1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 3.0 TDI la A6 C7 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de sel, 15 Iul 2016.

  1. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Am bănuit si eu,ovalizat.....o sa merg la Audi sa vad ce propun,capacul cred ca pană in 300 de euro...sunt curios de mâna de lucru cat costa.
     
  2. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Sa-ti inchipui ca pentru o garnitura de 68 lei demontezi inclusiv V-urile.
     
  3. Audi a4 b6 19awx

    Audi a4 b6 19awx 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2017
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi a6 c7 3.0tdi 2014
    Salutare tuturor,
    Am probleme cu injectoarele la masina mea A6 C7 an 2013 2 cu04 cp si vreau sa le schimb cu altele SH pentru-ca nu reusesc sa le repar pe ale mele foarte rapid si e singura masina care o am si depindem de ea (cel putin acum de sărbători)
    Cel de la care pot sa le iau imediat are injectoare de la un audi A6 C7 a n2017 de 326 Cp care a fost avariat si il vinde la dezmembrari.
    Intrebarea este daca aceste injectoare functioneaza pe masina mea bineinteles dupa montare, scriere in ECU, etc., ...
    Va multumesc si va doresc sarbatori frumoase si multa sanatate
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tu ai 3.0 TDI 204 cp si vrei sa pui injectoare de 3.0 Bi-TDI Facelift ?

    Ai toate sansele sa functioneze, dar impreuna cu un Stage 1, sub forma de “tuning”.

    Plug&play, ia-ti gandul.
     
  5. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Daca as stii codurile de motor as raspunde exact la intrebarea de mai sus, dar cred ca cele pentru 204 cp sunt cu solenoid si cele de bitdi sunt piezoelectrice deci nu vor functiona nici cu tuning si cu niciun fel de modificare. Pur si simplu difera hardware 100 %. Daca ambele sunt cu solenoid se pot adapta cu modificari in software ECU motor.
     
  6. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Audi nu mai monteaza injectoare cu solenoid pe CR-uri, din 2005!
     
  7. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Motoarele 2.7 si 3.0 folosesc injectoare piezoelectrice. In general sunt reparabile, depinde doar de ce anume s-a defectat. Deasemenea trebuie tinut cont ca principala cauza caruia i se datoreaza defectarea este calitatea combustibilului, de unde se poate deduce ca si pompa de injectie poate fi afectata, caz in care trebuie verificata, inainte de montarea altor injectoare care in scurt timp se vor defecta ca si primele. Multe dintre aceste injectoare sunt echivalente cu cele montate pe alte modele de masini,important este codul = numarul de referinta 0445115xxx, 0445116xxx, 0445117xxx inscris pe partea de plastic a injectorului. Daca aveti nevoie de astfel de informatii scrieti si incepeti intotdeauna in mesaje cu acest cod = numar de referinta si va pot ajuta.
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Salutare!
    Stie cineva daca intercooler-ul de la Bi-tdi merge pe motrul de 272HP plug & play sau trebuiesc facute modificari? Furtunele sunt aceleasi sau difera de la un model la altul?
     
  9. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Salutare,
    Am eroare P2080 (exgaust gas temperature) la masina din profil un Audi A6 C7, 3.0 bitdi 326 cp an 2017, cod motor CVUB si nu reusesc sa scap de ea. Am schimbat un senzor, cel de la turbina (incercuit cu rosu, cumparat din reprezentanta) dar eroarea persista. Astazi m-am uitat in cu obd11 in live data la exhaust gas temperature si am urmatoarele date (cele 4 poze de mai jos). Care senzor imi face probleme, unde este localizat ? Multumesc de ajutor

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil ai inlocuit senzorul gresit.
    Pune eroarea exacta, completa si din VCDS/ODIS.
    E bank 1, sensor 1 ?
     
  11. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Nu am vcds/odis. Am scanat cu obd11 iar dupa scanare m-am uitat in rubrica "live data"si am facut pozele de mai sus (cele 4), acolo din cate vad e un senzor care da gresit.

    Arata bank 1 dar nu scrie ce senzor

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Diagnoza NU se face cu jucarii de felul OBD sau mai stiu eu ce alte chinezarii. Diagnoza se face obligatoriu cu VCDS / ODIS de preferat original nu clona mizerie chinezeasca. Pana faci ce te-a rugat @audi66 nu mai scrie nimic aici pentru ca nu are rost. La o simpla cautare pe net ai fi aflat si singur ce inseamna Bank 1 si Bank 2 pentru motorul tau.

    Iti dau un pont: una dintre marile probleme ale acestui motor 3.0 tdi indiferent de anul de fabricatie este la ambele clapete de acceleratie si tot ce este legat de acestea (motorase galerie, galerie Bank 1 si Bank 2 ). Citeste integral topicul despre clapete de acceleratie din aria A6 C6 si aplica tot ce este scris acolo pentru ca mai mult ca sigur de acolo ai tu toate aceste probleme. Bafta.
     
  13. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Am rezolvat problema, cauza a fost un contact imperfect, adica, senzorul de la turbina (cred ca e senzorul G235).
    O scurta povestioara: in Iunie 2022 am schimbat turbinele pe garantie dar dupa jumatate de an am tot avut probleme cu eroarea P2080.

    Cand am fost ieri la mecanic am gasit o mufa care era deconectata (din cablajul masinii) si cand s-a desfacut protectia de sub parbriz (cea de aluminiu) am vazut ca senzorul G235 nu mai avea mufa de conectare montata/cablata, firele erau puse pe direct la cablajul masinii. Mai precis au taiat mufa senzorului, au decablat firele inainte de mufa de conectare a cablajului masinii si le-au pus pe "direct"( putina pasta/fludor sa se lipeasca firele si apoi banda de izolat).

    Probabil, cu timpul, nu mai faceau contact cum trebuie si de asta primeam eroare). Banuiesc ca atunci cand au schimbat turbinele, un "mecanic" a rupt mufa senzorului si nu au schimbat senzorul, l-au cârpit.
    Aceasta a fost o "lucrare" facuta la Feser-Graf Audi din Nürnberg. Greu de crezut, dar se poate.

    P.S.:

    In poza, cablurile au fost izolate de mecanicul la care am fost pentru ca cei de la Audi au izolat cablul mult mai prost. E o solutie temporara pana vine senzorul nou (dureaza o saptamana).

    IMG_9236.jpeg
     
  14. Attila BUBAU 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2020
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 2009
    Salutare,
    Ce păreri aveți de aceste valori la injectoare la un 3.0 tdi cdud?
    Multumesc

    IMG_20240310_173705.jpg
     
    iulian21 apreciază asta.
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Sunt in parametri, asa pare pe tester cel putin.
     
    Attila BUBAU apreciază asta.
  16. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Poate cineva cu cunostintele necesare,sa explice cum se face lectura acestor cantitati?Astea sint cantitati teoretice?Cum se masoara?Ce senzor?Eu observ diferente majore intre cantitatile citite de ECU si afisate la diagnoza,si viata reala,adica replicind aceleasi conditii in care functiona masina in momentul diagnozei,si rezultatele in bancul de probe.Sint interesat de informatii obtinute din observatii reale,nu ce se scrie pe internet,alea sint pentru teoreticieni.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Valorile injectoarelor afisate in VCDS sunt de fapt valorile la cat corecteaza ECU fiecare injector in parte.
    Nu e valoarea injectorului in sine, raportat la cat si cum lucreaza el, deci nu e o valoare citita ci o valoare impusa.

    Valoare mare pe VCDS = ECU corecteaza intens un injector = deducem ca acel injector e defect si vice-versa.

    Cum decide ECU cata corectie sa aplice fiecarui injector in parte, implica o intreaga caracatita de senzori.

    Pe scurt, pe VCDS vezi doar cat de mult corecteaza ECU injectoarele. Din cauza asta in multe cazuri aceste valori sunt fix 0 si o verificare ca la carte se face doar pe banc de proba.
     
    Ultima editare: 12 Mar 2024
  18. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Da inteleg ce se intimpla,dar ma intereseaza cum stie ECU ce cantitate a injectat fiecare injector,ce masoara,si cum?In bancul de probe stiu cum o face,e simplu,dar in masina??
    Curiozitatea mea,porneste de la comentariile care se fac pe aceasta tema.
    In privinta corectiilor facute de ECU,consider ca sint utile,dar daca masina are nevoie de +4 sau -4 pe un cilindru,poate sa il ajusteze,sau este limitat?
    Incerc cu un exemplu:
    -in proba de maxima,nu stiu cum sa o numesc corect in romana,conform protocolului bancului de probe,se cere intre 45ml/min pina la 55ml/min,cantitatea optima recomandata de fabricant fiind de 50ml/min.Ok,si unul dintre injectoare sa presupunem ca da 41ml/min sau chiar mai putin,in afara parametrilor,ce face ECU in cazul asta?Poate ECU sa corecteze +4ml?dar +9ml?
    Dupa cum observ eu in practica,niciun ECU nu trece in general de +/- 2 si imi imaginez ca in acest caz,daca e nevoie de mai mult combustibil,ECU da maximul pentru care a fost programat, dar in cazul acesta nu va putea sa ajunga cu corectiile la cantitatea optima recomandata.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, era un coleg pe forum ce avea +5 si -5 pe injectoare (masina era A6 3.0TDI BMK).
    Eu personal n-am vazut niciodata valorile astea, in schimb am vazut 3.5 pe cateva masini.

    Nu cred ca este o masurare pe fiecare cilindru, ci o estimare/aproximare in functie de valorile citite de alti senzori.
     
  20. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Pe marci de masini care nu au legatura cu Audi am mai vazut si eu,dar foarte rar,si am considerat ca ori nu functioneaza ECU cum trebuie,ori masina de diagnoza.Din pacate masina respectiva nu a ramas la reparat ca sa ne facem o parere despre cauze.
    Din cauza economiei,multi clienti cer reparatii fara piese noi,si cu toate ca lasam injectoarele calibrate sa injecteze aproape de cantitatea medie recomandata,iar la diagnoza corectiile sint optime,apropiate de zero,in realitate,masina scoate mai mult fum decit trebuie,nu accelereza ,,ca inainte" consuma mai mult,dar nu da erori la diagnoza.
    Bineinteles ca testind injectorul observam ca nu pulverizeaza corect,ma refer la unghiul de iesire din duza si ,,calitatea norului de gaz" jumate lichid,jumate gaz,dar fara piese noi este imposibil de obtinut calitate,la 100%.
    De ceva timp,incerc sa gasesc informatii in legatura cu aceste corectii,iar scopul final este sa reprogramam ECU in asa fel incit sa putem mari presiunea din rampa,atit cit permite fizic sistemul de injectie,dar in acelasi timp sa nu creasca cantitatea de combustibil injectata.
    Avem de moment informatiile necesare si stim cit creste cantitatea in functie de presiune,si putem modifica timpul de deschidere al duzei pentru fiecare parametru separat,dar in testele reale ne creste consumul cu pina la 20% si masina de diagnoza ne da eroare in sistem.
    Din pacate nu gasim pe cineva care sa detina toate informatiile continute in ECU,de la orice tip de masina,ca sa putem compara si modifica dupa necesitati.
     

Distribuie pagina asta