1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 2.5 TDI cod BFC pe Audi A6 C5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de 13YTe, 11 Aug 2021.

  1. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Salutare,
    De ceva timp am inceput sa simt ca ceva este in neregula cu al meu A6 C5 V6 2.5 TDI cod motor BFC care se comporta ciudat.
    In mers uneori isi schimba sunetul (are un cloncanit / marait mai pronuntat) perioade cand se aprinde ESP-ul (si imi taie pedala de acceleratie), uneori fum putin alb, alteori suturi (gatuiri in mers), in fine poate sunt eu prea atent la amanunte.
    Am pus testerul pe ea (detin un OBDeleven PRO) dupa cateva asemenea evenimente si mi-au aparut de fiecare data erorile 01318 si 00550, ambele sunt legate de pompa BOSCH VP44 care spun unii ca e pe ultima suta de metri, isi canta cantecul lebedei si ca nu ar mai dura mult pana o sa ma lase in drum sau nu o sa mai porneasca. Ce-i drept deja am inceput sa experimentez si momente cand pun contactul dau la cheie si nu se intampla nimic - adica nici macar nu cupleaza electromotorul, e o liniste sinistra.
    Distributia este originala pusa cu aproximativ 3.000 km in urma si reglata corect avansul undeva la 1.6-1.8 (nu-mi aduc aminte exact).
    O chestie care am putut sa observ ca aceste manifestari sunt mult mai dese in special cand este cald afara, la temperaturi mai scazute raman doar cateva cu care se poate trai dar deh.
    Am sa va intreb pe voi cei care sunteti mai experimentati, care este solutia mai buna din punct de vedere atat al costurilor cat si al sigurantei ca o sa functioneze bine destul timp ?
    Pompa din dezmembrari (am inteles ca aceasta trebuie fie virginizata pe banc Bosch fie facut IMMO Off pe ECU pentru pompa), pompa refabricata (am gasit ceva RIDEX REMAN) sau reconditionarea / repararea actualei pompe ?
    Eu as inclina spre reconditionarea / repararea pompei de pe masina, datorita costurilor ceva mai omenesti

    Scuze de lungimea postului, trebuie si vreau sa iau cea mai buna decizie de aceea mi-am permis sa intreb persoanele ce au mai avut experiente cu aceste inconveniente.
    Multumesc.
     
  2. catalincrisan

    catalincrisan 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi a6 c5.120kw,163 cp,motor 2,5 tdi an 2004.cod motor BFC
    Buna seara,
    Masina mea Audi A6 C5 2.5 tdi cod motor BFC nu mai porneste. Pe tester zice ca e ceva din pompa. Am doua pompe cu terminatia H si una cu terminatia A.
    Pompa mea se termina cu litera J. Intrebarea mea este: pot lua electronica de pe una din cele doua pompe si sa montez pe pompa mea ? Va functiona ?
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pompa cu L este de AKE/BAU ambele avand 180 cai.
    Pompa cu A este de A4 B5 / A8 D2 cu motorizarea AFB avand 150 cai (care daca imi aduc bine aminte s-a fabricat doar pana in '99).

    Deci, nu prea sunt compatibile intre ele, tu avand motorizarea BFC de 163 cai.
     
  4. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Am nevoie de ceva recomandari, idei, sugestii la ce atelier sau meserias sa apelez pentru a reconditiona o pompa Bosch VP44 pentru cod motor BFC care a inceput sa faca figurile specifice acestui model (martor ESP aprins urmat de plafonare in timpul accelerarii, uneori isi modifica sunetul / rontaitul motorul, refuzul de a mai porni atunci cand e cald afara - pui contactul, dai la cheiei nu se aude si nu se intampla nimic, etc.) toate acestea urmate de niste frumoase coduri de eroare 01318 si 00550.
    Din documentarea facuta atat pe forum cat si intreband alte persoane mai experimentate am inteles ca problema pare a fi atat mecanica - pistonul de avans cat si electronica - tranzistorul MOSFET de pe calculatorul pompei, ele fiind legate intre ele.
    Am cautat deja sugestii in diverse surse dar nu stiu pe cine sau ce atelier sa aleg.

    Mecanicul imi recomanda sa apelez la cei de la https://www.autotest-buzau.ro/ (Buzau) insa citind pe net recenziile parca nu-mi inspira prea multa incredere, unii clienti se plang ca au asteptat mult iar la final pompa nu a mai mers mult si a cedat, etc. Suplimentar am vorbit cu ei, pretul lor este 1200 lei dar nu schimba nimic, reparatia o fac cu piesele de pe pompa si garantia doar 3 luni, nu mi-a suras ideea de a lasa garnituri, o-ring-uri si alte lucruri ieftine neschimbate.

    Electronistul imi recomanda sa apelez la cei de la https://www.facebook.com/Diesel-Technics-353301538149194/about/?ref=page_internal (Botiz / Satu Mare) insa si aici am citit diverse recenzii, printre ele m-a speriat volatilitatea pretului perceput, unii clienti acuzand solicitarea a diverse sume cu mult peste cele agreate initial.

    Eu am gasit un alt atelier https://www.acs-motors.ro/030raq0v/Reparatie-Pompa-de-Injectie-Audi-Allroad-A6-2-5-TDI-d5.htm (Falticeni / Suceava) am luat legatura cu ei telefonic, mi-au confirmat ca au pret unic 1000 lei indiferent de defectul sau numarul defectelor pompei, timpul de reparatie fiind pana la 72 ore de la primirea pompei iar garantia 12 luni fara limita de kilometri. Singura mea neliniste este ca firma este relativ noua pe piata si nu gasesc prea multe recenzii / pareri ale clientilor, suplimentar persoana cu care am vorbit mi s-a parut putin expeditiva (desi poate ca avea treaba / parea a fi la volan).

    Ok, destul cu povestile, acum trec la intrebarile propriu zise.

    La ce atelier ar fi indicat sa apelez din cele expuse mai sus ?
    Daca sugestia este un alt atelier pe care il numiti voi, care a fost experienta voastra cu ei ?
    Cunoasteti cu aproximatie pretul unei reconditionari facuta bine (adica nu vreau ceva de mantuiala pentru 100-1000-10000 km).
     
    Ultima editare: 25 Aug 2021
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    13YTe apreciază asta.
  6. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    Salutare,
    La masina din profil un Audi A6 C5 cod motor BFC am înlocuit pompa de injecție cu una noua recondiționată, exact același cod. Pompa am imperecheat-o cu calculatorul mașinii, totul bun și frumos. A pornit după ceva timp cu spray în admisie. Momentan mașina pornește la sfert dar îmi dă mult fum alb, mai ales când accelerez. Nu am nici un cod de eroare pe vcds. Diuzele pe injectoare au fost schimbate anul trecut cu diuze DSLA143P970, au fost calibrate. Cu vechea pompă mergea excepțional, cu asta îmi dă fum alb. Cum pot remedia si care este cauza ?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Problema ta nu este de la pompa de injectie.
    Chiar daca ar fi reglat avansul prost dupa montaj sau n-ar fi trasa la punct, ar fi trebuit sa dea fum negru, nu alb.

    Fum alb ai de la antigel, fum alb-albastrui de la ulei si fum negru de la sistemul de admisie/injectie.

    In unele cazuri ai fum alb si de la O-ring-uri injectoare si filtrul epurator.
     
  8. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    Problema este că nu pot să reglez avansul, îmi stă la 2.6 ÎPMS orice i-aș face. O-ring-urile sunt noi, n-are scurgeri de antigel, le-am verificat. Injectorul cu fir nu prea înțeleg cum să-l verific.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @FlawLESS mergi la pompagiu bun, mergi la mecanic bun si mergi la diagnostician bun ce are VCDS. Fiecare face ceva si nu te duce la cineva care crede el ca le stie pe toate. Din pacate adica mai mult ca sigur NU ai asemenea oameni pe langa tine si o sa ai mari probleme in continuare. Oricum ai toate informatiile necesare si existente pe forum asa ca lasa intrebarile si incepe sa citesti toate topicurile despre motoare 2.5 tdi si pompa VEP, existente pe forum. Tu inca NU ai facut tot ce trebuia sa faci pentru a remedia problema asa ca revii cu un raspuns dupa ce remediezi pentru ca altfel mesajele tale vor fi sterse deoarece sunt scrise degeaba in lipsa unui raspuns despre cum ai rezolvat.
     
  10. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Odata montata pompa de injectie, trebuie sa reglezi avansul acesteia.
    1 -verifica injectorul cu cablu sa dea 120 ohmi aproximativ pe multimetru. Daca injectorul nu da aceasta valoare, nu poti face reglajul avansului pompei.
    2 -porneste masina, lasa sa ajunga la temperatura de functionare (aproximativ 95 grade), apoi cu VCDS, in motor, basic 04, in timming, ti se deschide o fereastra care simuleaza un osciloscop. In fereastra respectiva vei observa trei linii de culoare, verde, albastru, rosu si una galbena care se tot misca. Linia galbena trebuie sa se suprapuna pe cea albastra care este situata intre cele doua,verde si rosie.
    3 -in aceeasi fereastra osciloscop, in stanga jos, mai ai doua casute unde pune duty si timming ... sau asemanator, pentru ca nu am mai facut de cativa ani un avans. In casuta timming, vei vedea niste numere care se schimba la citeva secunde, apare un numar mare de genul 100 apoi unul mic de felul -0,3 ... 1,8
    Acest al doilea numar trebuie sa fie pozitiv, sa nu aibe in fata lui semnul minus ,,-" si de preferat sa fie 0,0 sau intre 0,0 si maxim 1 de preferat. Depinde si de uzura arborilor.
    Daca avansul este intre aceste limite si totusi scoate fum alb, pompa ta nu a fost reparata corect, are probleme de avans. Mai sunt posibile si alte probleme, dar acum discutam totul legat de si ce are legatura cu pompa de injectie Bosch VP44.
    Apropo ... ce numar de referinta avea pompa originala ? Si cea cumparata ce referinta are ? Ma refer la numarul stantat pe ea, in partea stanga a pompei adica ceva de felul 0470506XXX ...
     
  11. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    Mulțumesc pentru răspuns, pompa are terminația 106J. Injectoarul cu fir îmi dă valoarea 0. Am să-l schimb cu același cod și diuza de pe injectorul meu și o să revin cu un răspuns. Vcds știu să-l folosesc foarte bine, îl am de vreo 3 ani. Am căutat prin forum și legat de problema avansului că nu merge reglat, n-am găsit nimic. Revin.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  13. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    @FlawLESS ...nu exista aceasta terminatie in numarul de referinta al unei astfel de pompe
    Personal nu te cunosc, dar daca tu schimbi duze la injectoare fara sa detii un banc de testat, este posibil ca din acest motiv sa iti mearga atat de prost masina.

    Trebuie sa incepi cu inceputul, citeste cat mai mult despre reglajul avansului pompei de injectie Bosch VP44 si neaparat conditiile in care trebuie facuta aceasta operatie, ma refer in special la starea injectorului pilot.
    Nu conteaza daca injectorul cu cablu functioneaza perfect din punct de vedere mecanic, important este sa functioneze partea electrica, aceasta transmite impulsuri catre ECU si insumand impulsurile de la senzorul RPM al motorului, plus senzorul din pompa de injectie, VCDS va sti sa iti etaleze semnalele pe osciloscopul respectiv.
    Daca te grabesti si nu citesti, este posibil sa crezi ca reglajul avansului se face din calculator si in realitate este vorba de slabirea a 3 suruburi.
    Sub nicio forma nu trebuie sa te atingi de pompa de injectie, de niciun surub si mai ales de piulita dupa axul pompei.
    Reglajul avansului se face prin modificarea pozitiei rotii dintate sau cum o numiti in Romania, montata pe arborele din stanga masini si in corelatie cu distributia.
     
  14. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    La un search pe Google vedeai că există terminația 106J. Toate operațiunile au fost făcute în service-uri renumite în zona mea, evident că nu m-am apucat să schimb duzele de nebun. Pompa știu să o reglez. Întrebarea era de ce nu pot să reglez avansul ? Eu chiar dacă învârt de fulia axei cu came, avansul rămâne același pe vcds. Nu există nici măcar o frază în celelalte topic-uri legat de problema mea. Linkuri-le de mai sus, se referă cu totul la altceva
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @FlawLESS Esti total pe langa subiect.
    El iti cere codul Bosch stantat pe pompa si tu ii dai codul OE.
    El iti spune ca trebuie sa verifici injectorul cu fir deoarece e probabil ca el sa fie cauza problemei tale, tu nu verifici nimic si intrebi in continuare de ce nu poti regla avansul.

    upload_2023-8-25_10-22-3.jpeg
     
  16. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    0470506030 este codul ștanțat
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu tot inclin sa cred ca problema ta nu are legatura cu partea de injectie.

    Probabil ca masina ta are mult mai multe probleme decat ai vrea tu sa crezi.
    Dovada a faptului fiind injectorul cu fir, doar nu s-a stricat fix cand ai inlocuit pompa de injectie.
     
  18. FlawLESS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2023
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A6 C5 2003, 2.5 TDI (BFC) 163 CP
    Motorul l-am refăcut în toamnă, înafara de segmenți. Ieri când am desfăcut capacul la axele cu came, un culbutor era sărit. Există posibilitatea ca să scoată fum albastru dacă sunt mai mulți culbutori săriți ?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai culbutori sariti fara motiv, nici nu vreau sa ma gandesc la starea semeringurilor de la supape si a celorlalte interne.

    Ai refacut motorul singur sau ai apelat la vreo "primata" ?

    Deci tu vii cu o problema si trebuie sa ducem noi munca de lamurire cu tine pentru a insira toate defectele cunoscute de tine care ar putea duce la cauza problemei initiale.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @FlawLESS aici te opresti cu scrisul mesajelor si punerii de intrebari. Revii dupa ce rezolvi pentru ca asa cum ti-am mai spus revii cu un raspuns dupa ce remediezi pentru ca altfel mesajele tale vor fi sterse deoarece sunt scrise degeaba in lipsa unui raspuns despre cum ai rezolvat.
    Inca ceva: citeste cu mare atentie si respecta ce ti-am spus, in mesaje private, cu privire la modalitatea scrierii mesajelor pe forum. Multumesc pentru intelegere
     

Distribuie pagina asta