1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 2.5 TDI cod AYM la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de AVAMG, 8 Feb 2014.

  1. siroasd 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2.5TDI AYM, 2002
    Multumesc de raspunsuri. O sa verific si revin.
     
  2. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    siroasd Ai spus clar ca la cald iti sta aprins martorul de la bujii cam mult. Problema e ca la cald nu trebuie sa fie comandate bujiile. Deci schimba in prima faza senzorul de temperatura motor, situat cum te uiti la motor, stanga langa pompa de injectie, e verde si are 4 pini. Problema cu lift senzorul e mai veche, e importanta dar acum alta e problema.

    P.S.:

    Nu conteaza ce temperatura vezi tu in bord ci ceea ce vede calculatorul motorului.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Apr 2015
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stai linistit ca de inlocuirea injectorului cu fir nu scapi.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Apr 2015
  4. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Problemele se rezolva in functie de prioritati si de buget. Se incepe intotdeauna cu inceputul.

    P.S.:

    audi66 Un sfat gresit il poate costa multi bani pe un forumist (un injector cu fir costa cam 100 euro SH iar un senzor de temperatura in jur de 100 de lei nou).
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Apr 2015
  5. siroasd 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2.5TDI AYM, 2002
    Mda, din pacate cum habar n-am la ce ma uit, literalmente precum curca in lemne, n-am localizat nici injectorul cu fir, nici senzorul temperatura motor. Daca imi poate incercui cineva pe o poza la motor as fi recunoscator, fiindca chiar nu am habar unde se afla.
    Pe VAGCOM imi arata 89-90C temperatura motor cand acul e la 90C. Am mai gasit alta chichita care ma deranjeaza, si anume cand nu o ia la sfert si tin mai mult la automat, imi ramane turatia la ralanti 1000-1100rpm ceva timp, cateodata si cand porneste normal, cand stau pe loc, sta ceva timp normal 900rpm , urca la 1000 iar scade...etc. Asta tot de la injectorul cu fir este?
    Multumesc inca o data tuturor pentru ajutor.
     
  6. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Schimba senzorul de temperatura.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Apr 2015
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @siroasd Poftim ...
     
  8. meMihai1994 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2014
    Locație:
    Vrancea
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 AYM, 2002, 6+1
    Salut. Detin un audi a6 2.5tdi AYM, am 360.000km si in partea stanga a motorului , acolo unde este capacul de la injectoare a inceput sa se auda un zgomot metalic ca de ciocan...nu este pronuntat, se aude doar daca reusesti sa treci peste zgomotul normal al motorului. E posibil sa fie de la axul cu came, sau de la un tachete blocat? Astept un raspuns Am uitat sa precizez ca masina a fost resoftata, nu stiu exact cati cp are..dar dupa spusele celui care a schimbat softul ar trebui sa aiba in jur de 170+cp. Ar putea sa fie un motiv al problemei de mai sus?

    O alta problema cu consumul, sunt sigur ca trebuie sa schimb termostatul..deoarece apa nu imi trece de 75 de grade doar daca afara sunt 25 de grade. Uneori, acul de la apa , imi arata sa spun 80 de grade, si deodata cade la 60 de grade.

    E posibil ca din causa termostatului sa difere si consumul? Sa va dau un exemplu. Merg cu 100 km/h iar consumul instant e de 7,5-8. In secunda urmatoare se intampla ca viteza sa creasca , mentinand pedala de acceleratie in acelasi punct iar consumul instant sa fie de 4,5-5,5 cum e de obicei.
    Va rog daca puteti sa ma ajutati in legatura cu problemele de mai sus..deoarece nu vreau ca sa vand masina.Multumesc
     
    Ultima editare: 24 Apr 2015
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, bataia metalica poate sa provina de la tacheti, daca mergi mult cu unul sau mai multi tacheti dusi strici si axul cu came.

    Ia in considerare si ceasurile, pot fi stricate, nu numai termostatul.
    Verifica ce valoare ai pe VCDS cand in bord ai 75grade.
    Da, consumul poate fi influentat de termostat, motorul merge in parametri optimi la 90 grade.
     
  10. meMihai1994 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2014
    Locație:
    Vrancea
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 AYM, 2002, 6+1
    Multumesc pentru raspunsul imediat. Nu am la mine testerul, dar am un OBD2 daca nu ma insel, si cand se conecteaza , imi arata temperatura de 75grade dar in momentul acela isi revine si ceasul. Se intampla destul de des. Plus ca masina porneste mai bine la -20grade decat la +10grade.

    Termostatul il schimb in 5-10.000km pentru ca fac si distributia.

    La 360.000km , e posibil sa schimb si axele cu came? Nu am desfacut inca capacele de la injectoare , dar am desfacut busonul de la ulei si nu se vede nici o urma pe ax...in curand am sa verific si axele. Am mai citit ca ar fi acele axe cu came din titan,dar trebuie facuta o conversie. Stii cumva daca gasesc axe cum am avut pana acum? In cazul in care trebuie sa schimb si axele....sau imi e frica de tot setul
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ca s-ar putea sa ai senzorul de temperatura antigel dus daca ai probleme cu pornirea in felul asta, e posibil ca variatiile de temperatura de pe ceasuri tot din senzorul ala sa fie. Vezi cateva posturi mai sus ca am pus eu 2 poze.
    Gasesti si ax cum ai avut pana acum. Intai desfa si vezi ce uzura ai.
     
  12. siroasd 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2.5TDI AYM, 2002
    Multumesc audi66 si Rodyca, urmeaza sa-l schimb.
     
  13. Borca 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2015
    Locație:
    Sighetu marmatiei
    Masina:
    A6 2,5 2002
    Buna

    Am si eu o intrebare!! Asi vrea sa stiu daca se potriveste chiuloasa de pe ori ce tip de motor de 2,5 pe motorul meu AYM ? Din 2002 multumesc
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Impreuna cu tot ce cuprinde ea plus pompa de vacuum.
     
  15. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Ce treaba are pompa de vacum?chiuloasa de pe AYM ca si piesa a fost si pe alte coduri motor deci se potrivește doar sa verifici codul piesei sa fie acelasi.
    Daca vrea sa puna chiuloasele care nu mai fac probleme cu axele si culbutorii atuncia s-a vb deja ce este nevoie, sii poti vedea la mine pe topic sau la discutia despre motoarele 2.5 tdi
     
  16. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    chiuloasele de pe motoarele afb,akn,ake,aym,bfc se potrivesc fara nici o alta modificare.cele de bdg,bau trebuie si pompa de vacuum si cu alte prezoane de strangere.
     
  17. Borca 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2015
    Locație:
    Sighetu marmatiei
    Masina:
    A6 2,5 2002
    Buna . Puteti sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns! Asi vrea sa stiu daca se potriveste ori ce chiuloasa de pe motor de 2,5 pe motorul meu cu cod de motor AYM ?

    ---------- Post added at 19:03 ---------- Previous post was at 19:02 ----------

    Ok multumesc mult
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Borca tu ai citit mesajul anterior celui scris de tine ?
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Scuzele mele,din cauza oboselii nu am prins exact esenta codului motor.
     
  20. snoop_doggy_oo5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2002
    Salut. Am 2.5 tdi, cod AYM, si nu mi se mai aud ventilatoarele de la masina. Gen, inainte se auzeau doar ventilatoarele un sunet frumos, acum se aude doar motorul. Mentionez ca ventilatoarele din fata functioneaza bine, cel mare nu se opreste la mana.
     

Distribuie pagina asta