1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 2.5 TDI cod AYM la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de AVAMG, 8 Feb 2014.

  1. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Stimati colegi mi-am cumparat de vreo 3 zile un audi a6, 2.5 cod motor AYM si bine inteles ca nu am putut sa nu ii fac o diagnoza si am la motor urmatoarea eroare. :
    01375- Valves for engine mounting ; stage 1
    31-10-Open or short to ground-intermitent

    Am urmatoarea problema cand intra turbina in functiune smunceste, sunt sigur ca nu are nici o treaba cu cutia de viteze fiind un multitronic.
    Ce as putea sa verific ?
    Multmesc tare mult.
     
  2. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Stimati colegi intre timp am aflat de la ce este eroarea descrisa mai sus, de la suportul de motor care este vasco-elastic si are si senzor si cum m-am gandit sa ma uit sub ea putin sa vad care e treaba am identificat si o mufa care atarna in partea stanga exact langa baia de ulei, cred ca sigur este de la acel suport. precizez ca motoru mi se zgaltaie mai tare in mers in partea stanga si mai putin in dreapta.
    Acum vreau sa va intreb poate sa fie zmuncitura care se simte in mers de la acel suport ?
    De unde sa incep cu verificarile ca sa imi dau seama in ce stare este turbo, fum nu scoate de nici o culoare, cand e rece putin abur cand o pornesc.
    Mai am o scurgere de ulei, nu stiu exact de unde dar suspectez filtrul de ulei caci suportul acela al lui este tot murdar de ulei, saptamana viitoare am sa merg sa schimb uleiul in motor si in cutie, sa spal motorul si sa vad pe urma daca mai curge pe undeva.
    Alta problema este cu pornirea dimineata care era cam greoaie, uitandu-ma pe la motor am vazut ca lipsesc doua coliere de la furtunele care vin in filtru de motorina si aveam scurgere de motorina acolo, aseara am pus colierele, am sters motorina de pe filtru, urmeaza sa vad astazi daca tot asa porneste.
    Se poate ca din cauza acelor doua coliere sa se dezamorseze pompa de injectie si sa fie pornirea mai grea ?
    Va multumesc anticipat.
    Imi doresc sa aduc masina la starea intiala fiind si un impatimit al acestor masini, intotdeauna mi-am dorit o astfel de masina.
    Masina este din 2002, are 201000 km, nu cred ca sunt reali, a fost adusa in romania in ianuarie 2006. Fostul proprietar avea 65 de ani, un fost primar din cate am inteles, mi-a spus ca distributia a fost schimbata acum 7000 km si axele cu came la fel, toate 4 plus tacheti si ce a mai fost pe acolo. Unde pot sa ma duc sa verific spusele dansului ?
    Motorul merge rotund, nu bate, nu troncane, singura problema pe care o am in mers este cu smuncitura asta cand da sa intre turbo, adica dupa ce smunceste aud suieratu si am si am si putere mai multa.
     
  3. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Dragi colegi imi puteti spune si mie unde gasesc Lateral Acceleration Sensor G200

    Am martorul de la ESP aprins in bord si dupa diagnoza am eroare 01423- Lateral acceleration sensor G200 37-00 Faulty, daca sterg eroarea aceasta mi se stange si martorul ESP din bord dar pana opresc si pornesc iar motoru dupa care mi se aprinde iar.
    As fi recunoscator daca m-ar indruma exact unde gasesc acest senzor.
    Va multumesc
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Prima data fa-i o adaptare poate isi revine, cu toate ca daca e "faulty" sunt putine sanse.

    [Select]
    [03 - Brake Electronics]
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
    [Done, Go Back]
    [Login - 11]
    Enter 40168, to enable the basic setting.
    [Do it!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 063
    [Go!]
    Activate the Basic Setting.
    [ON/OFF/Next]
    After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
    [Done, Go Back]
    To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    Procedura e luata de pe Audizine.

    Daca nu da rezultate, din ce am vazut e situat sub bancheta din spate si e in carcasa cu G202 .Verifica mufa, cablajul sau poate e senzorul defect.
     
  5. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Am identificat senzorul G200, cu adaptarea nu a mers. L-am desfacut sa vad despre ce e vorba in el dar e tot capsulat in ceva de metal. La audi a3, golf problema generala a acestor senzori e ca se dezlipeste un integrat, am crezut ca si al meu are aceasi problema dar nu a fost sa fie, deci trebuie sa iau altul. Sa spunem ca problema aceasta e rezolvata.

    A mai ramas pornirea grea dimineata si zmuncitura pe care o am cand intra turbo. Are cineva idee de unde ar putea fi ? Nu am nici o eroare la motor inafara de cea cu valve mounting stage si la cutie absolut nici o eroare.
    De unde procur swichiurile pentru portiere, din 4 portiere la una singura functioneaza ?
    Multumesc.
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Baga denumirea acestor switch-uri pe "goagal", un coleg a luat acest model si a zis ca potrivesc foarte bine, trebuie sa gasesti si prin Romania.
     
  7. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Eu sunt electronist de meserie, nu e o problema in gasirea acestor swichiuri doar ca trebuie sa desfac toata rama cu geam cu tot ca sa ajung cu la broasca si daca nu gasesc swichi in oras la mine nu pot sta cu masina desfacuta si nici sa o desfac de 1000 de ori nu prea imi convine.
    De asta as fi preferat sa imi spuna cineva sigur ce fel de swichi am acolo. dar pana la urma cred ca ma incumet sa desfac o portiera sa vad exact care e treaba, am sa fac niste poze cu ocazia asta si am sa pun pe forum poate mai au nevoie si altii.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu trebuie desfacuta nici o rama cu nici un geam (cel putin la portierele fata unde am reparat eu acel switch, nu l-am schimbat, deoarece ele nu se strica ci se toceste "puta" de plastic care inchide/deschide circuitul ) Trebuie doar desfacuta broasca, dar se poate si fara sa o desfaci daca stii exact unde e switch-ul. El sta in locasul lui tinut de un fel de siguranta de tabla, care vine peste el si il fixeaza. Acea siguranta se poate trage spre exterior si astfel iese switch-ul, se mai tine doar in firele care fac contact.
     
  9. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Am rezolvat cu swichiurile doar ca am acum alta problema cred ca calculatoru de confort a luato razna, plafoniera imi merge gand deschid oricare din usa doar ca in bord cand deschid oricare dintre usi imi apar ca si cum ar fi toate deschise si nici nu mi se aprind becurile de jos din portiera. care credeti ca ar putea fi problema ?
    cu zmuncitura atunci cand imi intra turbo ina nu am rezolvato plus de asta am si pornirea grea dimineata, avetu cumva idee ce as putea sa verific, pe vag nu imi da absolut nici o eroare de la motor.
     
  10. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    La masina mea consumul pe BC prin oras e de vreo 17-20, cred ca o ia razna, temperatura la apa e constant la 90 grade, in vag com imi da 87-88, inca nu am incercat varianta cu plinul si nici inafara orasului nu am iesit la drumuri lungi, totusi mi se pare ca, consumul e cam mare, pe vag absolut nici o eroare de la motor sau de la cutie. Va tin la curent cum se comporta mai incolo.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mai 2014
  11. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    BC-ul cam minte, cea mai buna solutie: plin - plin.

    Pentru pornirea grea verifica pentru inceput avansul pompei de motorina si bujiile.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mai 2014
  12. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Pornire grea. Tot am mai intrebat pe forum dar nimeni nu pare sa se fi comfruntat cu problema asta si degeaba merg la mecanic ca nu-i prea pot arata cum se comporta. Porneste fara probleme dupa o noapte in cancer de frig, dar daca sta 4-5-6 ore la o temperatura "calduta" invarte mult pana porneste si scoate ceva fum putin gri-negru la primele gaze scoase pe toba sa ma exprim asa..
    PS: Motor 2.5 TDI AYM 155HP
     
  13. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    E vorba de pompa Bosch VP 44 care face probleme si la 2.0 DTI de la OPEL.

    E aceiasi pompa cu a ta numai ca are iesiri pt 6 cilindri.

    Poate fi uzura capului hidraulic, sau neetanseitati ale circuitului de motorina, sau se mai poate din soft sa nu iti cupleze bujiile incandescente pe un anumit prag de temperatura , desi ea ar fi avut nevoie.

    Tot ce am scris mai sus sunt probleme de 2.0 DTI similar cu ce ai tu.
     
  14. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Cum verific avansul ? Il da pe vag com ?
    Multumesc. Bujiile sunt buna ca le-am verificat.
     
  15. meMihai

    meMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2010
    Locație:
    Vrancea
    Masina:
    Audi a6 , motor 2.5 , 155 cp , an 2002
    Nu am multe cunostinte legate de mecanica, dar in legatura cu pornirea grea, aveam aceleasi simptome...asta pana cand am schimbat distributia, si aceasta problema a disparut. Banuiesc ca a fost din cauza avansului
     
  16. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    @AVAMG avem acelasi motor dar cutie diferita.
    Mie media e constanta 7.5% pe BC.
    Eu fac calculul in functie de acul de motorina. Recent am facut plinul si cu fix un sfert de rezervor gradat pe ceas am parcurs 200 km, un sfert insemnand cu aproximare 20 litrii. 10L/100km, asta e 50% urban, 50% extra.
    Asteptarile mele sunt la 800km cu un plin (70L+rezerva) tot asa jumate urban si jumate extra. Binisor zic eu :(
     
  17. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Eu am masina de doua saptamani si fostul proprietar a spus ca e schimbata distributia de vreo 7000 de km. Acum urmeaza sa ma duc la cineva sa vada in ce stare sunt curelele.
    Avansul cum ar trebuii sa se regleze ?
    Stie cineva in suceava un service la care as putea sa ma duc sa schimb uleiul in cutie ?

    1. Dragi colegi va rog tare mult sa imi explicati cum ar trebuii sa fac un log in mers, am vcds dar sunt novice in ceea ce priveste utilizarea lui.
    2. Care ar trebuii sa fie valorile unui avans normal
    3. Cati bari trebuie sa obtin la un test de compresie ?
    4. Cum trebuie sa verific bujiile ?

    Astea ar fi primele operatii care ar trebuii sa le fac pentru a-mi da seama de ce porneste greu la rece, si scoate si fum 1-2 secunde de motorina nearsa pe urma numai aburi pana se incalzeste motorul.
    Va multumesc anticipat.
    As vrea sa le fac eu cu mana mea ca in mecanici nu prea am mare incredere si daca ma duc la service fiecare isi da cu parerea si tot nu ajung la nici o concluzie.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2014
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  19. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Nu am absolut nici o eroare decat cea de la suportul motorului, poate fi de la aceia ?
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ultima editare de un moderator: 12 Mai 2014

Distribuie pagina asta