1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 3.0 TDI la A6 C7 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de sel, 15 Iul 2016.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce racitor de ulei ai folosit, SH, nou OE / aftermarket ?
    Ce garnituri ai folosit, OE / Elring, etc. ?
    Ai curatat bine suprafata cu smirghel fin inainte de montaj ?
    Ai strans totul la cuplu sau “la mana” ?

    upload_2024-10-12_0-9-0.jpeg
     
    A64G2 apreciază asta.
  2. A64G2 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2024
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G2 3.0 TDI
    @audi66
    Am cumparat si inlocuit cu un racitor AfterMarket si garnituri OE. Am curățat cu șmirghel fin toată suprafața. Am strâns la mâna, la simț. Atașez o poză:

    [​IMG]
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E o problema la racitor (depinde ce aftermarket ai folosit, eu as recomanda Pierburg), intre racitor si placa intermediara sau intre placa intermediara si bloc.

    Blocul nu pare afectat fizic, deci unica posibilitate de a fi defect ar ramane deformarea (nu mai e plan), posibilitate care mi se pare imposibila.
     
    A64G2 apreciază asta.
  4. A64G2 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2024
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G2 3.0 TDI
    Răcoritorul este marca NRF. Am depistat ca acum se îmbină și antigel cu ulei în vas, până acum nu se îmbină.

    Îl desfac din nou astăzi, îi pun silicon pe bloc și îi pun racitorul vechi pentru ca nu pare să fie ceva în neregulă cu el, cel puțin nu îmi bagă ulei în antigel cel vechi, ăsta nou îmi bagă. și strâng totul la cuplu 9 Nm

    Sper să se rezolve problema. Vă țin la curent, mulțumesc de ajutor.
     
    Ultima editare: 12 Oct 2024
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Allroad BiTDI
    "Pune" silicon si mai desfaci de cateva ori. Nici pana in ziua de azi nu a inteles lumea ca nu se pune silicon unde ai garnitura sau oring.
    Vezi poate placa de la racitorul NRF nu e plana. Verifica-le putin, eventual nu e strans termoflotul pe placa (stiu ca vin cu totul) sau are oringuri proaste. Asa poti verifica cu ceva planeitatea de la bloc desi pare imposibil sa se deformeze acolo, ca nu e atata temperatura in zona aia.
    Eu sunt fript cu astfel de piese aftermarket si nu prea mai am nervi de incercari cu rebuturi.
    Strange intai placa pe bloc, apoi termoflotul pe placa.
     
    A64G2 și cata181 apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Singurele branduri de luat in considerare vin fara placa intermediara.
    Nissens este singurul unde poti opta, cu sau fara placa.
    In schimb Pierburg, NRF, vin fara.

    Siliconul in zona aia iese din discutie.
    Eu as pune la indoiala calitatea acelui NRF, aproape la acelasi pret se gaseste Pierburg.
     
    A64G2 apreciază asta.
  7. A64G2 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2024
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G2 3.0 TDI
    UPDATE: am pus silicon peste garnitura care vine pe bloc si in exteriorul ei am strans totul la cuplu 9 Nm. Totul a fost okay pentru aproximativ 2 ore, nu a curs deloc, dar dupa, a inceput iar sa curga, dar nu la fel de mult ca si incercariile anterioare incat sa imi inunde tot V-ul in cateva minute, macar nu mai curge ulei cel putin momentan.

    @arazvan2002
    Cred ca am explicat gresit, placa racitorului care se prinde pe bloc este OE noua, termoflotul este NRF nou si el, garnituriile sunt originale pe placa noi si ele, am pus silicon peste garnituriile care vin pe bloc, a tinut pentru 2 ore nu a scapat nimic, dupa 2 ore a inceput sa curga dar mult mai incet. Cel mai probabil blocul nu mai este plan sau este crapata conducta de plastic care se prinde pe carcasa frontala a motorului, dar si daca ar fii crapata ramane intrebare de ce nu a curs timp de 2 ore.
    Atunci, singurul lucru care ar ramane este ca, blocul nu mai este plan.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai sanse mai mari ca racitorul NRF sa fie defect decat sa crezi ca blocul nu e plan.
    Fa-i retur pe motiv ca iti amesteca ulei cu antigel, ia un Pierburg, toate garniturile noi si refa totul, fara silicon.
    Odata demontat totul poti verifica planeitatea suprafetei cu o rigla de precizie sau orice altceva.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @A64G2 in primul rand marca NRF NU mai este ce trebuie ca si calitate. A ajuns o mizerie, din pacate. Termoflotul se cumpara doar OE sau in cel mai rau caz: Hella, Mahle sau Pierburg. Se poate face si o greseala la montaj sau planeitatea suprafetei pe blocul motor este "adio".
    Verifica planul de atasere a garniturilor cu o rigla speciala cu abatere zero sau cu trusa de cale de verificare planeitate zero.
    Din cauza asta anumite operatiuni NU se fac acasa fara sa detinem SDV-uri speciale si scule speciale.

    Inca ceva: curata bine suprafata aia pentru ca eu de exemplu observ acolo foarte multa mizerie depusa pe marginea de atasare a garniturii. Acele puncte negre trebuie sa dispara iar daca NU dispar inseamna ca acolo sunt puncte de inflexiune = lovituri care au deformat suprafata plana.
    NU apasa cu smirghel sau perie de sarma cand cureti pentru ca risti sa faci santuri = gauri pe suprafata de etansare si asezare a garniturii sau siliconului.
    Se foloseste smirghel de 1000 sau 2000 granulatie sau burete abraziv pentru instalatii sanitare sau burete abraziv cu granulatie fine pentru tinichigerie.

    Vezi ca mecanica este o stiinta care necesite cunostinte pe care le dobandesti in zeci de ani de experienta si NU se face in graba.

    Au aparut tehnologii noi de etansare si in ultimii ani nu prea se mai folosesc garnituri pentru etansare la imbinarea multor piese metalice sau fabricate din alt material, dar se foloseste silicon special pentru etansare in functie de ce se piese si din ce materiale sunt fabricate acele piese sau elemente care se etanseaza, ce lichide trec prin acele piese si la ce temperaturi de lucru ajung acele piese mecanice sa functioneze. In functie de acesti factori, siliconul pentru etansare este unul special in functie de conditiile enumerate anterior. Sunt multe de discutat pe tema asta dar asta NU face obiectul acestui topic.

    Sunt locuri in /la motor unde piesele se pot monta si fara garnituri dar se foloseste si trebuie obligatoriu folosit un silicon special care se pune sub forma unui cordon foarte subtire cu diametrul maxim de 1-1,5 mm. Trebuie folosit siliconul asta conform cum este descris in mesajul asta #575:

    Odata sigilat cu silicon NU se porneste motorul minim 12 - 16 ore sau chiar 24 ore pentru ca el se usuca definitiv in aceste ore si NU dupa 1 (una) ora sau 2 (doua) ore. Este scris pe tub timpul de uscare si trebuie citit.
     
    A64G2 și K_Man apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Blocul este de fonta, e aproape imposibil sa fie deformat.
    Ar fi posibil doar daca ar avea temperaturi de peste 500℃ constant.

    Ar fi plauzibil un defect mecanic al suprafetei, zgarieturi, ciobituri, pitting din cauza coroziunii, dar in afara de putina murdarie, mi-ar atrage atentia doar coltul din poza unde pare sa fie un sant.
    Se vede ca si cum smirghelul ar fi facut contact doar cu marginile suprafetei, nu si cu mijlocul acesteia.
    Poate este doar o iluzie optica.

    upload_2024-10-13_10-54-30.jpeg
     
    K_Man și arazvan2002 apreciază asta.
  11. A64G2 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2024
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G2 3.0 TDI
    Am fost acum să cumpăr răcitor nu am găsit Pierburg, Mahle sau Hella doar Nissens la 590 de lei

    OE este 1.300 de lei, este bun marca Nissens ?

    @audi66 Este o iluzie optica, nu se simte sa fie vreun șanț la atingere cel puțin cu degetul.


    @Cristi Mulțumesc pentru răspunsul detaliat, sunt anumite dâre negre care nu vor să iasă oricât aș fi frecat cu cel mai fin șmirghel. Am să încerc să verific planeitatea blocului, în cel mai rău caz, dacă nu mai este plan, cu acel silicon descris de tine se va putea rezolva ?

    Sau să mă gândesc la un alt motor ?

    Singurul loc unde este puțin ciobit blocul este cel din poza atasata. Ar putea asta să cauzeze scurgerea ?

    [​IMG]
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba magazinul si ia OE, Pierburg sau Mahle, in ordinea asta.

    Cum am zis, slabe sanse sa nu fie plana dar chiar daca nu este, un mester bun iti poate face planeitatea pe acea zona.

    Nu, acea ciobitura nu cauzeaza nicio scurgere. Coltul dreapta sus incercuit de mine in postul precedent, in ce stare este ?

    N-ai de ce sa te gandesti la alt motor.
     
    A64G2 apreciază asta.
  13. A64G2 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2024
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G2 3.0 TDI
    @audi66, in coltul dreapta sus nu se simte sa fie vreun șanț la atingere cel puțin cu degetul, este doar o iluzie optică. Urmele alea au rămas imprimate și nu vor să iasă oricât aș freca..

    Singura chestie care am să o mai încerc este să pun un alt termofot pentru ca îmi bagă ulei în vasul de expansiune, ceea ce mă face să cred ca placa de pe termofor nu este plana.. In rest, dacă nici așa nu se rezolvă am să o duc la un specialist pentru ca deja este o pierdere de timp și de bani și totul fără vreun rezultat. Multumesc tuturor pentru ajutor.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Gata cu discutiile despre acest subiect. Ne intindem prea mult cu explicatiile. Revii dupa ce rezolvi pentru ca altfel mesajele scrise de tine sunt scrise degeaba. Pana atunci fara alte intrebari si explicatii. Ai primit deja toate explicatiile. Multumesc pentru intelegere.
     
    A64G2 apreciază asta.
  15. 1452iulian2541 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2025
    Locație:
    Adjud
    Masina:
    Audi a6 c7, 3.0 tdi, 2015
    Salutare,
    Am un Audi A6 C7 din 2015 cu vestitul motor 3.0 tdi cod CRT și de curând mi-a picat motorul. Pot monta alt cod motor 3.0 TDI ca de exemplu: CRC, CDUC sau un alt cod motor ? Motorul 3.0 tdi cod CRT este cam greu de găsit și au un preț cam piperat. Mulțumesc pentru eventualele răspunsuri.
     
  16. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Allroad BiTDI
    Teoretic trebuie un motor identic. CDUC e euro5, e alt motor fizic, chiulasele sunt diferite, etc.
     
  17. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Stiu unul care a dat jos CRT de pe C7 , si a pus un 3.0tdi de pe un C8.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt multi care au pus alte coduri motor, din cauza cuzinetilor care se invart.

    Un CRT ok cu garantie este peste 5000eur.
     
  19. Cordus Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2025
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    Audi a6 c7 2013
    Salutare,
    Am trimis injectoarele la verificat și am primit răspunsul că toate 6 sunt defecte, 4 dintre ele fiind schimbate recent. Pe foaia de verificare, mi se pare că doar un injector ar fi defect electric.
     
  20. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Toate sunt defecte pe partea electrica din ce iti da acolo in poze. Pot functiona asa cum sunt, dar doar atat cat sa spui ca nu sunt moarte, de restul nici vorba. Fiecare injector trece prin mai multe teste: rezistenta, capacitate, pierderi la masa, etc.Unde ai un X inseamna ca nu a trecut proba, si asa le cam ai pe toate. Un singur X adica o singura proba care nu trece, face din injector o piesa defecta.
     
    Cordus Andrei apreciază asta.

Distribuie pagina asta