1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel 2.5 TDI cod AKE / AYM / BAU / BCZ / BDG / BFC la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de laz, 23 Mai 2013.

  1. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Pe partea soferului, cel din mijloc.

    Spate motor
    3........6
    2........5
    1........4
    Fata motor
     
  2. Radu gabriel

    Radu gabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2017
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    Audi a6 c7 2017 tdi 2.0 l
    Multumesc frumos pentru ajutor
     
  3. GeorgeGL 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2020
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B6 2.5 quatro 180cp 2004
    Salut,
    Sunt noul posesor al unui A4 B6 2.5 Quattro 180 cp. După nicio săptămâna de la achizitie mi s-a prăjit calculatorul de la pompa de injectie. Am căutat pompa pe codul respectiv și nu am găsit (106H codul meu și 106E codul la pompa cumpărată). Băiatul care mi-a dat pompa mi-a adus și calculatorul numai ca e de pe mașina automata. Mașina pornește la sfert ( nu trage in parametrii ei și am unele erori in bord). Întrebarea mea este următoarea : dacă fac IMMO Off pe calculatorul meu exista posibilitatea sa nu meargă pompa sau care ar fi soluția ca mașina sa meargă ca înainte ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai citit toate topicurile existente aici pe acest forum (despre motorul 2.5 TDI si despre pompa de injectie VEP) inainte sa incepi cu intrebarile ?
    In al doilea rand nici macar nu sunteti in stare sa cereti ajutor (adica sa mentionati cod motor masina, an fabricatie, etc. etc) dar aveti tupeul sa scrieti pe forum pentru ca va este lene sa cititi.
    In al treilea rand inainte de a mai scrie ceva pe forum de urgenta iti modifici profilul adica: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina ce o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Pentru ca sa iti raspund la intrebarea
    Solutia este sa cumperi o pompa cu acelasi cod obligatoriu si sa o codezi identic conform dotarilor de pe masina ta cu un VCDS original. Nu faci IMMO Off. Este foarte greu acum dar nu imposibil sa o codezi (pompa) pentru ca nu mai ai codarea originala salvata cu VCDS. Asta s-a mai repetat pe forum de zeci de ori pana acum. Ti-ai cumparat o masina despre care nu cunosti nimic dar nici nu vrei sa inveti (dovada sta faptul ca te-ai inscris ieri si ai inceput cu intrebarile) si in loc sa mergeti la profesionisti (electricieni auto care doar fac diagnoza si repara modele VAG cu VCDS original) cautati raspunsurile pe forum de parca cineva din fata tastaturii va da solutia magica pentru rezolvarea problemei.
     
  5. GeorgeGL 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2020
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B6 2.5 quatro 180cp 2004
    1.Am completat odată profilul cu modelul masinii dar văd ca nu s-a salvat.
    2.Mașina am primit-o in urma unei combinații și nu știu codul de motor din cauza ca mașina nu a avut numere și am doar dovada de circulație provizorie. Din serie nu cred ca îți zice și ce cod de motor ai .
    3.Am fost la 3 electricieni și toți au păreri diferite, mașina are o săptămâna de când e desfăcută și am zis ca o ultima soluție este forumul , poate a mai trecut cineva prin asta .

    Daca am deranjat cu întrebarea mea , îmi cer scuze și poți sa o ștergi .
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune modul ABS acelasi cod cum ai avut sau echivalent compatibil, codeaza ABS-ul cum trebuie cu VCDS, sterge erorile si gata.

    E chiar asa greu ?
     
  7. Russone 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Locație:
    Halmagiu
    Masina:
    A6 C5 Allroad 2,5 tdi quattro an 2004,180 cp, cod motor BAU
    Ce inseamna parametri, ma refer la motor 2.5 tdi cod motor BAU. Exista valori anume la care trebuie pus ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Avansul se regleaza “la ochi”, dupa uzura motorului, injectoarelor, etc. Il lasi unde iti place tie cum se aude, functioneaza, porneste, consuma, etc.

    Pune VCDS-ul si vezi.

    Citez :

    "ATDC = after top dead centre = dupa PMS
    BTDC = before top dead centre = inainte PMS

    Avansul se verifica cu tdi timing graph. Mai multe detalii aici http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

    Valoarea normala trebuie sa fie -2 grade, adica pe linia albastra. Din experienta mea personala, motorul merge(si porneste) mult mai usor daca este la linia verde sau chiar mai sus, catre +2 grade. Dupa cum vezi la mine in poza, este pe linia verde
    ."
     
  9. Dănuț170499 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2020
    Locație:
    Crevedia Mare
    Masina:
    Audi a4 b6 2.5 tdi AYM 2004
    Salut!
    Întâmpin și eu o problemă cu un Audi A4 B6 2.5 tdi cod motor AYM și m-am gândit să scriu aici pentru câteva păreri. Mașina s-a oprit din mers pur și simplu, fără semne de defecțiune, fără martori aprinși în bord, doar cu o eroare pe vcds : 01268 - Regulator de cantitate (N146) - defect - intermitent.
    Am mai avut o problemă similara acum câteva luni, mai exact a tras aer pe la supapa de pe filtrul de motorină. Atunci am rezolvat rapid, am amorsat puțin pompa de injecție și a pornit, însă acum nimic. Am găsit din nou aer pe instalația de injecție, m-am dus direct și am schimbat iarăși acea supapă cu tot cu oring și am încercat aceeași chestie, însă de data asta nici nu dă semne să pornească, am încercat și cu puțin spray de pornire, dar niciun semn. M-am gândit că e dusă pompa de injecție și am tot căutat informații despre schimbarea acesteia. Astăzi am desfăcut capacele curelelor de distribuție și accesorii și am găsit cureaua de accesorii sărită se pe role și deteriorata. Îmi puteți spune vă rog dacă are vreo legătură cu pornirea motorului, deoarece acesta funcționa perfect înainte? M-am gândit ca nu cumva să fi sărit bucăți din cureaua de accesorii spre distribuție și să fi provocat " sărirea " acesteia de la punct. Curea de distribuție încă arată bine , paremise doar puțin slabă la o mică apăsare.
    Mulțumesc pentru atenția acordată și aștept părerile voastre!
     
  10. VladAndrei00

    VladAndrei00 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2019
    Locație:
    Huși - Vaslui
    Masina:
    B6 2.5AKE Quattro Automat
    Salut, detin un a4 b6 2.5 tdi Ake automat. Masina in cauza am cumparat-o acum ceva timp iar proprietarul initial a luat-o din germania si i-a montat o alta pompa de inejctie urmata de de immo off
    Dupa cumparare, am fost la un electrician sa re-codez pompa cu calculatorul si sa scap de acel immo off.
    In momentul de fata nu am absolut nici o eroare pe vcds insa pornirea este groaznica in momentul in care o las vreo 4 ore neportnita.
    Pornirea este grea, invarte foarte mult iar dupa pornire scoate fum cateva secunde bune.
    Avansul pompei nu l-am verificat sa vad daca acel baiat care a montat-o a facut si avansul.
    Inrebarea mea este daca acea pornire foarte greoaie urmata de fum este influentata de avansul pompei sau nu.
    Masina merge bine si trage foarte bine, nu scoate fum deloc in mers si nici pe loc, scaote fum doar in primele sescunda de la pornire daca o las cateva ore oprita.
    Am incercat si cu supape de sens pe toate furtunele posibile ca ma gandeam sa nu se duca motorina inapoi spre rezervor, insa nu e problema de acolo si ma gandesc la avansul pompe de injectie sau chiar a defectiunii acesteia.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pornirea e influentata de avans.
     
  12. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Orice eroare a pompei trebuie sa iasa la diagnoza si daca zici ca nu iti da nimic, probabil injectoarele sunt obosite, nu pulverizeaza cum ar trebui. Oricum, eu prima data as verifica daca avansul este corect, cu VCDS. In oscilograma care apare in basic 04, in timming, se poate vedea avansul, care in mod normal trebuie sa fie zero, sau pozitiv 0,1 ... 0,2 pana la maxim 1,5. Atentie la a nu confunda - (minus) 0,1 cu 0,1.
    Se intampla des sa se confunde valorile pentru ca - (minus) 0,1 este negativ, iar 0,1 adica fara minusul dinainte este pozitiv.
    Pe VCDS, dupa ce intri in timming, unde arata osciloscopul, imaginea aia cu trei linii colorate, verde galben albastru si cred ca si rosu, in coltul stinga jos,intr-o mica fereastra separata, iti apare un numar care se schimba la 2 .. 3 secunde, ala trebuie vazut, iar in dreapta lui trebuie sa iti scrie ceva despre avans.
    Oricum, trebuie tinand cont ca noi raspundem la intrebarea ta, daca pompa este de vina, dar in realitate poate ca nu are treaba cu pompa, poate fi orice altceva.
    Injectoarele Bosch trebuie sa deschida pentru pornire intre 150 bar ... 200 bar, iar pompa trebuie sa injecteze minim 200 bar .. 250 bar pentru pornire.

    Proba injectoarelor pe genunchi, cum facea nea Fane acum 80 de ani este urmatoarea: scoti injectoarele din chiulasa si le montezi cu duzele in sus, apoi dai la cheie. Din duze, trebuie sa iasa gaz, nu lichid, din toate orificiile identic, in caz contrar trebuie schimbate duzele si calibrate injectoarele.

    Din propria experienta cred ca ai probleme cu injectoarele. La fiecare 250.000 km trebuiesc schimbate duzele, alteori chiar inainte, depinde de cum s-a condus masina, de combustibil, etc..
     
  13. kalibra31 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.5 TDI 2003
    Salutare! Masina in cauza A4 B6 2.5 TDI cod motor AYM. Problema este urmatoarea: la pornire (câteodată apare simptoma si cateodata nu) apare martorul ESP care se aprinde intermitent. Atunci cand apare se simte o mica scadere in turatia motorului. Daca plec de pe loc martorul ramane aprins si motorul merge normal. Daca turez pe loc cand martorul este intermitent motorul are un mers usor neregulat. Eroare pe debitmetru o avea si inainte de aceasta simptoma. De asemenea am schimbat si debitmetrul eroarea ramanand. Pompa de injectie are maxim 60000 de km de cand a fost reconditionata. Gasesc tot felul de trimiteri pe forumurile din afara la switchul de frana, senzor unghi volan sau senzor pedala de acceleratie. A mai intalnit cineva problema asta? Aveti ceva sfaturi? Multumesc!
     
  14. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Eroarea 00550 este de la pompa de injectie, se refera la momentul inceputului injectiei. Daca nu elimini inainte toate celelalte erori si mai ales cea legata de debitmetru, nu o sa reusesti sa iti dai seama usor de ce se intampla. Am intalnit multe cazuri in care masina pierdea putere sau pornea greu si dadea erorile astea.
    Rezolvari posibile:
    Din cauza unui combustibil de proasta calitate, motorul produce gaze in exces, iar calculatorul de bord indica eroare de pompa crezand ca nu injecteaza corect si eroare de debitmetru crezand ca aerul care trebuie sa faca amestecul cu combustibilul nu este in parametrii.
    Schimba combustibil, filtru combustibil, sterge toate erorile, apoi fa o proba de 50 ...100 km cu motorul mai turat, in jur de 3000 rpm, dupa care citeste erorile aparute. Pot fi si alte cauze, un furtunas de aer spart, debitmetru murdar, defect, etc. .
    E posibil chiar sa nu fie nimic din toate astea si sa ai probleme cu calculatorul de bord sau orice altceva.
    Masinile trebuiesc reparate de un specialist, intr-un atelier, pentru ca noi aici doar ne dam cu parerea incercand sa ajutam, deoarece nu detinem solutia finala si sigura 100%.
     

Distribuie pagina asta