1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 1.9 TDI cod 1Z - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Romeo_79, 15 Oct 2008.

  1. RaulS

    RaulS 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2012
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4 1.9TDI 1996
    Salut ,baieti am o problema probabil v-ati lovit si voi de ea si ii stiti rezolvarea , pornesc masina dupa 2 secunde se aprinde martorul de la buji si se tureaza la maxim apoi moare motorul si binenteles un fum negru dens pe evacuare.
     
  2. zebrocksky 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Iași
    Masina:
    VW BORA 1.8T 2003
    Salutare.Imi incerc norocul si aici,vazand ca e cel mai intens dezbatut subiect din cate am gasit pe forumuri,sperand ca ii dau de cap.
    Dupa ce a fost schimbata distributia la un 1z(mk 3) au aparut problemele.

    Schimbul s'a facut cu semn volant la punct,taietura ax cu came blocat paralel cu chiulasa si fulia pompei de injectie blocata prin gaura mica in suport,apoi invartit la mana cateva ture.

    Dupa inlocuitul curelei totul frumos.

    Dupa 30 de min de fctionat au aparut probleme.Motorul la relanti are o usoara bataie(de avans) iar la accelerare are sunet de diesel tractor(rontait,cloncanit) nu stiu cum sa ii spun exact.

    Pe tester avansul era maxim ...255.

    Bun,slabit pompa,tras spre botul masinii...linia de avans a aparut in grafic,am reusit sa o stabilizez pe linia albastra.Na,oricum trebuia reglat dupa schimb de distributie.

    Dupa jumate de ora de fctionare ....iar a inceput usor-usor sa apara acea bataie.Pus tester...avansul iar in 255.

    Cu motorul pornit am slabit pompa si am inceput sa incerc iar reglajul.In timp ce miscam de pompa,aduceam iar avansul pe linia albastra,dupa ce strangeam pompa,intr'un minut iar se ducea in 255.

    Ce nu fac cum trebuie?



    PS:Operatiunea a coincis si cu o schimbare de termostat,cel vechi fiind blocat deschis.



    Multumesc anticipat!
     
  3. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Cu avansul dereglat am patit si eu cand am schimbat distributia. Dar mie nu-mi pornea masina. Pune din nou totul la semne, porneste-o si dupa ce se "deregleaza" adu volanta la semn fara sa dai cureaua jos si verifica iar semnele. Eu aveam pompa dereglata cu un dinte desi cand puneam cureaua era la punct. Ciudat...Asa ca am pus pompa un dinte inapoi si cand i-am dat cheie a pornit din prima si merge perfect (nu fum, nu intreruperi, puterea ok)
     
  4. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    zebrocksky, cum a spus si colegul Xtreme, pune din nou la punct vibrochenul si verifica alinierea pompei si axului cu came. posibil sa fie decalata un dinte ori pompa ori axul cu came
     
  5. zebrocksky 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Iași
    Masina:
    VW BORA 1.8T 2003
    Abia zilele trecute am rezolvat problema.Am dat jos pompa.Eram 104% (ca rusul) sigur ca e de acolo.Era supapa de autoreglaj al avansului(asta e denumirea pe care am inteles ca o are de la un nene in varsta care repara pompe vep).S'a schimbat si problema a disparut din prima.Apoi reglat iar avansul si dupa aproape o sapt masina merge vis.Am lasat avansul un pic mai sus avand in vedere frigul de afara.
    Bineinteles ca partea de distributie a fost verificata si ras-verificata.
     
  6. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Ceva de reglaj avans mi-a zis si mie un mecanic dupa ce a pus-o pe tester :)), dar dupa ce am schimbat distributia si am trecut prin cele enumerate mai sus nu am mai avut probleme. Puterea a revenit, fumul a disparut
     
  7. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Salut. Revin cu o mica problema, nu suparatoare, dar nu vreau sa se agraveze :
    La un audi 80, motor 1z, in treapta a-5-a la 3100 ture brusc se intrerupe puterea. Am facut un drum lung si pe o portiune destul de lunga si dreapta am calcat-o. S-a dus impecabil pana ~150km/h (3100rpm) apoi am simtit ca si cum as fi luat piciorul de pe acceleratie. De asemenea se aude un suierat, de la turbo cel mai probabil, atunci cand iau piciorul brusc de pe pedala. Limp mode? E posibil sa am furtunasele crapate/fisurate/etc ? Totusi masina trage cum trebuie in toate treptele sau daca sunt diferente sunt prea mici, nu imi dau seama. Si chestia cu turatia se intampla doar in a-5-a, celelalte trepte ajung pana in 4000 fara probleme (nu urc mai sus, nu are rost)
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu se poate spune exact care e problema.
    Diagnoza si log in mers.
     
  9. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Salutare! Sunt nou in acest forum,si sunt proprietarul unei Audi 80 b4 1.9 TDI.
    Am o problema care ma deranjeza foarte tare. Cum a apreciat si colegul nostru'' Xtremer'' Masina cade in bot dupa ce las acceleratia. Am schimbat turbo,tot asa,am schimbat debitmetru,nimic.
    Va rog sa ma ajutaii! Multumesc!
     
  10. ady_1987ro

    ady_1987ro 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi B4 Avant 1.9 TDI 1994
    Diagnoza ai facut, ce erori ai?Trebuie verificat injectorul nr.3 cel cu senzor pe el(senzorul de pe el se defecteaza),sau potentiometrul de pe pedala de acceleratie.Incerca sa scoti mufa de la senzorul de la injectorul nr.3 e sigurul injector cu senzor pe el si sa vezi daca mai face asa masina sau verifica pompa de injectie(vezi atasamentul care l-am pus eu).Vad ca esti din Tg Mures, daca nu te descuri da-mi un msg pe privat si te ajut cand am timp, am si diagnoza cu mufe adaptoare pt B4.
     
  11. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    In ce sens cade in bot dupa ce lasi acceleratia? suna cunoscut :D. Eu dupa ce luam picioru de pe acceleratie de tot, nu mai aveam raspuns daca o reapasam, trebuia sa astept sa revina in ralanti (apasam ambreiaju ca sa revina turatia repede)
    Problema era la o mufa dintre carcasa filtrului de aer si baterie, e o electrovalva dar nu stiu sa-ti spun ce face. N-am mai avut problema asta recent...are toane, nu stiu
     
  12. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Da! Aceasi problema exact cum zici Xtremer. Incerc mufa aia sa vad ce si cum,si incerc si senzorul de la injector.
    Multumesc f mult!! Daca nu reusesc nimic revin.
     
    Ultima editare: 28 Iul 2015
  13. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Azi eram singur pe drum pe o usoara panta, am incercat sa fac un heel and toe...a iesit, dar iar incepuse sa faca figura si am decuplat/recuplat mufa si si-a revenit. Am observat ca are un switch ceva, daca apesi frana cu stangu iti taie acceleratia
     
  14. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Am incercat injectoru cu fir dar tot aceasi treaba,si mai mult de 80km|h nu am putut sa ma duc.
    M-am uitat la vacumuri,totu e okei,cu mufa ce ziceai e la loc.
    Am sunat la un meserias cica,el a spus ca partea electrica din pompa de injectie se defecteaza deobicei,asta este boala la ele.
    Nu am de cat sachimb pompa,si vedem dupa aceea,oricum trebe sa schimb distributia si ocazia aia schimb.
    Alte sfaturi daca aveti, va rog sa mi-l spuneti. Multumesc!
     
  15. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Salutare! Am rezolvat problema! Era pompa de injectie,adica electronica din el sa stricat. O cunostinta asa a zis ca la motor de 1z cam pompa se strica deobicei. Acuma merge beton. Numai ca nu porneste,numai daaca trag mufa jos de pe bulbul albastru,de bujii.
    Stie cineva cauza?? Multumesc!
     
  16. axe93 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2015
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    80 B4,1.9, 1993
    Am rezolvat si problema asta la masina,problema era ca nu samontat bine distributia inapoi,era beat mecanicul care a facut.
    Am avut noroc ca nu sa stricat ceva.Multumesc de ajutor!
     
  17. yellow 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2016
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 TDI 1Z
    Salutare tuturor !! Respect longevitatea acestei sectiuni mai ales rabdarea unora dintre voi de a explica in mod repetat cu lux de amanunte rezolvarea -rezolvarile necazurilor intampinate de fiecare dintre voi, bine inteles ca in unele m am regasit (masina nu eu desigur -dar am de gand sa mai imbatranesc niste ani langa ea ) si eu , deci v-am urmarit cu interes inspirandu-ma in gasirea solutiilor optime corespunzatoare.Va multumesc !!
    Am aceasta masina B4 1.9 tdi din 2004 (eram student ) si am trecut prin multe maruntisuri (fiind tanar nu am stiut cum sa tratez masina corespunztor- gen ulei de calitate schimb lichid de frana la timp etc )dar cel mai mult mi a dat bataie de cap acel tremurat al masinii atat la ralanti cat si in sarcina prima data doar la ralanti apoi in timp a aparut si in sarcina treptat treptat spre insuportabil... partea electronica a pompei a fost defectul !
     
    Ultima editare: 3 Ian 2016
  18. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Imi poate da cineva un site de unde pot comanda furtunele incercuite cu albastru in aceasta poza ?
    [​IMG]
    De ceva timp gaseam urme de ulei, dar foarte fine, in jurul 'capacului' incercuit cu rosu (ala opus busonului de ulei), iar dupa un drum lung am gasit pete ca si cum ar fi stropit si in jurul acelui surub care vine la turbo, incercuit tot cu rosu in poza + vreo 2-3 stropi pe carcasa MAF (probabil tot de acolo au sarit)

    In concluzie, as vrea sa inlocuiesc tot ce e de cauciuc din acea zona, inclusiv o-ringuri daca sunt. Banuiesc ca dupa 23 de ani nu prea isi mai fac treaba saracele furtune, mai ales ca n-au nici un colier la imbinari
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  20. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Iti recomand sa cureti filtrul epurator si nu o sa fi nevoit sa schimbi acele furtune. Eu l-am dat jos de pe masina si am pus benzina in el. Am acoperit gaurile si l-am scuturat de cateva ori. Am mai pus inca de vre 2 ori benzina in el + agitat. Dupa aceasta, nu am mai avut pete de ulei la imbinarile furtunelor.
     

Distribuie pagina asta