1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 1.9 TDI cod 1Z - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Romeo_79, 15 Oct 2008.

  1. raimund22 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2012
    Locație:
    Gjøvik,Norvegia
    Masina:
    Audi A6 4F 2.7TDI Qattro 180CP 2007
    Baga caldura si a bagat mereu pot zice,nu ma plang de caldura dar vreau sa stiu ca merge la temperatura corespunzatoare motorul.Am schimbat din nou termostatul si acuma cu unul original de la Audi 70E am dat pe el.M-am chinuit putin ca il puneam ,puneam si garnitura dar nu statea si am pus pe acel capac garnitura cu termostatul si l-am bagat la gaura si am fixat si l-am strans :) dar totusi nu merge nici acuma la 90 de grade,ma gandesc sa dau bordul jos dar inainte de asta explica mai bine cum pot testa bordul inainte de sa il dau jos,si daca ii sal dau jos stie cineva cum se da sau unde gasesc pe forum explicatii?Va multumesc
     
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Revin din nou cu o intrebare :( : am facut schimbul de ulei (am pus 10w40). Motorul merge superb. Trage impecabil, fum nu scoate, consumul e ok, insa in 500km mi-a scazut uleiul de la maxim la minim. Am mereu o zona umeda pe motor cam in dreptul filtrului de ulei. Mereu e umed acolo, dar niciodata nu am balta sub masina. E posibil sa piarda ulei pe-acolo ? Se pot schimba garnituri ?
    Multumesc anticipat !
     
  3. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Garnitura de la radiatorul de ulei(termoflot) este problema. Poti sa o schimbi fara sa golesti instalatia de racire dar nu pe acolo pierzi atata ulei.
     
  4. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Imi dau seama ca nu pe acolo pierd atata ulei dar trebuie sa incep de undeva. Curios e ca nu imi scoate fum in sarcina :|. Cand schimb treapta scoate un puf si atat. Oare sa fiu nevoit sa trec la 15w? Dar n-as sta iarna cu 15w in motor nici in ruptu capului.
     
  5. RaulS

    RaulS 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2012
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4 1.9TDI 1996
    Masina trage foarte bine ,turbo este in regula am curatat egr nu mai fumega atat de tare dar tot fumega urmeaza verificat injectoare.
     
  6. Dandex

    Dandex 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2011
    Locație:
    URZICENI,IALOMITA
    Masina:
    Audi A4B5 ; 1,9 TDI ; 1996
    Salut tuturor si va multumesc pentru ca datorita voua am rezolvat pana acum cateva probleme la batranul meu audi. De vreo doua luni ma chinui sa rezolv o problema aparuta la motorul meu 1.9 tdi 90 cp cod 1z din 1996 si nu reusesc. Problema e ca daca stau cateva minute cu motorul pornit in relanti atunci cand plec de pe loc se face toata strada albastra de fum in urma mea. Fumul dureaza in treapta 1 tr2 si in a treia pana pe la 2200 rtp iar apoi dispare si merge ok. Daca opresc si plec imediat de pe loc nu mai e fum deloc. Mentionez ca nivelul uleiului uneori scade dar au fost si perioade de 2-3 saptamani cand nu s-a modificat deloc (castrol 10w40). km 303.335 pe bord dar ??? cine stie cati o fi reali. Mai pot sa spun ca uneori motorul trage parca mai bine, e mult mai vioi si nu stiu daca e corect dar la mine fluieratul ala de la turbina apare de la turatii mici, cam de la 1200-1300 rpm. Daca stie cineva care e problema sau s-a intalnit cu aceasta situatie il rog sa-mi scrie aici cum a rezolvat sau unde crede ca ar fi buba, Multumesc
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu as incepe cu verificare/curatare intercooler si tubulatura acestuia, verificare/curatare turbina daca este cazul, debitmetru.
    Pe Vag-Com ai pus-o ? Ce erori ti-a dat ?
     
  8. raimund22 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2012
    Locație:
    Gjøvik,Norvegia
    Masina:
    Audi A6 4F 2.7TDI Qattro 180CP 2007
    Salut la mine scoate fum negru la fel si nu scoate continu ,merg si simt cum pufaie fum negru si simt ca isi pierde putin din putere cand pufaie si daca ies afara si ii dau blana mi se intampla cand se opreste turbina efectiv ca nu o mai aud si trage de toata jena,daca il opresc si ii dau drumul este ok din nou dar tot cu pufaiala de fum negru si nu continu.Turbina are 1 an si putin montata noua de origine si am incercat sa schimb si furtunele care fac legatura dintre turbina si valva N75 si nu stiu ce sa fac sa schimb din nou valva N75 ptr ca aia sa schimbat cu turbina impreuna acuma 1 an.Oare o afecta valva N75 de imi pufaie asa fum negru ca dupa mintea mea aia reguleaza turbina.Astept sfaturi si pareri
     
  9. raimund22 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2012
    Locație:
    Gjøvik,Norvegia
    Masina:
    Audi A6 4F 2.7TDI Qattro 180CP 2007
    Imi da cineva un sfat ce ar putea sa fie problema la ce am scris eu mai sus ,multumesc
     
  10. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    incearca sa pui masina pe tester, atunci cand nu mai trage sigur intra in LIMP mod, poate fi vreo problema cu unul dintre furtunele turbo-intercooler sau intercooler-admisie. Sau actuatorul a luato razna...furtunasele subtiri de la n75, valva n75etc.
     
  11. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Colegii, intalnesc o problema foarte ciudata si anume: Masina sa zic asa trage binisor dar de cand am montat boost " gaugeu' "am observat o chestie tare aiurea. Se intampla mai des in treptele superioare 3-4-5. Sunt de exemplu la 2000 rpm si o calc mai tare, face presiune cat este normal si anume 0.8-0.9, iar dupa cateva secunde de accelerare puternica presiunea scade la 0.4 bar si nu se mai clinteste de acolo, dar tin sa precisez ca eu in acelasi timp tin pedala in aceasi pozitie ca si atunci cand am inceput sa accelerez. Oare care ar putea fi cauza? la testul cu agrafa nu da nici o eroare, iar vagcom nu am incercat sa vedem valorile.
    In treptele 1-2 totul este normal sa zic asa.
     
  12. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    oare ma puteti ajuta si pe mine careva? pur si simplu ma inebuneste masina asta. Nu trage cum trebuie. Indiferent cat de tare as accelera nu face mai mult de 0.4 bar. Am schimbat n75, toate furtunasele inclusiv cel de la map si tot nu e nici o schimbare. Am fost la tester si nu are nici eroare, avansul este ok. Porneste foarte usor.:confused:
     
  13. raimund22 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2012
    Locație:
    Gjøvik,Norvegia
    Masina:
    Audi A6 4F 2.7TDI Qattro 180CP 2007
    Ma juta cineva cu problema mea ,am observat ca la rece nu fumega negru doar scoate normal cand ii dau cox dar cand incepe sa se incalzeasca scoate negru cand pufaie.Am schimbat bujiile NGK am sters un cod ce imi tot da a mers putini km frumos si fara fum dar iarasi a aparut sigur eroarea ca scoate din nou la fel,ma dispera ca sunt pe punctul a vinde masina si a trece pe benzina :( Va rog ajutati-ma ca nu imi vine a crede ca sa infundat turbina care a fost pusa noua acuma 1 an jumate originala 1.000 euro cu valva N75 100 euro
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    ce cod de eroare iti apare ? fumul nu are absolut nici o legatura cu bujiile
     
  15. Cipa80

    Cipa80 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9tdi 1z 1993
    socuri turatie

    Salutare,
    De ceva vreme am observat o problema la un audi 80 1.9tdi 1Z iar cand urc in turatii rapid (bag a 2-a si tin blana pana la ~ 4500rpm) imi da un soc, o smuncitura, se simte la fel cum ai lua picorul de pe acceleratie. Specific ca nu conteaza viteza in care sunt, apare si in a 1-a. Ce parere aveti ?
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iun 2014
  16. padbooy 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2009
    Locație:
    Vâlcea
    Masina:
    audi 80 b4 1.9 tdi 1994
    trepidatii aceleratie (smucituri)

    In pompa de injectie se află un motor electric care actionează acceleratia. Din diferite motive pe rotorul motorului electric se depune pilitură si scurtcircuitează rotorul impiedicand rotirea lina a aceleratiei. Singura modalitate este să se demonteze capacul superior al pompei (trebuie refacut reglajul de debit) se dezlipesc (forteaza cu o surubelniță) firele cu atenție (NU SE TAIE) se demontează piulitele si surubul de pe ax (aveți grije la poziție se monteaza in aceiasi pozitie), se demontează placa superioară și o să vedeți pilitura pe rotor.
    Cu aer comprimat și cu o pensulă se indepărtează pilitura, firele se lipesc cu un letcon mai puternic. Totul se montează in ordinea demontări. La reglajul debitului aveți grijă ca bolțul să intre in locașul din axul pompei iar cand porniți motorul aveți grijă să îl opriti repede pentru ca poate să se ambaleze iar asta inseamnă că are prea mult debit (spre cureaua de distributie se ia debit, spre ambreiaj se dă debit).
    Normal si recomandat ar fi să se regleze cu VAG-COM eu insa, vă spun sincer că l-am reglat prin mai multe probe succesive. Acum funcționează foarte foarte bine (incerc să pun și poze) dar pentru mai multe informatii si ajutor puteți da mail la: padbooy@yahoo.com.
    Spor la treaba.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iun 2014
  17. ikks

    ikks Bronze Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    2005 A4 B7 2.0TFSI
    Daca aveti smuncituri in acceleratie la talpa, incercati prima oara cu un schimb de filtru de motorina, mai ales daca nu l-ati schimbat recent. Acum un an, in primavara, dupa ce a disparut zapada si am inceput sa calc mai grav pedala masina dadea in nas si smuncea, tragea greu si la fiecare smuncitura lasam un nor de fum in spate. Am schimbat filtru de motorina si masina s-a schimbat, si-a revenit complet.
    Exact la fel am patit si cu o Bora, 1.9 TDI PD. Masina tremura puternic la talpa. Nu mi-a venit sa cred ca un schimb de filtru rezolva problema.
     
  18. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Curea Continental dupa 10.225 km pe un motor cod 1Z. Ma plictiseam azi si am mai verificat una alta ... mare noroc. De Bosch ce parere aveti ?
     
    Ultima editare: 18 Oct 2014
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inlocuieste cu Gates sau Dayco. Bafta
     
  20. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Ma gandeam la Bosch.
     

Distribuie pagina asta