1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod 1Z la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de bugus, 9 Mar 2014.

  1. cipry74 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    prahova
    Masina:
    audi b4 1994
    rog interpretare...

    conform tester...apare
    -00550-deschidere valva reglaj injectie
    -diferenta reglare..permanent
    -intermitent
    -00575-variatii presiune aspiratie
    -diferenta reglare..permanent
    -intermitent

    dupa ce s-au sters ...00550 apare din nou ..care sunt posibilele cauze ? Multumesc
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference

    Possible Symptoms

    Malfunction Indicator Light (MIL) ON
    Loss of Power
    Starting Problems
    Transmission in Emergency Mode

    Possible Causes

    Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel
    Air/Water in Fuel System
    Injection Timing incorrect
    Electrical Fuel Pump faulty

    Possible Solutions

    Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel
    Drain Tank and Fuel System
    Check Fuel System for Air/Water
    Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks
    Check Electrical Fuel Pump
    Check/Correct Injection Timing
    Perform Basic Setting / Use TDI-Graph
     
  3. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Dragi colegi, ma confrunt cu urmatoarea problema. Vreau sa schimb instalatie electrica ecu -> la un 1z tdi 1993 cu instalatia de pe 1z tdi 1995 audi 80. Problema sta in felul urmator: Am identificat majoritatea mufelor dar am o problema maaare! In compartimentul motor am o mufa cu 6 pin din care doar 5 utilizati. Va rog sa ma ajutati sa identific mufa respectiva. Aceasta pleaca din acelasi loc cu mufa pentru pompa de injectie si firul e aproximativ la fel de lung cu cel pentru pompa de injectie.

    Va multumesc anticipat pentru raspuns! 20160614_162337m.jpg 20160614_162342.jpg 20160614_162350.jpg
     
    Ultima editare: 14 Iun 2016
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
  5. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Nu e mufa pentru MAF desi e identica ca forma, la fel ca si cea de la pedala de acceleratie.
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mufa 2. Seamană cu ce ai tu și pare a avea vreo 5 fire desenate p-acolo. Zice că ar fi tot pentru pompa de injecție, ca aceea mai mare de jos.
    1z.jpg
     
  7. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Nu e aia, chiar nu imi dau seama ce poate fi! Mufa de la pompa de injectie are 8 pini, asta doar 6. In schimb la audi 80 mufa de la pompa de injectie e rotunda nu ovala si aia e deja incercuita in poza postata de mine anterior.

    Tare imi e ca are ceva legatura cu AC-ul
     
  8. MARIJAN

    MARIJAN 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2015
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    audi 80, b4, 1994
    Va salut baieti. Am un au di b4 tdi 1z. De vreo trei saptamani am urmatoarea problema. In mers la turatie peste 3000 mi s-a aprins becul rosu de la ulei. Cand eliberam acceleratia si turatia scadea becul rosu se stingea. Am schimbat uleiul crezand ca rezolv problema dar necazul s-a repetat din nou si becul rosu se aprinde la turatii peste 2000. Stie cineva care ar fi problema. Va multumesc anticipat
     
  9. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Nu era nevoie să schimbi uleiul. Problema vine de la sonda de presiune mare a uleiului (sunt două, pentru presiune mare și mică). Sunt situate pe corpul filtrului de ulei. Verifică să nu fie întrerup firul și dacă tot face așa, schimb-o cu una nouă (la motoarele pe benzină e situată pe corp în josul filtrului, cred că și la diesel e la fel). Are ștanțată pe margine o valoare a presiunii de 1.6 , 1.8 sau 2 bari, depinde de model. Cealaltă de presiune mică (0.3 , 0.45 bari) e bună atât timp cât se aprinde martorul de ulei la contact și se stinge la pornirea motorului.
     
    MARIJAN apreciază asta.
  10. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Exista vreo sansa sa nu faca presiune pompa ? Patisem si eu intr-o vreme, iarna, daca statea motorul la ralanti >10 secunde se aprindea becul rosu de la ulei, dar s-a intamplat de 2-3 ori doar
     
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    E posibil. La ralanți dacă se aprinde martorul înseamnă că a rămas activată sonda de 0,3...0,45 bar, deci presiune prea mică. Asta în cazul în care nu cumva firul se atinge de vreo masă pe undeva. Sonda de presiune mică are un contact normal închis, care se deschide când depășește minimul acela de 0,3...0,45 bar și stinge martorul. Sonda de presiune mare are un contact normal deschis și se închide când presiunea trece de 1,6..1,8..2 bari (depinde de model). Posibil să fie și sonda în sine cu probleme, o fi fost ceva pe moment.
     
  12. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Sper sa fi fost problema de contact sau ceva electric si nu de pompa in sine. Sunetul motorului nu se schimba si de fiecare data cand se intampla ma panicam si opream motorul imediat. Dupa cateva secunde il porneam si problema disparea. Eh, sper sa nu revina problema.
     
  13. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    garantat e de la sonda problema!
     
  14. MARIJAN

    MARIJAN 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2015
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    audi 80, b4, 1994
    Salutare Arthur. Am si eu un audi b4 motor 1,9 tdi cod motor 1z. am avut cam aceeasi problema cu a ta. La ce turatie a motorului ti s-a aprin becul la ulei (adica becul rosu) ? Pe motor sunt doi senzori de presiune ulei, unul dintre senzori indica presiunea de ulei la relant i(asa numita presiunea scazuta), iar al doilea senzor indica presiunea inalta. Este posibil ca acest senzor sa fie defect. De exemplu in cazul meu am gasit firul de contact al senzorului, pentru presiune inalta, rupt. L-am legat si becul nu s-a mai aprins
     
  15. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    De cateva zile am un sunet ciudat la accelerari mai bruste. Nu stiu cum sa-l descriu. Ce am observat pana acum : daca accelerez fooaaaaarte usor, mosnegeste, nu se aude nimic dubios chiar si dupa 3k ture, dar daca calc pedala brusc la mai mult de...70% sa zic, se aude un sunet foarte gros in interior (pare separat de sunetul motorului). Maneta schimbatorului nu tremura cand o calc si nici motorul nu se scutura la ralanti sau la opriri mai mult decat inainte (spun asta deoarece ma gandeam la un suport crapat/rupt, ce-i drept nu le-am verificat). Sunetul apare doar in sarcina, iar motorul trage la fel de bine. Pe loc daca o turez fie incet fie brusc tot nu scoate sunetul acela. Care ar fi cauzele posibile ?
     
  16. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Xtremer Sigur vibreaza toba sau ceva pe acolo de aici si sunetul.
     
  17. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Xtremer exact la fel patesc si eu de vreo 2 saptamani, la accelerare brusca de pe loc suna de zici ca nu am toba, insa dupa ce ia putin demaraj inceteaza "galagia". N-am avut vreme sa ma uit la sistemul de evacuare daca e ceva slabit pe undeva. Revin cu info dupa ce fac o investigatie amanuntita .
     
  18. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    A avut careva problem cu sowft-ul la laculator ? ( B4 1.9 TDI 1994 ) A auzit careva de calculatoare care au luato razna la 1Z ? Nu ii mai dau de cap , intra in avarie , nu am nici un defect pe diagnoza si merge cu MULT fum cand intra in avarie si nu se mai tureaza . Porneste foarte lung catre de loc , putin sprai de pornire si porneste instant , cand cu avarie cand fara , nu conteaza rece sau cald . Daca porneste cum trebuie si merge in mintile lui , la prima deturare ( gen frana de motor sau pur si simplu o lasi in trepta si iei piciorul de pe acceleratie) , intra in avarie , nu mai trage si fum alb MULT . Turbina merge in parametrii . OK nu merge in parametrii si se blocheaza in mers , de aici avarie dar ea intra in avarie si la pornire ..... !?!
    Alta pompa , alte injectoare , mult tester ( OM ) , intors pe toate partile si pompa si avansul . Daca scot siguranta la calculatorul de motor merge ca un SDI .
    Idei ? Pareri ? Sper nu pareri ca ale mele cu foc sau stalp .
     
  19. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Am investigat si problema era de la o piulita slabita care tine o bucata de tabla ce protejeaza galeriile de evacuare , unde e ascunsa sonda lambda , am strans-o bine si nu mai am sunetul acela enervant .
     
  20. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Verifica distributia, sa nu aiba cumva joc pinionu de pe vibrochen, sau oricare altul, verifica tot ce inseamna mufe la motor - injector cu fir, scutura firul ala sa vezi daca face vreo figura, senzor pozitie vibrochen, electronica pompa injectie. Parerea mea e ca nu are nici o legatura cu ECU, ori e vreun contact imperfect / cablu cu probleme, ori vreo fulie de la distributie. Nu cred ca din electronica de pe pompa de injectie poate sa faca asa figuri.


    cobi
    Eu ce ziceam ? :)
     

Distribuie pagina asta