aveam 9,5 bari .., la cilindri 2,3,4,5,6, - 11,5 bari , uitandu-ma inauntru la cilindrul 1 era ud ca si bujia cand am dat-o afara restul bujiilor erau ok . M-am apucat de demontat chiuloasele si intradevar garnitura de chiuloasa din stanga la cilindrul 1 ciupita .., am curatat blocul motor din fericire este ok ca si cilindri , Treaba nu e terminata am facut poze cu tot ce am facut , si ce o sa fac iar la urma o sa pun totul aici detaliat