1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel 2.5 TDI cod AKE / AYM / BAU / BCZ / BDG / BFC la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de laz, 23 Mai 2013.

  1. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Am deschis topicul acesta ca urmare a unei defectiuni (la masina din profil cod motor AKE 179 cp) aparute la turbo si care s-a finalizat cu un piston spart.
    Intrucat dupa demontarea chiuloasei am gasit acest piston spart, iar masina fiind la mine in garaj, m-am hotarat sa incerc sa-l schimb eu si as avea nevoie de cateva indicatii de la cei ce au mai reparat asa ceva, mai precis daca necesita operatii complicate si sdv-uri deosebite ce nu se pot realiza acasa.
    Am mai mesterit pe la motoare si nu sunt chiar paralel, iar primul lucru pe care as vrea sa-l stiu e daca defectiunea asta mai vine "la pachet" si cu altele nesesizabile cu ochiul liber.
    Adica cam ce sa mai verific si la ce, pana sa ajung la comanda pieselor sau a unui motor in cel mai rau caz. Acestea fiind zise astept parerile "legistilor batrani sau tineri" pentru disectia "mortului" si stabilirea cauzelor si efectelor decesului (nu e chiar in floarea varstei). Multumesc
    Cele bune
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mai 2013
  2. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Astazi am inceput sa rotesc motorul sa vad cum arata blocul la pistonul cu buba, mai deloc urme insa trebuie sa-i fac certificatul de deces: si celelalte pistoane au fisuri, in aproximativ aceeasi pozitie ca si ala gaurit.
    Deci, cu alte cuvinte caut motor in stare buna sa dea pe masina (cutie manuala). Daca cumva stie cineva-trebuie neaparat AKE de pe Audi sau mai merg si alte coduri de motor ?.
    Cu rugamintea ca thread-ul sa ramana deschis pentru a ma lamuri cu codurile si eventual cu modificarile necesare daca pun alt cod de motor.
    Cele bune.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Mai 2013
  3. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Inghesuiala mare.....Am gasit un motor BAU 2004 se pare, dar e destul de chel.Un reper care nu-l are e baia de ulei.Cum a mea nu e data jos ,intrebarea e daca se potrive sau nu.Am la el si seria de motor,am mers azi la RAR sa vad daca pot da de urma seriei de sasiu,ca cei cu piesele auto sa-mi poata spune mai multe.Pun aici seria poate poate cineva identifica masina pe care a fost: 048426 BAU pe un allroad an 2004-2005.
     
  4. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Asadar primeste a doua sansa(si ultima).Am facut o verificare sumara a motorului cumparat (am desfacut o chiuloasa si un capac de biela) pentru ca statea de vreo 3 ani si am urcat-o azi pe platforma -ata pana la Oradea la colegul "lxl" pentru transplant.A vazut motorul si mi-a mai ridicat moralul asadar cu turbina reconditionata si cu un motor de pe un allroad rasturnat(cu 70 000-80 000 km dupa spusele baiatului) incerc resuscitarea "mortacinii".Daca toate merg bine ,pe la sfarsitul saptamanii s-ar putea sa toarca,baiatul sa-si vada banii pe motor si eu sa scot la mezat cutia tiptronic care a venit odata cu motorul si care ar insemna ca ar fi buna si cu km nu prea multi.In fine o sa ne auzim si o sa va spun si care a fost cauza cu un piston spart si 2 fisurate, dupa ce doctorul il transeaza.
    Cele bune.
     
  5. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Cam tarziu dar cand te apuci de demontat mai dai de una de alta dar intr-un final i-am auzit glasul ,doar la telefon,urmand ca 2-3 zile domn- mecanic "lxl" sa-l plimbe putin sa vada Oradea sa fie totul OK.
    In concluzie a primit inima noua si a ramas de vazut de la ce a cedat cealalta,insa presupunerile duc catre turbo.Revin cu detalii.
    Cele bune
     
  6. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Merge brici de 300 km e inca in Oradea si cred ca marti ma duc dupa el.Ca sa va faceti o idee despre ce a fost vorba ,si nu in ultimul rand, ce inseamna un pasionat si meserias......
     
    Pana stelian apreciază asta.
  7. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Trecut cu bine de 1000 km,dupa cateva reglaje si verificari (turbo,vacuum)incep sa se simta toti calutii si sa mearga cum ar trebui.Cu exceptia faptului ca m-a scuturat de bani,(odata desfacut am schimbat si altele-kit ambreiaj,garnituri,semeringuri arbore,suporti motor,discuri frana fata,lichid frana,bobina electromotor,pe la vacuum ceva acareturi,etc) sunt multumit si de noul motor(la care numai pompa de injectie mai e veche)si de lucrare(multumiri la domn "lxl" pe care il recomand la cine vrea un lucru bine facut si la preturi OK-(ca asta doare insa eu consider pe primul loc meseria si apoi restul)).
    Cam asta a fost cu AKE (brice si carice) pe care turbo se pare ca l-a faultat si dupa care nu am regrete la cum merge astalalt...
    Cele bune
     
    Pana stelian apreciază asta.
  8. Gabago

    Gabago 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    Audi A4 Cabrio 2004 2,5 TDI
    Dragi colegi detin un audi A4 B6 cabrio, 2,5 tdi cod motor BCZ 163 cp 2004 cutie automata si am o probleme enervanta si grava cred eu: la rece, cand e motorul rece tremura toata masina, parca se rupe, merge intrerupt. In alte ori chiar si la rece are momente cand merge rotund. In schimb la 90 de grade merge mereu rotund, la relanti in mers mai are ceva tremurat si la 90 de grade.
    Am masurat injectoarele si cand tremura la rece unele au valori de 3,00 si la cald cand se echilibreaza toate sunt ok.
    banuielile mele sunt urmatoarele : -
    - distributia a fost schimata in olanda si e posibil ca aia sa nu o fi pusa cum trebuie la punct
    - axa cu came deformata
    - sau injectoare
    Astept ceva pareri nu am mecanici prea buni in zona si nu vreau sa ma jecmaneasca de banii, poate cineva a mai patit nenorocirea !
    Orice sfat sau parere e bine venita !
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2015
  9. B131WAY 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 2.5tdi 163hp
    incearca si tampoanele motor, eu le-am schimbat pe ambele si e mare diferenta de atunci. Tremura la fel cum descri tu
     
  10. b0gdyxx

    b0gdyxx 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 2.5TDI 163PS
    Salut, sper ca postez unde trebuie daca nu imi cer scuze:)

    Sunt si eu posesorul unui Audi a4 2.5TDI BDG de 2 ani , imediat cum am cumparat-o am schimbat kit-ul de distributie si tot ce trebuie si am observat o mica problema zic eu la masina....In fiecare zii, cand i dau prima cheie invarte foarte mult (5-10 sec. uneori si mai mult cand rece) iar dupa masina porneste perfect . Am schimbat bujiile la inceputul anului(precizez ca din 6 doar 2 functionau)insa nici o schimbare semnificativa ...:wtf:

    Am observat o mica imbunatatire dimineata , porneste parca mai usor dar tot dupa cam 5 sec de dat la automat. Am tot umblat din service in service sa aflu problema si am aflat o gramada de variante:
    1.UN mecanic zicea ca se dezamorseaza pompa,ceea ce inseamna ca un furtun sau ceva de e spart. S-a verificat toata instalatie si nu se vede nici o urma de motorina sau ceva.
    2.Am mers la alt mecanic care a verificat-o si cica ar fii toate 6 injectoare duse:scared2::wtf: ... ceea ce mie mi-a cam pus capac. Mi se pare ce-a mai mare tampenie pe care am auzit-o. Masina in rest merge foarte bine, trage foarte bine , nu consuma exagerat ....

    Doar problema asta cu prima pornire ce as vrea sa i dau de cap. A mai patit cineva asa ceva, aveti vreo solutie ceva :uhm: Multumesc
     
  11. Dublin 3rd Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6
    A verificat cineva daca ajunge curent la cele 6 bujii noi? Senzorul de tempereatura lichid racire a fost verificat?
    Cred ca problema cea mai mare sunt mecanicii :)
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Problema ta e pe alimentarea de motorina. Adica orice de la pompa de motorina (presiune insuficienta), dezamorsare (undeva trebuie sa ai o supapa de sens care ar trebui verificata), filtrul de motorina imbacsit , pompa de inalte, furtun spart, oring injectoare sau... injectoare.
    Nu cred sa aibe ceva injectoarele insa oringurile ar putea sa cauzeze pierderi de carburant si implicit prezenta aerului. A umblat cineva la injectoare inainte sa ai probleme?
     
  13. Dublin 3rd Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6
    La motorul asta nu exista pompa de inalte, are pompa de injectie clasica. De asemenea pe la oring-uri nu poate pierde motorina si nici nu poate trage aer, injectoarele sunt alimentate prin capat.
    De dezamorsat e posibil sa se dezamorseze.
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu stiu ca daca euro 4 are tot ce am zis eu.
    Daca nu are, atunci ramane de verificat restul.
     
  15. Florin1987Ionut

    Florin1987Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2015
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4. 2.5 tdi. 2003
    Salut,
    Sunt nou si am si eu o problema cu un audi A4 B6 2.5 tdi de 163 de cp cutie de viteze automata din 2003.
    Imi da eroare asta P1175. I-am schimbat uleiul cu filtrele si distributia seara si dimineata cand am pornit-o a stat putin la relanti dupa care s-a oprit am pornit-o din nou si la fel si se aude.
    Se aude si putin ciudat motorul nu bate si intre 1000 si 2000 de turatii are un lag si nici nu mai trage ca inainte. Este posibil sa o fi pus gresit la punct sa ii fi luat din avans la pompa ? O am de 2 zile. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Mai 2015
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Florin1987Ionut Citeste aici ce scrie despre eroarea ta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17583/P1175/004469

    Inca ceva: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
    Ultima editare: 2 Mai 2015
  17. Bontu 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2014
    Locație:
    germania
    Masina:
    A4, 2,5, 2002
    Motor diesel 2,5 163ps nu trage

    Va salut,
    Nu găsesc problema la masina mea, A4 B6 an 2003, motor diesel 2,5 163 ps. Nu trage, nu are putere doar dupa ce trece de 2 mii de ture începe sa ia avans.
    Pe tester nu are nici o eroare. In a 3-a sau a 4-a dupa ce trece de 3 mii ture da simptome ca nu mai pote trage motoru. Ar putea fi catalizatorul înfundat ?
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iun 2015
  18. Backspace 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2012
    Locație:
    Magurele
    Masina:
    A4, 2.5 BAU ,2004
    Salut! Va scriu si eu pentru o problema intalnita la motorul meu 2.5, varianta de 180 de cai, cod BAU. De ceva timp experimentez urmatoarea problema:
    Atunci cand motorul este pornit, la relanti sau in mers (atunci cand plec de pe loc) dupa ce trec de pragul de 1200 de ture se aude doar in habitaclu un "poc" dupa care nu se mai aude nimic indiferent de modul de exploatare.
    Pe vag-com nu apare nicio eroare iar motorul porneste si merge bine. Am incercat sa ascult motorul cu capota ridicata, sub rampa insa afara nu se aude. Doar in interior este sesizabil si se pare ca suntul vine din copartimentul motor.
    Poate cineva sa imi spuna ce vacuumuri sau supape intra in functiune atunci cand se accelereaza motorul? Are cineva vreo sugestie de unde trebuie sa incep investigatia? Precizez ca nu are legatura cu transmisia ci doar cu motorul in sine si actiunea de accelerare. Multumesc!
    P.S. Daca sunt cunoscatori prin Bucuresti care ma pot ajuta va rog sa imi scrieti pe PM
     
  19. Dublin 3rd Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6
    Din ce descrii as zice ca ce auzi este sunetul facut de tampoanele de motor care in jurul turatiei de 1100-1200rpm sunt activate electromagnetic pentru a-si modifica duritatea. Daca e asa, e perfect normal.
     
  20. InSecret 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A5, CJEB,2012
    Slutare, eu am 2.5 bdg si i-am spart baia de ulei. Acum am citit postarile altora care fac referire la aceasi problema si au folosit silicon in loc de garnitura pentru ca ziceau ca e mult mai bun. Intrebarea mea este ce tip de silicon se recomanda, am 2 tuburi si nu stiu daca este necesar sa cumpar altceva. Am Bison acrylic universal maro si Den Braven sanitary silicoane.
     

Distribuie pagina asta