1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod 1Z la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de bugus, 9 Mar 2014.

  1. Ion Danoi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2020
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi 80 b4.1z .1992
    Salut,
    Am un audi 80 B4 an 1992 de care ma folosesc si al doilea din 1994 pentru piese. Dupa ce am montat motorul din 1994 la cea din 1992 nu mai porneau. Apoi am schimbat pompele de injectie inapoi la fiecare masină in parte, dar la acela din 1992 e cam zgomotoasa si doresc sa îi schimb pompa de injectie partea mecanica de la masina din 1994 la masina care o folosesc acum adica cea din 1992 doar să îi ramană partea electrica de la cea din 1992. Este posibil asa ceva ? Cineva poate sa ma ajute cu un sfat ? Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare: 4 Ian 2020
  2. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Da, merge sa folosesti partea mecanica din 94 la cea din 92, cu conditia sa folosesti partea electronica din 92. Partea mecanica este identica, difera doar electronica.
     
  3. Ion Danoi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2020
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi 80 b4.1z .1992
    Mersi mult pentru sfat
     
  4. Ion Danoi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2020
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi 80 b4.1z .1992
    Salutare,
    Am scris anterior problema cu schimbarea pompei de injectie existenta la audi 80 anul 1994 si montata la audi 80 1992 si functioneaza, se tureaza bine dar tot e la fel de zgomotoasa si nu stiu care e problema. Poate are cineva vreo idee din ce motiv e gălăgios motorul ? Pompa montata care era pe audi 80 din 1994 lucra foarte bine si liniștit.
     
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Allroad BiTDI
    Vezi daca nu cumva are avansul prea mare ori probleme la injectoare. Nu am idee cum se reglează la astea mecanice. Macar sa o pui pe 0 ar trebui sa existe niste semne.
     
  6. Ion Danoi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2020
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi 80 b4.1z .1992
    Este pusa la 0. Porneste usor atat rece cat și caldă doar că are o vibrație motorul si e zgomotoasa pompa.
     
  7. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Incearca sa.i mai ies din avans. Poate e prea avansata pompa si din cauza asta e galagios motorul.
     
    Xtremer apreciază asta.
  8. Ion Danoi 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2020
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi 80 b4.1z .1992
    Mersi mult .am sa incerc
     
  9. dpdany76 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2015
    Locație:
    Târgu Lăpuș
    Masina:
    Audi 80 B4 1994,Cod 1Z diesel 1.9 TDi 90CP
    Salutare,
    Revin dupa multi ani cu aceeasi problema la masina mea, Audi 80 B4 1.9Tdi cod motor1Z.
    Simptome: masina se tureaza pana peste 4000 ture insa greu. Cand urc o rampa cu a 3-a spre exemplu imi scad turatiile si viteza cu toate ca eu accelerez.
    Zilele astea am schimbat tot ce inseamna furtunase de vacuum, etc. In timp ce le schimbam am observat ca furtunasul care mergea la actuatorul turbinei era desprins cu tot cu ștuțul în care intră. Bun. Zic: uite de aia nu trage. Iau un actuator SH, îl verific sa nu fie spart, îl montez, dau cheie și niste ture (20 km) ca să constat cu stupoare că motorul merge/functioneaza la fel de prost. Turez motorul pana in 4000 ture iar pe la vreo 3.500 se misca putin tija actuatorului dar aproape insesizabil. Scot furtunul de pe actuator și turez masina, pe acel furtunas vine aer muuult cand masina e în ture. Nu am vazut sa scape aer pe undeva.
    In fotografia cu servo frana, inainte de furtunasul pentru vacuum care merge la valva de la filtrul de aer mai e un ștuț verde. Ala are ceva rol sau nu ?

    Ce ar putea fi pentru ca eu nu mai stiu ce sa incerc. Atasez si niste foto pentru ca să va dati seama de ce e acolo. Multumesc.

    WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.29 (1).jpeg WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.30.jpeg WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.29.jpeg WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.31.jpeg WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.33.jpeg WhatsApp Image 2023-01-12 at 14.45.32.jpeg
     
  10. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Banuiesc ca cineva ti-a umblat si inainte la furtunurile respective. Din cate imi dau seama, la modelul tau senzorul MAP e in ECU. Ce furtun iti merge in ECU ? In poza de mai jos, 1 e MAP, care la primele modele de 80 e langa N75.

    Practic de pe traseul de admisie trebuie sa ai furtun care duce la ECU, de la turbo un furtun care duce in partea de jos a N75-ului, din lateralul N75 un furtun care duce la actuator si din partea de sus a N75 un furtun care vine ori in carcasa filtrului de aer ori direct in admisie (la cele >06.94 cred ca au loc direct in admisie). Compara poza cu pozitia N75 de la tine, ca am mai vazut la unii valva pusa invers si atunci "sus", "jos" capata intelesuri diferite :)
    [​IMG]
     
    costicasalvari apreciază asta.
  11. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    La masina din profil un Audi 80 tdi cod motor 1Z tremura la ralanti cand se incalzeste. Pompa de injectie este in regula si in parametrii am desfacut-o si remontat-o la loc. Am schimbat senzor lichid racire, am testat firul de la senzor lichid racire, firul este bun si are 5V cand pun contactul. Ceva idei pentru remediere acest tremurat
     
  12. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salut,
    Nu inteleg ce legatura are senzorul de temperatura cu problema ta. In cel mai bun caz, senzorul de temperatura din pompa de injectie poate influenta.
    Meseria asta se bazeaza pe Observatie, Interpretare, Probe.

    Fara sa vad masina si sa fac citeva verificari, nu pot decat sa-mi dau cu stangul in dreptul, adica sa incerc sa descriu ce as face eu, banuind ca am probleme cu sistemul de injectie, pentru ca daca as fi sigur, as rezolva problema imediat.

    Presupunand ca senzorul de temperatura al motorului, cum afirmi tu, ar influenta in cazul tau, prima data l-as inlocui cu altul. Daca nu as avea altul la indemina, as masura, in masura posibilitatilor si a cunostintelor, curba de raspuns in functie de temperatura, in practica aceasta trebuie sa fie cat mai liniara.

    Cum se face ? Scot senzorul, masor rezistenta la temperatura mediului ambiant, apoi il introduc intr-un vas cu apa incalzita sau il incalzesc cu ceva si masor la bornele lui observand cum se schimba sau nu, rezistenta, apoi compar cu datele fabricantului pentru senzor.

    La fel se face si cu senzorul din partea electrica a pompei de injectie, (in pozele despre o pompa de injectie tipica motorului tau), este o piesa mica de sticla, rosiatica, cu forma de dioda/rezistenta prinsa cu 2 surubele tip torx.

    Revin la inceputul povestii.
    Ai observat ca masina tremura, cand creste temperatura motorului, sa inteleg.
    Ok, dar de ce ai interpretat ca fiind o problema de injectie ?
    Nu o sa enumar cate alte cauze pot provoca tremuratul motorului in aceleasi conditii, nu am timp suficient.
    De ce nu ai banuit injectoarele ca fiind defecte ? Sau de ce nu ai banuit cureaua de distributie, ori vreun intinzator ?
    Senzorul motorului care iti arata RPM, l-ai verificat ? Daca da cum ai facut asta ?Astea uneori, fiind magnetice, atrag particule de metal, pilitura, din uleiul de motor, exact pe partea cu care citesc rotatiile motorului si nu mai fac o citire corecta a RPM.

    Nu cunosc motorul tau, decat asa, vazut pe dinafara, dar banuiesc ca ai un injector principal (de comanda) si daca da, acel injector se poate masura daca inca mai are rezistenta reala de fabrica, cred ca era vreo 120 ohmi, dar nu sint sigur 100%.

    Ma grabesc sa plec la munca, ar fi mult de discutat pe tema asta. Apropo, cand motorul tremura, ce iti indica bordul: scad turatiile, daca da, intre cat si cat oscileaza ? Avansul pompei, intelegand ca ai umblat la ea, este corect reglat ?
     
    gutza25 și Xtremer apreciază asta.

Distribuie pagina asta